3. leht 3-st

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitatud: N Jaan 07, 2021 9:23 am
Postitas marauder
Jah,

aga mis vedrustuse tellisid?

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitatud: N Jaan 07, 2021 10:17 am
Postitas Ahto P
marauder kirjutas: N Jaan 07, 2021 9:23 am Jah,

aga mis vedrustuse tellisid?
Ei kannata vist õelda. Mõni saab südari. :D
Aga lühidalt õeldes, siis hulka pikemad amordid, taha pikad ja pehmed vedrud, ning ette pikad ja veidi jäigemad vedrud. Paaril Wj sarnane lahendus tehtud. Tehase autole tuli tõusu 6", kuid saba jääb liiga pehme. Loodan, et minul jääb okey.



Ega see vaidlus tarka midagi ei too aga...

Minu peletis võistlusele kunagi ei lähe, nii nagu ka alguses ütlesin on see lihtsalt katse ehitada odavat ja samas võimekamat kui minu lc. Maad on piisavalt ja jääb ülegi. 99% metsaautodest ei oma legaalset üv ja kindlustust ja ei tohiks teedel sõita.
Ei ole võimatu, et see odav peletis tekitab isu ka võistelda, kuid siis tuleb hoopis teine alus valida ja hoopis teisiti läheneda. Paraku selleks aega ja raha ei ole.

Jutt, et ei saa, ajab mind alati kergelt närvi. Tekib kohe küsimus, et miks ei saa. Alates sellest, kui plaanisin ehitada 7M-gte mootori, mis igapäevaselt kannatab 500+hp, või, et Zj ei kannata sõita 35 rattaga või et patroli sild ei kannata sõita püsiva nelikuga maanteel, ei saa nii palju tõsta jne jne. Neid näiteid on elus palju. Alustades suht võimsatest sõidukatest ja lõpetades rasketehnikaga.

Loomulikult võiks panna kohe parema V8 bensuka mõne pisikese ja kerge täisraamiga auto aluseks. Reduktorsillad, 61 kasti ja vahekasti jne. Aga ei võimalda!

G vahekasti asi oli tõesti üllatus. Aga ma pole nii vanu näinud, mis oleks tagurpidi väljundiga. Aga ka see info oleks võinud ju tulla ühe lausena, mitte naljaviskamisena, nagu see praegu oli. Ala, kas sa siis ei tea :roll:

Keevituse ja kandvuse ja kinnituse kommentaarid. Pole mul ükski keevis veel järgi andnud ja see toruraam nüüd ka kohe kindlasti seda ei tee. Ning kui annab järgi, siis teen ringi. Hetke lahendus ei ole ju kuidagimoodi veel lõplik lahendus. Meelega panen poolikuid pilte, et mõni noorem/uuem huviline saaks ka mõtteid.

Safary sõidud. Me sõidame teatud grupiga pea-aegu igal nädalavahetusel, kui ilma on. Üli äge hobi ja seda nautinud juba mitu head aastat. Paar autot on teistest üle ja miks mitte odavalt neile järgi jõuda. Miks mitte oma lõbuks midagi kokku nus*ida ja selle röömu tunda. Ma ei mõista.

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitatud: N Jaan 07, 2021 11:17 am
Postitas v6sa
Sa ometi tõsiselt ei looda, et veetorudest mõne mm pikkuste õmblustega kokku punktitud sirgetest survele töötavatest varrastest süsteem suudab kompenseerida autopõranda paigashoidmisel ruumilist mitmekihilist plekk-konstruktsiooni, mida Sa maha lõikasid? Tõsiselt? See on tõsine väljakutse kehtivatele füüsikaseadustele. :wink:

Juba vedelikku täis radikas koos torude tõmbega koormab diagonaalsidemeid ekstsentriliselt sedapalju, et ootab pikituge alla. Jahutusploki kaal koos ventika ja vedelikuga tuleb paarikümne kilo kanti. Pluss dünaamilised koormused sõitmisel (eriti äkilisel seismajäämisel mõne maakera nurga taha).

Samas: kui sõidetakse põllul kuni linnakiirustel ja diagonaalis rippumist kraavides-kändudel ei plaanita, siis ilmselt püsib mõnda aega koos ka ilma tagumise võreta.

Kiidan aga enesekindlust ja pealehakkamist - aasta pärast on selge, kas seekord on tegemist õpivõimelise mudasõltlasega. Loodetavasti saame sõnu süüa;)

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitatud: N Jaan 07, 2021 12:07 pm
Postitas Ahto P
v6sa kirjutas: N Jaan 07, 2021 11:17 am Sa ometi tõsiselt ei looda, et veetorudest mõne mm pikkuste õmblustega kokku punktitud sirgetest survele töötavatest varrastest süsteem suudab kompenseerida autopõranda paigashoidmisel ruumilist mitmekihilist plekk-konstruktsiooni, mida Sa maha lõikasid? Tõsiselt? See on tõsine väljakutse kehtivatele füüsikaseadustele. :wink:

Juba vedelikku täis radikas koos torude tõmbega koormab diagonaalsidemeid ekstsentriliselt sedapalju, et ootab pikituge alla. Jahutusploki kaal koos ventika ja vedelikuga tuleb paarikümne kilo kanti. Pluss dünaamilised koormused sõitmisel (eriti äkilisel seismajäämisel mõne maakera nurga taha).

Samas: kui sõidetakse põllul kuni linnakiirustel ja diagonaalis rippumist kraavides-kändudel ei plaanita, siis ilmselt püsib mõnda aega koos ka ilma tagumise võreta.

Kiidan aga enesekindlust ja pealehakkamist - aasta pärast on selge, kas seekord on tegemist õpivõimelise mudasõltlasega. Loodetavasti saame sõnu süüa;)
Kus need mõne mm pikkused punktid on? :) Ülemine varras on tõepoolest punktiga pildil. Aga saab laus keevise. Kõik torus on või saavad kogu puute ulatuses suure vooluga kinni. Kõik toru otsad on suht ideaalselt vormi aetud ristuva toru nurga järgi (va ülemine toru, sest seal on oma põhjus). Ma julgen arvata, et mitte midagi ei juhtu selle raamiga üle kännu sõites ka praeguses olukorras. Suure risti nn. piki liikumise tõkestavad kaks lisa toru, mille panen siis, kui radikas lõplikult paigas koos voolikutega.

Põllul oleks sellega ka originaalina võinud edukalt sõita. Olles omanud nelja maasturit, millest kaks viimast on kekmises mõistes võimekad, siis sõltuvuses on keeruline kahelda :D

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitatud: N Jaan 07, 2021 3:38 pm
Postitas erik
Pea nüüd natuke hoogu! Tuled siia õpetama ja näpuga näitama, kuidas keegi peab kellegile nõu andma, aga samas teed ju nii nagu ise tahad ja kellegi nõu sa ei vaja?

Kui ka konstruktiivse kriitika talumine on keeruline, siis kuidas me sind aidata saame? Kirjuta siis, et ei oota oma postitustele kommentaare ja nõuandeid ning nalja ei tohi ka teha, siis on asi arusaadav.

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitatud: N Jaan 07, 2021 4:41 pm
Postitas Ahto P
Edasi jauran siis saan banni siit foorumist vist.


Aga veelkord. Et mitte kedagi puudutada, siis praegune nõu oli enamasti sellises stiilis:
Palun ideid, millise seina ma oma maja ühes toas võiks ära tapeetida. Vastused on aga sellised. 1. Pane oma maja põlema! 2. Sa oled rumal, et tapeedid. 3. Koli korterisse. 4. Pane korksein! 5. Miks sa seda teed?

Kriitika on jumala ok. Aga see peaks seostuma teemaga ja arvestama olukorda. Ma teema alguses väga tugevalt rõhutasin, et see on SÄÄSTU projekt.

Millist nõu vajaks?

1. Kuidas tehase käigukastiga mõistlikult mõni parempoolse väljndiga vahekast ristata. 3k eurine vaheplaat ei ole lahendus. Vastus on ülimalt lihtne. Jeebil saab vahekasti keerata. Kui 247 laiali läheb, siis 231 asemele. Vaja ainult väga veidi kasti modida. See ka laiali läheb, siis kolmas lahendus.
2. MIlline on mõistlik ja soodne vedrustuse lahendus. Usa foorumitest leidsin kirjelduse. Meie oma eestipoisid katsetanud. Pisut veel lugemist ja äkki sain minule sobiva lahenduse.
3. Kuidas ja kas vajaks tagumine toruraam lisa tuge? Millisest punktist. Ise arvan, et salongi, "raami" kohale keevitan plaadi ja toon plaadist torud siis nö. radika taha kokku.
4. Kas vedru peab kandma silla tsentris, või võib ~2cm nihutada? Ilmselt võib sest jeebil originaalis ~4cm nihutatud.
5. Kas jahutusüsteem vajab kindlasti lisa pumpa ja millist kasutada soovitatakse.
6. Kas jeebi originaal roolivõimuõlipump suudab piisavalt toota, et hüdrosilindriga lahendus ära toita?
ja umbes 30 küsimust veel.

Palun antud teemat mitte kustutada!

Postitatud: N Jaan 07, 2021 4:52 pm
Postitas Ahto P
Palun antud teemat mitte kustutada!

Edited :wink:

Re: Palun antud teema kustutada!

Postitatud: N Jaan 07, 2021 5:42 pm
Postitas KarlReimann
Mina soovitaks pigem viimane avaldus tagasi võtta ja jätkata. Mulle tundub, et siin foorumis lugejaid jagub, järelikult huvitab. Võibolla pead vähem küsima ja lihtsalt näitama mida teed. Mina olen proovinud ka alati näidata mis valesti läks ja seda juba juhtub. Su teemas on kasulike näpunäiteid jagatud küll aga mõistan, et kohati tundub suhtumine üleolev. Olen oma autoehituse teemat tagantjärele lugenud ja päris palju millest kirjutati on tõeks osutunud. Ka mõistutarkuseterad, et see või too läheb katki. Läkski katki aga ütle kui sa tead milline ei läheks katki.

Re: Palun antud teema kustutada!

Postitatud: N Jaan 07, 2021 5:53 pm
Postitas Movistar
Ahto P kirjutas: N Jaan 07, 2021 4:52 pm Palun antud teema kustutada!
Teeme ikka nii, et see teema jääb parem.
Ma parandasin teema pealkirja ära :wink:

Niigi vähe teemasid ja vähem on halvem, mitte parem.
Ma olen ka seda jälginud ja vaadamud mida kommenteerivad asjadest arusaajad,siis enamusel juhtudel on neil kahjuks õigus.
Ennem teha ja panna pildid ei ole nõu küsimine vaid pigem paistab välja,,,näete ma tegin nii ja nii on õige,,,
Nõu küsitakse ikka enne tegemist,mitte pärast ja sel juhul peab kriitikaga arvestama.

Aga no külgepidi kokku keevitatud torud... :shock:

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitatud: N Jaan 07, 2021 7:10 pm
Postitas Landy
Ahto P kirjutas: N Jaan 07, 2021 10:17 am Jutt, et ei saa, ajab mind alati kergelt närvi. Tekib kohe küsimus, et miks ei saa.
Respaect! Mulle selline lähenemine meeldib!
Kui osta küsida õigeid küsimusi ja õigete asjade kohta ja olla samas valmis hästi(!) argumumenteeritud vastusteks ( mis ei pruugi alati su ootustega kattuda) , siis sünnib sellest arutelust palju väärt teadmist.
Lähtuda tuleb sellest, et ei ole olemas lolle küsimusi, on olemas vaid rumalad vastused.
Ei tasu unustada, et loll õpib enda, tark teiste vigadest. Olen siinkohal 101% kindel, et sa oled tark inimene.

Sellise projekti juures tuleb eristada kahate olulist aspekti.
1)Valitud toorik ja kasutatavad materajalid. See on paljuski maitse ja rahakoti küsimus ja siin võib ka avaliku arvamust ( veidi )eirata.
2)Tehtud töö kavaliteet ja õiged konstruktsioonilised otsused/lanedused.
Selle punkti juures tasub kuulata eelpool toodud viiteid füüsikaseadustele, sest need kehtivad kõigile olememata projekti maksumusest. Siin tehtud vead ja valed ostused annavad heal juhul tulemuseks pettumsue ja kätetöö lagunemise, halvemal juhul on kasutajale või lähedal olijatele ohtlikud.

Edu ja jõudu ning jään edasisi arenguid huviga ootama!

P.S. Päris lõbus on lugeda, kuidas Muuvistar siin samas foorumis ca 15 aastat tagsai sai enda tegemiste ja ideede eest nii et tolmas! Õpppis, ei nutnud ja nüüd teeb sihukesi meistriklassi pille, et vähe ei ole.

Re: Jeep WJ " V8 Metsakoll" vol 2.

Postitatud: N Jaan 07, 2021 10:41 pm
Postitas erik
Sa paistad ka endaga kenasti läbi saavat ja ise vastused oma esimestele küsimustele leidnud olevat, siis katsun aidata kahe viimasega... :wink:

Ahto P kirjutas: N Jaan 07, 2021 4:41 pm

5. Kas jahutusüsteem vajab kindlasti lisa pumpa ja millist kasutada soovitatakse.
90% et ei vaja. Sõida ja katseta. Ennem teada ei saa.

6. Kas jeebi originaal roolivõimuõlipump suudab piisavalt toota, et hüdrosilindriga lahendus ära toita?
80% et suudab, kui silinder on mõistliku suuruse ja käiguga ning dosaator sobib süsteemiga. Võib-olla on vaja pumba trosselklappi modida, aga seda ei saa samuti ennem teada, kui auto sõidab.

Re: Jeep WJ "Metsakoll" vol 2, ehk minu v8 „Krokodill

Postitatud: R Jaan 22, 2021 12:36 pm
Postitas erkss
Ehitamine kuskile maale edasi ka jõudnud? Tahaks ikka näha mis saab sellest elukast