Postitatud: E Jaan 07, 2008 3:11 pm
Dakar. Unistus paarkümmend aastat, mis tänasel moel ei saa vist kunagi teoks. Asi on aetud liiga kalliks. Seega ei näe mõtet, vähemalt esialgu, sellest autoga unistada. Tsikkel on teine teema, seal sõltub mehest palju enam ja kõval sõidumehel on võimalik mingisugustki tulemust sõita. Seda on tõestanud "Pats" Vinters korduvalt. Kuna kõik sõidavad poeratastega, siis on asi võrdne. Tehasemeeskonna ratas ei erine privateeri omas palju, teenindus on erinev.
Autodega on asi aga hull. Masina enda võib isegi peaaegu konkurentsivõimeliseks ehitada aga enne paari aastat ei leia sinna juhti peale. Juht on kõige aluseks, mida tõestas 2000 Peterhansel Prantsuse kit-caril Mega, kui sõitis ennast Schlesseri järel teiseks. Tegelikult mõlemad ju kitid, Schlesseri bagi on ka "kodugaraaži" toode... Asi on läinud ülimalt profesionaalseks ja selle aasta sõidu ärajätmine lõi tugeva mõra. Kulud on meeletud ja neid tagasi ei saa.
Seesama fakt tekitas aga Patric Zaniroli peas idee korraldada amatööridele klassikaline Dakar, mis sai esimest korda teoks 2006. Kannab see nime TransAfricaine Classic ja sõidetakse võimalusel just neid 80'te teekondasid. Vahe vaid selles, et asi pole aetud lõppkiirusele vaid tegu on regulaarsusralliga. Siin tuleb sõita võimalikult täpselt etteantud ajas, mis ei välista vahepeal arutut kihutamist 200 km/h. Jääd düünidesse kinni, peadki pärast aega tagasi sõitma. Sõidad aga osavalt, ei pea võidu pärast võideldes arutuid riske võtma.
Koduleht on siin. Kel on kodus Motors TV, see otsigu sealt välja Inside TransAfrican Classic. Homme 13.00 näiteks. Saab ettekujutuse asjast.

See võiks olla esimene samm, sest sinna sobib suisa ideaalselt Eesti keskmine off-road auto. 80'te-90'te alguse tehnika ja suures piires sama, mis siin TR2 nõuded. Valge Hiir jms tehnika saab peale väga väikeste kohendustega ja selliseid lühikesi Cruisereid on seal palju. Või siis kunagise "Rahvamajaga", täpselt õige masin sinna. Aga kõige õigem fiiling on siiski G-Wageniga minna. Oledki kui üks maailma läbi aegade mitmekülgsemaid autosportlaseid Jacky Ickx, kes sellise massinaga 1983 ralli võitis
Aga ka vana hää Range Rover ruulib. Osavõtu kulud on palju väiksemad ja reaalselt võimalus ka esikohale sõita. Autodel palju klasse ja asi võrdne. Aga fiiling ikka sama... nii on sõitjad ise öelnud.
Autodega on asi aga hull. Masina enda võib isegi peaaegu konkurentsivõimeliseks ehitada aga enne paari aastat ei leia sinna juhti peale. Juht on kõige aluseks, mida tõestas 2000 Peterhansel Prantsuse kit-caril Mega, kui sõitis ennast Schlesseri järel teiseks. Tegelikult mõlemad ju kitid, Schlesseri bagi on ka "kodugaraaži" toode... Asi on läinud ülimalt profesionaalseks ja selle aasta sõidu ärajätmine lõi tugeva mõra. Kulud on meeletud ja neid tagasi ei saa.
Seesama fakt tekitas aga Patric Zaniroli peas idee korraldada amatööridele klassikaline Dakar, mis sai esimest korda teoks 2006. Kannab see nime TransAfricaine Classic ja sõidetakse võimalusel just neid 80'te teekondasid. Vahe vaid selles, et asi pole aetud lõppkiirusele vaid tegu on regulaarsusralliga. Siin tuleb sõita võimalikult täpselt etteantud ajas, mis ei välista vahepeal arutut kihutamist 200 km/h. Jääd düünidesse kinni, peadki pärast aega tagasi sõitma. Sõidad aga osavalt, ei pea võidu pärast võideldes arutuid riske võtma.
Koduleht on siin. Kel on kodus Motors TV, see otsigu sealt välja Inside TransAfrican Classic. Homme 13.00 näiteks. Saab ettekujutuse asjast.

See võiks olla esimene samm, sest sinna sobib suisa ideaalselt Eesti keskmine off-road auto. 80'te-90'te alguse tehnika ja suures piires sama, mis siin TR2 nõuded. Valge Hiir jms tehnika saab peale väga väikeste kohendustega ja selliseid lühikesi Cruisereid on seal palju. Või siis kunagise "Rahvamajaga", täpselt õige masin sinna. Aga kõige õigem fiiling on siiski G-Wageniga minna. Oledki kui üks maailma läbi aegade mitmekülgsemaid autosportlaseid Jacky Ickx, kes sellise massinaga 1983 ralli võitis
