24. leht 28-st
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 11:31 am
Postitas eero I
tuningman kirjutas:
Kuidas siis seda vaba klassi asja lahendada, kui punast numbrit ei ole ja tehnoülevaatust kah mitte, kuna sinna lihtsalt enam asja pole, sest
autol vale mootor, sillad jne...
Kuidas sa sellisega turistis sõita kavatsed, trass 150-500 km mööda avalike teid (tehnoülevaatust kah mitte), puudutab ka teisi klasse. Sama hästi võiks sõidu korraldajal paluda narkotsi müüa.
Ainus lahendus on kinnised rajad, e. ET klass, punased numbrid või tehnoülevaatus. Anarhia ei tundu olema lahendus.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 12:37 pm
Postitas Movistar
Probleemi põhi olemus ongi selles,et kui nt.rajale lastakse 50 turisti kellest pooltel puudub igasugune õigus teeliikluses osalemiseks ja ükskord see suure kella külge peaks minema siis tagajärg võib olla selline,et ka punased numbrid saadetakse karjääri või kinnisele territooriumile võistlema ja seda peab meie tubli AK juba eos reguleerima sest pärast on juba hilja.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 12:42 pm
Postitas Urvo
Siiri kirjutas:Mina, mitu aastat turisti sõitnud huviline, kaalun ka VABA klassi. TR1 rajad ei olnud ASMV-l midagi niiii hullud. Ehmatas küll alguses korraks, aga tegelikult hullu ei olnud midagi.
See juba mehe jutt! Mul endal samuti plaan Talvesprindile tulla Vaba klassi linnasõidu Defenderiga, et ots lahti teha ning mitte niisama foorumis kurta raske elu üle

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 1:06 pm
Postitas eero I
Urvo kirjutas:
Kui mõne turist+ jaoks on oluline see, et puuduks võistluselement ning saaks "võtta vabalt", siis on alati võimalik registreerida end võistlusklassis ning öelda korraldajatele, et ei soovi enda tulemust teada ning sõitagi enda lõbuks. Rajad on ju samad!
Urvo, su eesmärk,turistid võistlusklassidesse, on õige, ainult tiba liiga radikaalne. Need kes ei soovi võistelda (et puuduks võistluselement ning saaks "võtta vabalt") võiks ikka turistis edasi sõita.
Turistis võiks olla nagu riigi ettevõttes kus keskendutakse tegevusele mitte tulemusele. Küsimus on selles, kuidas seda saavutada. Tundub, et täna kisub turisti teema vähe lappama. Oluline on saada asi taas kontrolli alla, et ei läheks jälle nii nagu läks vaba klassiga, kus liialt tulemusele orienteeritud inimesed hakkasid võidurelvastuma, teistel kadus motivatsioon ja järgnes klassi agoonia. Oli ju vaba klass mõeldud neile, kes teistesse klassidesse ei mahu, sama oht, st võidurelvastumine ja liigne soov võita, on täna ohuks ka turistis.
Parima lahendusena võttis asja kokku Margus, millest ühtegi punkti ei tohiks sõidu korraldamisel jätta arvesse võtmata. Ükskõik millise nendest punktidest mitte arvestamisel, ei jõuaks me soovitud tulemuseni.
margus61 kirjutas:Ka varem võistelnud ja hiljem turistatanud, nägemus TURISTist:
- tänavalegaalne auto;
- rajal ikka muda ja metsateid ka, mitte valdavalt kruusal/asfaldil orienteerumine;
- paremusjärjestuse selgitamine, et oleks väike võistlusmoment;
- ei mingeid rahaliselt väärtuslikke auhindu, et ei oleks suurt võistlusmomenti;
- võimalus punkte jala võtta, aga see annab koondarvestusse mingi 50% autoga võetud punkti väärtusest - õpib taktikat tegema ja võimaldab vajadusel autot säästa;
- kõigile osalejatele diplom vms. pisimeene (järeltulev põlv kaasas olnud ja hindab väga kasvõi diplomit a'la saavutas 16. koha).
Marguse nägemust täiendades, tahaks öelda;
-arvestades teist punkti, võiks/peaksid säilima mõlemad turisti klassid.
-kolmandas punktis peab lause rõhk olema sõnal "väike"
-auhindade jagamine ei tohi mingil juhul toimuda pingerida arvestades. Loosi teel jagatavad auhinnad on OK. Samas, vaadates võistlusklasside auhinnalauda on see võistlusklassidesse liikumisele pigem pidurdav asjaolu, samas toob juurde turiste. Tasakaalu peaks rohkem jälgima, eriti kahte viimast sõitu silmas pidades.
Minu isiklik arvamus.
AK-s esindan TR3 klassi võistlejate arvamust, milles on esindatud ka minu arvamus.
Eero Dulder
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 1:30 pm
Postitas Siiri
Urvo kirjutas:Siiri kirjutas:Mina, mitu aastat turisti sõitnud huviline, kaalun ka VABA klassi. TR1 rajad ei olnud ASMV-l midagi niiii hullud. Ehmatas küll alguses korraks, aga tegelikult hullu ei olnud midagi.
See juba mehe jutt! Mul endal samuti plaan Talvesprindile tulla Vaba klassi linnasõidu Defenderiga, et ots lahti teha ning mitte niisama foorumis kurta raske elu üle

Mehe...

Mul Sinu kunagine tagumine vints muide ninal
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 1:57 pm
Postitas eero I
Landy kirjutas:Probleemid:
3.5.4.Võistlussõiduk i mass.
3.5.4.1. Võistlussõiduki mass peab jääma vahemikku 1100 kuni 3000kg.
See reegel välitab napilt alal 3500Kg jääav suuremat sorti (näiteks Ameerika) rauga liikumise TUR kalssist VABA kalssi.Või pigistatakse siinkohal tehnilises komisjonis ja AK-s silm kinni?
Landy, ajad vist võistlussõiduki massi ja auto täismassi segamini. Chevy, 9 kohaline, diivanite, teleka ja muu kolaga, + juht kaalus 3200 kg, kastikad peaks jääma sinna 3000 sisse. Või pidasid sa oma postituses silmas Tai linnamaasturit, toda Volvot. Üle 3000 kg -ed autod on head ankrud, ainus põhjus miks võiks nad metsa lasta. Jama on ainult selles, et miinuseid on oluliselt rohkem.
Landy kirjutas:
3.5.6.Jõuülekanne
3.5.6.3.Keelatud on igasuguste rattareduktorite ehk külgülekannete kasutamine.
Välistab Volvo või sõjaväe sikllga UAZ-iga TUR kalssist Vabasse liikumise ( Mõlemad on TUR sõitnud)
Nagu juba öeldud, Vaba+.
Vähe teemavälist ka.
tase 1
Anilut tgarad isinemed okvasad sdea legdua.
Ma ei snutuud udkusa, et saan aru slelset mdia leon. Usmtuaku isnieme aju
vimõekus. Cabdmrige ükioliols lbäi vuidid uruignu jgäri ploe snõas thtedäe
jäjreokrd oulnile. Auikne oulinle asi on, et einseme ja vinmiae thät
paeavd õeigl khoal oelma. Üeälnuäjd theäd vivaõd olla tiekälilut sisass ja
igkaki suadud sdea imla pbolreetmieda lgudea. See kiõk tuenleb sslelet,
et imiense aju ei loe iagt thtäe edarli viad snõa kui trekvut. Eks ole
lhae? Ja mnia oeln atali mulenõd, et et gmarmikata on onullie! Kui saudud
sdea ldgeua, jgaa sdea ka oma speõagdra!
tase2

- 4x4.jpg (59.64 KiB) Vaadatud 3453 korda
Landy, kõik ei ole nii andekad.
Muideks, mina olen nii andekas, leidsin ka oma eelnevast postitusest samalaadseid vigu.
Eero
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 6:09 pm
Postitas Landy
eero I kirjutas:Landy kirjutas:Probleemid:
3.5.4.Võistlussõiduk i mass.
3.5.4.1. Võistlussõiduki mass peab jääma vahemikku 1100 kuni 3000kg.
See reegel välitab napilt alal 3500Kg jääav suuremat sorti (näiteks Ameerika) rauga liikumise TUR kalssist VABA kalssi.Või pigistatakse siinkohal tehnilises komisjonis ja AK-s silm kinni?
Landy, ajad vist võistlussõiduki massi ja auto täismassi segamini. Chevy, 9 kohaline, diivanite, teleka ja muu kolaga, + juht kaalus 3200 kg, kastikad peaks jääma sinna 3000 sisse. Või pidasid sa oma postituses silmas Tai linnamaasturit, toda Volvot. Üle 3000 kg -ed autod on head ankrud, ainus põhjus miks võiks nad metsa lasta. Jama on ainult selles, et miinuseid on oluliselt rohkem.
Eero
Selle punktis oli mõiste "mass " täpsuatamata. Seega pole selge kas selle all mõeldi täis-, registri, tegeleikku,- või tühimassi. Seega oli küsimus igati asjakohane.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 6:45 pm
Postitas eero I
Landy kirjutas:eero I kirjutas:Landy kirjutas:Probleemid:
3.5.4.Võistlussõiduk i mass.
3.5.4.1. Võistlussõiduki mass peab jääma vahemikku 1100 kuni 3000kg.
See reegel välitab napilt alal 3500Kg jääav suuremat sorti (näiteks Ameerika) rauga liikumise TUR kalssist VABA kalssi.Või pigistatakse siinkohal tehnilises komisjonis ja AK-s silm kinni?
Landy, ajad vist võistlussõiduki massi ja auto täismassi segamini. Chevy, 9 kohaline, diivanite, teleka ja muu kolaga, + juht kaalus 3200 kg, kastikad peaks jääma sinna 3000 sisse. Või pidasid sa oma postituses silmas Tai linnamaasturit, toda Volvot. Üle 3000 kg -ed autod on head ankrud, ainus põhjus miks võiks nad metsa lasta. Jama on ainult selles, et miinuseid on oluliselt rohkem.
Eero
Selle punktis oli mõiste "mass " täpsuatamata. Seega pole selge kas selle all mõeldi täis-, registri, tegeleikku,- või tühimassi. Seega oli küsimus igati asjakohane.
Asjakohane küsimus oleks olnud: mis massiga on tegemist.
Küsija suu pihta ei lööda, ära võta isiklikult.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 7:30 pm
Postitas seroi
Kui reeglid ütlevad, et sõiduki mass on x kuni y kg, siis on mu meelest asi väga lihtne - kui sõiduk panna kaalule, peab tema mass jääma x-i ja y-i vahele. Kuidas seda muudmoodi on võimalik mõista?
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 8:01 pm
Postitas tuningman
eero I kirjutas:tuningman kirjutas:
Kuidas siis seda vaba klassi asja lahendada, kui punast numbrit ei ole ja tehnoülevaatust kah mitte, kuna sinna lihtsalt enam asja pole, sest
autol vale mootor, sillad jne...
Kuidas sa sellisega turistis sõita kavatsed, trass 150-500 km mööda avalike teid (tehnoülevaatust kah mitte), puudutab ka teisi klasse. Sama hästi võiks sõidu korraldajal paluda narkotsi müüa.
Ainus lahendus on kinnised rajad, e. ET klass, punased numbrid või tehnoülevaatus. Anarhia ei tundu olema lahendus.
Tegelikult ei ole ma sõnagi turisti siin maininud. kuna jutt käis vabast, siis oli küsimus sinna suunatud.
Kõik minu muud ümber ehitatud autod on ka kenasti mnt ameti poolt üle vaadatud ja tänavalegaalsed, st. ümberehitused passi kantud.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 8:51 pm
Postitas eero I
tuningman kirjutas:eero I kirjutas:tuningman kirjutas:
Kuidas siis seda vaba klassi asja lahendada, kui punast numbrit ei ole ja tehnoülevaatust kah mitte, kuna sinna lihtsalt enam asja pole, sest
autol vale mootor, sillad jne...
Kuidas sa sellisega turistis sõita kavatsed, trass 150-500 km mööda avalike teid (tehnoülevaatust kah mitte), puudutab ka teisi klasse. Sama hästi võiks sõidu korraldajal paluda narkotsi müüa.
Ainus lahendus on kinnised rajad, e. ET klass, punased numbrid või tehnoülevaatus. Anarhia ei tundu olema lahendus.
Tegelikult ei ole ma sõnagi turisti siin maininud. kuna jutt käis vabast, siis oli küsimus sinna suunatud.
Kõik minu muud ümber ehitatud autod on ka kenasti mnt ameti poolt üle vaadatud ja tänavalegaalsed, st. ümberehitused passi kantud.
Konteksti arvestadest tundus olema teemaks turistist vabasse liikumine või valimine ühe või teise klassi vahel ja vabaklassi valiku puhul on probleemiks punase numbri või ülevaatuse puudumine. Oma postituses tahtsin öelda pigem seda, et vahet pole millises KV sõitude klassis soovid osaleda, ka.turist, ülevaatusest või punasest numbrist ei pääse.
Minu viga, et eelnevate postitusega sai diagonaalis tutvutud.
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 10:45 pm
Postitas tt75
Vaevalt ,et 50-nest pooltel puudub õigus tänavaliikluseks,võibolla ainult mõnel(siiamaani olen ainult näinud paaari võistlejat ja seda ka paariaasta taguses ASMV-el)
Kas teise klassi üleminek annab siis õiguse liigelda avalikel teedel?Miks peaks seaduse kuri silm karistama kõiki ,kui turisti sõidab mittetänavalegaalse autoga,siis saab karistada ju ainult vastava auto omanik.Ehk peab hr. moovistar mittetänavakõlbulikkuse all silmas seda,et pooltel autodel on alla kruvitud suuremad rehvid?Ja mis selles halba on, kui turistis palju sõitjaid on?Nagu ma aru saan häirib see kõige rohkem tr-klassides võistlejaid!Olen enam kui veendunud,et küll sellest arvukast turistiklassist varsti ka võistlusklassidesse tulijaid on,näha on et rahval on 4x4 vastu huvi.
Postitaja marguse jutuga täitsa nõus!
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 10:50 pm
Postitas tuningman
eero I kirjutas:
Oma postituses tahtsin öelda pigem seda, et vahet pole millises KV sõitude klassis soovid osaleda, ka.turist, ülevaatusest või punasest numbrist ei pääse.
Minu viga, et eelnevate postitusega sai diagonaalis tutvutud.
Ok, tunnistan süü pooleks; kuna asja ei täpsustanud. Antud masinaga, mille kohta küsisin, pole teale tüv lõppu sõidetud.
aga nüüd on asja niipalju ümber tehtud, et arvatavasti mnt amet nende ümberehitustega ei lepi ja seega ümberehitust ametlikult nende poolt passi ei saa.
kuna teema tundus sobiv, siis mõtlesingi ennetavalt küsida, et mis valikud mulle jäävad. Turisti poleks sellega nagunii trüginud,
kui vabasse mingi valemiga saaks oleks ok.
Iseenesest tänud suuna kätte juhatamise eest...
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: N Nov 26, 2015 11:16 pm
Postitas LauriJ
tt75 kirjutas:Vaevalt ,et 50-nest pooltel puudub õigus tänavaliikluseks,võibolla ainult mõnel(siiamaani olen ainult näinud paaari võistlejat ja seda ka paariaasta taguses ASMV-el)
Kas teise klassi üleminek annab siis õiguse liigelda avalikel teedel?Miks peaks seaduse kuri silm karistama kõiki ,kui turisti sõidab mittetänavalegaalse autoga,siis saab karistada ju ainult vastava auto omanik.Ehk peab hr. moovistar mittetänavakõlbulikkuse all silmas seda,et pooltel autodel on alla kruvitud suuremad rehvid?Ja mis selles halba on, kui turistis palju sõitjaid on?Nagu ma aru saan häirib see kõige rohkem tr-klassides võistlejaid!Olen enam kui veendunud,et küll sellest arvukast turistiklassist varsti ka võistlusklassidesse tulijaid on,näha on et rahval on 4x4 vastu huvi.
Kõige rohkem häirib see arvatavasti korraldajaid. Eriti siis, kui kellegiga (kes on ilma TÜV-ita) õnnetus juhtub. Ma arvan, et teised võistlejad ei (kaasa arvatud mina) ei taha mingit "kuuriskokkukeevitatudabordijäänust" omale vastu sõitma.
Selles pole halba midagi, et turistis palju sõitjaid on - see on super. Korraldaja seisukoha kirjutas juba "Poiss" korra ära:
[quote="poiss"]Paljud tänased turistid on ikkagi 100% tänavalegaalsed?
Kas siis turistidele ka tehniline enne sõitu, et jõuvahekorrad tasakaalustuksid?
Ülevaatusel käies küljes originaal osad, ülejäänud ajal 35" kummik, rauad ja vints.
Samuti loodushoiu deposiit turistidele, need ikka ka urravad piisavalt! Kuidas seda kontrollida? Tavaliselt tuleb tagasiside maaomanike poolt nädalaid hiljem. (Need kel söödikud ja kuudid puruks sõidetud helistavad ehk kohe
. Profvõistlejad oma kaardi-arvtimajandusega täpsusega teevad paljudele riigifirmadele silmad ette, telefoni ja toomas-toomasega turistid urravad noorendikus nägu naerul. Küll alles rehv kahmab.)
Jääbki üle turistidele panna punktid teeäärtesse, lasta nad jala punkte võtma, trassiks -300 km. Kellele antud lahendus ei meeldi, tr1 ja vabadesse maad sonkima! Palun arvestada ka rajameisterdamise telgitagusega. Selle põhjusega said ka turistid rohkem "rajale" suunatud. Oli turistidel igav?[/quote]
See arvukas turistiklass, kes tahab muda ja väikest võistlusmomenti saab seda ju ilusti VABA klassis teha? Pole veel üheltki turistilt kuulnud arukat põhjust, miks ta ei saaks VABA klassis sõita? Raja raskusest räägiti juba, see on täpselt sama, millega turistid harjunud on ehk TR1. Keegi ei käse oma autot kuskil lõhkuda (ehk ei pea punkti võtma, kui kardetakse, et see lõhub nende auto ära. Ka võistlejad valivad punkte, kui on liiga hull, siis jäetakse vahele).
Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st
Postitatud: R Nov 27, 2015 8:11 am
Postitas Movistar
LauriJ kirjutas:
See arvukas turistiklass, kes tahab muda ja väikest võistlusmomenti saab seda ju ilusti VABA klassis teha? Pole veel üheltki turistilt kuulnud arukat põhjust, miks ta ei saaks VABA klassis sõita? Raja raskusest räägiti juba, see on täpselt sama, millega turistid harjunud on ehk TR1. Keegi ei käse oma autot kuskil lõhkuda (ehk ei pea punkti võtma, kui kardetakse, et see lõhub nende auto ära. Ka võistlejad valivad punkte, kui on liiga hull, siis jäetakse vahele).
Ütleme nii,et see on viimase aja trend,et vaba sõidab TR1 rada.Niipalju kui neid siis üldse sõitmas käib.
Vanasti sõitsid nad sama rada mis TR3 .