3. leht 28-st

Postitatud: L Okt 20, 2007 11:06 pm
Postitas Beast
kui ainult niva liiga teha on lukkudega asi lihtne, kuna lülitatavaid saada pole on ainus varjant keevitada kinni, see tähendab aga väiksemaid rattaid ja kehva manööverdusvõimet. ja ongi võrdsus jälle saavutatud. ümberehituse reegli saab lihtsa teha: olla võib vaid niva originaal jupid ja oma toodang. see oleks ühtlasi hea harjutus noortele meistrimeestele. võidab see kellel osavamad käed. samas pole mõtet sel teemal arutada, kui sellist asja nagu niva liiga vms. kunagi olema ei hakka....

Postitatud: L Okt 20, 2007 11:23 pm
Postitas aadu
Point pole ju selles, millega keegi sõita tahab. Küsimus oli uues liigas- TR0, ehk siis Nivaliiga.
Andke mulle nüüd kõvasti vastu pead kui ma eksin:
Uue liiga tekkeks on puudu vähemalt kümmekond Nivat.
Kui selline arv potensiaalseid võistlejaid on koos ja uuesti küsida, siis vast vastavad ka võistluste korraldajad.
Nii lihtne see ongi.

Selle topicu võiks üldse Niva alla tõsta, jutt käib rohkem tehnika kui võistluste kohta.

Postitatud: L Okt 20, 2007 11:50 pm
Postitas Daniil
Millegipärast arvan, et nii mõnigi puhuks oma vanale Nivale hinge sisse kui selline sari oleks ja ehk on värskematki verd tulemas. Tehnilisest küljest ehk jäävad need Nivad suhteliselt lihtsateks ehk ei pea difrit ikkagi kinni keevitama ja rehvimõõt võiks ka olla Nivale jõu/koopakohane. Ehk ARB´d ja teised lukud ning suured rehvid jäävad võistlusklasside tarvis. Tore ju rooli keerata kui tead et stardis on samaväärsed.

Postitatud: L Okt 20, 2007 11:53 pm
Postitas Landy
Daniil kirjutas: OK …Ländy ebaõnnestumised Nivaga on arusaadavad – kehv auto.
Mae ei vaidle vastu, et Niva oli auto ajaloos reovolutsiooniline ning kandevekremaasturite pioneer. Niinagu Venelate puhul ikka oli tegu väga innovatiivse ja he ideega, kuid kasutada olevad materjalid polnud just kõige sobilikumad.
Arvestades seda, et Niva on olnud sellisena tootmises varsti 30 (!) aasat, siis on nii kasutustostrave, kui nõudmised autodele muutunud.

Aga tema Def ?? Kas seal jäi palju asju tegemata , mis Nival tehtud sai või on see ka halb auto ? Ma ei usu !!![/quote]
Kui Niva puhul sai otsitud välja parim võimalik auto (ostes oli kõik peale mootori VÄGA heas korras), siis praegune LR 90 sai vaitud kõige odavam. Defeka ehitus praegu pooleli. Loodame uueks hoojaks masina taas rajale tuua. Palju peavalu on valmistanud selle auto eelmine hoolimatu peremees.
Ehk on Landyl võimalik siia Defi rem.listi lisada ???
Kas see on hädavajalik? See on päris pikk.
Suuremtest töödest saad ülevaate ju siit:
http://www.landrover.pri.ee/lr90/index.htm
Kellele sa Landy ennast Defi roolis ohverdasid ?
Eks ikka Landika mumalale :-)
Landyle:.
Muide – lihtsalt huvi pärast, millal esimene Def 90 tehti ??
Esimene Land Rover 1948
Esimene LR90 (Defenderi kerega) 1984
Esimene Defender (90) 1990

Postitatud: L Okt 20, 2007 11:59 pm
Postitas Landy
Beast kirjutas:kui ainult niva liiga teha on lukkudega asi lihtne, kuna lülitatavaid saada pole on ainus varjant keevitada kinni,
EKSID! Nivale toodetakse ka prefomance osasid
Niva sillalukud
http://www.power-trax.de/produkte/locker/locker-e.htm
Siit saab:
Lada K&S Locker
985,- EUR

LADA LSD
577,- EUR

LADA Torsen
551,- EUR

LADA Manual Locker 100%
682,- EUR


K&S lukkudest lähemalt:
http://jeep.avtograd.ru/lockers/K_S/
http://www.ks-tuning.de/tj/vacuum.htm
ümberehituse reegli saab lihtsa teha: olla võib vaid niva originaal jupid ja oma toodang.
Siit kohe küsimus? Kas Izevski tehase kardaanid oleks lubatud?

Postitatud: P Okt 21, 2007 12:07 am
Postitas Daniil
Ladale tehti ka Kadrinas ? mingil ajal Torsen tüüpi lukke.

Postitatud: P Okt 21, 2007 12:10 am
Postitas Landy
Daniil kirjutas:Ladale tehti ka Kadrinas ? mingil ajal Torsen tüüpi lukke.
Aga need ei sobi eriti nivale, sest olid ehitatud kiire ülekandega difritele (rallikate jaoks). Kahjuks ei mäleta inimese nime,k es enda Nivaga testis,kuid rahule ei jäänud. Polnud maastikusõiduks sobiv lahendus ja kuramuse kallid on ka.

Postitatud: P Okt 21, 2007 11:00 am
Postitas Beast
:shock: ok, eksin. kuramuse kallid on teised....muidu mul oleks tava ladale vaja....
Izevski tehase kardaanid? Tunnistan ausalt üles, ei ole varem kuulnud midagi. Käisin välja ainult idee, pole nivaga nii kursis nagu sina. Aga kui keegi sponsoreeriks siis oleksin ise huvitatud küll "niva liigas" osalemisest.

Postitatud: P Okt 21, 2007 11:33 am
Postitas seff
Beast kirjutas::shock: ok, eksin. kuramuse kallid on teised....muidu mul oleks tava ladale vaja....
Izevski tehase kardaanid? Tunnistan ausalt üles, ei ole varem kuulnud midagi. Käisin välja ainult idee, pole nivaga nii kursis nagu sina. Aga kui keegi sponsoreeriks siis oleksin ise huvitatud küll "niva liigas" osalemisest.
kui keegi sponsoreeriks siis oleks niva liigas või mujal liigas kindlasti rohkem sõitjaid kah , praeguse hetkeseisuga , jätad lihtsalt õhtuti õlled poest ostmata , lõhe asemel ostad kilu ja säästad veel natuke kõhu ja muu arvelt ja sponsoreerid ennast ise , nagu valdav enamus :wink:

Postitatud: P Okt 21, 2007 12:24 pm
Postitas Beast
kah õige mõte, kuigi õlut ei joo, kala ei söö ja olen niigi iga vaba hetke garaasis. aga võiks korraldada küsitluse, palju on inimesi kes sellisest asjast huvitatud on, uurida kas sellise asja korraldamine üldse võimalik on ja siis kutsuda kõik huvilised toorikutega safarile, et oleks ka reaalselt näha palju inimesi tulijad on. kui huvilisi piisavalt võiks ju mingi reeglistiku paika panna, ennem pole mõtet masinaid ehitama hakata. tore oleks kui keegi kes võistlusi korraldab ja võistlemises kogenum on avaldaks arvamust. ei taha kohe kiitlema pista, et olen igaljuhul osaleja. aga hetkel on kiusatus suur ja ressursse on ka piisavalt...

Postitatud: P Okt 21, 2007 2:40 pm
Postitas Landy
Beast kirjutas::shock: ok, eksin. kuramuse kallid on teised....muidu mul oleks tava ladale vaja....
Izevski tehase kardaanid? Tunnistan ausalt üles, ei ole varem kuulnud midagi. Käisin välja ainult idee, pole nivaga nii kursis nagu sina. Aga kui keegi sponsoreeriks siis oleksin ise huvitatud küll "niva liigas" osalemisest.
Sorry kohe ette , palun ära võta järgnevat kuidagi isiklikult või solvanguna- EKS!?

Ma püüan sõna võtta vaid teemadel millest ma midagi tean. Ülejäänud kohtades proovin oma teadmatuse endale jätta või tunnitan kohe, et ei tea eriti asjast. Seega olen nõus Nivade hingeelust, ehitamiset ja tuunimiset rääkima inimestega kes sellest ka teavad.

Lohutuseks, keegi meist pole sündinud Niva omanikuks. Minagi olen omad vitsad tedmatuse tõttu kätte saanud. Omanikuks oleku aaste jooksul olen endasse hulgaliselt infot ahminud. Kui ma millekagi tegelen, siis sügavuti. Enne ostu sai ikka mitu kuud Nivade hingeelu uuritud ja ka sobivat autot otsisin üle kolme kuu.

Loen ennast õnnelikuks inimeseks, est vähestena Eestist on mul olnud juhus näha ja oma käega kastuda Niva VAZ-21215-10 't.

Kui selle auto kätte saaks ja mind tulevuikus mõistuse kadu ning raha üleküllus tabab, siia võiks uuesti prooviuda.

Kõigi eelnevate postide kokkuvõttkes:
Niva pole iseenest halab auto. Jahi-, kala-, metsa-, talu- ja ehitusemehel igati bro. Kuid see masin ei ole sobilik offrõudiks ja veelvähem võistlemiseks. Vähemasti mitte TR1 kalssis.

Postitatud: P Okt 21, 2007 5:45 pm
Postitas 414 AVM
Ei ole kunagi omanud Nivat. Ei tunne tema hinge- ega muud elu ja olen sellega kindlasti vähem sõitnud, kui lõbustuspargi elektriautoga. Samas ei ürita Nivat ka kuidagi maha teha. Kuid kui Mats kirjutab:
"Kullamäe tiimi eelmise aasta võistlusmasin maksis järgmiselt: 18K toorik, vints 10K, rehvid 10K, lockright 6K ja bueno - sõida ja ära virise. Mida kättesaamatut siin on? Tegemist siis LJ70-ga ja sõidetud sai esiviisikus", siis tekib nagu vägisi küsimus, kas võistlusvõimelised Nivad maksavad nii 3-5 KEEK-i piires, et nad "noortele" nii taskusäästlikud on. Väga vaevalt. Järsku tuleks Inseneerile teha kollektiivtellimus, et millist TR0-i sobivat autot ta hulgikaupa odavamalt tooks. Ja vaatasin automüügiportaale- no ei liigu neid Nivasid eriti.

Postitatud: P Okt 21, 2007 9:10 pm
Postitas kiiking
Asi on liiga Niva peale ära läinud. Teema algataja mõtles vist rohkem seda, et autol võib olla lisana ainult vints(ei mingeid sillalukke, tugevdatud poolasse, jne). Selle TR0 sarja teeks veel huvitavamaks ainult A/T (50/50) rehvi lubamine.
Rada lihtsamaks ja paljud soft-roadi sõitja oleks stardis. Enamus plastikust võiks ka peale võistlust vähemalt küljes olla. Plastik ju teatavasti kõige kallim maavara maailmas!

Postitatud: P Okt 21, 2007 9:21 pm
Postitas Daniil
Võib-olla ei peagi ettevõtmine kandma Niva – liiga nime , vaid lihtsalt „FAN – liiga” kus ühiseks seoseks vaid kindel rehvimõõt ja lahtine differ või LSD kui seda vajalikuks peetakse.
Loodan vaid, et tänu suurele naabrile on FAN-liigas vist Nivasid , Uaz´e ? täna veidi odavam rivis hoida kui näiteks TR-1 klassi ameeriklasi- Jeepe.
Mis Kullamäesse puutub, siis on tegu kindlasti andeka võistlejaga aga kui mu mälu mind ei peta , siis oli Kullamäel viimasel Klaperjahil uus auto, arvan et ta ei ostnud seda mitte 2,4 liitrise mootorida – võin küll eksida ? 3,0 liitrise auto hind on ...ega täpselt ei teagi.

Postitatud: P Okt 21, 2007 9:33 pm
Postitas kiiking
Pigem ikkagi TR0 ja rohkem navigeerimisele orienteeritud rada. Noored ei tea navigeerimisest ka mitte essugi. Umbes linnamaasturite safari mõõtu rada ja võtavad punkte (esialgu).