3. leht 3-st

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitatud: K Jaan 14, 2015 10:02 pm
Postitas TerranoTraktor
Vala kahetaktilist õli paaki diislile lisaks ja vaata kas siis käivitub paremini soojalt!?

Tundub olevat asi pumbas. Pumbapea kulunud! :roll:

Omasin kunagi Bmw e35 2.5 tds 105kw!

Pöörded kõikusid-Pumbakaan tuksis
Soojalt ei läinud käima, alles peale mootori mahajahtumist käivitus-Pump hõre!

Kuna aku oli kehv ja starter kah jupsis oli käivitamine sooja mootoriga võimatu! Sai remonditud starter(reduktoriga) ja uus aku peale!
Edaspidi auto käivitus soojalt igal korral peale 30sec ketramist!
Nii maha müüsingi!

Kui seal mingi sõel pumbas siis kontrolli üle kindlasti! Võib sitta täis olla!

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitatud: K Jaan 14, 2015 11:09 pm
Postitas Mr.Spurway
Pump ise selline Pilt pumbast

all vasakus nurgas voolik on see kust tuleb kütus peale ning see mis sama mutika alla tuleb ülevalt on tagasivool. Mingit sõela või selle võimalikku asukohta seal küll ei märka.

Edit:
Kustutasin lollused ära.

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitatud: N Jaan 15, 2015 7:22 pm
Postitas jaak2
analoogne situatsioon paar aastat tagasi , autoks küll isuzu 3,1d , aga kuumast pärast jäi seisma ja kui vett peale pritsida (piisas 1 liitrist) siis käivitus uuesti ja sai vähemalt linnatänavalt väiksema liiklusega teele.pump sai remonditud ja kuni müügini oli ok.

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitatud: R Jaan 16, 2015 3:15 pm
Postitas Uko
zexel i pump.Kohe ei tulnud meelde.Keera korra see rohelise kapsliga klapp ka välja,seal on peenikesed kummi rõngad paar tükki.Vaheta ära.On kunagi jamanud see asi.Jäi ka lambist tee peal seisma ,sai niiti rõngale alla keritud siis kannatas ära sõita.

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitatud: L Jaan 17, 2015 3:25 pm
Postitas Mr.Spurway
Uko kirjutas:zexel i pump.Kohe ei tulnud meelde.Keera korra see rohelise kapsliga klapp ka välja,seal on peenikesed kummi rõngad paar tükki.Vaheta ära.On kunagi jamanud see asi.Jäi ka lambist tee peal seisma ,sai niiti rõngale alla keritud siis kannatas ära sõita.
Täpselt, zexeli kirjadega pump on jah, google abil üritasin kindlaks teha millega täpselt tegu, piltide järgi tundub kõige sarnasem olevat Boschi VE type pump pisikeste erinevustega. Manualis on kirjas, et sellel mootril üldse in line plunger pump(mis on hoopis teistsugune).
See toob aga pähe oletuse, et see pump on asendatav.
Ja mul on järgmised küsimused, oskab keegi vastata ?
1. Kui reaalne on keerata näiteks lammaris mõnelt vanalt diiselmootorilt pump maha ja asemele pista.
2. Mis vidinas selle rohelise mütsi all peidus on ? Magnetklapp on siis see teine musta mütsi all ? Või mis on mis ? Pilti näeb siin
3.Magnetklapp töötab siis nii, et loomulik asend on suletud ja kui saab voolu peale siis avaneb ? Seega, kui süüdet keerata, peaks saama pinge peale ja tegema häält ?
4. Kui palju läheks selle pumba remont maksma ? Karla autos näiteks? Olen kuulnud linnalegende, et see meeletult kallis ja tõepoolest, kui see remondisumma on tõenäoliselt neljakohaline number, siis tuleb mul alternatiive otsima hakata. Masina tahan kindlasti liikuma saada.

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitatud: L Jaan 17, 2015 4:35 pm
Postitas Uko
Sul on seal rohelise kupli all kalibreeritud avaga tagasivoolu stuts.Ja elektriga timmitakse pumba sisesurvet .Kuna on näha et see stuts siiski lühike ,siis seal kummirõngaid pole.Pole mõtet lahti keeratagi.See ,,kulunud " jupp mida vaja maksab poes keskmiselt 150€.Palju tööraha läheb ei tea.

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitatud: E Jaan 19, 2015 7:48 pm
Postitas Mr.Spurway
Olukord siis selline. Musta mütsi all olev magnetklapp täitsa toimis, et välistada igasugused selle poolt tekitatavad probleemid andsin talle otse akust +12 peale.

Masin käivitus, külma mootoriga hullult rappus ja kui natuke gaasi andsid käis ühtlaselt aga kui juba rohkem gaasi andsid suri välja. Kui mootor pisut soojenenud oli käis ka ühtlaselt, kuid endiselt, kui gaasi andsid rohkem, suri välja kuid sai käivitada uuesti. Kuid mingi aja pärast suri ikka lõpuks välja ja enam käima ei läind, ka mitte peale jahtumist. Lubab korra kaks ketrab lubab ketrab lubab korra jne.

Jah, juba korduvalt on vihjatud pumba pea veale. Aga ma ei saa aru kuidas see nii järsku ära kulus. Kuu aega peale ostu sõitsin ringi polnud häda miskit justkui, siis järsku hakkas pihta jama.

Suhtlesin ka karla autoga, nemad ütlesid, pumba kap. remondi hinnaks 1200, mida on liiga palju, mul on odavam uus töökorras samasugune auto osta :). googeldasin neid Tallinna diislite remondikohtasid ja kõik nad on jamadega hakkama saanud, ei teagi kuhu julgeks remonti viia, et mingeid valesid asju ei remonditaks või arvet lakke ei aetaks.

Võib jagada soovitusi, kellele remontida viia Tallinnas :)

video kah, vappumisest Video

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitatud: E Jaan 19, 2015 8:26 pm
Postitas Uko
Õhk sees .Keera siiski see rohelise kupliga kaetud stuts välja,seal peaks ikkagi olema kummi rõngas.

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitatud: T Jaan 20, 2015 8:13 am
Postitas v6sa
Uko kirjutas:Õhk sees .Keera siiski see rohelise kupliga kaetud stuts välja,seal peaks ikkagi olema kummi rõngas.
Väljasuremine tundub kangesti sedamoodi, et kütust ei saa kätte... :?

Kas külmal mootoril soojenevad kõik kollektoritorud võrdselt?

Mina oma auto sõidutaks Oisu - sealne mees üldiselt teab, mida teeb. Ning tal puudub arvel pealinnalisa ...

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitatud: E Veebr 09, 2015 10:52 pm
Postitas Mr.Spurway
Käis remonditöökojas, pumbas ei pidanud probleemi olema. Probleem olla selles, et ühte silindrit pole taga, vahel ka kahte. Seetõttu pole mootoril ka jõudu ning kui soojaks läheb, siis mootor ei jõua enam vedada. Kuna aku on ka nõrk siis soojast peast ei jõua enam käivitada ka. Kui soojale mootorile täkku anti, läks kohe käima. See pluss õhu vahele imemine tegigi sellise kompoti tulemuseks.
Klapivahesid kontrolliti, pidi õiged olema kõik. Töökojast sain soovituse vanametalliks viia, kuid seda ma siiski ei tee.

Ühesõnaga, seis hetkel siis selline, et mootor käib kahe vahel ka kolme silindri pealt ja ajab endiselt tagant sellist tossu, et kaugelt on näha juba tulemas seda masinat. Lisaks sureb ikka soojalt välja. Kusjuures mina oma kuulmisega küll aru ei saa, et kahe v.kolme silindri pealt töötaks see asi...

Nüüd on küsimus, mida veel katsetada, enne kui mootorit pulkadeks hakkan lammutama?

Silindrite surveid mõõta? (kust ma saan mõistliku hinnaga vähemalt 30 baarise survemõõtja M12 keermega?)
Pritsepulkasid on mõtet testida ?

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitatud: E Veebr 09, 2015 11:10 pm
Postitas uppund kana
Mr.Spurway kirjutas:
Nüüd on küsimus, mida veel katsetada, enne kui mootorit pulkadeks hakkan lammutama?

Silindrite surveid mõõta? (kust ma saan mõistliku hinnaga vähemalt 30 baarise survemõõtja M12 keermega?)
Pritsepulkasid on mõtet testida ?
Just nii ,mõõda surved ja kontrolli pihustid. Võid ka keerata töötamise ajal ükshaaval lahti kõrgsurve torusid saad aru milline pütt jamab. Siis võid korra tõsta ringi töötava ja mittetöötava silindri pihustid sellega saad aru kas viga pihustis või silinindri rõhuga jama. Eeldusel ,et kütus ikka jõuab kõigi pihustiteni.

Re: Mootor sureb soojalt välja

Postitatud: L Jaan 30, 2016 8:33 pm
Postitas Mr.Spurway
Sai sellega nüüd vahepeal niikaugele, et mootoril plokikaas maha võetud ja soovituste järgi katsetatud diisli valamist silindritesse. Esimeses ja viimases püsis ilusti, teises ja kolmandas vajus ca 1cm tunnis ära. Järelikult kolvirõngad. Nüüd vast pole muud, kui karteripõhi alt ära, kepsud lahti ja võtab kolvid välja ja näeb kolvirõngaste olukorra ära.

Terv.