3. leht 3-st

Postitatud: E Jaan 07, 2008 3:11 pm
Postitas PriitV
Dakar. Unistus paarkümmend aastat, mis tänasel moel ei saa vist kunagi teoks. Asi on aetud liiga kalliks. Seega ei näe mõtet, vähemalt esialgu, sellest autoga unistada. Tsikkel on teine teema, seal sõltub mehest palju enam ja kõval sõidumehel on võimalik mingisugustki tulemust sõita. Seda on tõestanud "Pats" Vinters korduvalt. Kuna kõik sõidavad poeratastega, siis on asi võrdne. Tehasemeeskonna ratas ei erine privateeri omas palju, teenindus on erinev.
Autodega on asi aga hull. Masina enda võib isegi peaaegu konkurentsivõimeliseks ehitada aga enne paari aastat ei leia sinna juhti peale. Juht on kõige aluseks, mida tõestas 2000 Peterhansel Prantsuse kit-caril Mega, kui sõitis ennast Schlesseri järel teiseks. Tegelikult mõlemad ju kitid, Schlesseri bagi on ka "kodugaraaži" toode... Asi on läinud ülimalt profesionaalseks ja selle aasta sõidu ärajätmine lõi tugeva mõra. Kulud on meeletud ja neid tagasi ei saa.

Seesama fakt tekitas aga Patric Zaniroli peas idee korraldada amatööridele klassikaline Dakar, mis sai esimest korda teoks 2006. Kannab see nime TransAfricaine Classic ja sõidetakse võimalusel just neid 80'te teekondasid. Vahe vaid selles, et asi pole aetud lõppkiirusele vaid tegu on regulaarsusralliga. Siin tuleb sõita võimalikult täpselt etteantud ajas, mis ei välista vahepeal arutut kihutamist 200 km/h. Jääd düünidesse kinni, peadki pärast aega tagasi sõitma. Sõidad aga osavalt, ei pea võidu pärast võideldes arutuid riske võtma.
Koduleht on siin. Kel on kodus Motors TV, see otsigu sealt välja Inside TransAfrican Classic. Homme 13.00 näiteks. Saab ettekujutuse asjast.
Pilt

See võiks olla esimene samm, sest sinna sobib suisa ideaalselt Eesti keskmine off-road auto. 80'te-90'te alguse tehnika ja suures piires sama, mis siin TR2 nõuded. Valge Hiir jms tehnika saab peale väga väikeste kohendustega ja selliseid lühikesi Cruisereid on seal palju. Või siis kunagise "Rahvamajaga", täpselt õige masin sinna. Aga kõige õigem fiiling on siiski G-Wageniga minna. Oledki kui üks maailma läbi aegade mitmekülgsemaid autosportlaseid Jacky Ickx, kes sellise massinaga 1983 ralli võitis :D Aga ka vana hää Range Rover ruulib. Osavõtu kulud on palju väiksemad ja reaalselt võimalus ka esikohale sõita. Autodel palju klasse ja asi võrdne. Aga fiiling ikka sama... nii on sõitjad ise öelnud.

Postitatud: E Jaan 07, 2008 8:53 pm
Postitas Leedu
TR Pjätt kirjutas: Teiseks Tammeka ei ehitanud oma autot ise vaid see oli Tehasemasin ja nende team pandi kokku, siinse ralli edetabeli järgi. Nemad pidi siis kindlustama võidu VENEMAA 1 võistkonnale. Ühe korra õnnestus neil võita ja ühe korra jäid teiseks.
Minu kadunud isa rääkis midagi sellest, et see teiseks jäämine oli nagu käsk või midagi, kuskilt kõrgemalt kui Kamza roolist. Täpselt ei mäleta, äkki keegi teab, kuidas see olla võis?

Postitatud: E Jaan 07, 2008 9:00 pm
Postitas TR Pjätt
Just nii oligi, nemad ei tohtinud esimesks tulla.

Postitatud: T Jaan 08, 2008 12:11 am
Postitas Kondimurdja
miks nad ei tohtinud :roll:

Postitatud: T Jaan 08, 2008 7:13 am
Postitas Valge Hiir
Kondimurdja kirjutas:miks nad ei tohtinud :roll:
"Tiimitöö" ja kõrgemalt poolt tulnud juhised.
Ja seda hetkel, kui mu mälu ei peta, kui Tammeka juhitud auto oli liidrikohal.

Postitatud: T Jaan 08, 2008 8:38 am
Postitas margus61
http://www.eastafricansafarirally.com/index.htm ka üks üritus. See on 2WD autodele, mis ei ole nooremad kui '74. Björn Waldegaard, Stig Blomkvist...

Uurisin mis see Priidu pandud Trans Africaine Classics on. Tundus selline prantslaste tsunft olevat, üks italiaano, belglane ja portugal lisaks. Osavõtt 10 000€ - 2 sõitjat ja masin. Kütust jpm. ei sisaldanud. Aga muidu võttis tagumist põske sügama. Mingi '86 G-wageni (läheb 4WD historic klassi alla) ju õue pealt leiaks. Aga rada läheb ka läbi Mauretaania, mis pidi see probleemne kant olema.

Niipalju kui Tammekast tean, olla veenvalt juhtinud veel enne viimast etappi. Siis kästi "venelaste Schumacher" mööda lasta. Huvitav oleks mälestusi kuulata/lugeda. Naise onu ütles, et ta on praegu Muuga Sadamas töökaaslane. Äkki PriitV saaks intervjuu vms?

Postitatud: T Jaan 08, 2008 9:23 am
Postitas Valge Hiir
Ei suuda hetkel linki leida, kuid selliseid iga-mehe-kõrberallisid mis lõppevad Aafrikas on päris palju.
Üks mis kuskilt silma jäi oli ka mingi vanemate autodega - algas Euroopast ja peale finishit müüdi kõik osalenud auto oksjonil maha.
Raha annetati kohalikule heatevus-abi-organistatsioonile.
Kui leian lingi panen siia üles.

Postitatud: T Jaan 08, 2008 1:11 pm
Postitas PriitV
Ma Kulgevee Antsuga koos töötanud ja neist asjust ka rääkinud. Jah, neil kästi venelased mööda lasta, lihtsalt seisid ja tapsid mitmeid tunde aega. Põhiline edu tuli ühelt katselt, kus Tammeka ei pidurdanud düüni otsas vaid otsejoones pea ees alla kihutas. Kogu ülejäänud seltskond, rattad ja sõidukad, oli düüni otsas mune süganud ja kartnud. See on ka filmilindile jäänud. Sealt võtsid Tammeka/Kulgevee/Piirsalu tohutu edu. Ma võin valetada, aga kas nad seda katset suisa absoluudis ära ei võitnud. Kui Antsu näen, küsin üle. Aga Ants ütles, et Tammeka oli mees tohutu suure peaga ja kunagi ei leidunud talle parajat kiivrit. Siis pressiti talle suurim saadaolev pähe, mis sulges aju verevarustuse ja Tammeka ei mõelnud, kui sõitis. See oli selline nali neil, mil omajagu tõepõhja all. Kiivriga Tammeka ja tavaline Tammeka pidid olema kaks erinevat meest...

Mis toda autode mahamüümisega Dakarit puudutab, siis see on inglaste 100-naelaste autode võidusõit. Seal on käinud leedukad Volgadega. See pole päris Dakar, seeo nselline lõbus kruiis mööda maanteid. See ei lähe üle kõrbe ja düünide. Minu pandud sõit on puhas sport kõrgeimal tasemel. Lihtsalt hullunud kihutamist ei ole. Kui vaatate, siis on tegu ühe kõvema Historic-võidusõitude korraldajaga. Põhimõtteliselt on ka see Historic aga lisaks vanakestele lastakse peale ka uuemad autod ning kvadrikud. Muidugi jääb nüüd küsimus, kas selle aasta lõpus julgetakse seda korraldada... Kuid see sobiks suurepäraselt Aafrikaga tutvumiseks ja treeninguks, Jube loll oleks ju minna, mastes mitu milli ja kas siis palavusest terviseprobleemide või auto vale ettevalmistuse tõttu kohe alguses katkestada.

Edit: tollele Historic-sõidule sobib suurepäraselt vana Dakari-auto Niva (kuigi Ickx sõitis "pisut" moditud" Niva ja Samaraga) . Odavamat ja lihtsamat lahendust peaaegu polegi. Kerge, lollikindel, lihtne remontida keset liiva jne.

Postitatud: E Veebr 04, 2008 11:43 pm
Postitas 007
Dakariga seonduvalt veel niipalju, et just vaatasin CNN-st, et Dakari korraldav seltskond teeb uue ralli Euroopas. Ungari-Moldaavia kant läbi mitme riigi. Kõrva jäi kolm klassi nagu proffid, poolproffid ja amatöörid. Pluss veel masinate klassid muidugi erinevad (nagu quadid nt).Pidavat selline Dakari laadne andmine olema mitu päeva jne. Asjahuvilised saavad kätt pulsil hoida. Kiireks läheb ka start pidi olema 20. aprill vist. ma ei saanudki hästi aru kas tegu Dakari asendusega see aasta või jääbki kalendrisse. Kodulehte pole veel külastanud ilmselt seal täpsem info.

Selline lugulaul siis