21. leht 28-st

Unistus TR0-st VOL.2

Postitatud: E Nov 23, 2015 5:08 pm
Postitas Madlobster
FlammablE kirjutas:Kõik, mis ei tapa, teeb vigaseks :mrgreen: Minu tuttavatest pidasid kolm tavalist turistiekipaaži oma rada pigem lihtsaks, nii et valikuvõimalust oli ka nö linnaautodele. Kui tur+ sõidab tr1 rada, kes sõidavad võistlejatena peaaegu 33" ratta ja ettevalmistatud autoga, siis võiks aru saada, et harrastajana väiksema rattaga ja ettevalmistamata autoga ei saa seal rajal olla lihtne. Tur+ mõte on ja võikski jääda lihtsalt harrastajatele mõnus võimalus hästi ettevalmistatud radadel oma suhteliselt reeglitevabalt ettevalmistatud autoga sõita ning võistelda ennekõike iseendaga. Liigselt kohtadearvestusele rõhudes areneb sellest mingi "handicapped" tr3 võistlusklass, mida tuleb lõpuks hakata ikkagi kuidagi reguleerima ja esialgne mõte kaob ära. Võistlusklasse on praegu piisavalt, et iga võistelda soovija kuhugi natuke vaeva nähes ära mahuks.
Eks see TUR+ ongi handicap TR

Mingeid lisaregulatsioonide vajadust seal ei näe. Tegemist on ikkagi rahvaspordiga, mitte karika etapiga. Vaevalt, et keegi, kelle isu on suur ja rahakott võimaldab jääb TR masinaga TUR klassi esikohti noppima.
Ja kui nopibki pole sellest ka kahju.
Kukepeal lugesime ka juhendit alles võstluspäeva teises pooles ja saime aru, enamus punkte arvesse ei läh :D
Aga need, kes tõesti püüavad võiks oma koha siis ikkaga vastavalt juhendile ära märgitud saada.

Re: ASMV 2015 järelkajad

Postitatud: E Nov 23, 2015 5:25 pm
Postitas Siiri
Aeg TUR+ asemel TR0-ks? 8)

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 24, 2015 12:04 pm
Postitas Madlobster
Ega sel pole vahet mis nimi talle külge pookida. TUR+, TR-, TR0 või 0,5

TUR on täiesti savi, mis autoga tuled, kuhu jõuad. Pere on peal ja tore päev metsas, mingil FB vms lehel siis pärast tulemused üleval kaeblemiseks ruumi ja kohta pole.

TUR+ neile, kes on viitsinud juba natuke ehitada ja jõuavad oma jõududega sinna maani, kuhu peab traktor järgi tulema. Ilmselgelt on neil pisik sees ja vähe papisema papre peal diplom saavutatud koha, ja korraldaja logo ja autogrammiga võiks garage seinal või magnetiga köögis külmiku külges olla. Koha arvestus võiks ikka käia ausalt ja korrektselt konstruktiivne kriitika (mitt nutt ja hala) ei peaks päris tähelepanuta jääma. Neid, kel reaalne pisar oma saamatuse, risu tehnika või totaalse ebaõnne tõttu põsele voolab on ikkagi väga vähe (kisa kostub lihtsalt kaugele) ja ei näe põhjust sellesse väga süveneda.

TR klass ilmselgelt täiesti haiged :D ja tehtud ponnistused garages ja rajal peaks saama väärilise tähelepanu.

TUR TUR+ ei saa päris nurka visata (vahet pole palju võttis, pildistas, tore et tulite tsau), sest tänu nende toodud osalustasule saavad TR võistlused ka toimuda.

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 24, 2015 1:04 pm
Postitas TarviR
Kirjutan siia lühikese heietuse teemal, milline võiks maailm minu arusaamist mööda olla.

Esiteks turist koos plussi sisuga peaks mingil kujul alles jääma. See on ilmselt parim viis uute tulijate motivatsiooni tõsta ja seega ka uusi võistlejaid päris võistlusklassidesse meelitada.
Niisama safaril käia on tore küll aga võrdlusmoment viib edasi, isegi kui auhinda ei ole ja koha pead ise punkte kokku liites välja mõtlema. Kindlasti peab olema ka kohti, kus vähe raskem edeneda. Ainult nii selgub, kas esimene murdunud metallitükk võtab mudaisu ära või hoopiski innustab ennast edasi arendama ja autole tugevamat detaili hankima. No ja suvesõidule tahaks ju lapsed ka kaasa võtta.

Päris võistlusklassi, st TR1 või vabasse üle minekuga seonduvad aga mitmedki mured. Esiteks, nagu korduvalt mainitud, suur osa autodest ju ei mahu TR1 klassi. Olgu siis põhjuseks meh vints, rehvide mõõt, vale mootor või suuremaks lõigatud rattakoopad. Vabasse muidugi mahuks aga ma juba kujutan ette, kuidas , laigulistes riietes musklis mehed, sigar suunurgas, laka pealt hoolega peidetud vanad vaba klassi autod alla toovad , tavoti maha pesevad ja progeajule uue softi peale lasevad. Ning suurte ootustega heausksed rohelised saabujad saavad väga ruttu aru, et ainus viis kuidagigi midagi saavutada, on mini tr3 ehitada. Ja sinna see jääb, suurem osa meist, turistidest, seda veel ette ei võta ja jookseme nutuvõru ümber suu minema. Mõned kindlasti hakkaksidki selles klassis võistlema, ehk saab vaba jälle hoo sisse. Aga enamus jääks ikka kõrvale ning viriseks TUR/TUR+ radade, korraldajate ja maailmarevolutsiooni teemadel.

Päris uus klass võiks olla mingi lahendus. Mitte hea, sest alati leidub keegi, kes ei ole rahul, alati hakkab mingi punkt reeglites kellelegi haiget tegema ja konkurent kasutab ka alati keelatud võtteid. Seega peaks neid reegleid siis võimalikult vähe olema. Enda mätta otsast vaadates pakuksin välja mõned pidepuntid.

Auto peab olema tänavalegaalne (jah see on suhteline teema), ütleme siis et omama kehtivat ülevaatust.
Lubatud olgu kõik tehase lisad, meh vints kindlasti.
Vintside-sildade-kardaanide, vahekastide ja üleüldse kõikide elundite osas lubatagu mida iganes, peaasi et aga tänavalegaalne oleks. Ainult portaalid keelaks, sest muidu tehakse varsti rajad ainult neile mõeldes, kellelgi ei tohi ju igav olla.
Rehvid olgu vabad, ainult põllumajanduslikud jätaks kõrvale.
Keret võiks ka lubada lõigata ja stangesid kasvõi tammetüvega asendada.
Mootoriga sama teema, kui on passis siis rajakõlbulik.

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 24, 2015 1:10 pm
Postitas mihkelmihkel
Tavaline TURIST klass toimib praegusel kujul väga hästi ja nagu näha, siis huvi on aina kasvamas. Minu jaoks oluline nüanss oli just see, et Turistis saad ka jala punkti võtta. Sultsil seekord seda võimalust ei olnud ja selle tõttu jäigi rada päris linnakatele raskeks. See kas autoga saab rohkem punkte või mitte, las olla juba iga korraldaja enda otsustada. Erineva väärtusega punktid on osalejale kindlasti põnevam, aga korraldajale jälle suur lisatöö.

Kuna TUR+ sellisel kujul on korraldatud praegu ainult kaks korda. Eelmise ja selle aasta Sults, siis ma ei saagu aru millest selline kära selle ümber. Korra aastas võiks ju olla võimalus tulla oma mingisuguse meeletu kolliga (mis ei mahu LE nõuetesse ja samuti ei mahu ka ühtegi võistlusklassi päris täpselt) sõitma mööda ägedat rada. Kui rada on liiga raske, siis on enda puudulik tehnika, mitte korraldajate paha.

Aga kui nüüd võtta eesmärgiks need tavalisest turistist välja kasvanud ja muus tur+ huvilised saada võistlema, siis selleks võikski olla see VABA klass ju? Hetkel ma päris täpselt ei saa pihta, mis vahe on VABA ja VABA+'il ja kuidas nad suhestuvad TR1 ja TR3-ga. Eeldaks, et kuskile nende kahe klassi vahele.

Kuna nendes klassides väga võistlejaid ei ole siis võiks nad ju kokku panna ja võib-olla veel leevendada mingeid tingimusi, et seal klassis osalemine oleks sama lihtne kui TUR+'is. Samas mõistan, et mingid piirangud peavad olema, sest muidu hakkab jube võidurelvastumine pihta. Võib-olla piisaks lihtsalt rattamõõdu piiramisest näiteks 35 peale ja kui on portaalid, siis võid kuni 33 panna vms.

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 24, 2015 1:46 pm
Postitas FlammablE
Probleem ongi selles, et kui rõhk läheb diplomite jagamisele ja paremusjärjestuse alusel premeerimisele, tähendabki see võistlusklasside juurde tekitamist. Sellest tuleneb vajadus reguleerida, sest järgmine kord lubatakse korraldajale juba ihunuhtlust, kui lubab rajale ilmselgelt näteks TÜV-nõuetele mittevastavad autod vms. Juba selleaastastelt võistlustelt on kuulda olnud, et turistirajal on mõnedki ekipaažid silmad ruutus koha peale sõitmas ning viisakast suhtlusest ja abivalmidusest pole lõhnagi. Pole mõtet mingit paraolümpiat nendest klassidest aretada, sest lõpuks on praegune endaga normaalselt hakkamasaav ja lihtsalt metsas chillimas käiv turistide seltskond kadunud ja esikolmikus tuttavad näod teistest võistlusklassidest. Ja lõpuks on neile, kes praegu kibelevad turistiklassidesse võitma minema, jällegi kogu võlu kadunud, sest feimi ja sulli ikka ei tule. Praegune ASMV 15 korraldus oli kogemata või meelega väga hea, sest reklaam on tagantjärgi kõva ja tur paremusjärjestus ja auhinnad ajasid nii mõnelgi hamba verele. Samas võiks jätkuda järgmisest hooajast hea tava, et tur ja tur+ tabelid avaldatakse siis kui tunded on maha jahtunud, protesteerijatele tehakse omakohut ja auhinnad jagatakse loosi teel. Paremat motivaatorit ilmselt pole, et ajada võistlusmomenti soovivad tegelased sportklassidesse päris konkurentide keskele.

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 24, 2015 1:49 pm
Postitas RistoRR
VABA ja VABA+ ongi ratta mõõt piiratud. Vähemalt nii loen mina tehnilisest välja...

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 24, 2015 5:36 pm
Postitas kaupc
TURIST rada väga hea....kui järele mõelda kõike oli, mina arvan, et see klass võiks ollagi algajatele, huvilistele ja loodusnautlejatele, kes tahab võistelda see järgmisse klassi. Ja mingi arvestus võiks ka olla ikka....umbes nii näiteks autoga punkt võetud 2punni jala 0,5 punni või miskit taolist. Ise igaüks teab kaugele läheb oma masinaga....Asi võiks olla lihtne.

Meil oli veidi vale arvestust, palk liiniall ja vähe tehnilisi probleem. Aga me ka Esimest korda rajal sel aastal. Järgmine kord paremini kindlasti.

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 24, 2015 6:14 pm
Postitas Madlobster
FlammablE kirjutas:Probleem ongi selles, et kui rõhk läheb diplomite jagamisele ja paremusjärjestuse alusel premeerimisele, tähendabki see võistlusklasside juurde tekitamist. Sellest tuleneb vajadus reguleerida, sest järgmine kord lubatakse korraldajale juba ihunuhtlust, kui lubab rajale ilmselgelt näteks TÜV-nõuetele mittevastavad autod vms. Juba selleaastastelt võistlustelt on kuulda olnud, et turistirajal on mõnedki ekipaažid silmad ruutus koha peale sõitmas ning viisakast suhtlusest ja abivalmidusest pole lõhnagi.
Diplom on lihtsalt korraldaja tänud ja meelespidamine osavõtjale. Neid ruutussilmadega jonnipunne on jääb alati, kes ka asutuse suvepäevadel petangi mängimisel kaela saades kaks kuud klomp kurgus ringi käivad ja kolleegidega enam ei suhtle. Täitsa savi las nemad olla.
99.9% inimestest, kellega mina stardis, rajal, finishis suhelnud olen on pigem seda meelt, et tore on kokku saada ja midagi koos teha.
Ja kui keegi on vaeva näinud, investeerinud, meeskonna heasti tööle saanud no jumal temaga las ta siis korjab need esikohad. On ju ära ka teeninud. Nagu uputaja ütles, et risu tehnika ja kehva sõiduga ei peagi taevasse saama. Ma mingit traagikat küll ei näe kui nüüd mõni, kes vaeva näeb ja raha kulutab esikohti nopib sellega. Vaev on tasutud ja sära silmades.
Ja kui on soetatud 500€ maastur ja lisa investeering on vaid kummikud no ei pea konkurentsis püsima ja eraldi klassi välja mõtlema. Võrdusust ei saavuta nii ehk naa mitte kunagi. Isegi stock Yariste klass karjääris tekib esimeste ja viimaste vahel raja erinvus sisse, kellel on vingumist lahtiste kivide rohkuse üle esimesena minnes, kellel mokk viltu suuremate rööbaste üle viimasena minnes.
Korraldajal peaks kotis olema mõned kommid. Ja need siis saab anda kõige suuremale jonnipunnile koos virtuaalsete punktidega. Noh nagu lasteaias, et kõik saavad tubliduse eest šokolaadi vms, et nuttu vähem oleks.
Kohaarvestus on vaid sellepärast, et tuleks väike erinevus sisse tavaline "linnakate" safari männikul vs mõõduvõtt orienteerumises, sõidus, tehnikas, närvikavas ja suutlikuses.

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 24, 2015 7:34 pm
Postitas Movistar
Turist on kindlasti äge ja vajalik ja selle vastu ei vaidle keegi.
Siiski peaks see jääma valget numbrit omava ja tavaliikluses sõitmist lubava TÜV-ga autode jaoks.
Kõik muud "projektid" mis ei kvalifitseeru nendele minimaalsetele nõudmistele sõidavad võistlusklassides või vaatavad pealt .
Seda pole kellegile vaja,et TR3-d vaikselt Turisti üle kolivad.See on nagu lapselt kommi ära võtmine. Pärast pole ei turiste ega ka turisti klassi .
Peale ASMV-d kuulsin ka mina,et "oleks pidanud turisti minema" oleks äkki vintsi saanud.
No.krt :D
Loodetavasti ei lasta seda asja seekord käest ära.

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 24, 2015 7:38 pm
Postitas tyyp07
Movistar kirjutas: Siiski peaks see jääma valget numbrit ja tavaliikluses sõitmist lubava TÜV-ga autode jaoks.
Kõik muud "projektid" mis ei kvalifitseeru nendele minimaalsetele nõudmistele sõidavad võistlusklassides või vaatavad pealt .

Selle mõttega täitsa nõus.

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 24, 2015 8:24 pm
Postitas mihkel1671
Kui järgmine A asi ikka toimub siis raudpolt tur+ oma illegaaliga. Ei huvitagi esikolmik. Peasi, et sõita saaks ja kui keskmise tulemuse isegi saab, ning tehnika kestma jääb oleks viispluss.

Ei saa nagu pisaratest aru. Kui raske ja külm, ning vaip võib autos märjaks saada siis pole järelikult õiges kohas.
Lehtse kevadel 2 a tagasi samamoodi uppusime seal rabakraavis ära. Meie lainelt kül mingit vingu ei tulnud. Ise ju oled roolis keda veel süüdistada? Kui ei saa, taha siis katkesta.

See polegi ala kõigile.

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 24, 2015 10:12 pm
Postitas Urvo
Keskmisest ametlikum teadaanne ka siin teemas:

EAL 4x4 Alakomitee plaanib järgmisel aastal koostöös võistluste korraldajatega suunata Seiklusklasside Turist ning Turist+ sõitjaid TR1 ning Vaba klassi ridadesse. Peamiselt seetõttu, et turistide seas on hulk meeskondi/võistkondi, kelle auto, oskused ning kõige olulisemalt soov teistega mõõtu võtta on sobilik võistlusklassidesse. Seikluse eesmärgiks on olnud anda off-road entusiastidele võimalus saada osa võistlustest ning tutvuda rajal toimuvaga. See on kandnud vilja - seiklejate read on kasvanud ning kahjuks on rajad muutunud raskusastmelt võrdseks võistlusklassidega. Samas ei ole see vähendanud seikluse osalejate arvu. Sellest tulenevalt on Alakomitee otsutanud teha tõsisemat teavitustööd seiklejate seas, et tutvustada neile võimalusi osaleda järgmisel hooajal juba TR1 või Vaba klassi ridades. Samal ajal hoida seiklusklassi rajad 2016 hooajal lihtsamad, et uutel osalejatel esimesel korral huvi ala vastu ei kaoks. Sellisel juhul peaks olema nii raskema, kui kergema raja austajatel oma väljund. Lisaks kõigele muule tehakse võistluklassides paremusjärjestus, jagatakse edukamatele medaleid ning valmistatakse ette põnevamaid radasid(mitte raskemaid!).

Peatselt avaldame mõned võistlusklasse, võistlusi ning võistlejaid tutvustavad videoklipid, et ümber lükata mõned müüdid, mis võivad seiklejatel olla tekkinud TR1 ning Vaba klassi kohta. Kui kellegil on küsimusi või ettepanekuid, milliseid teemasid tuleks lähemalt tutvustada, siis palun mulle kirjutada privaatsõnumisse ning proovime neid kajastada.

Urvo Männama
EAL 4x4 Alakomitee liige

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 24, 2015 10:23 pm
Postitas donalds
asjad ikka võiks olla nii et 31 raatad sõidavad 31 ratastega võidu jne... praegu ma ei saa mõhkugi aru klassidest, sorry vaan kui loll olen... sultsil sõitsin 33 järel suht keeruline oli...

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 24, 2015 10:35 pm
Postitas mihkel1671
Korras.

Aastaid tagasi sõideti l-virus jäärada. Igas garages tuuniti autosi. Sõit oli odav. Elementaarsed nõuded olid täidetud.(kiivrid turvatud rada) Osavõtt oli nii suur, et kohad said kiirelt täis.

Siis läks asi ametlikuks. Osavõttu tasu kohe 500 (alguses oli 100) eek + sõitja litsents. Lisaks homolo kiiver, sõiduki dokkid ja teh üv.
Veiderdati, et litsentsiga ikka turvaline ja kontrollitud värk. OK tegid litsentsi ja sõitsid selle sõidu ära. Pull aga selles, et kui lits olemas siis külaüritustel sõita ei tohi.
Noortel kadus kiirelt huvi asjavastu.

Hetkel ka endal kehtiv rahvaspordi lits. Kuid sõidan ka ilma eal-reg võistlustel. Mõnel mitte ametlikul võistlusel asi palju paremini korraldatud kui õigel üritusel.