Päris põnev, kuidas ajalugu teeb keerdkäike. Vaid 5 aastat tagasi võideldi Vabaklassile elugõigust sportklassina,
10.05.2006
hulkur kirjutas:
Olemasolevate võistlusklasside tehnilised reeglid on kokku lepitud aastani 2008, seega veel ca 1,5 aastat. Paar aastat tagasi tekitasime juurde vabaklassi neile, kelle auto ei vasta enam TR1 reeglitele, kuid ei taha ka TR2-ga koos uppuda, samas aga on soov võistlustel kaasasõita. Seega vabaklassi autodel on lubatud suuremad modifikatsioonid, põhiline piirang on 33" rehv ja nõue turvalisus, mis vastab TR1-le. SEEGA, VABAKLASS EI OLE SPORTKLASS. Kui tahate sporti teha, siis ehitage oma autod TR1 või TR2 klassile vastavaks. Veelkord, praegused reeglid kehtivad 2008. aastani, seega mis klassid pärast seda saavad olema ja mis tehniliste reeglitega, see on eraldi diskussiooni teema.
andres
siis nüüd nüüd võideldakse selle võistluskassi eelujäämise ja jätkusuutlikuse nimel.
23.10. 2011
hulkur kirjutas:Esialgne plaan siis vastavalt viimasel EAL 4x4AK koosolekul arutatule selline:
uued reeglid hakkavad kehtima alates 01.01.2013, hooaeg 2012 on n.ö. ülemineku aasta.
2012 hooaeg tuleb siis esialgse plaani järgi ühendklass, kus saab võistelda autodega mis vastavad praegu kehtivatele TR-2, VABA ja ka uutele TR-VABA (või mis iganes selle klassi ametlikuks nimeks saab). Karikasarja punkte jagatakse ÜHES ÜHISES TABELIS vaid hetkel kehtivatele reeglitele vastavatele autodele (TR-2 ja VABA), uue klassi reeglitele vastavad masinad 2012 a. karikasarja punkte EI SAA, saavad vaid koha konkreetsel võistlusel.
Täpsed tehnilised reeglid täpsustuvad selle hooaja lõpuks. Samuti pole veel lõplikku otsust TR-1 klassi uuendatud reeglitele alates 2013. a.
Andres
Selles klassis on alates 2004. aastast (vist siis olid osadel võistlustel esmakordslet selle nime all võistlejad) toimunud tohutud (tehnilised) arengud. Omal ajal nukataga diislemootori peale saanud või enne võistlust pruugitud 33" boggerid leidnud Uaz-ikutest on jõutud spetsiaalslet selleks klassiks ehitatud autodeni. Samas on omal ajal ühest osalejate rohkeimast klassist jõutud tagasihoidliku võistejaskonnani.
Tänaseks on jõudtud siia:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?f=36&t=35033
Kas jõume ajaloo spiraali pidi tasapisi tagasi "Origoinaal", "Standard" ja "Spetsiaal " kontsepstioonide jurde?
P.S: Andres, ära palun pahanda, et võtsin sinu väljaütlemised näideteks kuidas aeg on muutunud.