Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Koht, kus saab arutada 4x4 teemadel, leppida kokku aegu, sõitude kohti ja muidu informatiivne koht / Information about different 4x4 events, safaries and adventures in Estonia and abroad.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
toi
Rock Crawler
Postitusi: 517
Liitunud: R Okt 02, 2009 10:06 am
Asukoht: Tallinn ja Viljandi

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas toi »

Urvo kirjutas:Keskmisest ametlikum teadaanne ka siin teemas:

EAL 4x4 Alakomitee plaanib järgmisel aastal koostöös võistluste korraldajatega suunata Seiklusklasside Turist ning Turist+ sõitjaid TR1 ning Vaba klassi ridadesse. Peamiselt seetõttu, et turistide seas on hulk meeskondi/võistkondi, kelle auto, oskused ning kõige olulisemalt soov teistega mõõtu võtta on sobilik võistlusklassidesse. Seikluse eesmärgiks on olnud anda off-road entusiastidele võimalus saada osa võistlustest ning tutvuda rajal toimuvaga. See on kandnud vilja - seiklejate read on kasvanud ning kahjuks on rajad muutunud raskusastmelt võrdseks võistlusklassidega. Samas ei ole see vähendanud seikluse osalejate arvu. Sellest tulenevalt on Alakomitee otsutanud teha tõsisemat teavitustööd seiklejate seas, et tutvustada neile võimalusi osaleda järgmisel hooajal juba TR1 või Vaba klassi ridades. Samal ajal hoida seiklusklassi rajad 2016 hooajal lihtsamad, et uutel osalejatel esimesel korral huvi ala vastu ei kaoks. Sellisel juhul peaks olema nii raskema, kui kergema raja austajatel oma väljund. Lisaks kõigele muule tehakse võistluklassides paremusjärjestus, jagatakse edukamatele medaleid ning valmistatakse ette põnevamaid radasid(mitte raskemaid!).



Urvo Männama
EAL 4x4 Alakomitee liige

Lühidalt kokkuvõttes suretate selle klassi välja. Sults on ainuke võistlus aastas kus natuke muda on (võibolla tuleneb see ka aastaajast) ja seal on ka tavaliselt olnud kõige pikem stardirivi. Nüüd kui Hr Uputaja rahvale vastu tuli ja natuke raskema raja tegi, tuleb midagi kohe muutma hakata. Valdavalt on rajad nii kerged et stardinimekirjadesse on tekkinud subarud, balenod ja golfid. See et osalejate arv suureneb näitab et liigutakse õigel teel ja porine rada meelitab rohkem huvilisi kui kruusatee ja geopeitus. Teavitustöö on loomulikult õige lähenemine. Teine võimalus on luua võimalikult sarnased tingimused tr radadega et turistid saaksid aimu millega neil tuleb kokku puutuda kui nad otsustavad klassi vahetada. Võibolla saadakse siis aru et tr1 rada ei olegi nii raske kui kardetakse.
Aga on veel üks mõtte koht. Sukid ja kingakarbid saab panna tr1, aga kuhu klassi minna kultuurimajaga. LC 60 või Patrolile 31 kummikuid alla ei pane ja kui panekski siis kui aus see oleks kui samurai ja patrol sõidaks ühesuguste rehvidega. Või kui punkt on puudevahel. Kultuurimaja mahub vaevu vahele siis putukaga võib kinnisilmi sõita.
Jääbki kolm varianti- keerutada tolmu, minna Läti nagu Ritsu käib või loobuda.Loobuda ka nagu ei taha.
Viimati muutis toi, K Nov 25, 2015 12:03 am, muudetud 1 kord kokku.
Nissan Patrol Y60 2,8 td
Nissan Patrol 160 3,3 td
Kasutaja avatar
LauriJ
True Off Roader!
Postitusi: 1453
Liitunud: L Okt 02, 2010 10:55 pm
Asukoht: Tartu.

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas LauriJ »

toi kirjutas:
Urvo kirjutas:Keskmisest ametlikum teadaanne ka siin teemas:

EAL 4x4 Alakomitee plaanib järgmisel aastal koostöös võistluste korraldajatega suunata Seiklusklasside Turist ning Turist+ sõitjaid TR1 ning Vaba klassi ridadesse. Peamiselt seetõttu, et turistide seas on hulk meeskondi/võistkondi, kelle auto, oskused ning kõige olulisemalt soov teistega mõõtu võtta on sobilik võistlusklassidesse. Seikluse eesmärgiks on olnud anda off-road entusiastidele võimalus saada osa võistlustest ning tutvuda rajal toimuvaga. See on kandnud vilja - seiklejate read on kasvanud ning kahjuks on rajad muutunud raskusastmelt võrdseks võistlusklassidega. Samas ei ole see vähendanud seikluse osalejate arvu. Sellest tulenevalt on Alakomitee otsutanud teha tõsisemat teavitustööd seiklejate seas, et tutvustada neile võimalusi osaleda järgmisel hooajal juba TR1 või Vaba klassi ridades. Samal ajal hoida seiklusklassi rajad 2016 hooajal lihtsamad, et uutel osalejatel esimesel korral huvi ala vastu ei kaoks. Sellisel juhul peaks olema nii raskema, kui kergema raja austajatel oma väljund. Lisaks kõigele muule tehakse võistluklassides paremusjärjestus, jagatakse edukamatele medaleid ning valmistatakse ette põnevamaid radasid(mitte raskemaid!).



Urvo Männama
EAL 4x4 Alakomitee liige

Lühidalt kokkuvõttes suretate selle klassi välja. Sults on ainuke võistlus aastas kus natuke muda on (võibolla tuleneb see ka aastaajast) ja nüüd kui Hr Uputaja rahvale vastu tuli ja natuke raskema raja tegi, tuleb midagi kohe muutma hakata. Valdavalt on rajad nii kerged et stardinimekirjadesse on tekkinud subarud, balenod ja golfid. See et osalejate arv suureneb näitab et liigutakse õigel teel ja porine rada meelitab rohkem huvilisi kui kruusatee ja geopeitus. Teavitustöö on loomulikult õige lähenemine. Teine võimalus on luua võimalikult sarnased tingimused tr radadega et turistid saaksid aimu millega neil tuleb kokku puutuda kui nad otsustavad klassi vahetada. Võibolla saadakse siis aru et tr1 rada ei olegi nii raske kui kardetakse.
Aga on veel üks mõtte koht. Sukid ja kingakarbid saab panna tr1, aga kuhu klassi minna kultuurimajaga. LC 60 või Patrolile 31 kummikuid alla ei pane ja kui panekski siis kui aus see oleks kui samurai ja patrol sõidaks ühesuguste rehvidega. Või kui punkt on puudevahel. Kultuurimaja mahub vaevu vahele siis putukaga võib kinnisilmi sõita.
Jääbki kolm varianti- keerutada tolmu, minna Läti nagu Ritsu käib või loobuda.Loobuda ka nagu ei taha.
Selleks on VABA klass kuhu kõik rahvamajad jms ära mahuksid (max 33" rehv, edasi oleks VABA+). Sõidetaks ikka TR1 rada ning kõik peaksid nagu rahul olema? Praegu on jäänud VABA-st selline mulje, et mingid hullud kollid sõidavad TR3 rada. Tegelikult on enamus sõite TR1 rajal. Kukepeal korraldajad vist tulid meie eelmise aasta soovile vastu ja tõstsid VABA klassi TR3-dega samale rajale (meile väga sobis). Üldiselt sõidab VABA klass sama rada, mis TR1 (ehk siis sama rada on avaldanud soovi sõita Turist ka). Seega ei tohiks probleemi olla.

Meie just nii tulimegi turisti klassist ära, et rajad olid liiga kerged (üle eemise aasta Suvesõidu turist oli kruusaralli) Ostsime Jimny ja läksime TR1-te. TR1 sai kiirelt siiber, liikusime VABAsse. Nüüd on asi niikaugel, et TR3 auto on vaikselt valmimas ja loodetavasti Talvesprindil juba "härrasmeeste" klassis. :)
Kasutaja avatar
toi
Rock Crawler
Postitusi: 517
Liitunud: R Okt 02, 2009 10:06 am
Asukoht: Tallinn ja Viljandi

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas toi »

Kas vaba+ võib kasutada suuremat rehvi kui 33. Nii palju kui mina olen aru saanud siis vaba küll tr 1 rada ei sõida. Kui sõidab siis sellist teavitus tööd tulebki teha. Laias laastus asi rahvale selgeks teha(reklaamida) ja kui huvi tekib siis saab ise juba täpsemalt järgi uurida. Praegu tundub see väga kaugena ja valdav osa ei mõtlegi selle peale.
Nissan Patrol Y60 2,8 td
Nissan Patrol 160 3,3 td
Kasutaja avatar
MahviaDeTyrk
I live off from the mud
Postitusi: 4496
Liitunud: N Nov 23, 2006 6:57 pm
Asukoht: Tartu Off-Road Klubi
Kontakt:

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas MahviaDeTyrk »

toi kirjutas: Nii palju kui mina olen aru saanud siis vaba küll tr 1 rada ei sõida. Kui sõidab siis sellist teavitus tööd tulebki teha. Laias laastus asi rahvale selgeks teha(reklaamida) ja kui huvi tekib siis saab ise juba täpsemalt järgi uurida. Praegu tundub see väga kaugena ja valdav osa ei mõtlegi selle peale.
No ASMV sõitsid üht sama rada TR1, Vaba, Vaba+ ja Turist+
mõistlik
tahad niisama oma lõbuks sõita sõidad Turist+
tahad koha peale sõita sõidad TR1 või Vaba - sõltuvalt sellest kuhu masin mahub või kuhu soovid mahutada
Tehke mida iganes - aga ärge nssige TR1 klassi kallal midagi - see on vähemalt hetkel toimiv asi
tartuoffroad.ee
5581340
margus61
Zootramm
Postitusi: 721
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas margus61 »

Ka varem võistelnud ja hiljem turistatanud, nägemus TURISTist:
- tänavalegaalne auto;
- rajal ikka muda ja metsateid ka, mitte valdavalt kruusal/asfaldil orienteerumine;
- paremusjärjestuse selgitamine, et oleks väike võistlusmoment;
- ei mingeid rahaliselt väärtuslikke auhindu, et ei oleks suurt võistlusmomenti;
- võimalus punkte jala võtta, aga see annab koondarvestusse mingi 50% autoga võetud punkti väärtusest - õpib taktikat tegema ja võimaldab vajadusel autot säästa;
- kõigile osalejatele diplom vms. pisimeene (järeltulev põlv kaasas olnud ja hindab väga kasvõi diplomit a'la saavutas 16. koha).
andrusr
Fitting 44"
Postitusi: 496
Liitunud: R Dets 08, 2006 11:29 am

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas andrusr »

margus61 kirjutas:Ka varem võistelnud ja hiljem turistatanud, nägemus TURISTist:
- tänavalegaalne auto;
- rajal ikka muda ja metsateid ka, mitte valdavalt kruusal/asfaldil orienteerumine;
- paremusjärjestuse selgitamine, et oleks väike võistlusmoment;
- ei mingeid rahaliselt väärtuslikke auhindu, et ei oleks suurt võistlusmomenti;
- võimalus punkte jala võtta, aga see annab koondarvestusse mingi 50% autoga võetud punkti väärtusest - õpib taktikat tegema ja võimaldab vajadusel autot säästa;
- kõigile osalejatele diplom vms. pisimeene (järeltulev põlv kaasas olnud ja hindab väga kasvõi diplomit a'la saavutas 16. koha).
Minu arvamus sellest jutust :thumb:
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas Urvo »

andrusr kirjutas:
margus61 kirjutas:Ka varem võistelnud ja hiljem turistatanud, nägemus TURISTist:
- tänavalegaalne auto;
- rajal ikka muda ja metsateid ka, mitte valdavalt kruusal/asfaldil orienteerumine;
- paremusjärjestuse selgitamine, et oleks väike võistlusmoment;
- ei mingeid rahaliselt väärtuslikke auhindu, et ei oleks suurt võistlusmomenti;
- võimalus punkte jala võtta, aga see annab koondarvestusse mingi 50% autoga võetud punkti väärtusest - õpib taktikat tegema ja võimaldab vajadusel autot säästa;
- kõigile osalejatele diplom vms. pisimeene (järeltulev põlv kaasas olnud ja hindab väga kasvõi diplomit a'la saavutas 16. koha).
Minu arvamus sellest jutust :thumb:
Seda on väga meeldiv kuulda! Peamiselt seetõttu, et Marguse kirjeldus esindab täpselt 2015 hooaja TR1 ning Vaba klassi sõite - rajad olid jõukohased kõigile, paremusjärjestus selgitati, oli samuti võimalus punkte jala võtta (Suvesõidul saavutati tänu sellele taktikale võit TR1s)! Ma arvan, et enamik, kes osalesid selle aasta Klaperjahi seiklusel jäid raja raskuastmega rahule. Kuid väga vähesed said sellest aru, et tegemist oli puhtatõulise TR1/Vaba rajaga (Seda kinnitasid samuti Ermi ja Teele Peets, kellel on arvatavasti Eestis kõige pikaajalisem kogemus TR1 klassis sõitmisel)! Ma tean seda ise samuti, sest osalesin 2015 hooajal TR1 klassis kõikidel sõitudel peale ASMV.

Seikluse formaat tuleks hoida sellisena nagu ta on olnud - kergemad rajad (mitte kruusateed), vabad tehnilised reeglid. Kui turismist jääb väheks, siis tuleb edasi liikuda võistlusradadele. Sest samamoodi nagu seiklusel ei ole ka võistlusel kohustuslik end kõige sügavamasse auku ära uputada ning on võimalus ots ringi keerata.

Kui mõne turist+ jaoks on oluline see, et puuduks võistluselement ning saaks "võtta vabalt", siis on alati võimalik registreerida end võistlusklassis ning öelda korraldajatele, et ei soovi enda tulemust teada ning sõitagi enda lõbuks. Rajad on ju samad! :)

Seetõttu ma palun veelkord edastada potentsiaalsetel TR1/Vaba klassi vastu huvi tundjatel mulle küsimused/mured, et saaksime need lahendatud ning murda teadmatusest ja kogenematusest tekkinud müüdid.

Urvo
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
poiss
Rock Crawler
Postitusi: 571
Liitunud: P Okt 23, 2011 12:13 pm
Asukoht: harjumaal kemba küla soos

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas poiss »

Paljud tänased turistid on ikkagi 100% tänavalegaalsed?
Kas siis turistidele ka tehniline enne sõitu, et jõuvahekorrad tasakaalustuksid?
Ülevaatusel käies küljes originaal osad, ülejäänud ajal 35" kummik, rauad ja vints.
Samuti loodushoiu deposiit turistidele, need ikka ka urravad piisavalt! Kuidas seda kontrollida? Tavaliselt tuleb tagasiside maaomanike poolt nädalaid hiljem. (Need kel söödikud ja kuudid puruks sõidetud helistavad ehk kohe :D . Profvõistlejad oma kaardi-arvtimajandusega täpsusega teevad paljudele riigifirmadele silmad ette, telefoni ja toomas-toomasega turistid urravad noorendikus nägu naerul. Küll alles rehv kahmab.)
Jääbki üle turistidele panna punktid teeäärtesse, lasta nad jala punkte võtma, trassiks -300 km. Kellele antud lahendus ei meeldi, tr1 ja vabadesse maad sonkima! Palun arvestada ka rajameisterdamise telgitagusega. Selle põhjusega said ka turistid rohkem "rajale" suunatud. Oli turistidel igav?
Vahetaks 4x4- saani, paadi ja helikopteri vastu, saaks igapäev tööle, poodi ja koju.
Gl
Kasutaja avatar
Siiri
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 164
Liitunud: R Nov 20, 2015 10:15 am
Asukoht: Harjumaa

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas Siiri »

poiss kirjutas:Oli turistidel igav?
TUR+ oli väga äge :twisted:
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas Landy »

Urvo kirjutas:Seetõttu ma palun veelkord edastada potentsiaalsetel TR1/Vaba klassi vastu huvi tundjatel mulle küsimused/mured, et saaksime need lahendatud ning murda teadmatusest ja kogenematusest tekkinud müüdid.
Milal lubatakse TR1 kalsisi tagasi originaalse ( tehase) mehhaanilise vintsiga autod ( Toyota, Nissan, Land Rover, G-wagen, jne) ?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas Urvo »

Landy kirjutas:
Urvo kirjutas:Seetõttu ma palun veelkord edastada potentsiaalsetel TR1/Vaba klassi vastu huvi tundjatel mulle küsimused/mured, et saaksime need lahendatud ning murda teadmatusest ja kogenematusest tekkinud müüdid.
Milal lubatakse TR1 kalsisi tagasi originaalse ( tehase) mehhaanilise vintsiga autod ( Toyota, Nissan, Land Rover, G-wagen, jne) ?
Seda ei juhtu enne 2018 aastat, sest seni on kõikide võistlusklasside tehnilised reeglid lukus, et vältida liiga tihedaid tehniliste reeglite muutmist. Mehaanilise vintsiga saab kenasti sõita aga Vaba klassis, TR1 autodega samal rajal.
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
Kasutaja avatar
Siiri
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 164
Liitunud: R Nov 20, 2015 10:15 am
Asukoht: Harjumaa

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas Siiri »

Urvo kirjutas: Seetõttu ma palun veelkord edastada potentsiaalsetel TR1/Vaba klassi vastu huvi tundjatel mulle küsimused/mured, et saaksime need lahendatud ning murda teadmatusest ja kogenematusest tekkinud müüdid.
Urvo
Vabandan potsentsiaalse rumala küsimuse pärast, ehk olen informatsioonist diagonaalis üle jooksnud - kas ma saan õigesti aru, et vaba (või vaba+) klassi sõidukil ei ole punane number kohustuslik?
Kasutaja avatar
marauder
True Off Roader!
Postitusi: 1183
Liitunud: R Dets 19, 2008 8:34 pm
Asukoht: Kuressaare

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas marauder »

Ei kindlasti mitte.
Team saarlased
Kasutaja avatar
Urvo
ega nii ei saa ju rallit sõita, krt
Postitusi: 941
Liitunud: K Veebr 26, 2003 2:19 pm
Asukoht: Tartu

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas Urvo »

Siiri kirjutas:
Urvo kirjutas: Seetõttu ma palun veelkord edastada potentsiaalsetel TR1/Vaba klassi vastu huvi tundjatel mulle küsimused/mured, et saaksime need lahendatud ning murda teadmatusest ja kogenematusest tekkinud müüdid.
Urvo
Vabandan potsentsiaalse rumala küsimuse pärast, ehk olen informatsioonist diagonaalis üle jooksnud - kas ma saan õigesti aru, et vaba (või vaba+) klassi sõidukil ei ole punane number kohustuslik?
Väljavõte tehnilistest reeglitest (http://eal.4x4.ee/images/stories/dokume ... 140910.pdf)

3.5.1.4. Kõigil antud klassi võistlussõidukitel peab olema EAL poolt väljastatav võistlusauto tehniline kaart või kehtiv tehnoülevaatus

Ehk teisisõnu Vaba klassis punast numbrit ei pea olema, aga on võimalik saada.
Urvo Männama, offroad since 2001.
19' Wrangler Rubicon JL; 82' CJ-8 Scrambler; TR3;
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitus Postitas Landy »

Probleemid:
3.5.4.Võistlussõiduk i mass.
3.5.4.1. Võistlussõiduki mass peab jääma vahemikku 1100 kuni 3000kg.

See reegel välitab napilt alal 3500Kg jääav suuremat sorti (näiteks Ameerika) rauga liikumise TUR kalssist VABA kalssi.Või pigistatakse siinkohal tehnilises komisjonis ja AK-s silm kinni?

3.5.6.Jõuülekanne
3.5.6.3.Keelatud on igasuguste rattareduktorite ehk külgülekannete kasutamine.

Välistab Volvo või sõjaväe sikllga UAZ-iga TUR kalssist Vabasse liikumise ( Mõlemad on TUR sõitnud)
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “4x4 üritused / 4x4 events”