3. leht 3-st
Re: Sprei värv
Postitatud: K Jaan 02, 2013 1:40 pm
Postitas isakene
ETZU kirjutas:Lased uue värvi lihtsalt vanale peale?

Pinna puhastamine ja ettevalmistustöö tuleb ikka teha, värvid sa pintsli, rulli, aerosooli või ultrasuper kõrgsurvepüstoliga. Lihtsalt - võttes ühest firmast korralikku värvi, on teada, et see on kvaliteetne, krunt, värv ja lakk ei lähe omavahel kaklema ning korralik autovärv reeglina ei hakka ka vana värvi peal keema.
Re: Sprei värv
Postitatud: K Jaan 02, 2013 3:35 pm
Postitas Janek260
Eelnevalt siin räägiti aerosool vs. püstoli maksumus.
Ostsin Bauoff`ist 15euroga püstoli- düüse 1,5mm. Happe ja tavalise krundi jaoks OK.
Proovisin kasutada pinnavärvi ja laki jaoks=NO,NO,NO
Sai kunagi aegu tagasi osta suruõhu tööriistade komplekt PROFI(K-Rauta müüb), jah oh imet seal sees leidus sama tootja püstol (kuigi alumise värvianumaga, eks siis välimuselt erinev). Sealt sain 1,0mm otsiku ja elu lill.
Kogu kulutus maksimum 35evrikut.
Lisan veel, et kasutan VÄRVE, mitte vesivärve(akrüüle).
Spreiga võib muruniitjat paigata, mitte autot.
Edud.
Janek
Re: Sprei värv
Postitatud: K Jaan 02, 2013 4:34 pm
Postitas ETZU
Kas värvipüstoli jaoks ei ole vaja ka kompressorit?

Kompressor maksabu 150€. Kui pole igapäevane värvija ei tasu see siiski vist ära.
Re: Sprei värv
Postitatud: K Jaan 02, 2013 4:36 pm
Postitas isakene
ETZU kirjutas:Kas värvipüstoli jaoks ei ole vaja ka kompressorit?

Kompressor maksabu 150€. Kui pole igapäevane värvija ei tasu see siiski vist ära.
...tööriistalaenutused on meil ju olemas...?
Re: Sprei värv
Postitatud: K Jaan 02, 2013 5:09 pm
Postitas ETZU
okok...tegelikult oli point saada teada, täpselt kuidas mis järjekorras millega jne töödelda auto plekki enne ja pärast värvimist...

Re: Sprei värv
Postitatud: K Jaan 02, 2013 10:58 pm
Postitas isakene
ETZU kirjutas:okok...tegelikult oli point saada teada, täpselt kuidas mis järjekorras millega jne töödelda auto plekki enne ja pärast värvimist...

Näidiseks üks keskmiselt roostes suvaline vidin.
Kui on ilgelt kiire ja/või detail on väheoluline, siis: terashari, värv, (lakk).
Kui on natuke rohkem aega, siis: terashari, 2in1 roostemuundi/krunt, värv, lakk.
Kui asi peab natuke välja nägema ja vastu pidama mingi aja, siis: terashari, liivapaber, roostemuundi, happekrunt, vastavalt vajadusele/viitsimisele pahteldamist-liivapaberit, olenevalt detaili otstarbest värvi alla erinev krunt, värv, lakk, siseküljele korrosioonitõrje.
Kui asi peab hea välja nägema ja kaua vastu pidama, siis... siin läheks pikalt arutada ja selleks on juba teised foorumid. Üldiselt küsin teadjatelt vastavalt spetsiifikale üsna palju nõu

ja näen mitteprofessionaalina ebamõistlikult palju vaeva... või annan asja profile teha.
Võimalikud variandid.
Re: Sprei värv
Postitatud: K Sept 07, 2016 8:45 pm
Postitas smurhv
jaan mmc kirjutas:Purgivärvide kohapealt niipalju, et autovärvi müüjad, kes ka purki villivad ei lisa kuuldavasti, purgivärvile kõvendit, kuna tootjad ei näe seda ka ette. Selline värv küll kuivab, kuid pole teatavasti lahusti ega ka nt. bensiinikindel, samuti kipub ülevärvimisel nö. keetma kakama. Küsimuse peale kas kõvendit ei või purki lisada, arvas segaja, et miks mitte ainult, et kõvendi hakkab purgis loomulikult reageerima ja polevat teada, kaua selline purk kasutuskõlblik on. Testisin siis sellist lisatud kõvendiga purgivärvi ja kasutasin selle igaks juhuks tunni jooksul, peale segamist, selle ajaga värvimisprobleeme ei tekkinud. Üks maaler arvas, et selline valmis segatud värv võivat u. 3-4 h. värvimis kõlbulik püsida, enne kui värvipüstoli pihusti jaoks paksuks muutub. Seega, kes laseb värvi autovärvi müügikohas purki villida ja saab ka koheselt värvima asuda, sel soovitaks lasta ka kõvendi hulka segada, saab suure tõenäosusega oluliselt parema kvaliteediga värvi.
On ka kohti kes pakuvad aktivisaatoriga purke ehk segad ise kokku lahuse ennem kui vaja.
Valmis segu saab kasutada ca 5-10h.
Aerosoolis on segu üldiselt lahja ja seetõttu kvsliteet sitt.
Purki pannakse ca 300ml segu millest reaalselt värvi ca 120ml ehg u 100g.
Re: Sprei värv
Postitatud: L Okt 01, 2016 8:14 am
Postitas dexter
Keredetailidel ei tohiks spray värve kasutada! Palun ise automaalri tööd tehes seda mitte teha, vastasel juhul ärge imestage kui oma detaili värvimisse viite lõpuks ja teie käest 30-40% rohkem küsitakse. Oma aia kärud ja silla juppid värvige millega tahate, kuid ka sinna on olemas mõistlikumad ning odavamad võimalused.
Re: Sprei värv
Postitatud: L Okt 01, 2016 5:19 pm
Postitas TRANSIIT
Terv, olen Dexteriga nõus.
olen ise praegu silmini sita sees sprei värviga nö. taastatud autoga. Keetis üles kus aga võimalik. Omanik ajab silmad suureks ja ütleb, aga mis see minu asi on, sina oled ju maaler.sprei värv on saatanast

Re: Sprei värv
Postitatud: P Okt 02, 2016 10:47 pm
Postitas karu
Lisan ka ühe hoiatuse, Hammerite värvi mitte kasutada, see päriselt läbi ei kuivagi, ei kivistu ning selle peale mingit muud värvi ka ei saa panna, ma tegin selle ämbri, maha saada seda Hammerite värvi poolkivistunult täielik õudus.
Re: Sprei värv
Postitatud: E Okt 03, 2016 5:51 pm
Postitas dexter
jaan mmc kirjutas:dexter kirjutas:Keredetailidel ei tohiks spray värve kasutada! Palun ise automaalri tööd tehes seda mitte teha, vastasel juhul ärge imestage kui oma detaili värvimisse viite lõpuks ja teie käest 30-40% rohkem küsitakse. Oma aia kärud ja silla juppid värvige millega tahate, kuid ka sinna on olemas mõistlikumad ning odavamad võimalused.
Elante OÜ. väitis, et kohapeal villib sprey värvi, mis koos kõvendiga on 100% identne nö. püstoli värvile. Kuidas kommenteerid?
Võib olla tõsi, st et aerosooli on võimalik lisada ka kinnitit, aga sellisel juhul peaks ka kasutusiga olema vaid paar tundi. Selline värv ei saa olla ainult metallik vms tüüpi värv, vaid saab ainult pinnavärv olla.
On ka olemas aerosool purke, milles on eraldi kamber kinniti jaoks, ning põhja all on nupp, mis segab värvi ja kinniti, sellisel juhul ei pea poest otsejoones töökotta jooksma värvima. Aga kui korra olete materjali aktiveerinud, siis jällegi on se aerosool paar tundi kasutatav.
Aga rahalises mõistes pole see reeglina otstarbekas, kuna ostate lihtsalt kalli raha eest hunniku lahustit, mida on vaja värvi vedeldamiseks, et see imeväiksest düüsist, mis aerosoolil on, välja tuleks.