3. leht 4-st

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: P Veebr 28, 2021 2:49 pm
Postitas Movistar
Ma ei tea mis mootorist või mootoritest jutt käib aga kõik eelnevad teooriad jahutudvedelikust või sellega millegi jahutamisest ei kehti kindlasti mitte ühegi bensiiga töötava turbomootori puhul.
Seal on sisselastav õhu temp 70 kraadi juba kriitiline ülempiir,kust tuleb hakata süüdet maha võtma ja sellega ka tuntavalt jõudu piirama.
Ma login enda võistlusautol nii enne kui ka peale coolerit temperatuure.
Lisaks ka vesi-õhk cooleri vedeliku tempi.
Vedelik, soojusvaheti ja radika vahel püsib ca 20 kraadi madalama temperatuuriga, kui õhk.
Lisaks veel kas süsteem on rõhu all või mitte,pumba kiirus ja võimsus jne jne jne.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: P Veebr 28, 2021 3:37 pm
Postitas heeringas
ahto42 kirjutas: P Veebr 28, 2021 10:15 am
See on siis kui termostaat kinni. Kui avatud siis igal pool enamvähem sama temp. Ärne unusta, et tegu ei ole tühikäigul tiksumisega. Parem pedaal on ikka suht tihti põhjas ja koormus taga.
Selle teooria põhjal ei saagi ju pikalt sõitta ( nii kui tee kann temp pidevalt tõuseb), peab vahepeal mootori seisma jätma ja jahutama.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: E Mär 01, 2021 1:51 pm
Postitas ahto42
Mul pole kahte termomeetrit, muidu testiks.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: T Mär 02, 2021 12:24 pm
Postitas heeringas
Arutaks asja edasi,kuna ees turbo paigaldus
Kas siis oleks mõtet radika alumise veega coolerit jahutada?

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: T Mär 02, 2021 1:42 pm
Postitas Movistar
Mis sa sellest coolerist jahutad.
Mootorisse sissemimevast õhust on vaja soojusenergia välja viia ehk temperatuuri langetada.

Lisan juurde ,et üks metsakas on mul ka td mootoriga ja selliseid temperatuure jahutussärgis,nagu see toodab,ei ole ma bensukal veel näinud.
Kui sa arvad,et seda on võimalik läbi jahutussärgi teha,siis tuld.
Saame ka targemaks. Seda muidugi juhul, kui sa mõlemal pool coolerit ka tempi mõõdad.
Muidu nagunii aru ei saa, kas on kasu või hoopis kahju.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: T Mär 02, 2021 2:50 pm
Postitas ahto42
Jap, Diislil rikas segu ajab tepi üles. Alles siin oli teema kus sprinter 2.2 baasil tehtud matkakas, millel ülekuumenemisprobleemid. Igast radikaid ette pandud jne. Kui supp läheb kuumaks siis see nii kergelt maha ei jahtu. St et kui kuumuse tekitaja võim on suurem kui radika jahutusvõime.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: T Mär 02, 2021 4:01 pm
Postitas totu
heeringas kirjutas: T Mär 02, 2021 12:24 pm Arutaks asja edasi,kuna ees turbo paigaldus
Kas siis oleks mõtet radika alumise veega coolerit jahutada?
Ilmselt ei ole. Kui juba turbeerima hakata, ei tasu 5kW pärast seda teha. See lahendus on parem, kui mitte midagi aga heani on ikka pikk maa minna. See oli lihtsalt üks näide seeriatootmisest.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: T Mär 02, 2021 8:38 pm
Postitas heeringas
Movistar kirjutas: T Mär 02, 2021 1:42 pm Mis sa sellest coolerist jahutad.
Mootorisse sissemimevast õhust on vaja soojusenergia välja viia ehk temperatuuri langetada.

Mina saan asjast nii aru,et kui jahutada coolerit jahtub ka seda läbiv õhk.

Siit ka minu küsimus , kui palju peaks õhku jahutama et oleks kasu.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: T Mär 02, 2021 9:32 pm
Postitas Movistar
Tegemist on soojusvahetiga .
Normaalseks loetakse sisselastava õhu tempi,mitte üle 50 kraadi.Mida vähem,seda parem.
See kuidas seda hoida sellel max tasemel on juba kõrgem teadus või siis katse,eksitus meetod.
Ise olen lähtunud viimasest.
Võin öelda,et, see pole lihtne ülesanne ja ikka ronib temp 60 ja + kraadi koormuse all ja sooja ilmaga .
Mu enda võistlusauto on selles osas suhteliselt turvaliselt seadistatud ja sisselastava õhu temp teeb palju korrektsioone muudes tabelites. Süüde,kütus jne.
Puusalt panen, et 75 kraadi juures on mootorist kadunud ca 30% jõudu.
Seda puhtalt tema tervise huvides.Seda kõike on lihtne ka mitte teha aga siis ei tea keegi,kas kestab 1 km või 1 nädala.
Seega head katsetamist,sest muud nõu ma anda ei oska.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: T Mär 02, 2021 9:50 pm
Postitas heeringas
Selge on siis see,et kui turbo siis ka kindlasti cooler. See nagu aamen kirikus.
Aga kuidas coolerit jahutada?
Tuleb ikka vist selle elektri vendi peale panustada. Kõige odavam ja lihtsam vist.
https://images.app.goo.gl/UnnVZnRBRPquojJTA

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: T Mär 02, 2021 11:17 pm
Postitas Movistar
Air to water intercooler kit .
Neid komplekte terve ebay täis.
Mida suurem,seda kindlam, et joppab kohe toimiv asi.

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: T Mär 02, 2021 11:42 pm
Postitas heeringas
Movistar kirjutas: T Mär 02, 2021 11:17 pm Air to water intercooler kit .
Neid komplekte terve ebay täis.
Mida suurem,seda kindlam, et joppab kohe toimiv asi.
Tundub kasutegur väiksem kui õhujahutusega

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: T Mär 02, 2021 11:46 pm
Postitas Movistar
Kust sa sellisele järeldusele tulid?

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: K Mär 03, 2021 5:14 am
Postitas laurz
Üks lihtne moodus coolerit jahutada on ventika käimise ajal pritsida coolerile vett. Samas peseb see ka sinna sattund pori maha :lol:https://www.youtube.com/watch?v=O0MY0diHo4U

Re: Cooler ja selle vajalikkus

Postitatud: K Mär 03, 2021 7:58 am
Postitas heeringas
Movistar kirjutas: T Mär 02, 2021 11:46 pm Kust sa sellisele järeldusele tulid?
Võrdlesin neid pilte ja numbreid ning arutasin isekeskis.
https://dieselnet.com/tech/images/air/cool/water.gif
https://dieselnet.com/tech/images/air/cool/air.gif
Ja selle veega on asi keerulisem ka ning
õhu temp on meil ju suht madal võrreldes vee tembiga.
Muidugi veega saaks ühtlasema temperatuuri.