3. leht 4-st
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: K Juul 17, 2013 12:02 am
Postitas davidsoniharald
Läheb küll teemast juba päris mööda aga rääkides talentidest, siis mees kes on proff
english wheeli peal, küsib UKst kohale kutsutuna 500 GPB+kõik kulud päeva eest

. Eestis sellist meest minu teada ei ole. On mõned kes saavad hakkama mõne kergema ja lihtsama asjaga (mina ka natuke saan

) aga proff puudub. Oma jutu järgi oli ta õpipoisiks kolm aastat ja siis veel kaks aastat laulatutud omal käel selle wheeliga. Käsitöö oskus on väga hinnas.
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: K Juul 17, 2013 12:26 pm
Postitas tuningman
jaan mmc kirjutas:davidsoniharald kirjutas:Läheb küll teemast juba päris mööda aga rääkides talentidest, siis mees kes on proff
english wheeli peal, küsib UKst kohale kutsutuna 500 GPB+kõik kulud päeva eest

. Eestis sellist meest minu teada ei ole. On mõned kes saavad hakkama mõne kergema ja lihtsama asjaga (mina ka natuke saan

) aga proff puudub. Oma jutu järgi oli ta õpipoisiks kolm aastat ja siis veel kaks aastat laulatutud omal käel selle wheeliga. Käsitöö oskus on väga hinnas.
Pärnus on Tuulik Jaan nimeline härra, kes teeb nt. Pobeeda esitiiva valmis ja minuteada nö. ühes tükis, st. ilma keevituseta. Teist sellise tasemega meest ma ei tea, kui youtube kõrvale jätta.
Vabandust Apelsin, kui nüd jutt sõna otseses mõttes autode tegemise ja tegijaks saamise peale kaldus.
saares on ka. isegi lehes kirjutas. nimi oli neeme

vanal puust vormid ja värgid.
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: P Mai 25, 2014 12:52 am
Postitas l300
Landy kirjutas:isakene kirjutas:MARK53 kirjutas:Praegune plaan on panna esiveolise auto käigukast ilma vahekastita, kui muidu on esiveolise mootor ja k.kast risti kere suhtes siis mina panen paralleelselt raami suhtes ja sealt kust tulevad välja poolteljed rattastesse viin mina kardaanist sildadesse ja seda ka veel, et k.kastis keevitan diffri lukku. Sedasi peaks ka ülekanne poole aeglasem jääma kui muidu esiveolisel.
Tegelikult tuleb kolm-neli korda aeglasem, oleneb mis ülekanne sul käigukastis on. Kõigepealt aeglustab käigukasti peaülekanne olenevalt ülekandearvust käigukastist tulevat pöörlemiskiirust kolm-neli korda ja siis sillad veel seda aeglustatud pöörlemist 4 millegagi korda, olenevalt ülekandest. Jube aeglane asi tuleb niiviisi.
Tegeleikult on meil ju üks punane võistlusuto praegugi sama tehnilise lahenduse baasil tehtud, Majandavad nemadki Läänemaal.
Jutt nendest meestest ja tustal olevast masinast (sorry, team-i nimi ei meenu):
http://www.landrover.pri.ee/lr90/galeri ... G_9247.JPG
no nägude järgi need tüübid siiski harjumaalt lehetust
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: L Dets 27, 2014 2:09 am
Postitas MARK53
Üle väga pikka aja mõtlesin, et peaks siinset teemat uuendama. Hakkasin masinaga uuesti tegelema selle suve algul kui vitara valmis sain. Mõtlesin kaua selle üle, kas ehitan selle lahendusega masina lõpuni või lammutan täiesti pulkadeks ja hakkan uuesti algusest ehitama. Otsustasin viimase variandi kasuks, sest hiljem sain ikka aru, et need sillad, mootor ja raam olid jama.
Vanast kollist võtsin ainult mõne toru uuesti kasutusele. Mõte oli kohe, et kui uuesti tegema hakkan siis tulevad talasillad, vahekastiga ja mehaanilise vintsiga. Sildadeks võtsin uazi sõjaväe sillad(teen need ketaspiduritele), mootoriks bmw 1.8 täississepritse bensiin automaat k.kastiga ja vintsiks toyota lc meh.vintsi. Vahekastiga on kõige suurem jama olnud kuna ükski valmis vahekast ei sobinud mulle. Oleks sobinud aga selljuhul teljevahe arvelt(isegi samurai vahekast oleks suureks jäänud, mul üks samuka kast olemas proovisin seda sinna), teljevahe oleks tunduvalt pikkemaks tulnud teha. Minu eesmärk on teha võimalikult väike ja kerge putukas, et oleks mõnus metsas ukerdada. Lõpuks mõtlesin vahekasi ise teha.
Paar pilti kollist enne kui vahekasti ehitama hakkasin:

Nimelt oli mul vaja võimalikult väikest vahekasti, mis oleks paraja ülekandega ja koos tugeva pto-ga aga samas väike ning kerge. Ülekande kiiruse arvutasin selliseks välja, et 35"-37" rehvide puhul tuleks vintsi pooli natukene suuremaks teha, et vints sama kiiresti rattastega tõmbaks ja ülekanne peaks ka piisavalt aeglane jääma.
Olen meeletu aja, töö ja vaeva vahekasti ehitamisele kulutanud (täna just arvutasin kokku, et üle 100 tunni peaks seda ehitanud juba olema) aga tahet ehitada on mul kõvasti. Kõik võllid ja lülitusmehanismid pidin ise välja mõtlema ja kokku sobitama. Põhiliselt on enamus aeg vahekasti tegemisel kulunud treimisele. Hetkel on jäänud veel lülituskahvlid valmis teha ja korpuse külge sobitada.
Endiselt olen kõik asjad 100% ise oma kätega teinud ja enda peaga välja mõelnud. Vahekastist paar pilti ka(piltidel vahekast lihtsalt lahtiselt käigukasti otsa tõstetud):

Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: L Dets 27, 2014 6:24 pm
Postitas tuningman
aru ma ei saa miks kuradi pärast sa selle automaat kastiga pidid tegema.
manuaal kast oleks poole lühem olnud ja vahekastile piisavalt ruumi jätnud. muidu näeb juba suht asjalik välja
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: L Dets 27, 2014 9:45 pm
Postitas kalle211
Jutt jumala õige. Mul vedeleb manuaal kast ja hooratas koos siduriga sellele mootorile.Kui huvi saad selle niisama omale ülla eesmärgi nimel.
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: L Dets 27, 2014 9:59 pm
Postitas Lomp
maitse asi, aga atm kastiga jääb tunduvalt rohkem sõidu rõõmu..
ja kui pikk see homemade vkast jäi?
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: P Dets 28, 2014 10:54 am
Postitas kalle211
Kuna sellel projektil oli tähtis et käigukast oleks võimalikult lühike siis oleks ju õige kohe sinna võimalikult lühike käigukast panna vahet pole kas siis manuaal või automaat.Seda viimast ei leidu vist.Manuaal kastidest peaks MB oma olema isegi BMW kastist lühem.
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: E Dets 29, 2014 1:28 pm
Postitas MARK53
Lomp kirjutas:maitse asi, aga atm kastiga jääb tunduvalt rohkem sõidu rõõmu..
ja kui pikk see homemade vkast jäi?
Just täpselt maitse asi. Manuaal kast jääks nii vähe lühem, et minu jaoks see polnud määrav. Näiteks kui oleks samurai kast pannud siis oleks ainult 4-6cm bemmi kastist lühem tulnud. Hetkel jätan kindlalt atm kasti kuna mul kõik juba selle järgi arvestatud. Selle homemade vahekasti pikkus käigukasti flantsist tagasilla kardaani flantsini on 17cm.
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: E Dets 29, 2014 9:14 pm
Postitas tuningman
noh jah. sinu projekt, ise tead. lõppkokkuvõttes on ju tähtis toimiv lahendus. olgu siis manuaal või automaat.
ja nagu eelpool mainutud:
"Maitse asi!" ütles kukk ja nokkis sitta edasi

Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: E Dets 29, 2014 11:27 pm
Postitas Landy
Sams siiski müts maaha slogani jälgimise eest!
4x4.ee ... sest tõelised autod ehitatakse ise ...
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: T Dets 30, 2014 10:21 am
Postitas RAMBO
tuningman kirjutas:noh jah. sinu projekt, ise tead. lõppkokkuvõttes on ju tähtis toimiv lahendus. olgu siis manuaal või automaat.
ja nagu eelpool mainutud:
"Maitse asi!" ütles kukk ja nokkis sitta edasi

Tuningman viskab terasid!

Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: T Dets 30, 2014 11:47 am
Postitas MetsaVikat
Mina arvan, et "poiss" on väga asjalik, ning oleks tal finants taga, teeks ime asju. Eks tal see ka kunagi tuleb.
Mina jälle ei saa aru, mis sellel automaat kastil nii palju siis viga on? Toon ekstreemse näite, usast, "rock bouncerid", kõik automaadid, küll kõvasti moditud, aga siiski. Ei ukerda seal keegi manuaaliga.
See rahva seas üldlevinud mõte, et automaat on psk. Kaks varianti, kas nad on sõitnud vanade uimaste automaatidega, mis gaas põhjas ei teegi midagi, või usuvad lihtsalt rahvast, et automaat jama.
Kokkuvõtteks, vägev projekt, kadestan, et endal nooremana võimalusi ja vastavat huvi polnud, sest ei osanudki üldse tunda sellise asja vastu huvi.
Ning, maitse asi see kast.. Kellele ema, kellele tütar :d
Edu projektiga...
Terv. Villu
Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: T Dets 30, 2014 5:37 pm
Postitas tuningman
Poiss on oma vanuse kohta tubli muidugi ja projekt on ka juba täitsa asjalikku nägu, nagu juba mainisin.
automaati tegin selle projekti puhul maha just kasti pikkuse pärast.
Näiteks on izusu kast koos vahekastiga sama pikk kui selle bemmi automaat kast ise.
aga nuh,eks me näe. ootan juba lõpptulemust

Re: Projekt Mudakoll
Postitatud: T Dets 30, 2014 8:05 pm
Postitas Priit82
ATM kast metsa.............................................Ainuke õige lahendus

Ja kestavad need ATM kastid(vanakooli omad) metsas ka ilusti, vaja neid ainult pisut sättida ja KORRALIKULT jahutada(õli).
Priit@ olude sunnil sõidab metsa hetkel manuaaliga ja no ei ole hullemat piina kogenud

Projekt Sul igati vinks vonks

.
Edu Sulle
Priit