3. leht 3-st

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: E Dets 28, 2015 12:45 am
Postitas monorobot
Endal Uaz 452 , ilgelt odav draakoni vints on auto taga kasti all. Kärukonksu otsa on aretatud jämmust aiaposti torust u. 1 m pikkune "kraana" mille otsas plokiks mingi rihmaratas millest vintsitross üle käib. Tross ümber palgiotsa ja vints tõstab "kraana" abil palgiotsa piisavalt ülesse ja samas vajutab auto tagasilla kenasti vastu maad.
Vean igal talvel sedapsi kõik oma küttepuud ja ka ehituspalgid (45cm x 6m) metsast välja.
Tuimalt järgi lohistamine on küll mõtetu, palk saab sitaseks ja ikka jõhker hõõrdetakistus tekib.
Ja loomulikult peab ilma valima, millega kannatab metsa minna, eelmiste nädalate ilmadega on ikka paras lõhkumine, enamasti jaanuaris -veebruaris sobilikud ilmad selleks tööks. Juhul kui tahta aastaläbi selle bisnesiga tegelda siis pigem vali Gaz-66 kui Uaz.
Oma odavat ja lahjat draakonit juhin loomulikult puldiga, kui nupp n.ö. kinni kiilub siis vaja lihtsalt vastassuunalist nuppu vajutada korra. Seni on vints kaks-kolm talve vastu pidanud, juhtrullikud lendasid küll laiali ja trossi olen pidanud paar korda lühemaks tegema.
Vintsi toidab üks 100Ah aku, tava uazi genekas, vintsin enamasti seisva mootoriga et mitte vingumürgitust metsas saada. :wink:
TOIMIB :!:

Re: Lisaakuga vintsisüsteemi ehitus

Postitatud: E Dets 28, 2015 8:03 am
Postitas MahviaDeTyrk
Paluks mulle kui mitte elektrikule selgitada:
Mis vahet seal on palju neid akusid sinna genekale rööbiti järgi ühendada ? (võib ju mõne gene juurde kah panna samasse ahelasse)
Misjaoks peaks miski eraldi aku pealt vintsima, mitte mõlemi pealt korraga ? (võimalus 24V peale hädaoludes ringi lülituda)
Miks küsimusele "Kuidas ühendada vintsi elektrisüsteemi ?" on vastuseks mitu lehekülge arutelu palgi jämedusest ja raskusest ?