3. leht 4-st

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: P Mär 16, 2014 3:05 am
Postitas Magnus
toi kirjutas:Dropboxid all ja peab mainima et asi töötab. Juhitavus üle ootuste hea. Ja see lühike aeg mis ma peale tõste tegemist sõitsin vale sillanurgaga oli juba silla puksid ära söönud.
Kui palju sul tõstet tuli? Kui palju lääbat dropboxiga alla tõid?

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: R Mär 21, 2014 7:06 pm
Postitas amevier
Dropboxi kasuks räägib veel see - pukse silla keeramiseks kasutades keerab ainult sild, aga lääbad jäävad endiselt vale nurga alla ja püstisema asendi tõttu lammutavad rohkem teeaukudes. Dropboksiga on lääba oma õige nurga all ja mööda kehva teed kiiresti sõita parem. Metsas pole nii oluline.

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: E Mär 24, 2014 3:34 pm
Postitas salmus
amevier kirjutas:Dropboxi kasuks räägib veel see - pukse silla keeramiseks kasutades keerab ainult sild, aga lääbad jäävad endiselt vale nurga alla ja püstisema asendi tõttu lammutavad rohkem teeaukudes. Dropboksiga on lääba oma õige nurga all ja mööda kehva teed kiiresti sõita parem. Metsas pole nii oluline.
Ei ole küll tähele pannud, et kehvem oleks sõita. Jutt siis kiiresti sõitmisest. Ja ei lammuta ka rohkem. Ja kulgetud on juba 60000km nii.

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: T Mär 25, 2014 9:39 pm
Postitas jr
75mm tõstet. Ees 2.5" ekstsentrilised puksid. Stendi järgi keerasid need isegi natuke liiga palju silda tagasi, arvestades et aegamööda vajub vedru nii ehk naa 15mm ära. Lääba nurk läheb jah natuke suuremaks, kuid tõste on liiga väike, et selle üle muret tunda. Endal õnnestus sõita Patroliga kiirteel enne tõstet originaalseades ja peale tõstet 33" rehviga. Mitte mingit vahet pole. Originaaliga oli ehk isegi rahutum, kun amordid olid väsinud. 33" rehviga ja 75mm tõstega saavutatud kiirteel 200kmh, peale selle et istumine on liiga kõrgel, muid hirme polnud. Peale tõstet on tänaseks sõidetud lähes 75000km. Puksidel pole mingit häda mitte kuskil. Kõik puksid auto all on Whiteline puksid. Tagumised ülemised vardad on reguleeritavad Whiteline omad ja vedru tald on sirgeks tagasi keeratud tagasillal, mis aitas vähendada ka vibratsiooni kardaanis. Peale BMW mootori paigaldust on kõrvalistuja poolsed vedrud kiiremini ära vajuma hakanud (just tagumine), sest see 750nm väänet väänab ikka auto jõhkralt viltu tee peal ja surub parema poole vastu maad.

Drop boks on hea mõte, aga suurendab vedrustatud massi silla küljes ja ei oma nii väikse tõste puhul erilist effekti. 100mm+ tõste puhul enam aga teisiti ei saa, kas kasutada drop boksi või teisi lääbasid, et ka lääba enda nurk raami suhtes jääks hea.

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: T Mär 25, 2014 9:42 pm
Postitas jr
Amortidest on autol all KONI HT RAID. Seadistus on keskele keeratud. Ütlen, et peale 60000km on hakanud amordid pehmeks jääma. Õnneks saab veel peale keerata. Siiani on need amordid igat oma senti väärt olnud. Mingi jutt siin, mida on kasutatud auto juures:
http://www.jrmotors.ee/index.php?page=nissan-patrol-y61
http://www.jrmotors.ee/index.php?page=n ... bmw-engine

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: T Mär 25, 2014 11:21 pm
Postitas amevier
Dropbox käib siiski raami küljes ja ma oma loogikaga arvestan selle vedrustatud massi hulka.
Mul praegu 2" tõste - tsentris puksid ja korralikul asfaldil sõidab väga kenasti ka illegaalsel kiirusel ( kokkujooksu panime nullilähedase teisel proovimisel).
Auklikul kruusakal ja treppis asfaldil aga tümistab liiga, kuid arvatavasti saaks selle 2" tõste puhul ekstsentrikutega päris heaks... aga 33" rehv on ikka väike Patrullile, seetõttu on minu valik praegu boxid.

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: T Mär 25, 2014 11:50 pm
Postitas jr
Ja õige, meeltesegaduses läksid asjad sassi. Korrekteerivad metall-plaadid käivad silla külge. Drop boksiga vedel ei jää? Toob ikkagi kinnituskoha raamist allapoole ja jõu nurgad muutuvad kinnituspunktidele. Otsa vaadates ei tundu usutav see kaadervärk eriti. Endal praktiline kogemus puudub. Talasilla kohta ei nurise ka praegu kruusateel. Sõltumatu vedrustusega Disco3 või Range Spordi järel ei püsi, aga talasilla kohta pole paha.

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: K Mär 26, 2014 8:13 am
Postitas bjorn
Veidi teemasse küsimus - kas lugesin õigesti, et sellised puksid nagu ennem näidatud (castor correction bushes) on TR1 masinal keelatud. Kui sain õigesti aru, siis mis võiks selle tagamaa olla?

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: L Apr 19, 2014 9:42 pm
Postitas Magnus
Nii, sain ka lõpuks tõste alla, ca 3 tolli.
Juhitavuses ei pannud küll mingeid olulisi negatiivseid muutusi tähele. Sai proovitud nii maanteel 100ga, kehvi kruusateid kui laineid, teed ei otsi, sõidab otse, rooliga vehkima ei pea.
Kui enne hakkas 80ga rooli väristama siis nüüd kadus see ka ära.
Jutt siis tõstest ilma drop boxide või puksideta

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: R Apr 25, 2014 12:36 pm
Postitas linnuke

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: E Apr 28, 2014 5:01 pm
Postitas toi
Magnus kirjutas:Nii, sain ka lõpuks tõste alla, ca 3 tolli.
Juhitavuses ei pannud küll mingeid olulisi negatiivseid muutusi tähele. Sai proovitud nii maanteel 100ga, kehvi kruusateid kui laineid, teed ei otsi, sõidab otse, rooliga vehkima ei pea.



Minul oli ikka vahe sees peale tõstet. Mitte muidugi nii hull et sõita ei saanud aga mugav ka ei olnud.
Aga ega sina ka hõisata ei saa sest kui juhitavuses praegu probleeme ei ole siis paarituhande km pärast on puksid kutud ja sealt tulevad juba lõtkud sisse. Mingi lahenduse pead ikkagi sillanurga korrigeerimiseks leidma.

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: N Juul 17, 2014 12:43 am
Postitas amevier
Esisilla keeramisest räägitud küll, aga tagumine tahab ka keeramist.
Jr on oma Patrolil kasutanud tagasilla keeramiseks reguleeritavaid ülemisi vardaid, aga peale vaadates tahaks hoopis alumised vardad pikemaks saada. Sild liigub siis veidi tagasi ja suuremale rattale jääb koopas rohkem ruumi.
Kas on mingi valem nende varraste pikendamiseks? Et niipalju tõstet vajab niipalju mm pikemaid vardaid?

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: R Juul 18, 2014 2:34 pm
Postitas helar
Iga treilal on võimeline need kaikad reguleeritavaks muutma.
Siis hea oma äranägemise järgi timmida.

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: R Juul 18, 2014 5:42 pm
Postitas amevier
Jah, see on mõistlik tõesti, kui paned teised vedrud, ei pea jälle keevitama.
Millise amplituudiga selle reguleerimisvõimaluse peaks tegema, et ütleme tõstega 2-5" saaks silla sirgeks keerata?

Re: Patroli sillanurga korrigeerimine tõstet tehes

Postitatud: L Juul 19, 2014 11:51 am
Postitas toi
Aga kuidas on teil tagumise kardaani nurgad. Hr Uputaja kunagi ütles et mõlemal ristil peavad nurgad olema võrdsed. Minul jookseb tagumine rist praktiliselt otse silda aga kastipoollne on väikse nurga all. Kas pean silda keerama et tekiks ka nurk sisse.