Re: mootor hetkel mannetu
Postitatud: E Jaan 07, 2013 11:45 am

karpa käib selle sisse, puhu palju jaksad

Vedeleb selline karp Sul kusagil niisama asjatult riiulil?tphnd kirjutas:
karpa käib selle sisse, puhu palju jaksad
Nagu ma eelnevalt postitasin, siis selles minu kartus seisnebki, et see ämblik takistab liiga palju, et Blow Through turbotamisel jumet oleks. Sellised karbid ka reeglina igasugu kit-ide koosseisus. Mingi 2,5k USD-sid lihtsalt niisama ära kulutada - siis nii rikas ma ka pole. Isegi praeguse januse mootori puhul saab üsna kaugele kulgeda selle raha eesttphnd kirjutas:ei, dragi mehed on teinud lihtsalt alumiiniumist omale karbi millel käib kaas ära, pole nii edevat toodet vaja, leidsin lihtsalt pildi illustreerimaks ideed
Blow Through turbotamise probleem on tavaliselt see et ülerõhk puhub karpal tihendite vahelt bensiini välja jne, selle lahendusega probleem puudub kuna survestatakse kogu keskkond, turbo rõhu saad keerata nii kõvaks kui torud ja mootor kannatab ( eeldusel et kollektorist see silindrisse ka mahub ).
Neid saite ma juba uneski näenKülahull kirjutas:Holley´l on selline asi täiesti olemas. Kui kardad, et väikseks jääb, siis on 770...
http://www.holley.com/0-90670.asp
Urali pidurid suruõhk+õli, vaakumi pealt ei tööta minuteada midagi. Selle taha asi küll ei jää.tphnd kirjutas:p.s. halb on see, et kollektoris pole vaakumit ning piduri jne võimude jaoks on vaja siis eraldi vaakumpumpa, ma ei tea Uralist midagi
Sellest ämblikust Sa ju ei pääse, ükskõik, mihandse karbi validki. Ikka peab survestatud õhk kuidagi mootorisse pääsema. Hingamine on võtmesõna küll...v6sa kirjutas:[quote="Ural 6x6"
...
siis selles minu kartus seisnebki, et see ämblik takistab liiga palju, et Blow Through turbotamisel jumet oleks.
...
Sellel pildil paistab kohe silma pöörete regulaator mis on täiesti` saatanast`,see hakkab tööle kui ei ole vaja ,see oli esimene asi mille sai minema roogitud natu oli tegemist sest seal sees tobe mehaanika .Muidugi ega selle karpaga midagi head tulemust ei saa , kasutasime volga 2kõriga karpat aga tüüside jämedused paika saada on paras n...Ural 6x6 kirjutas:Vaadates seda ämblikku tekkiski see tunne, et kõik algab sellest vidinast. Kui sellistest kanalite rägastikust peab üks 108mm nui 3000rpm-i juures õhku läbi imema siis enamus võhma vist kulubki sinna.margus61 kirjutas:Lahe ettevõtmine, "DIYs are a tough crowd", nagu on kirjas siin lingis lõpupool.
Kui mina sarnase asja ette võtaksin, katsuksin esmalt saada kohaliku guru Erkki arvamuse kogu ürituse ja selle variantide kohta. Ta on palju Big Block'ide tuunimise ja ülelaadimisega tegelenud ning omab suurt info- ja praktiliste kogemuste pagasit. Sellega säästaksin tõenäoliselt palju aega ja raha. Erkki stiilinäidet võib siit vaadata:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=37796&page=2
Töökultuur on mehel selline, et garaažis võib julgelt valgete sokkide väel käia, ilma et oleks karta nende määrdumist.
Teiseks katsuksin olemasoleva mootori kõigepealt hingama saada. Kuigi konkreetse mootoriga pole kokku puutunud, siis arvestades vene päritolu eeldan madalat tootmis- ja koostekvaliteeti. Igal pool kanalites valujäägid, kanalite ja tihendite servad ees jne. Lisaks kitsad kanalid, karvane põlemiskamber, kitsas ja reas väljalaskekollektorid. Ehk siis lahenduseks tagantpoolt ettepoole lugedes: 2 hästihingavat summutit, torukolled, kaante portimine ja port matching nagu alguses toodud lingil, harjavarre asemele karvasem nukkvõll. Sisselaskekollektoriga on keerulisem, kui ülalnimetatud toimingud tehtud, prooviks ehk kõigepealt, mida teeb korraliku lääne karpaga. Mu arusaamist mööda on Carteri regullimine tülikam ja Holley'l lihtsam. Kuidas Holley kaldeid kannatab, ei tea.
Kui pritsungi panemiseks läheb, katsuksin selle ala kohalikel gurudel hents99 või Raceboy'l nööbist kinni saada, pritsungi kokkupanek ja tuunimine nõuab sellist know-how'd, kogemust ja seadmeid, mida endal ei tasu koguma hakata. Raceboy toimetamisest on mõnusat lugemist siin:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1165
Nuka ja sisselaskekolle leidmiseks uuriksin sissejuhatuseks ega siiski läänes ei leidu piisavalt head lähendit kõnealusele mootorile, nagu Landy juba pakkus. Juppide mõõdud peaksid olema netis leitavad või tootjalt saadavad. Kuigi eelpool oli analoogi suhtes skeptiline arvamus, võiks ikkagi katse teha. Sisselaskeks äkki midagi siit valikust juhtub olema piisavalt sobivate mõõtudega, leidub pritsungi omi ka:
http://www.edelbrock.com/automotive_new ... main.shtml
Arvestades, et töömaht 7,0 l langeb suht kokku Fordi 428 cid Big Block'iga, alustaksin Fordist. Kolvikäik ja silindri läbimõõt olid sul vist ka üsna täisarv tolle. Vaja silindritevahelist vahekaugust võrrelda ja äkki joppab. Kui ei joppa, saab ju lasta teha nii nuka kui kolle, aga see variant läheb vist säästliku eelarve kontseptsioonist liiga kaugele. Võibolla leiab ka sobivad korralikud kaaned, see portimine ei tasu ennast üldjuhul ajakulu mõttes ära, küll on aga väga huvitav ja hariv tegevus.
Sellised mõtted liikusid, äkki leiad midagi kasulikku, igal juhul jõudu ja kannatust, "DIYs are a tough crowd"...
Seda enam, et ilmselt on 5,9 ja 7,0 mootorite ämblikud identsed - vaevalt, et nõukogude autotööstus üht mootorit modifitseerides eriti palju vaeva viitsis näha. Suurem kolvi-hülsigrupp sisse - 30 hobust nagu maast leitud ja ilgelt mannetu bensiiniõgard oligi sündinud.
Kui soomlaste zili turbotamisest lugeda, siis kuskilt hakkas silma, et nemadki jõudsid märgatavate tulemusteni alles turbo rõhu juures ~9 psi.
Enamus tsentrifugaal-garburaatur kit-e pakub aga rõhuks 5-6 psi-d. Selle pärast ma natuke kardangi, et ainult selline variant võib ehitamisel olla ainult ehitusrõõm. Sellisel juhul ilmselt olekski vaja mingilt lääne analoogilt pärinevat ämblikku, et asi toimiks.
Aga Sinu jutus on palju ivasid mida nokkida tasuks
Aitäh
See ei ole mitte pöörete regulaator, vaid pöörete piiraja.Seda karpi pole vaja käppida. Selle ellimineerimiseks pole midagi muud vaja, kui ühendada see membraani toru teise vaakumi toru stutsiga hobuseraua kujulise toruga. Volga karpaga pole seal küll midagi teha.999 kirjutas:
Sellel pildil paistab kohe silma pöörete regulaator mis on täiesti` saatanast`,see hakkab tööle kui ei ole vaja ,see oli esimene asi mille sai minema roogitud natu oli tegemist sest seal sees tobe mehaanika .Muidugi ega selle karpaga midagi head tulemust ei saa , kasutasime volga 2kõriga karpat aga tüüside jämedused paika saada on paras n...
edu aretamisel