3. leht 3-st

Postitatud: R Mai 12, 2006 12:16 pm
Postitas Landy
ennukas kirjutas:Mis ime masin see küll võiks olla, mis tehase seades kuhugi ei kõlba, vabaklassi ehitatult imesid teeb ning TR2 jälle ei kõlba?
Loetlen siis mõned:
1)Luaz -(vahetad mootori ja enam isegi TR2 reeglitega ei haaku)
2)Niva -(palju pisikesi, kuid elutähtsaid muudatusi) Nivaga TR2-e küll asja pole, sest üle 32" alla ei pane ja LADA peened pulgad ei kesta seda lammutamist
3)0,9L mootoriga Samurai. (Tõstad vedrud sildade peale ja peaksid TR2-s sõitama) Samas sellise mootiri ja 31" rehvidega sinna asja ei ole.
ennukas kirjutas: Maasturite tiimi näide: kui TR2-st saab eduka TR1-masina, siis miks Vabaklassi masinast ei saa head TR1-masinat?
Ei saanud samast masinast. Võtsid TR1 jaoks uue auto (Toyota LC 70).

Postitatud: R Mai 12, 2006 12:24 pm
Postitas jazz777
ennukas kirjutas:Ning veel: kui te peate oma masinaid nii headeks, et TR2-te sõita, siis ikkagi aru ma ei saa- miks te siis TR2-s ei sõida.
Kui viitate lääbale või lagunemisele, siis kuidas vabaklassis TR2 punktid autot vähem lõhuvad kui TR2 klassis TR2 punkte võttes?
Mudakoonu näitel võin kinnitada, et masin millega sõitsime, peale 35"rehvide vahetamist 33" vastu, läbivus tõusis, kuna jõudu tuli juurde väiksema diameetri arvelt..
Olen sõitnud TR1,Tr3 ja praegu vaba, seega oman väga selget ettekujutust, kus klassis milline rada on. Küsisid enne, et mis masinast juttu on- jutt on Pajerost, sellisest millega Maasturite team üritas TR2-te sõita, aga ei õnnestunud ja kommentaariks, et praegu sõidavad nad TR1-te lühikese LC-ga, mitte sama masinaga. Mix-legendis tulekski seepärast välja jätta TR2-e raiesmiku punktid (vaba on liiga madal väiksemate rehvide tõttu) ja ekstreemselt teravad kraavid (tõusunurga tõttu).
Üleüldse on inimestel kae silmadele kasvanud. Nagu näha korraldaja korraldab, osavõtumaks on sama mis kõigil teistel, EAL kaart peab olema, aga vot tulemusi kokku võtta ei viitsita/taheta ja jonnitakse. Kogu töö on praktiliselt ära tehtud, aga ikka on mingi häda.

Postitatud: R Mai 12, 2006 1:05 pm
Postitas hulkur
Et lihtsalt lugesin meenutuseks mida arvati (kaasaarvatud Jazz) vabaklassist 2004. aasta sügisel. Päris huvitav lugemine.

http://www.4x4offroad.ee/foorum/viewtop ... =vabaklass

Postitatud: R Mai 12, 2006 1:13 pm
Postitas ennukas
Aga äkki ongi odavam, lihtsam vahetada masinat?
Ootan kuni finants lubab ja soetan TR1 masina... korraliku cherokee saab juba üsnagi soodsalt ja Porilase näitel arvan, et TR1 jaoks vägagi sobiv masin + jupp soodne.
Kuniks finants ei luba, sõidan vabas et lihvida oskusi...

Kui TR2 nii karm on et seal enam tiime ei ole, siis äkki ongi rajad liiga karmid? ....kui raiesmikule sõit takistab tr2-tulemist?

Postitatud: R Mai 12, 2006 1:20 pm
Postitas ennukas
hulkur kirjutas:Et lihtsalt lugesin meenutuseks mida arvati (kaasaarvatud Jazz) vabaklassist 2004. aasta sügisel. Päris huvitav lugemine.

http://www.4x4offroad.ee/foorum/viewtop ... =vabaklass

100% nõus!
Peale seda lugemist on vist kõik õeldud!
:wink:

Postitatud: R Mai 12, 2006 2:25 pm
Postitas Indrek
Ka Mudakarud sõidaks meelsasti vabaklassis edasi, kunas TR1-ks auto tegemine võib muutuda küsitavaks. Boggerid ei mahu TR1-te (originaali)see oli minu jutu mõte. Isegi olen mõlgutanud Maxxise asemel kasutama hakata Boggereid, kui hakkan sõitma vabaklassis. Tõepoolset lihtsalt sõita saab ka safaritel ja võistlusel võiks ikka mõne Wrangleriga rinda pista :twisted: , seega punktiarvestus võiks olla. Tõenäoliselt osalejate hulk vabaklassis kasvab veelgi. :D ja konkurents jms... tiheneb.

Postitatud: R Mai 12, 2006 2:30 pm
Postitas Indrek
Minu meelest oli Mudakoonu rada täiesti paras nii TR1-le, kui ka minule, kui vabaklassi sõitjale. Kes veelgi rohkem tahaks, siis võiks ju boonusena (näit punktiarvestuses 4 asemel 8 punkti anda TR2 ja TR3 punktide võtmise eest), siis kaob vajadus teha uusi radu vabaklassile ja ajada TR1 -te karmimaks.

Postitatud: R Mai 12, 2006 5:09 pm
Postitas Landy
hulkur kirjutas:Et lihtsalt lugesin meenutuseks mida arvati (kaasaarvatud Jazz) vabaklassist 2004. aasta sügisel. Päris huvitav lugemine.
http://www.4x4offroad.ee/foorum/viewtop ... =vabaklass
Kusjuures see salapärane "Külaline" olen seal mina (peale foorumi kokku kukkumist kadus nimi ära.) ja minu seisukohad pole aastatega eriti muutunud. :D

Postitatud: L Mai 13, 2006 2:01 pm
Postitas jazz777
hulkur kirjutas:Et lihtsalt lugesin meenutuseks mida arvati (kaasaarvatud Jazz) vabaklassist 2004. aasta sügisel. Päris huvitav lugemine.

http://www.4x4offroad.ee/foorum/viewtop ... =vabaklass
Nonoh, nüüd leidis norimist. Aga seda ma varem silmas pidasingi, et arengusuundadega võiks kaasa minna, mitte olla nagu haraline kuusk teel ja mööda ei lase. Algselt planeeritud vabaklass oli Turismi pikendus ja pidi olema odavam osaleda ja ei pidanud omama EALi kaarti jne. Kui hetkel kehtivad kõik nõuded täie rauaga, siis mida räägitakse 15 autost ja suutmatusest seda sportklassina tunnistada. Ma ei pea silmas, et kohe praegu, aga võimalusena võiks selle ju ajurakkudesse võtta. 2004 sügisel sain ma aru, et originaalis saab olema lubatud 33'' ja muud muudatused mida praegu vabasse küsitakse, aga pikkades koridorides suudeti originaal kohitseda 820mm-ga TR1-ks ja minu isikliku arvamusena erilist mõtet ei oma. Alati ollakse nõus tegema igale mehele oma sarja, kas selleks et kuulda võetaks tuleb luua vabasari? Väikses Eestis on võimalik sõita 3 arvestuses, ehk ongi see põhjus miks peab reegleid ühtlustama, et 1 karika asemel 3 saada?
Jah Reinul oli ennist täiesti õigus, mina sooviksin kunagist standardit- ehk klassi millest on võimalik loomuliku evolutsioonina jõuda karmimatesse klassidesse. Praegune olukord sunnib auto vähemalt aastaks garaazi, et üle minna.

Postitatud: E Mai 15, 2006 11:06 am
Postitas Päkapikk
Tegelikult mul ei ole enam erilist põhjust sellel teemal sõna võtta, kuid siiski kogu austusega hulkuri vastu pean ma astuma jazzi leeri.
Kui inimeselt võetakse täis osalemistasu ja selle eest ei ole patt nõuda sama, mida teised võistlejad saavad. Antud hetkel on vabadikud lihtsalt preemia korraldajatele - lisatööd nende peale ei raisata, kuid lisatulude vastu pole kellegil midagi.
TR1 on kõige ebavõrdsem klass, mida üldse saab olla. Tehase poolt on maasturid ehitatud erineva maastikusuutlikuse ja otstarbega. Seega TR1 on ilmselgelt väga orienteeritud teatud markidele.
Vabaklass on parim väljund huvilisele, kes minimaalsete vahenditega ehitab endale sõiduki, millega suuremate ümberehitusteta saab käia "for fun" looduses ja võistlustel oleks tore ka teiste omasugustega mõõtu võtta. Kui võrrelda pajerot ja G mersut, siis TR1 mõistes ei ole kuidagi nad kuidagi võrreldavad, kuigi peavad sõitma sama rada - Vabaklassis on see vaid pajero omaniku enda viga, kui ta ei suuda oma autot G-ga konkurentsivõimeliseks muuta. Muidugi võib alati öelda, et ise oled loll, kui G mersut ei osta :)
Seega kui inimesi juba lubada võistlema ja nende käest küsida raha selle eest, oleks ka igati kena, kui neid võtta omaette sportklassina.

Terv.
Päkapikk

Re: Eesti võistlus off-roadi tulevik ja arengud vabaklassis

Postitatud: P Okt 23, 2011 10:50 pm
Postitas Landy
Päris põnev, kuidas ajalugu teeb keerdkäike. Vaid 5 aastat tagasi võideldi Vabaklassile elugõigust sportklassina,
10.05.2006
hulkur kirjutas: Olemasolevate võistlusklasside tehnilised reeglid on kokku lepitud aastani 2008, seega veel ca 1,5 aastat. Paar aastat tagasi tekitasime juurde vabaklassi neile, kelle auto ei vasta enam TR1 reeglitele, kuid ei taha ka TR2-ga koos uppuda, samas aga on soov võistlustel kaasasõita. Seega vabaklassi autodel on lubatud suuremad modifikatsioonid, põhiline piirang on 33" rehv ja nõue turvalisus, mis vastab TR1-le. SEEGA, VABAKLASS EI OLE SPORTKLASS. Kui tahate sporti teha, siis ehitage oma autod TR1 või TR2 klassile vastavaks. Veelkord, praegused reeglid kehtivad 2008. aastani, seega mis klassid pärast seda saavad olema ja mis tehniliste reeglitega, see on eraldi diskussiooni teema.

andres
siis nüüd nüüd võideldakse selle võistluskassi eelujäämise ja jätkusuutlikuse nimel.

23.10. 2011
hulkur kirjutas:Esialgne plaan siis vastavalt viimasel EAL 4x4AK koosolekul arutatule selline:

uued reeglid hakkavad kehtima alates 01.01.2013, hooaeg 2012 on n.ö. ülemineku aasta.

2012 hooaeg tuleb siis esialgse plaani järgi ühendklass, kus saab võistelda autodega mis vastavad praegu kehtivatele TR-2, VABA ja ka uutele TR-VABA (või mis iganes selle klassi ametlikuks nimeks saab). Karikasarja punkte jagatakse ÜHES ÜHISES TABELIS vaid hetkel kehtivatele reeglitele vastavatele autodele (TR-2 ja VABA), uue klassi reeglitele vastavad masinad 2012 a. karikasarja punkte EI SAA, saavad vaid koha konkreetsel võistlusel.

Täpsed tehnilised reeglid täpsustuvad selle hooaja lõpuks. Samuti pole veel lõplikku otsust TR-1 klassi uuendatud reeglitele alates 2013. a.

Andres
Selles klassis on alates 2004. aastast (vist siis olid osadel võistlustel esmakordslet selle nime all võistlejad) toimunud tohutud (tehnilised) arengud. Omal ajal nukataga diislemootori peale saanud või enne võistlust pruugitud 33" boggerid leidnud Uaz-ikutest on jõutud spetsiaalslet selleks klassiks ehitatud autodeni. Samas on omal ajal ühest osalejate rohkeimast klassist jõutud tagasihoidliku võistejaskonnani.

Tänaseks on jõudtud siia:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=36&t=35033

Kas jõume ajaloo spiraali pidi tasapisi tagasi "Origoinaal", "Standard" ja "Spetsiaal " kontsepstioonide jurde?

P.S: Andres, ära palun pahanda, et võtsin sinu väljaütlemised näideteks kuidas aeg on muutunud.

Re: Eesti võistlus off-roadi tulevik ja arengud vabaklassis

Postitatud: P Dets 07, 2025 2:27 am
Postitas Landy
Aastal 2011 kirjutasin: " Kas jõume ajaloo spiraali pidi tasapisi tagasi "Origoinaal", "Standard" ja "Spetsiaal " kontsepstioonide jurde?"
Tundub, et ongi nii läinud. 2025. aasta oli vaba klassile EAL karikasarjas viimane ja alates 2026 on meil taas TR1, TR2 ja TR3!