3. leht 5-st
Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: R Nov 02, 2018 10:52 pm
Postitas maksipoiss
Sain ka siis seekord ülevaatusel rehvide pärast korraliku epistli osaliseks. Mis siis ,et juba 2 aastat olen samade rehvidega samas kohas ja sama ülevaataja juures käinud. Epistli märksõnad olid : nüüd on kaamerad igal pool, rehvi mõõt on 265 70 lubatud 245 70 asemel ja et kiirusindeks on ikka täiesti mööda , nõutava 210 asemel kõigest 160 (varsti hakatakse ka tiibade monteerimist nõudma ilmselt). Aga vaatamata sellele lasti läbi ja kästi järgmine kord õiged rehvid osta

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: E Nov 05, 2018 12:02 pm
Postitas Maaks
Vot siis trükid sellele tropile seal ÜV punktis välja selle MKM määruse lisa 1 ja palud tal kehtivat seadust austada!
https://www.riigiteataja.ee/aktilisa/1270/4201/8002/MKM42lisa1.pdf# Kood 506. Rehvi kasutamine
Nõuded: 1) rehvi mõõtmed (E-reeglid nr 30, nr 54 ja nr 75) peavad vastama sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajatele ja sõidukil kasutatava velje mõõtmetele. Rehvi kiiruskategooria (vaata tabel 4) peab olema vähemalt võrdne sõiduki valmistaja poolt ettenähtud näitajaga
või vähemalt kiiruskategooriaga Q, kui sõiduki valmistaja on ette näinud sõiduki rehvidele suuremad kiiruskategooria väärtused.
PS Q=160km/h
Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: E Nov 05, 2018 3:13 pm
Postitas v6sa
maksipoiss kirjutas:
...
Epistli märksõnad olid : nüüd on kaamerad igal pool, rehvi mõõt on 265 70 lubatud 245 70 asemel ja et kiirusindeks on ikka täiesti mööda , nõutava 210 asemel kõigest 160 (varsti hakatakse ka tiibade monteerimist nõudma ilmselt). Aga vaatamata sellele lasti läbi ja kästi järgmine kord õiged rehvid osta

Kas kodanik reaalselt arvab, et kontrolliv ametnik suudab salvestiselt tuvastada 20 mm kitsama rehvi?
Rohkem nagu võimu tarvitamisena kõlab.

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: E Nov 05, 2018 9:07 pm
Postitas M.A.R.E.K
Mul eelmine aasta ülevaatusel
oli ka rehvi mure ( noh mitte mul aga ametnikul) Mul Pajero ja dokumentides pole rehvimõõtu märgitud. See vaatas targalt arvutisse ja ütles mis mõõt peaks olema. Mul pandud Mitsu originaal veljed 20 tolli. Mida sai ka reaalselt auto sünniga soetada aga tema väitis ainult ,et 16 peab olema jne jne. Peale vaidlemist mis kestis krt teab kaua sain ikkagi ülevaatuse tehtud olles lubanud asi korda ajada. Asi jäi sinnapaika ja autot ka enam pole aga vihale ajab ikka krt.
Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: E Nov 26, 2018 6:20 pm
Postitas uppund kana
Komejant on ,kah ülevaatusel käisin ja ülevaataja püüdlikult uuris igat ratas ,sikutas turvavööd ja mis kõik veel. Kui põhjaalla jõudis jalutas seal nats siia sinna . Ütles ,et mis ma ikka imetlen näha ju ,et värskelt pool autot uus pandud. Pärast siis rääkis ,et kuna kaamera jälgib kõike siis peab vähemalt tegema näo ,et uurid kõiki kirju ja numbreid erilise hoolega, mõõdulatt on ka hea kui käepärast on just maasturite puhul. Samas kõik oluline nagu polegi oluline. Kurat nagu vene aeg oleks tagasi, sittagi pole muutunud.

Samas peab talle au andma ,ebaolulisega ei koti aga kui ikka tõesti on ohtlikult katki, saab oma naine ka korduva.

Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: E Nov 26, 2018 7:45 pm
Postitas maksipoiss
Sõbra Chrysler Pacifical ei aktsepteeritud korralisel ülevaatusel klaasialust needitud kerenumbrit ja nõuti stantsitud numbri ettenäitamist korduval. Muud jamad nagu läbroostetanud küljekarbid ja puuduv tagumine udutuli olid ka.
Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: E Nov 26, 2018 9:20 pm
Postitas kirsa
No ei oska küll protsentides välja tuua, palju meist omab linnamaasturit, seenel käimise abivahendit, safari pilli või tugevalt modifitseeritud hobiautot. Viimane variant võiks omada punast numbrit ja sõita objektile treileril. Esimene variant vaatab et tuled/viled töötavad. Vahepealsed variandid on üldjuhul metsa väljaveo traktorit meenutav robustne raud lihtsureliku jaoks. Meie riigis on küll maasturite osakaal päris suur kui võrrelda teisi riike aga siiski. Ehmatab ikka ära küll kui põlveotsas kärakas tuppa kargab niiet silmad kipitavad. Need kodukootud masinad saavad küll katuseraame eemaldades, vingeid stangesid originaali vastu vahetades, sõbra käest saadud väiksemaid rehve alla visates ja poolte ebaseaduslike tulede demonstreerimist.
Okei. Saad oma nunnuga ülevaatuselt läbi. Mõned päevad hiljem kruvid oma vidinad külge tagasi. Mis siis saab kui onu teeääres mõõdulindi välja võtab ja korduva saad. Mõõdud paigast. Tulede asukoht, REF, nuppude taustavalgus. Sirge väljalase. Väljaulatuvad rehvid. Rehvi mõõdud jne. Oksatrossidest ja muust ei hakka rääkimagi.
Pole kaugel aeg kui nõutakse iga ümberehituse kohta tüübikinnitust. Kodus kokku praetud stanged ja vedrukandurid on vanaraud. Lähevad hinda ARB, anylevellift ja ühesõnaga kõik poest ostetud ja sealsamas külge pandud tuuning mis vastab tehase nõuetele.
Meil on see asi isegi lahja. Uurige mis mujal toimub. Niikaua kui me EU oleme, läheb aina kusisemaks. Peaasi et auto ise on võimeline ohuolukorras pidurdades teepeale jääma ja vastaks elementaarsetele nõuetele. Muidu võib pikaks ajaks südametunnistust piinama jääda.
Õnneks Eestlane on tark ja leiab enda kasuks seaduses augu. Kui ise ei saa siis leiame koos probleemile lahenduse. Jõudu kõigile nokitsejatele.
Terv.
Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: E Nov 26, 2018 9:30 pm
Postitas Landy
kirsa kirjutas:
Pole kaugel aeg kui nõutakse iga ümberehituse kohta tüübikinnitust. Kodus kokku praetud stanged ja vedrukandurid on vanaraud. Lähevad hinda ARB, anylevellift ja ühesõnaga kõik poest ostetud ja sealsamas külge pandud tuuning mis vastab tehase nõuetele.
Jutuks hea küll, aga TÜV serte meie riik ja Maanteeamet ikkkagi ei tunnista. Neid TÜV serte seal Saksamaal sinsite silmade eest ei anta - üsna kallis lõbu koos kallite testidega, milledest paljude tegemiseks siin laoboridki puuduvad. Müstiline on see, et Saksamaal turvalisekes tunnistatud ja paljudes Euroopa riikides legaalset turva-ning lisavarustust meil ei tunnuststa.
Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: E Nov 26, 2018 9:48 pm
Postitas uputaja
Auto ei pea Eestis arvel olema...
Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: T Dets 04, 2018 11:53 pm
Postitas Pleku
Ka välismaise numbriga kaasneb ülevaatuse kohustus, see jällegit tähendab ...
Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: K Dets 05, 2018 8:31 pm
Postitas mud monster
Lätti arvele ja saab mitu jänest ühe hoobiga, ülevaatus, alko1000, nats odavam küte, hambaarst, Depo jn. ja ongi põhjust jälle Lätti minna!
Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: R Dets 07, 2018 12:26 pm
Postitas puhvel
Käsin ka hiljuti.
Tüüp sikutab turvarihmasid ja otsib miskeid numbreid .... pole varem sellist kino teind.
Ja räägib, et alates selle aasta 1.jaanuarist pisivigu pole olemas, kõik vead on ohtlikud vead
Üks pidurituli kolmest ei põlenud, ees parkides ja taga numbris valged ledid (olid juba eelmine kord kuna tavapirnid olid pirnipesad suht ära kärsatanud) sain noomida, et aasta tagasi oli sama jutt. Noh, et 2001 aastal lede ei pandud seepärast ei tohi.
Küsin, et selge jah aga milles see ohtlikkus seisneb liikluse mõttes, uuematel on ledid ja pole ohtu, vanemale pannes tekib oht ?
Põhjendus oli, et kui led väsib hakkab vilkuma aga vilkuda tohivad aind suunakad.
Nomaeitea, et siis uuematel ei hakka või
Ühesõnaga tüüp on tuledehull.
Ees stabikavarda otsas lõtku ei avastanud, veljeflantsidest savi kuigi rehvimustri serv on poritiiva servaga tasa, rehvi kumer külg ulatub välja.
Läbi lasi, küsin, et paberit ei anna või ?
Ei anna (varem ju anti ise mõtlen)
Ei midagi, tuld sealt.
Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: R Dets 07, 2018 3:36 pm
Postitas Landy
Ülevaatus puntidest on saanud nüüd etenduasutused milles näidatavat taidlust saavad valitud ametnikud Maanteeametis oma ekraanidelt jägida. Žanrilt on tegu on seguga pantomiimist, tragöödiast ja karuballetist, kusjuures lavastajat pole ning iga etenduses osaleja ja esitaja interpeteerib käsikirja omal moel. Atraktiivsuse lisamiseks on etrendusse on kaasatud on publik (autoomanik).
Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: R Dets 07, 2018 7:08 pm
Postitas maksipoiss
maksipoiss kirjutas:Sõbra Chrysler Pacifical ei aktsepteeritud korralisel ülevaatusel klaasialust needitud kerenumbrit ja nõuti stantsitud numbri ettenäitamist korduval. Muud jamad nagu läbroostetanud küljekarbid ja puuduv tagumine udutuli olid ka.
Lõppes see asi siis sellega et Maanteeamet lubas punktil litsentsi ära võtta kui lollustega tegelemist ei lõpeta

ja sai ülevaatuse ilma stantsitud kerenumbrita (ka Silberis ei olnud kellelgi õrna aimugi kus see olla võiks) ja tagumise udutuleta.
Re: MNT, TÜV ja kruvide kinni keeramine
Postitatud: K Mai 08, 2019 7:05 am
Postitas maksipoiss
https://epl.delfi.ee/arileht/latti-olle ... d=86132559 Täismahus lugeda ei saa, huvitav kas plaanivad seda ka erasõidukitele?