2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori jama.

Moderaatorid: jr, vtl, Moderators

Vasta
margus61
Zootramm
Postitusi: 721
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas margus61 »

kadjakas2000 kirjutas:
margus61 kirjutas: Kummaline on see, et teemaalgatajal aitas mootori vahetus...
A töötab siiani, HVAC ka ühtegi viga ei näita. :roll:
Püstitan järgmise vandenõuteooria, mis tugineb oletusel, et kulunud mootor liigub soojenedes kergemalt, kui uus mootor. See juhi oma käis laua peal tõesti lobedalt.

Kogu süsteem töötab nii, et juhtseade ei saa klapi tegelikust asendist tagasisidet enne, kui mootor piirajasse jõuab. Kalibreerimisel loetakse vooluimpulsside arv, mis kulub mootoril ühest piirasendist teise jõudmiseks. Kalibreeritakse igal 20-ndal süüte sisselülimisel seega talveperioodil külma auto/mootoriga, kui õues seisab.

Kui nüüd salongi soojenedes hakkab kulunud mootor (mis ka ise soojeneb kiiresti HVAC küljes) ühe impulsiga liikuma hoogsamalt, kui kalibreerimise ajal, ongi tulemuseks see, et ka soojaklapp liigub rohkem, kui aju arvestab - õhk saab arvutatust külmem. Oma osa määramatust lisab siia mootori ja valge junni vaheline (ilmselt kulumisest tekkinud) lõtk.

Ja mootor jõuab ka piirajasse enne kui aju arvestab - pannakse püsti vead 53 ja/või 54 (left door travel too small/large).

Teooria kontrollimiseks püüan ka värskema mootori sebida, tihedalt otsa lükata ja sellega proovida. Ilmselt on mootoritel kulumises ka vahe. Recirc mootorid on kõige värskemad, käivad ju haruharva (praktiliselt ainult kalibreerimisel) ja juhi poole mootor on kõige väsinum, kuna kogu aeg liikumises.
Kasutaja avatar
rannamees
Rock Crawler
Postitusi: 692
Liitunud: L Okt 10, 2009 1:04 am
Asukoht: L-Virumaa

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas rannamees »

Teoreetiliselt peaks asi toimima.
Before pilt on nagu minu autost :)
Klapi purunemine on tagajärg, põhjus on selle valge plastjunni küljes liikumise piiraja purunemine.
See pulk, mis After pildil paistab klappidest vasakul. Kui see on metallist, siis jääb asi toimima.
Ma enda HVAC süsteemile tegin selle metalltihvtist ja kestab 8)
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
Kasutaja avatar
lairer
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 105
Liitunud: E Veebr 06, 2012 9:14 am

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas lairer »

rannamees2 kirjutas:Teoreetiliselt peaks asi toimima.
Before pilt on nagu minu autost :)
Klapi purunemine on tagajärg, põhjus on selle valge plastjunni küljes liikumise piiraja purunemine.
See pulk, mis After pildil paistab klappidest vasakul. Kui see on metallist, siis jääb asi toimima.
Ma enda HVAC süsteemile tegin selle metalltihvtist ja kestab 8)
Millisele Berfore ja After pildile sa vihjad? Mõtlesin, et äkki on siin keegi need originaal osad ise teinud tugevamaks või kaks klappi kokku pannud(et toimib ainult ühe tsooniline kliima)? Uuriks heameelega kuidas ja kus seda tegi ja kas on pildimaterjali.
2002 grand cherokee WJ 2,7 CRD
Kasutaja avatar
rannamees
Rock Crawler
Postitusi: 692
Liitunud: L Okt 10, 2009 1:04 am
Asukoht: L-Virumaa

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas rannamees »

lairer kirjutas:
rannamees2 kirjutas:Teoreetiliselt peaks asi toimima.
Before pilt on nagu minu autost :)
Klapi purunemine on tagajärg, põhjus on selle valge plastjunni küljes liikumise piiraja purunemine.
See pulk, mis After pildil paistab klappidest vasakul. Kui see on metallist, siis jääb asi toimima.
Ma enda HVAC süsteemile tegin selle metalltihvtist ja kestab 8)
Millisele Berfore ja After pildile sa vihjad? Mõtlesin, et äkki on siin keegi need originaal osad ise teinud tugevamaks või kaks klappi kokku pannud(et toimib ainult ühe tsooniline kliima)? Uuriks heameelega kuidas ja kus seda tegi ja kas on pildimaterjali.
http://www.ebay.com/itm/Jeep-Grand-Cher ... 07&vxp=mtr
Eespool olnud lingi fotodele vihjasin.
Olen ise neid klappe tugevamaks teinud 2* ja räägin oma kogemusest.
Loe ka veidi vanemaid poste.
Pilte kahjuks ei ole.
Jagan hea meelega suuliselt või kirjalikult infot, küsi ainult.
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
Kasutaja avatar
lairer
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 105
Liitunud: E Veebr 06, 2012 9:14 am

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas lairer »

Tore! Küsin kohe. Kas tegid uued originaal plastikklapid tugevamaks või remontisid vanad? Ja kas vahetasid (nagu eelnevates postitustes) "porr" meetodil või kiskusid ahju ja armatuuri maha? Ja kui tegid ilma lahti võtmata, kas siis tegid süsteemi ühetsooniliseks?
Endal plaanis ise need klapid ära vahetada ilma, et armatuuri lahti võtaks. Ja panna samad või sarnased nagu need mis ebay-s müüakse. Ja siis jääb ainult ühe tsooniline aga vähemalt elukestvad klapid. Äkki on keegi osav metallimees kes ise sellised klapid hea raha eest teeks? Ebay-st ka ei riski osta, kuna 2 nädala pärast juba pikem reis ees ja selleks ajaks peab kindlasti korras olema. Sealt tavaliselt tuleb kauem.

:shock: Laupäevaks lubatakse juba -25 ja mul pole isegi rohelist kaarti :oops:
2002 grand cherokee WJ 2,7 CRD
Kasutaja avatar
agent007
Rock Crawler
Postitusi: 562
Liitunud: T Dets 28, 2010 1:46 am
Asukoht: Tartu

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas agent007 »

Siiamaani kõige odavam lahendus mis näinud olen...
http://www.instructables.com/id/DIY-fix ... ure/#step1
Jeep GC 2.7CRD
58454535
Kasutaja avatar
rannamees
Rock Crawler
Postitusi: 692
Liitunud: L Okt 10, 2009 1:04 am
Asukoht: L-Virumaa

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas rannamees »

lairer kirjutas:Tore! Küsin kohe. Kas tegid uued originaal plastikklapid tugevamaks või remontisid vanad? Ja kas vahetasid (nagu eelnevates postitustes) "porr" meetodil või kiskusid ahju ja armatuuri maha? Ja kui tegid ilma lahti võtmata, kas siis tegid süsteemi ühetsooniliseks?
Endal plaanis ise need klapid ära vahetada ilma, et armatuuri lahti võtaks. Ja panna samad või sarnased nagu need mis ebay-s müüakse. Ja siis jääb ainult ühe tsooniline aga vähemalt elukestvad klapid. Äkki on keegi osav metallimees kes ise sellised klapid hea raha eest teeks? Ebay-st ka ei riski osta, kuna 2 nädala pärast juba pikem reis ees ja selleks ajaks peab kindlasti korras olema. Sealt tavaliselt tuleb kauem.

:shock: Laupäevaks lubatakse juba -25 ja mul pole isegi rohelist kaarti :oops:
Hi. Esimest korda remontisin, sest polnud midagi asemele panna. Jäi veits porr. Juudipleki keerasin ümber võlli, neetidega kinni klapi külge ja kokku. Aeg tagus jalaga p..e ja unustasin selle valge vahejunni piirajad....(tööaeg 13 tundi)
Kestis paar nädalat. Lolli peaga lammutasin armatuuri manuali järgi ja kakkusin ka rooli maha, seda pole tegelikult vaja teha- elu õpetab :lol: Selleks ajaks sain kuskilt lammarist uued klapid. Uute hind ei jätnud eriti valikuid:)
Teisel korral panin uued klapid ja puurisin risti augud läbi selle "valge junni" Piirajaks läks metallist torutihvt.(tööaeg 7 tundi)
Nüüd kestab juba teist talve. Põhiprobleem on seal, et akujuhtme lahtioleku järel teeb HVAC süsteem kalibreerimist ja tuvastab jõuga klappide lõpp-punkte. Külmaga(oletus) lõhub selline tegevus klapi piirajad. Peale süüte väljakeeramist paneb süsteem mingi aja möödudes õhuklapid päris tugeva jõuga kinni, kui hoolega kuulatad, ka see võib lõpuks mõjuda :roll:
Minul käis HVAC süsteem maha ja salongipoolt mõlema klapi vahetust ei oska kommenteerida. :cheers
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
Kasutaja avatar
lairer
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 105
Liitunud: E Veebr 06, 2012 9:14 am

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas lairer »

Nonii, pilt hakkab juba päris selgeks saama. TEOREETILISELT võin juba silmad kinni selle paari tunniga korda teha :lol:
Plaan on ikka sealt kindalaekast sisse pugeda! Ja see agent007 viimane postitus on tõesti kõige odavam variant, mis võimalik.
Arusaamatu on veel see asi, et kas kõrvalistuja klapi saab ühendada mootoriga sealt kindalaekast ja kuidas see kalibreerimine toimub?
Tegelikult oleks rahul ka sellise variandiga, et mõlemat tsoon reguleerib ainult juhipoolne mootor.

Kas on äkki keegi osav meistrimees, kes ise seda juba teinud on ja aitab nüüd mul selle töö ära teha? Loomulikult katan kõik kulud(aeg, varuosad, õlled jm.) Plaan siis ikka läbi kindalaeka, mõlemad vanad klapid välja ja uued metallist(isetehtud) klapid sisse. Endal pole päris kõiki tööriistu ja ka sooja garaazi hoovi peal.
2002 grand cherokee WJ 2,7 CRD
Kasutaja avatar
rannamees
Rock Crawler
Postitusi: 692
Liitunud: L Okt 10, 2009 1:04 am
Asukoht: L-Virumaa

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas rannamees »

lairer kirjutas:Nonii, pilt hakkab juba päris selgeks saama. TEOREETILISELT võin juba silmad kinni selle paari tunniga korda teha :lol:
Plaan on ikka sealt kindalaekast sisse pugeda! Ja see agent007 viimane postitus on tõesti kõige odavam variant, mis võimalik.
Arusaamatu on veel see asi, et kas kõrvalistuja klapi saab ühendada mootoriga sealt kindalaekast ja kuidas see kalibreerimine toimub?
Tegelikult oleks rahul ka sellise variandiga, et mõlemat tsoon reguleerib ainult juhipoolne mootor.

Kas on äkki keegi osav meistrimees, kes ise seda juba teinud on ja aitab nüüd mul selle töö ära teha? Loomulikult katan kõik kulud(aeg, varuosad, õlled jm.) Plaan siis ikka läbi kindalaeka, mõlemad vanad klapid välja ja uued metallist(isetehtud) klapid sisse. Endal pole päris kõiki tööriistu ja ka sooja garaazi hoovi peal.
Kalibreerimine käib nii:
http://www.wjjeeps.com/climate.htm
Calibrating AZC door actuators

Calibrate the door actuators after making any repairs to the AZC system. To calibrate the door actuators proceed as follows:

1. Turn the ignition on.
2. Set the AZC to automatic.
3. Turn the ignition off.
4. Remove the IOD fuse from the Power Distribution Center. Wait several seconds, and then install the IOD fuse.
5. Turn the ignition on. Do not touch any of the AZC controls for at least one minute to allow the calibration function to run to completion.


Every 20 key cycles the AZC head initiates a re-calibration routine which identifies pulse counts required to achieve full door travel. Also during this routine all modes and functions are validated as functional. When the self calibration routine is complete, the control head resets itself to its last settings.

The air conditioning compressor will engage in certain modes to cool and remove moisture from air entering the passenger compartment. The AZC control, when it is not set in the auto mode, always defaults to A/C enabled. The LED illuminates when the control requests A/C. The customer must toggle A/C off by depressing the button every time he turns to manual mode or the A/C is enabled. Additionally, when the vehicle is off for a "calibratable" amount of time, automatic A/C is again enabled and the customer must again force it off by depressing the button.

Eeldan, et saad inglismanni jutust aru, sry, ei ole hetkel aega tõlkida
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
Kasutaja avatar
rannamees
Rock Crawler
Postitusi: 692
Liitunud: L Okt 10, 2009 1:04 am
Asukoht: L-Virumaa

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas rannamees »

Klapid on originaalis keskelt ühenduses isa-ema süsteemiga, st võllid liiguvad mõlemad eralditeineteise sees.
Varuosa on siis ilmselt jäik, mõlemad sama võlli peal ja juhib ainult üks mootor.
Mismoodi teine mootor ära nullida ja kas seda on üldse vaja, ei oska kahjuks öelda :roll:
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
kadjakas2000
Rock Crawler
Postitusi: 859
Liitunud: N Okt 28, 2010 10:55 am
Asukoht: Männiku slumm

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas kadjakas2000 »

Kas kellelgi on üle komplektset klappi näidiseks? Võib olla ka tükkidena. Mul on freespingi kõrvale kogunenud mõningane hunnik alumiiniumi-juppe, harjutaks pisut kätt või nii...
Kasutaja avatar
lairer
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 105
Liitunud: E Veebr 06, 2012 9:14 am

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas lairer »

kadjakas2000 kirjutas:Kas kellelgi on üle komplektset klappi näidiseks? Võib olla ka tükkidena. Mul on freespingi kõrvale kogunenud mõningane hunnik alumiiniumi-juppe, harjutaks pisut kätt või nii...
Kui nende klappide tegemise selgeks saad, siis on vist mõneks ajaks hea lisateenimisevõimalus :) Tahaks ise ka neid klappe enne näha, kui uksehingedest uusi hakkan tegema. Mul sõber romulaomanik ütles, et annaks mulle need klapid küll, ainult siis kui ise nad korralikult ära võtan. Ehk siis lähen sinna ja võtan ise auto pealt maha. Mõtlen, et kui kuskilt ei saa, siis peaks vist isegi minema. Keegi ei taha appi tulla, saaks endale "terved" klapid, millest hiljem uued voolida. Romula ise Veoexpert Vääna külas.
2002 grand cherokee WJ 2,7 CRD
kadjakas2000
Rock Crawler
Postitusi: 859
Liitunud: N Okt 28, 2010 10:55 am
Asukoht: Männiku slumm

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas kadjakas2000 »

lairer kirjutas:
kadjakas2000 kirjutas:Kas kellelgi on üle komplektset klappi näidiseks? Võib olla ka tükkidena. Mul on freespingi kõrvale kogunenud mõningane hunnik alumiiniumi-juppe, harjutaks pisut kätt või nii...
Kui nende klappide tegemise selgeks saad, siis on vist mõneks ajaks hea lisateenimisevõimalus :) Tahaks ise ka neid klappe enne näha, kui uksehingedest uusi hakkan tegema. Mul sõber romulaomanik ütles, et annaks mulle need klapid küll, ainult siis kui ise nad korralikult ära võtan. Ehk siis lähen sinna ja võtan ise auto pealt maha. Mõtlen, et kui kuskilt ei saa, siis peaks vist isegi minema. Keegi ei taha appi tulla, saaks endale "terved" klapid, millest hiljem uued voolida. Romula ise Veoexpert Vääna külas.
Arktilistes tingimustes WJ-ist armatuuri välja lammutamine pole teab mis meeliülendav ja kirgastav värk. :twisted:
Kasutaja avatar
rannamees
Rock Crawler
Postitusi: 692
Liitunud: L Okt 10, 2009 1:04 am
Asukoht: L-Virumaa

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas rannamees »

lairer kirjutas:
kadjakas2000 kirjutas:Kas kellelgi on üle komplektset klappi näidiseks? Võib olla ka tükkidena. Mul on freespingi kõrvale kogunenud mõningane hunnik alumiiniumi-juppe, harjutaks pisut kätt või nii...
Kui nende klappide tegemise selgeks saad, siis on vist mõneks ajaks hea lisateenimisevõimalus :) Tahaks ise ka neid klappe enne näha, kui uksehingedest uusi hakkan tegema. Mul sõber romulaomanik ütles, et annaks mulle need klapid küll, ainult siis kui ise nad korralikult ära võtan. Ehk siis lähen sinna ja võtan ise auto pealt maha. Mõtlen, et kui kuskilt ei saa, siis peaks vist isegi minema. Keegi ei taha appi tulla, saaks endale "terved" klapid, millest hiljem uued voolida. Romula ise Veoexpert Vääna külas.
Oleks käpp, kui poleks paari aga:
Asetsen Rakvere kandis ....
Laupäeva ilmateade: Päev [Vahelduv pilvisus]
-21..-6 °C Vähese ja vahelduva pilvisusega ilm. Kohati võib sadada vähest lund. Puhub muutliku suunaga tuul 1-7, Põhja-Eestis läänekaare tuul 3-9 m/s. Õhutemperatuur on -13..-18, Lõuna-Eestis kuni -21, saartel ja rannikul -6..-10°C.
Muidu jõudu tööle ja kui aru otsa saab, võid helistada.
Võta kaasa mõned spets võtmed:
7mm õhuke padrun või toru.
10mm pikk padrun või toru
väike 1/4 narrikomplekt
kliima torudel oli ka mingi oma mõõt aga peast ei mäleta, kontrolli üle
1 mutter hoiab HVAC süsteemi kinni mootori poolt, läbi kere. Kui romul on mootor maas, saad lihtsalt ligi, kui ei siis :evil:
Süütevõtit on ka vaja, sest vahepeal peab käigukange liigutama.
Mul klappe pole vaja aga kui kindalaeka valgusti tervelt kätte saad, broneeriks omale ;)
Olen alati nõus inimesega, kes on minuga samal arvamusel.
----------------
GC WK 3,0
ex- WJ 4,7, Dakota 3,9; GC WJ 4,7; Frontera Sport; GC WJ 2,7
Kasutaja avatar
lairer
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 105
Liitunud: E Veebr 06, 2012 9:14 am

Re: 2004 Grand Cherokee kliimaploki ja/või õhuklapimootori j

Postitus Postitas lairer »

Nonii. Eile sai klapi vahetus ette võetud! Lammutuses lammutamise jätsin ära. Kulutasin selle energia kohe klapivahetusele.
Aga jah, klapi otsustasin ise teha, materjal Bauhofist, kogu kulu 3,44 euri. Tegin siis selle http://www.instructables.com/id/DIY-fix ... ure/#step1 järgi. Läbi oli mul kõrvalistuja klapp(see tagumine). Pilt mis seal avanes, oli see mida igalpool juba näinud :D pm oli järgi andnud klapi see osa, kuhu sisse läheb valge jupp, mis on ühendatud mootoriga.
Kuna soov oli taastada, vähemalt esialgu, kahetsooniline kliima, siis proovisin vahetada ainult tagumise katkise klapi, omatehtud metallist klapi vastu. Ja etterutates see ka toimis!
Omaette jamamine oli tegelikult juba nende vaheseinta lahti lõhkumine. Kui esimest korda teed, siis väga ilus ei jää. Aga kokkuvõttes pole sellel vahet, sest kogu asi on kindalaeka taga peidus ja kui korralikult liimida ja mäkaiveriga teipida, ei tule sealt mingit ühku läbi.
Aga kui vaheseinad lahti, siis sai klapid ilusti kätte, sest osa mis hoidis tagumist klappi mootori küljes, oli ju purunenud :)
Edasi oli vaja teha uus klapp. Ja seda saab täiesti vabalt teha vana klapi järgi. Markeriga jooned peale ja relakaga lõikad õigeks suuruseks. Metallplaadi hinge külge panin punktkeevitusega. Peale läks kaks kihti teipi.
Kõige suurem jama aga selle juures oli uue klapi sobitamine selle valge plastik jupiga, mis mootorist tuli. Kuna sai kasutada juhipoolse mootori valget juppi mõõtmiseks siis sai seda käes proovida, niikaua kuni see klapi auk oli täpselt nii suur, nagu vaja. Jama tekkis jälle siis kui panin klapid paika ja hakkasin tegema kalibreerimist. Siis venis ukse hinge metallist auk mootori suure jõu tõttu suuremaks ja klapp ei toiminud enam. Uuesti lahti ja seekord panin selle augu punktkeevitusega plaadikülge kinni. Sest see jõud, mis sellel mootoril on, on ikka meeletu. Üldse enam ei imesta, miks need plastikust klapid katki lähevad. Metalli väänab nagu võid.
Kalibreerimine on ka lihtne: Aku juhe 10 sek. maha, uuesti peale. Siis panen auto käima ja kliima tööle. Seejärel kalibreerib mootor klapi alumise ja ülemise puntki ära, ning ongi valmis. Jääb ainult seinad tagasi panna ja ongi korras.
Raha säästetud paarsada eurot vähemalt. Kuna tegin seda sõbra töökojas, siis pidin ka veidi töömehe tunde kinni maksma, aga no see oli ka seda väärt. Endal kodus sooja garaazi, keevitust ja peenikest tikksaagi ei ole. Aega läks umbes 3.5 tundi ja seda seetõttu, et esimest korda ja ainult netist loetud materjalide järgi. 2 tundi oleks väga reaalne aeg ka.
Nüüd alles see vana katkine klapp, kes tahab võin ära anda.
2002 grand cherokee WJ 2,7 CRD
Vasta

Mine “Chrysler / Jeep / Wrangler”