3. leht 3-st

Re: Gaz 704 hankimine

Postitatud: L Dets 13, 2014 2:25 pm
Postitas v6sa
maksipoiss kirjutas:Mul maal metsast puude toomiseks mingi raibe mida vana nimetab "mossehaagiseks", sellel ka päris korralikud vedrupakid ja plekk võrreldes selle zubrjonokiga :roll: .
Just-just: mälu järgi.

Palju neid lappimata-täendamata nõukaaegseid haagiseid enam järgi ikka on...

Subrikulised (täitsa sõltumata tootnud tehasest) on sisuliselt raamita haagised. Too painutatud profiil, mis seob tiislit sillaga, ei ole ju Raam. Teisipidi võttes: lubatud 400 kilo kannab maanteel kenasti ära;)

Võrdluseks: palju UAZhaagse tühimass on?

Re: Gaz 704 hankimine

Postitatud: L Dets 13, 2014 4:19 pm
Postitas uljanov
v6sa kirjutas:
maksipoiss kirjutas:Mul maal metsast puude toomiseks mingi raibe mida vana nimetab "mossehaagiseks", sellel ka päris korralikud vedrupakid ja plekk võrreldes selle zubrjonokiga :roll: .
Just-just: mälu järgi.

Palju neid lappimata-täendamata nõukaaegseid haagiseid enam järgi ikka on...

Subrikulised (täitsa sõltumata tootnud tehasest) on sisuliselt raamita haagised. Too painutatud profiil, mis seob tiislit sillaga, ei ole ju Raam. Teisipidi võttes: lubatud 400 kilo kannab maanteel kenasti ära;)

Võrdluseks: palju UAZhaagse tühimass on?
Minul on passi märgitud UAZ8109 tühimassiks 300kg ja täismass 800kg

Re: Gaz 704 hankimine

Postitatud: L Dets 13, 2014 6:22 pm
Postitas Mahno
Mul on see MMZ käru. Veidi suurem kui zubrik, aga samamoodi suht õrna raamiga. Raam on tal igatahes enne mind sujuvaks banaaniks ülekoorma all väänatud. Aga kui arvestada, mis tehas passi kirjutas, on sellel õrnal plekil varu rohkem kui küll inseneri poolt antud.

Igatahes kui tahta asfaldi peal asju vedada, siis 10x ennem respo-tiki käru, kui venelane. Metsas teine jutt.

Re: Gaz 704 hankimine

Postitatud: L Dets 13, 2014 8:51 pm
Postitas Landy
GAZ-704 ja UAZ-8109 haagiste võrdlus ning tehnilised andmed:
http://www.uaz.rustina.cz/GAZ704.htm

Peate arvestama, et NSVL-is toodeti asju kahehle erinevale sihtrühmale:
1. Armee - Sõjatööstus sai alati kõige kvaliteetsema terase ja muud materajalid. Kõik asjad projekteeritija toodeti väga suure tugevus varuga, et loll soldat seda niisama lihtslat katki ei teeks.
2. Tsiviilaksutus - see töötsus oli teisejärguline kõrvalharu e. kõik see, mis armee vajadustest ja tootmisest üle jäi.

UAZ /GAZ haagised on militaarhaagised ja on juba eos projekteeritud nii, et ka kahekordsel ülekoormamisel midagi ei juhtusk.
Sõjaolukorras ei loe keegi kilogramme, laoatkse tavaari (näiteks laskemoona kastid) peal nii palju,kui mahub ja väike kuhi ka veel otsa.

Re: Gaz 704 hankimine

Postitatud: L Dets 13, 2014 9:05 pm
Postitas tarmo
Zubrikud on õrna raamiga küll, see on tõsi. Küll aga on nad heaks toorikuks käru ehitamisel, kui on soov või vajadus midagi erilist saada. Seda eeldusel, et käru on juba arvel (jääb ära kallis registreerimise tasu) ja et VIN koodi kandev raamikonstruktsioon säilib.

Näiteks ise tegin zubrikust sellise:

Pilt

Re: Gaz 704 hankimine

Postitatud: L Dets 13, 2014 11:09 pm
Postitas ibra
UAZ /GAZ haagised on militaarhaagised ja on juba eos projekteeritud nii, et ka kahekordsel ülekoormamisel midagi ei juhtusk.
Sõjaolukorras ei loe keegi kilogramme, laoatkse tavaari (näiteks laskemoona kastid) peal nii palju,kui mahub ja väike kuhi ka veel otsa.
See polnud mitte ainult militaarhaagistel, vaid ka teistel. Näiteks tegi nõuka ajal Kohtla Järve Autokummide Remonditehas kallurpoolhaagiseid 12-07 ja Tallinna Autoremondi Katsetehas lafetthaagiseid TA-04-17B, ning nende kokkupanemisel tekkis kaheteljeline poolhaagis, mida vedasid enamus Maz ja Kamaz veokid. See haagis oli paberite järgi 8 tonnine, aga me panime igapäevaselt sinna haagisele 20 tonni kruusa või asfalti peale ja midagi ei juhtunud. Kõrgendustega haagisele sai ka rohkem peale panna, aga siis pidi ka vedrulehti lisama ja suuremaid rehve ning rehvirõhku tõstma. See oli siis sel heal ajal, kui võmmidel kaale polnud ja koormaid tee peal ei kaalutud.

Re: Gaz 704 hankimine

Postitatud: P Dets 14, 2014 1:31 pm
Postitas Mahno
No see paadikäru....sama hästi oleks võinud isetehtud paadikärule zubriku birka külge neetida :)

Aga käisid registris, lasid pikkused-laiused passis korrigeerida ja kanti uued väärtused passi? Kui jah, siis sa oled küll osav mees :)

Mis puutub pideva ülekoormaga sõitmisesse - kui miilitsal kaale pole ja sa saad palka tonn-kilomeetrite eest, siis on ülekoorem ju no-brainer, kas pole :)

Re: Gaz 704 hankimine

Postitatud: P Dets 14, 2014 6:57 pm
Postitas tarmo
Mahno kirjutas:No see paadikäru....sama hästi oleks võinud isetehtud paadikärule zubriku birka külge neetida :)
Sellega oleks rohkem tööd ju olnud - antud juhul oli sild, vedrud, amordid juba paigas ju.
Ja zubrikul ei ole ainult birka, vaid tiisli peal on löödud numbrid ka (no jah, kõike annab ümber tõsta või uuesti lüüa, aga ikkagi - milleks rohkem vaeva näha?)
Mahno kirjutas: Aga käisid registris, lasid pikkused-laiused passis korrigeerida ja kanti uued väärtused passi? Kui jah, siis sa oled küll osav mees :)
Nii jah. Igaüks saab seda teha, pole seal midagi osavusega pistmist.