mootor hetkel mannetu

Tõsisemad ja spetsiifilist laadi tehnilised arutelud erinevate tehniliste sõlmede üle 4x4 liikuri juures. Võta sõna kui tead millest räägid, lahmijad lendavad Idiot Cornerisse.

Moderaatorid: jr, Veiko, erik, Moderators

Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1293
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas tphnd »

Pilt
karpa käib selle sisse, puhu palju jaksad
#redneckengineeringestonia
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 218
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas Ural 6x6 »

tphnd kirjutas:Pilt
karpa käib selle sisse, puhu palju jaksad
Vedeleb selline karp Sul kusagil niisama asjatult riiulil?
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1293
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas tphnd »

ei, dragi mehed on teinud lihtsalt alumiiniumist omale karbi millel käib kaas ära, pole nii edevat toodet vaja, leidsin lihtsalt pildi illustreerimaks ideed
Blow Through turbotamise probleem on tavaliselt see et ülerõhk puhub karpal tihendite vahelt bensiini välja jne, selle lahendusega probleem puudub kuna survestatakse kogu keskkond, turbo rõhu saad keerata nii kõvaks kui torud ja mootor kannatab ( eeldusel et kollektorist see silindrisse ka mahub ).
#redneckengineeringestonia
Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1293
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas tphnd »

p.s. halb on see, et kollektoris pole vaakumit ning piduri jne võimude jaoks on vaja siis eraldi vaakumpumpa, ma ei tea Uralist midagi
#redneckengineeringestonia
Kasutaja avatar
Külahull
Rock Crawler
Postitusi: 599
Liitunud: K Okt 08, 2008 8:55 pm

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas Külahull »

Holley´l on selline asi täiesti olemas. Kui kardad, et väikseks jääb, siis on 770...
http://www.holley.com/0-90670.asp
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 218
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas Ural 6x6 »

tphnd kirjutas:ei, dragi mehed on teinud lihtsalt alumiiniumist omale karbi millel käib kaas ära, pole nii edevat toodet vaja, leidsin lihtsalt pildi illustreerimaks ideed
Blow Through turbotamise probleem on tavaliselt see et ülerõhk puhub karpal tihendite vahelt bensiini välja jne, selle lahendusega probleem puudub kuna survestatakse kogu keskkond, turbo rõhu saad keerata nii kõvaks kui torud ja mootor kannatab ( eeldusel et kollektorist see silindrisse ka mahub ).
Nagu ma eelnevalt postitasin, siis selles minu kartus seisnebki, et see ämblik takistab liiga palju, et Blow Through turbotamisel jumet oleks. Sellised karbid ka reeglina igasugu kit-ide koosseisus. Mingi 2,5k USD-sid lihtsalt niisama ära kulutada - siis nii rikas ma ka pole. Isegi praeguse januse mootori puhul saab üsna kaugele kulgeda selle raha eest :D
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 218
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas Ural 6x6 »

Külahull kirjutas:Holley´l on selline asi täiesti olemas. Kui kardad, et väikseks jääb, siis on 770...
http://www.holley.com/0-90670.asp
Neid saite ma juba uneski näen :D
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 218
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas Ural 6x6 »

tphnd kirjutas:p.s. halb on see, et kollektoris pole vaakumit ning piduri jne võimude jaoks on vaja siis eraldi vaakumpumpa, ma ei tea Uralist midagi
Urali pidurid suruõhk+õli, vaakumi pealt ei tööta minuteada midagi. Selle taha asi küll ei jää.
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
Kasutaja avatar
tphnd
True Off Roader!
Postitusi: 1293
Liitunud: T Apr 20, 2010 4:13 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas tphnd »

kui sul on kuskilt võtta üks odav/kasutatud turbo siis alumiiniumist kopsiku kokku keevitamine ei maksa just palju
#redneckengineeringestonia
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2483
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas v6sa »

[quote="Ural 6x6"
...
siis selles minu kartus seisnebki, et see ämblik takistab liiga palju, et Blow Through turbotamisel jumet oleks.
...
[/quote]

Sellest ämblikust Sa ju ei pääse, ükskõik, mihandse karbi validki. Ikka peab survestatud õhk kuidagi mootorisse pääsema. Hingamine on võtmesõna küll...

Kõik karburaatorid kardavad kaldeid, asendikindluse saad pritsega.

Muide, 9 PSI on vaid 0,62... bar - ei midagi erilist.
Potsu, Krooks, GLK, Frontud ja hübriidruss veavad enamasti kõigi ratastega. Üldiselt olen rahul...
Kasutaja avatar
Ural 6x6
Fitting 38"
Postitusi: 218
Liitunud: N Jaan 03, 2013 9:43 am
Asukoht: Tartumaa
Kontakt:

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas Ural 6x6 »

v6sa kirjutas:[quote="Ural 6x6"
...
siis selles minu kartus seisnebki, et see ämblik takistab liiga palju, et Blow Through turbotamisel jumet oleks.
...
Sellest ämblikust Sa ju ei pääse, ükskõik, mihandse karbi validki. Ikka peab survestatud õhk kuidagi mootorisse pääsema. Hingamine on võtmesõna küll...

Kõik karburaatorid kardavad kaldeid, asendikindluse saad pritsega.

Muide, 9 PSI on vaid 0,62... bar - ei midagi erilist.[/quote]

Ei väidagi, et 9 psid midagi erilist on aga lihtsalt 5-6 tundub väheks jääma eriti kui arvestada, et 5,9l asemel peaks jätkuma samadest avadest õhku 7-le liitrile.
Ämblikust mööda ei pääse jah ning kui sellest pressida läbi õhku koos kütusega siis rõhu all osa kütust ikkagi hakkab voolama mööda ämbliku seinu. Puhast õhku läbi surudes ja kütust otse enne silindrit õiges koguses doseerides tundub parem lahendus. :)
’’Kolhoosi esimees’’
56651125
https://www.facebook.com/maksakolhoos/
999
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 134
Liitunud: K Sept 19, 2007 6:06 pm
Asukoht: valgejõe

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas 999 »

Ural 6x6 kirjutas:
margus61 kirjutas:Lahe ettevõtmine, "DIYs are a tough crowd", nagu on kirjas siin lingis lõpupool.

Kui mina sarnase asja ette võtaksin, katsuksin esmalt saada kohaliku guru Erkki arvamuse kogu ürituse ja selle variantide kohta. Ta on palju Big Block'ide tuunimise ja ülelaadimisega tegelenud ning omab suurt info- ja praktiliste kogemuste pagasit. Sellega säästaksin tõenäoliselt palju aega ja raha. Erkki stiilinäidet võib siit vaadata:
http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=37796&page=2
Töökultuur on mehel selline, et garaažis võib julgelt valgete sokkide väel käia, ilma et oleks karta nende määrdumist.

Teiseks katsuksin olemasoleva mootori kõigepealt hingama saada. Kuigi konkreetse mootoriga pole kokku puutunud, siis arvestades vene päritolu eeldan madalat tootmis- ja koostekvaliteeti. Igal pool kanalites valujäägid, kanalite ja tihendite servad ees jne. Lisaks kitsad kanalid, karvane põlemiskamber, kitsas ja reas väljalaskekollektorid. Ehk siis lahenduseks tagantpoolt ettepoole lugedes: 2 hästihingavat summutit, torukolled, kaante portimine ja port matching nagu alguses toodud lingil, harjavarre asemele karvasem nukkvõll. Sisselaskekollektoriga on keerulisem, kui ülalnimetatud toimingud tehtud, prooviks ehk kõigepealt, mida teeb korraliku lääne karpaga. Mu arusaamist mööda on Carteri regullimine tülikam ja Holley'l lihtsam. Kuidas Holley kaldeid kannatab, ei tea.

Kui pritsungi panemiseks läheb, katsuksin selle ala kohalikel gurudel hents99 või Raceboy'l nööbist kinni saada, pritsungi kokkupanek ja tuunimine nõuab sellist know-how'd, kogemust ja seadmeid, mida endal ei tasu koguma hakata. Raceboy toimetamisest on mõnusat lugemist siin:
http://opentrack.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=1165

Nuka ja sisselaskekolle leidmiseks uuriksin sissejuhatuseks ega siiski läänes ei leidu piisavalt head lähendit kõnealusele mootorile, nagu Landy juba pakkus. Juppide mõõdud peaksid olema netis leitavad või tootjalt saadavad. Kuigi eelpool oli analoogi suhtes skeptiline arvamus, võiks ikkagi katse teha. Sisselaskeks äkki midagi siit valikust juhtub olema piisavalt sobivate mõõtudega, leidub pritsungi omi ka:
http://www.edelbrock.com/automotive_new ... main.shtml
Arvestades, et töömaht 7,0 l langeb suht kokku Fordi 428 cid Big Block'iga, alustaksin Fordist. Kolvikäik ja silindri läbimõõt olid sul vist ka üsna täisarv tolle. Vaja silindritevahelist vahekaugust võrrelda ja äkki joppab. Kui ei joppa, saab ju lasta teha nii nuka kui kolle, aga see variant läheb vist säästliku eelarve kontseptsioonist liiga kaugele. Võibolla leiab ka sobivad korralikud kaaned, see portimine ei tasu ennast üldjuhul ajakulu mõttes ära, küll on aga väga huvitav ja hariv tegevus.

Sellised mõtted liikusid, äkki leiad midagi kasulikku, igal juhul jõudu ja kannatust, "DIYs are a tough crowd"...
Vaadates seda ämblikku tekkiski see tunne, et kõik algab sellest vidinast. Kui sellistest kanalite rägastikust peab üks 108mm nui 3000rpm-i juures õhku läbi imema siis enamus võhma vist kulubki sinna.
Seda enam, et ilmselt on 5,9 ja 7,0 mootorite ämblikud identsed - vaevalt, et nõukogude autotööstus üht mootorit modifitseerides eriti palju vaeva viitsis näha. Suurem kolvi-hülsigrupp sisse - 30 hobust nagu maast leitud ja ilgelt mannetu bensiiniõgard oligi sündinud.
Kui soomlaste zili turbotamisest lugeda, siis kuskilt hakkas silma, et nemadki jõudsid märgatavate tulemusteni alles turbo rõhu juures ~9 psi.
Enamus tsentrifugaal-garburaatur kit-e pakub aga rõhuks 5-6 psi-d. Selle pärast ma natuke kardangi, et ainult selline variant võib ehitamisel olla ainult ehitusrõõm. Sellisel juhul ilmselt olekski vaja mingilt lääne analoogilt pärinevat ämblikku, et asi toimiks.
Aga Sinu jutus on palju ivasid mida nokkida tasuks
Aitäh :D
Sellel pildil paistab kohe silma pöörete regulaator mis on täiesti` saatanast`,see hakkab tööle kui ei ole vaja ,see oli esimene asi mille sai minema roogitud natu oli tegemist sest seal sees tobe mehaanika .Muidugi ega selle karpaga midagi head tulemust ei saa , kasutasime volga 2kõriga karpat aga tüüside jämedused paika saada on paras n...
edu aretamisel
Kasutaja avatar
ibra
I live off from the mud
Postitusi: 2903
Liitunud: K Nov 18, 2009 6:04 pm
Asukoht: Tartu

Re: mootor hetkel mannetu

Postitus Postitas ibra »

999 kirjutas:
Sellel pildil paistab kohe silma pöörete regulaator mis on täiesti` saatanast`,see hakkab tööle kui ei ole vaja ,see oli esimene asi mille sai minema roogitud natu oli tegemist sest seal sees tobe mehaanika .Muidugi ega selle karpaga midagi head tulemust ei saa , kasutasime volga 2kõriga karpat aga tüüside jämedused paika saada on paras n...
edu aretamisel
See ei ole mitte pöörete regulaator, vaid pöörete piiraja.Seda karpi pole vaja käppida. Selle ellimineerimiseks pole midagi muud vaja, kui ühendada see membraani toru teise vaakumi toru stutsiga hobuseraua kujulise toruga. Volga karpaga pole seal küll midagi teha.
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Vasta

Mine “Modifikatsioonid edasijõudnutele”