Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j
Postitatud: T Jaan 15, 2013 8:38 am
Püstitan järgmise vandenõuteooria, mis tugineb oletusel, et kulunud mootor liigub soojenedes kergemalt, kui uus mootor. See juhi oma käis laua peal tõesti lobedalt.kadjakas2000 kirjutas:A töötab siiani, HVAC ka ühtegi viga ei näita.margus61 kirjutas: Kummaline on see, et teemaalgatajal aitas mootori vahetus...
Kogu süsteem töötab nii, et juhtseade ei saa klapi tegelikust asendist tagasisidet enne, kui mootor piirajasse jõuab. Kalibreerimisel loetakse vooluimpulsside arv, mis kulub mootoril ühest piirasendist teise jõudmiseks. Kalibreeritakse igal 20-ndal süüte sisselülimisel seega talveperioodil külma auto/mootoriga, kui õues seisab.
Kui nüüd salongi soojenedes hakkab kulunud mootor (mis ka ise soojeneb kiiresti HVAC küljes) ühe impulsiga liikuma hoogsamalt, kui kalibreerimise ajal, ongi tulemuseks see, et ka soojaklapp liigub rohkem, kui aju arvestab - õhk saab arvutatust külmem. Oma osa määramatust lisab siia mootori ja valge junni vaheline (ilmselt kulumisest tekkinud) lõtk.
Ja mootor jõuab ka piirajasse enne kui aju arvestab - pannakse püsti vead 53 ja/või 54 (left door travel too small/large).
Teooria kontrollimiseks püüan ka värskema mootori sebida, tihedalt otsa lükata ja sellega proovida. Ilmselt on mootoritel kulumises ka vahe. Recirc mootorid on kõige värskemad, käivad ju haruharva (praktiliselt ainult kalibreerimisel) ja juhi poole mootor on kõige väsinum, kuna kogu aeg liikumises.