Veniv köis
Moderaator: Moderators
Re: Veniv köis
Kas veniv on siis ohtlikum vahend ainult asjatundmatu inimese käes? Tegemist on päris küsimusega, mitte ironiseerimisega.
Olen ka põhjalik Matt's Off Road Recovery jälgija, neil on sadu videoid, kuidas tõmmatakse tavalisi sõiduautosid ca 30% veniva köiega välja. (https://www.youtube.com/c/MattsOffRoadRecovery/videos)
Tõsi, seal on eristavaks asjaoluks muidugi see, et tegemist on professionaaliga, kes on seda tööd teinud mitukümmend aastat ning ilmselt on kõik vitsad läbi kogemuste kätte saadud ja tekkinud suhteliselt hea tunnetus, mida on okei teha ja mida mitte.
Mul endal on ka küsimus, et mida ma oma igapäevaliikurile niiöelda recovery kit-i osta võiks. Kõige tõenäolisem koht kuhu ma kinni jään on lumi, teisejärguliseks liiv. Mudas ja metsas ronimas ei käi, seega vintsi otseselt nagu panna ei taha. Labidas on autos olemas. Maxtraxid võiks nagu osta, et ennast välja aidata, aga millega teisi abistada, kui vintsi pole? Kas igasugune köis on siis pigem ohtlikum kui kasulik?
Olen ka põhjalik Matt's Off Road Recovery jälgija, neil on sadu videoid, kuidas tõmmatakse tavalisi sõiduautosid ca 30% veniva köiega välja. (https://www.youtube.com/c/MattsOffRoadRecovery/videos)
Tõsi, seal on eristavaks asjaoluks muidugi see, et tegemist on professionaaliga, kes on seda tööd teinud mitukümmend aastat ning ilmselt on kõik vitsad läbi kogemuste kätte saadud ja tekkinud suhteliselt hea tunnetus, mida on okei teha ja mida mitte.
Mul endal on ka küsimus, et mida ma oma igapäevaliikurile niiöelda recovery kit-i osta võiks. Kõige tõenäolisem koht kuhu ma kinni jään on lumi, teisejärguliseks liiv. Mudas ja metsas ronimas ei käi, seega vintsi otseselt nagu panna ei taha. Labidas on autos olemas. Maxtraxid võiks nagu osta, et ennast välja aidata, aga millega teisi abistada, kui vintsi pole? Kas igasugune köis on siis pigem ohtlikum kui kasulik?
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Veniv köis
Minu arvates jah, oskaja käes on veniv köis väga hea vahend.
Veniv köis on väga leebe vahend nii tõmbajale kui tõmmatavale. Universaalne ja väga mobiilne samuti. Ehk hinna-tõhususe suhe on väga hea. Peamine on kogu aeg meeles pidada, et tõmmates ei tohi tekitada rohkem pinget, kui köis vastu pidada suudab. Kõige keerulisem on hinnata tõmbava auto massist ja kiirusest sõltuva inertsjõu suurust. Kui siin asja mõistusega võtta (köis pingestub 2-3 autopikkusega ehk sõidukiirus väheneb nullini ligi 10 meetriga), siis köie purukstõmbamiseks peab ikka olema kas väga raske asi või väga suur kiirus.
Kui rehkendada, et "keskmine maastur" kaalub 2,5 tonni ja suudab viie meetriga kiirendada nii 30-ni (võtame arvutuses 36 km/h, et oleks mugav 10 m/s), siis tõmbava auto seismajäämise hetkel on köide akumuleerunud energiat 125 kJ. Me võime võtta džaulid ja njuutonid võrdseks ehk seismajäämise hetkel kiiruselt 36 km/h rebib 2,5 tonnine sõiduk köit jõuga 125 kN. Mis on 12,5 tonni. Ksf! metsik on oma kunagises postituses andnud katkemistugevuseks 11280 kg (viewtopic.php?p=189342#p189342). Kuna 11,280 t on rasvase tonni jagu väiksem, kui 12,5 t, siis köis ilmselt pooldub. Aga ei pruugi, kuivõrd nii lihtne arvutus ei võta arvesse köie pingestumisel tekkivat aeglustumist. Samuti eeldame me praegu, et Tõmmatav Asi ei liigu. Reaalses elus esiteks ainult loll paneb põhjagaasiga lõdva väikese köiega minema ja hoiab lõpuni peal ning vähegi jõukohane asi hakkab ilmselt enne veduki seismajäämist liikuma, mistõttu väheneb kohe suhteline liikumiskiirus. Kes on olnud veniva köiega tõmmatavas autos, see teab seda tunnet, kui sind "välja tõmmatakse":)
Tehes seda rehkendust katkepinge järgi teistpidi, siis 2,5 tonnise maasturiga ei tohiks liikuda kiiremini 33 km/h (9,167 m/s). Siis jääb tõmbepinge maksimumiks 105035 J (=N) ja köis ei katke ka siis, kui tõmmatav grammigi järele ei anna.
Vints on ka hea asi, aga esiteks vajab see perioodilist hooldust (et hädaolukorras usaldusväärselt toimiks) ja teiseks pole korraliku vintsi tugev paigaldus mitte odav ega lihtne. Ning kui paljudel on ette näidata 112 kN tõmmet?
Vintsi vaieldamatu ja unikaalne omadus on võimalus lasta pinget kontrollitult tagasi/maha. Seda veniv köis ei suuda.
Palun mitte minu tekstis näha veniva köie eelistamist heale vintsile mõlema olemasolul, aga veniv köis ei ole süüdi vale paigalduse või liigsuure kiiruse tõttu purunemistes. Süüdlane leidub ikka peeglist.
Pealegi - teemaalgataja küsis head venivat köit. Mitte (iseenesest õigeid) ohutusnõuandeid selle kasutamiseks
Kas keegi veel pakub "tollist" venivat köit, mille katketugevus oleks 15+ tonni?
Veniv köis on väga leebe vahend nii tõmbajale kui tõmmatavale. Universaalne ja väga mobiilne samuti. Ehk hinna-tõhususe suhe on väga hea. Peamine on kogu aeg meeles pidada, et tõmmates ei tohi tekitada rohkem pinget, kui köis vastu pidada suudab. Kõige keerulisem on hinnata tõmbava auto massist ja kiirusest sõltuva inertsjõu suurust. Kui siin asja mõistusega võtta (köis pingestub 2-3 autopikkusega ehk sõidukiirus väheneb nullini ligi 10 meetriga), siis köie purukstõmbamiseks peab ikka olema kas väga raske asi või väga suur kiirus.
Kui rehkendada, et "keskmine maastur" kaalub 2,5 tonni ja suudab viie meetriga kiirendada nii 30-ni (võtame arvutuses 36 km/h, et oleks mugav 10 m/s), siis tõmbava auto seismajäämise hetkel on köide akumuleerunud energiat 125 kJ. Me võime võtta džaulid ja njuutonid võrdseks ehk seismajäämise hetkel kiiruselt 36 km/h rebib 2,5 tonnine sõiduk köit jõuga 125 kN. Mis on 12,5 tonni. Ksf! metsik on oma kunagises postituses andnud katkemistugevuseks 11280 kg (viewtopic.php?p=189342#p189342). Kuna 11,280 t on rasvase tonni jagu väiksem, kui 12,5 t, siis köis ilmselt pooldub. Aga ei pruugi, kuivõrd nii lihtne arvutus ei võta arvesse köie pingestumisel tekkivat aeglustumist. Samuti eeldame me praegu, et Tõmmatav Asi ei liigu. Reaalses elus esiteks ainult loll paneb põhjagaasiga lõdva väikese köiega minema ja hoiab lõpuni peal ning vähegi jõukohane asi hakkab ilmselt enne veduki seismajäämist liikuma, mistõttu väheneb kohe suhteline liikumiskiirus. Kes on olnud veniva köiega tõmmatavas autos, see teab seda tunnet, kui sind "välja tõmmatakse":)
Tehes seda rehkendust katkepinge järgi teistpidi, siis 2,5 tonnise maasturiga ei tohiks liikuda kiiremini 33 km/h (9,167 m/s). Siis jääb tõmbepinge maksimumiks 105035 J (=N) ja köis ei katke ka siis, kui tõmmatav grammigi järele ei anna.
Vints on ka hea asi, aga esiteks vajab see perioodilist hooldust (et hädaolukorras usaldusväärselt toimiks) ja teiseks pole korraliku vintsi tugev paigaldus mitte odav ega lihtne. Ning kui paljudel on ette näidata 112 kN tõmmet?
Vintsi vaieldamatu ja unikaalne omadus on võimalus lasta pinget kontrollitult tagasi/maha. Seda veniv köis ei suuda.
Palun mitte minu tekstis näha veniva köie eelistamist heale vintsile mõlema olemasolul, aga veniv köis ei ole süüdi vale paigalduse või liigsuure kiiruse tõttu purunemistes. Süüdlane leidub ikka peeglist.
Pealegi - teemaalgataja küsis head venivat köit. Mitte (iseenesest õigeid) ohutusnõuandeid selle kasutamiseks
Kas keegi veel pakub "tollist" venivat köit, mille katketugevus oleks 15+ tonni?
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Veniv köis
Mina olen vaadanud Maxtraxi veniva köie süsteemi.
Köis ise: https://offroadandmore.com/collections/ ... tic-rope-1
Autode külge liitmise kinnitus: https://offroadandmore.com/collections/ ... ckle-mtxfs
Kahe köie liitmise kinnitus: https://offroadandmore.com/collections/ ... ckle-mtxcs
Video ka neist asjadest: https://www.youtube.com/watch?v=Dxgq6JFBNyo
Need Austraalia modifitseeritud masinad on enamasti täismassiga, kui mitte suurendatud massiga, niiet seal videos on 3+ tonnised autod.
Aga nagu kodulehelt näha, siis soovitus on järgmine:
Ehk lubatakse neid kasutada ainult raami külge kinnituvate aasadega.
Ette sellised: https://www.taubenreuther-shop.hu/index ... 03&lang=EN
Taha USA/Austraalia tüüpi kärukonksu nelikanttoru auku selline: https://offroadandmore.com/products/max ... e98d&_ss=r
Köis ise: https://offroadandmore.com/collections/ ... tic-rope-1
Autode külge liitmise kinnitus: https://offroadandmore.com/collections/ ... ckle-mtxfs
Kahe köie liitmise kinnitus: https://offroadandmore.com/collections/ ... ckle-mtxcs
Video ka neist asjadest: https://www.youtube.com/watch?v=Dxgq6JFBNyo
Need Austraalia modifitseeritud masinad on enamasti täismassiga, kui mitte suurendatud massiga, niiet seal videos on 3+ tonnised autod.
Aga nagu kodulehelt näha, siis soovitus on järgmine:
Ehk lubatakse neid kasutada ainult raami külge kinnituvate aasadega.
Ette sellised: https://www.taubenreuther-shop.hu/index ... 03&lang=EN
Taha USA/Austraalia tüüpi kärukonksu nelikanttoru auku selline: https://offroadandmore.com/products/max ... e98d&_ss=r
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Veniv köis
Huvitav, millisel tehasemudelil on olemas "...approved recovery point for strap..."?
Ja mille poolest erineb mainitud punkt korralikust materjalist tehtud ja mõlemasse pikitalasse kinnituvast kärukonksu talast (sic! mitte L-jalast!)
Ja mille poolest erineb mainitud punkt korralikust materjalist tehtud ja mõlemasse pikitalasse kinnituvast kärukonksu talast (sic! mitte L-jalast!)
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Veniv köis
Minul on pandud autole Metec konks. Sellel on samamoodi mõlemasse raami pikitalasse kinnitatud konksu ristitala. Lisaks on nendel kinnitusplaatidel, mis raami ja konksu tala ühendavad, kummalgi pool aasad sees. Metec enda soovitus oli, et sealt mitte autot tõmmata, vaid ikka konksust. Tundub natuke halb soovitus.
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Veniv köis
Millise kujuga on konksu enda kinnitumine talale? Kui seal ei teki väänavat õlga,siis mille alusel kahtled valmstaja soovituses? Mingi netipoe juristide kleepsu tõttu?bushcraft kirjutas: ↑N Aug 11, 2022 10:56 amMinul on pandud autole Metec konks. Sellel on samamoodi mõlemasse raami pikitalasse kinnitatud konksu ristitala. Lisaks on nendel kinnitusplaatidel, mis raami ja konksu tala ühendavad, kummalgi pool aasad sees. Metec enda soovitus oli, et sealt mitte autot tõmmata, vaid ikka konksust. Tundub natuke halb soovitus.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Re: Veniv köis
Jep, muudkui tõstame ja tõstame oma linnakaid.
X-trail.
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Servemet OÜ
Sepa 21 Tartu
Puurid, keermepuurid/-lõikurid, freesid, laagrid, treiterad, trei/freespingi tarvikud jne.
http://www.serve.ee
Re: Veniv köis
Kas Eestis keegi müüb sellist varustust https://www.rhinousainc.com/collections ... ear?page=1
- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17328
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
Re: Veniv köis
Mõteld konkreetse USA tootja asju?yksMees kirjutas: ↑P Jaan 01, 2023 8:41 pmKas Eestis keegi müüb sellist varustust https://www.rhinousainc.com/collections ... ear?page=1
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Re: Veniv köis
Konkreetse jah, muidugi teised alternatiivid on ka tere tulnud, lihtsalt tahaks ühe firma toodangut ja ühest kohastLandy kirjutas: ↑P Jaan 01, 2023 9:30 pmMõteld konkreetse USA tootja asju?yksMees kirjutas: ↑P Jaan 01, 2023 8:41 pmKas Eestis keegi müüb sellist varustust https://www.rhinousainc.com/collections ... ear?page=1
-
- I live off from the mud
- Postitusi: 2442
- Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
- Asukoht: Harjumaa lõunapiir
Re: Veniv köis
Hää köie saab siitsamast foorumist
'
'
Muu mandi peab mujalt soetama, Certexis on head asjad.
Krusa, Potsu, Krooks, GLK, Frontu ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
- Green Oval
- Rookie
- Postitusi: 17
- Liitunud: P Mai 31, 2020 10:07 pm
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Re: Veniv köis
Pane detailen nimekiri info@greenoval.ee ja siis saab pakkumise saata.yksMees kirjutas: ↑P Jaan 01, 2023 9:35 pmKonkreetse jah, muidugi teised alternatiivid on ka tere tulnud, lihtsalt tahaks ühe firma toodangut ja ühest kohastLandy kirjutas: ↑P Jaan 01, 2023 9:30 pmMõteld konkreetse USA tootja asju?yksMees kirjutas: ↑P Jaan 01, 2023 8:41 pmKas Eestis keegi müüb sellist varustust https://www.rhinousainc.com/collections ... ear?page=1
Best parts and accessories for your Land Rover, Range Rover, Iveco Massif or Santana
GSM: +372 5010599
e-mail:info@greenoval.ee
http://www.greenoval.ee
We Love The Legendary 4x4xFar
GSM: +372 5010599
e-mail:info@greenoval.ee
http://www.greenoval.ee
We Love The Legendary 4x4xFar
Re: Veniv köis
Kui venivat puksiirköit tarvis, siis võid kirjutada info@isplice.ee või helistada +37256820203
Pleissin ise käsitööna ja oman pikaajalist kogemust puksiirköite valmistamisel.
Koduleht:
https://isplice.ee/
Pleissin ise käsitööna ja oman pikaajalist kogemust puksiirköite valmistamisel.
Koduleht:
https://isplice.ee/