Pajataks ka siis oma kogemustest. Naisele oli uut tranduletti vaja, Eediku Nõmme talvine teehoole tingib kliirensis oma ja no poolevedust siis ju ka enam ei hakka vaatama. Et väga suur ei tohiks ja ei peaks ka olema, mõte oli, et a la Avensise parajaks sõitmise asemel võiks kohe väiksema vaadata...
Kurat, see oli raske pähkel. Hind poldki otseselt kriteerium, pigem oli (poolirvitamisi) kõhklus, et kas lasta tärkaval keskeakriisil möllata või vaadata asju ratsionaalsest aspektist.
Diisel oli välistatud. Ei viitsi vaielda, naise auto, tema otsus. Ega ma ise ka teab mis diislipea pole..
Automaat kindlalt.
KIA ei meeldinud, sama Hondaga. Hyundaid ma ei hakanud mainimagi peale kellegi i40-s sõitmist, kus 30k peal pidev kärsakas üleval oli (ja mitte piduritest). Pluss täiesti elajalikult jõle sinine sise/kellade valgus, ma ei tea misuke idikas selle välja mõtles. Vanasti teati, et punase valguse pealt pimedusega kohanemiseks läheb vähim aega... minu silmad siniseid dioode ei talu.
Dacia ei tulnud tõsisemalt kõne alla muidugi.
X-trail on tuttaval, sees käidud, ring tehtud. Mkm.
Mitsu laitsin mina maha (Silberauto eksole). Sama siis
a priori jeepide jmt kohta.
Mersu väikemaasturid rääkisid hinnakirjaga ise enda eest, pluss vt punkt üles.
Audi Q5 - tundus kallis ja whatnot, vaatama ei läind.
Teine Yeti - naise kommentaar selle auto kohta oli tsitaat rahvahuumorist, et "nigu litsimaja, sisse minna on piinlik, sees on päris tore samas". Ehk siis jäi välimuse taha.
X3 - peaaegu oleks vaatamiseks ja proovisõiduks läinud, tuleb nentida...
...midagi unustan kindlasti ära, aga nüüd siis käpaga katsumise juurde.
Salongi. RAV4 - meh. XC60 - holycrapmishind, meh.
Forester, XS (2,0 benss, 110 heppa või palju sel on). Istud sisse, jääd mõtlikuks. Käid salongis Outbackis sees, oled sama mõtlik edasi. Kuradi plastvannid. Okei, võtmed pihku, sõitma. Kurat, see oli elamus. Teistmoodi kokku võtta kui et "bella-paatide tootja on hakanud trolle tegema" ei oska. Lööd lapi põrandasse, ulub nagu kuri vaim kabelis ja liigutab end nagu jalaga perse saanud vana koer ukse eest. Jopakolla. Kontrollisin uste lukustumist, tagaukse lingi lahti laskmisel käis siuke plekine "plõm" nagu oleks vopsu vastu kaubiku kuuti andnud. Sain ka ehedalt aru mida sõber mõtles "stereo on
otse prügikastikaup" lausega. Ilma naljata, mu wrankus oli parem "tümm" sees. Soolake sisse, krt.
Okei, keskeakriis siis keskeakriis. Unelmaautosse,
NX 300h. Kohe visati võtmed pihku, anna minna (oli mingi kangem varustustase, tipp vist). Kurja, seal autos pidi ikka kaks korda asju vaatama. Ma olen lihtne mees, pole harjunud mingi touchpadiga sügama ja mööda menüüsid kündma. Minek - täiesti emotsioonitu, pane peale mis režiim tahad. Ainus proovitud auto elus, kus see ei häirinud - sisu oli ülimugav. Mark&Levinsoni lustikummut oli ikka HEA.
Piloodivahetus, mängisin kõrval oma istmega ja leidsin, et "põrgusse, kui kuhugi minek, siis selle autoga võid sa ise sõita, kallis, mina lasen selle istme lebosse, panen mingi hea musa peale ja limpsin õlut nagu kunn".
Nii mugav oli.
Kokkuvõtvalt - sõitmine oli "nojah" aga mugavus sai minu jaoks uue etaloni (ma pole väga palju noobelmarkidega tutvust teind lähemalt).
Hiljem vaatasin 200t-d ka veebis, see oli juba veenvama minekuga. Aga, tõsi, hinnasildid on "mahedad"...
Tiguan. Veebis vaatad enam-vähem kokku, mille järele isutaks, mustaka Möllerisse. Müügitibi kukkus midagi eripakkumistest ja komplektidest seletama ja mingeid mõistlikke vastuseid ei andnud. No ei viitsinud kaua kuulata, aga sai siis 1,4 DSG tagumiku alla ja minek. Sõitis küll. Sõitis niipalju, et võttis mõtlikuks, kaldus isiklikuks lemmikuks kohe. Täitsa auto oli iseenesest. Mööndustega liikus isegi edasi, vähemalt rahakotti ei pidanud möödasõitudel hammaste vahele haukama, et mitte hirmust karjuda (vs see subaru tramm).
Siis jõudsime täpsustavate küsimusteni. Misasi oli "elektrooniliselt lukustuv diferentsiaal" saime alles Lasnamäe Mölleri inimestega mailitsi suheldes teada (pidurdatakse kurvis sisemist esiratast, 200+ euri).
Sama käis rehvirõhu andurite kohta.
Ja siis tuli välja, et 2,0 bensukat enam ei saa ja
üldse bensukat neliveoga enam ei saa. ÄGE.
Nutt varuks, ühesõnaga. Mina läksin nädalaks kodust ära lõunaosariikidesse ja mingi hetk tuli naine värske XT forekaga järele.

Noh, kohe proovima siis. Sõidab küll. Linnas on lausa krapsakas, vägagi terav kohalt minnes. Maanteel "proovisurumistega" liigub normaalselt, nii 0-100 kui 70-130. Rool on okei, peeglid-istmed okei. Mis üllatab, on CVT toimetamine - ühtegi pretensiooni ei oska siiani nimelt tuua.
Ratas on suur. Aukude-muhkude triikimise koha pealt veenab. 18" rehve väga tihti jälle osta ei tahaks vist. Samas löödi pakkumisse HKPL 8 naastud sisse ja ma usun, et talvel peaks suvalises pudrus ja plögas irve näol olema...
Kaskovahe Yetiga on jälle pea 2x...
Kruusakal liikus minu üllatuseks paremini ja emotsionaalsemalt kui asfaldil, tõmbas lausa hästi, külje ette ajamise jätsin abieluõnne huvides 500 km sõitnud autol proovimata, raiesmikud kahel pool...
Aga siis tuleb interjöör. Tule jumal appi... vabandage seksistlikku väljendust, aga emasemaid põrandamatte pole ma vist kuskil näinud. Juhi oma on kahe 5-10 cm pikkuse plastnaga otsas. Sest noh, polstri külge neid nagasid panna on ilmselt liiga keeruline, peab ikka istmete alla need poltima ja mingid kraanad keset põrandat vedima.
Pagasiruumi põhjakate ujub ringi nagu pubeka meeleolu. Jälle - ei saa ju jumala eest midagi teisele poole liimida, et paigal püsiks. Yetist tulles vaatad neid "artefakte" nagu kits kinokuulutust ja lihtsalt ei saa aru, et mis mõttes ja miks?
Pagasiruumi kate, ruloo - materjal on nagu geotekstiil, vähe sellest, tõmbad välja - mõlemale poole jääb üle cm pilu. Kurat, kas 35k maksval autol on palju palutud, et asjad mõõtu lõigataks????
Lustikummut on parem kui ses enne proovitud isendis. Võiks isegi öelda, et käib kah, touchscreen ja mängib telefonist mussi üle sinihamba ja siuke harju keskmine (hinnaklassi arvestades).
Ja nüüd jõuame kellade juurde - käiku, trippi ja odot näidatakse aastal 2015 mingite multisegmentidega ja kütusenäidikusse laotakse mingeid kandilisi fibo plokke. Ma ei tea, kas see retro on taotluslik, aga no kurat, need displeid ei maksa nii palju, ma olen selles üsna veendunud. Octavia 3 MFD kellade vahel on nagu ulmefilmist selle kõrval...
Pult on ühesõnaga nagu traktoril. Toppige sinna istmetele kasvõi vaala eesnahka, aga see kellade ja mattide osa tekitab sarnase retrotripi nagu saksa dv pornokas või "ensv" vaatamine. Ehk tuleb millalgi facelift, just seestpoolt siis...
Äraspidine litsimaja - väljast on okei, sees ringi vaadata ei tohi; aga - tegutse ja päris okei on.

Sõita, senise kogemuse põhjal, on tore. Vähemalt LIIGUB.
Nüüd ostlemiskogemustest.
Unelmaauto ja Lexus - ei ühtki probleemi. Peaaegu süümekad jäid, et kaup tegemata jäi. Ja ega see kaup väga kaugele jäänudki... Ainus üllatav moment, et minu kommentaar teravama minekuga harjumise kohta ei toonud kaasa 200t esile toomist ja välja pakkumist, takkajärele nentides.
Möller - suur pudrutamine ja mulje jäi, nagu ostaks jäätist. Küsimused olid no-no, tahad siis võta komplekt ja krt muidu on ilge tüli ja projekt...
Autospiriti vanad ei viitsinud pakkumist saata.
Mariine omad saatsid kohe. XT ooteaeg oli x kuud.
Autospiriti omad võtsid jalad tagumiku alt välja ja tegid paar kiiremat liigutust ehk siis veeretati salongist auto välja nii proovisõiduks kui müügiks. Alet sai ka normaalselt. Hetkel siis vist tuuga XT proovimisega...
Standardküsimus, millega salongitöötajalt vaip alt tõmmata: "kas rehvirõhu mõõtmine käib ABS toonvöö pealt või on eraldi andur veljel, ehk siis: kas saab kodus tungi ja mutrivõtmega suve- ja talverattaid vahetada või peab midagi autole tutvustama ja kalibreerima iga kord?" (küsimus ajendatud mõttest, et kas võtta teine jooks velgi juurde kohe).
Ainus, kes näost näkku puusalt ära vastas, oli Unelmaauto mees. Detailselt, et "eraldi andur, kõik 8 tehakse autole tuttavaks, edasi võid vahetada, mingit tundlikkust ei ole ja täpsustamist, et mis anduriga velg kuskil nurgas on".
Kokkuvõte - sittagi pole osta poest kui sa selline rott oled, et 60k letti lüüa ei kannata. Peale seda kui Yetilt 1,8 pada maha kakuti ja haagiste masside kallale samas mindi jne, kalduks ise vist XT foreka poole. Ehk realiseeruvad järgmine aasta kuulujutud Snowmanist vmt Škoda suuremast parketikast. Kui sinna mootorit ka peale pakutakse, siis ehk tuleks jutuks, alla 200 hp soolake endale sisse need sahvrid. Hetkel on aga paraku enda jaoks nii, et kui autosse sisse vaadata, siis võtaks Octavia Scouti. Kui kliirensile ja läbivusele tähelepanu pöörata, siis tuleks samasugune "traktor" ikka valida vist...
Kui raha poleks küsimus, siis vähemalt Unelmaautos oleks stressivaba see kõik...
Eks nüüd näis, see ndlvahe esimene pikem ots endal kettas selle forekaga ja talvel tahaks selle neliveo toimetamise tarkuse ja ESP ja selle kustu löömise ulatuse selgeks saada... miskit eredamat lisada tuleb, siis täiendan.