3. leht 4-st
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: E Okt 10, 2011 10:39 pm
Postitas rvv337
tegelinsky kirjutas:rvv337 kirjutas:et kui need mehed siin:
http://offroadservice.ee/index.php?page=210&lang=est endale tüübikinnutse sebiks, saaks minna ise nende juurde ja lasta sama suguseks teha, tekib küsimus, miks nad pole seda teinud
tekib tahtmine kas või jonnipärast ise see bürokraatia oma elustiili ooüü-ga läbi teha

krt oli sul vaja nüüd seda näidata...mul hakkas kuidagi väga kipitama nüüd

tegelt kirjutasin soome ArcticTrucks'i keegi Ville oli väga abivalmis ja lubas mulle hinna kokku arvutada, mis ümberehituse pull maksma läheks.. teine lähim arctic on ilmselt lätis.. seal vast paremad hinnad, kuna soome palgad on hoopis teised..
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: T Okt 11, 2011 10:53 pm
Postitas rvv337
tegelt kirjutasin soome ArcticTrucks'i keegi Ville oli väga abivalmis ja lubas mulle hinna kokku arvutada, mis ümberehituse pull maksma läheks.. teine lähim arctic on ilmselt lätis.. seal vast paremad hinnad, kuna soome palgad on hoopis teised..
juhuks kui keegi on huvitatud:
AT33 = ~4000 eur + km (tegemise aeg 1 päev)
AT35 = ~15000 eur + km (tegemise aeg 2 nädalat)
loomulikult saab ka teh passi vastava muudatuse kirja

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: T Okt 11, 2011 11:04 pm
Postitas tegelinsky
mul ka pika kabiini ja kastikuudiga ja must...hind hoidis ära muidu valtimatu ilavoolu

Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: N Veebr 23, 2012 3:04 pm
Postitas Landy
Tekkis selline küsimus, et kui lasta maasturil vints (ja sahk) passi märkida, kas sellest tuleneved ka mingid juriidilised tagajärjed ? Siinkohal mõtelen mingeid piiranguid või ülevaatusel rohkem norimist? On keegi kokku puutunud või seadust uurinud?
Külajutte pole mõtet positada, kui keegi teab võib viite saedusele/määrusele visata.
Küsimus tõstsus sellet, et tahaks lasta auto tehn. passi korda teha. 6 aastat tagsi kirjutati sinna sisse vale lubatud haagise mass (750 asemel 230 kg), siis ehk laseks muud andmed ka sisse kanda. (õnneks olema koopai välismaa pssist, kus õiged käsu andmed)
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: N Veebr 23, 2012 3:08 pm
Postitas tarmo
Vintsi pole ARK enda sõnutsi tarvis passi kanda üldse.
Kui panin sügisel RAMile vintsi, siis ka uurisin ARKist, et kas oleks vaja passis registreerida, et kõik oleks seaduspärane. Öeldi, et vints võib ulatuda originaalstangest kuni 300 mm ettepoole ja kuni on selle piires, siis pole vaja midagi passis surkida.
Muidugi võib juhtuda, et nii palju, kui on ARK ametnikke, on ka arvamusi. Mina siis sattusin sellise otsa, rohkem ei tea.
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: N Veebr 23, 2012 5:22 pm
Postitas salmus
Landy kirjutas:Tekkis selline küsimus, et kui lasta maasturil vints (ja sahk) passi märkida, kas sellest tuleneved ka mingid juriidilised tagajärjed ? Siinkohal mõtelen mingeid piiranguid või ülevaatusel rohkem norimist? On keegi kokku puutunud või seadust uurinud?
Külajutte pole mõtet positada, kui keegi teab võib viite saedusele/määrusele visata.
Küsimus tõstsus sellet, et tahaks lasta auto tehn. passi korda teha. 6 aastat tagsi kirjutati sinna sisse vale lubatud haagise mass (750 asemel 230 kg), siis ehk laseks muud andmed ka sisse kanda. (õnneks olema koopai välismaa pssist, kus õiged käsu andmed)
Sul telefon on ja kirja oskad ju ka kirjutada? Siit saad oma küsimustele vastuse
http://www.mnt.ee/index.php?id=12041 .
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: N Veebr 23, 2012 5:39 pm
Postitas rvv337
Minu kogemus mnt.ee'ga suhtlemisel:
- pöördud kui tavaline inimene või suvaline jur isik - sinuga ei viitsita tegeleda ja täpsemad küsimused jäävad vastuseta
- pöördud läbi mõne suurema automüügi ettevõtte - saad oma vastused
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: N Veebr 23, 2012 5:43 pm
Postitas rvv337
minul on hetkel selline asi pooleli mnt.ee'ga
olen uurinud ja puurinud igasuguseid direktiive ning jõudnud arusaamale, et:
N1 kategooria sõidukile, täismassiga üle 2500kg võib tänases seaduseruumis paigaldada maastikukaitseraua (arb jne). Keeltaud on kasutada (esi/eel)kaitsesüsteeme (maakeeli kängururaud), mis ei vasta EU vastavale direktiivile, kuid kaitserauda nimetatud tingimustel on lubatud. Seega küsisin kinnitust, kas ma olen järgmistest allikatest infot õigesti omandanud:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 078:et:NOT
ning:
Majandus- ja kommunikatsiooniministri 13.06.2011. a määruse nr 42 „Mootorsõiduki ja selle haagise tehnonõuded ning nõuded varustusele” lisa 1
kood 602:
"...Alates 24. veebruarist 2011. a esmaregistreeritava M1 kategooria ja mitte üle 2500 kg täismassiga M1 kategooria sõiduki baasil ehitatud N1 kategooria sõiduki ning alates 24. augustist 2015.a esmaregistreeritava N1 kategooria sõiduki esipinnad peavad vastama määruse EÜ (nr) 78/2009 nõuetele. Nõuded M2 ja M3 kategooria sõiduki kerele on toodud grupis 9;"
ehk siis jääb arusaam, et hilux on 2700+ kg täismassiga, et sellele võin ette lajatada mida iganes, seniks kui ei pane kängurusid...
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: N Veebr 23, 2012 7:37 pm
Postitas tarmo
Raivo - kas ta sul N1G ei ole. G peaks lubama raudu panna või oli seal mingi valmistamisaasta piirang lisaks?
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: N Veebr 23, 2012 7:46 pm
Postitas rvv337
on ikka G a kunagi siin samas sain aru, et see ei puhu pilli...
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: R Veebr 24, 2012 10:58 am
Postitas Landy
See on väga VALE soovitus! Sealt saadav vastus on suvalise ametniku ISIKLIK arvamus, mitte ametkonna seiskoht või juriidiliset dokukendist tulenev analüüs.
Kui maanteeamet tunneks kehtivaid seadusanldike akte, siis seda teemat
http://www.landroverclub.ee/foorum/viewforum.php?f=31
ei oleks.
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: R Veebr 24, 2012 9:06 pm
Postitas al
rvv337 kirjutas:Minu kogemus mnt.ee'ga suhtlemisel:
- pöördud kui tavaline inimene või suvaline jur isik - sinuga ei viitsita tegeleda ja täpsemad küsimused jäävad vastuseta
- pöördud läbi mõne suurema automüügi ettevõtte - saad oma vastused
Kogemus mistahes tasemel omavalitsuse, või riigiametitega suhtlemisel:
Kõik otsustusteks vajalikud vastused, olgu kui tahes vähesed, olgu ainult kirjalikus vormis. Ametniku suusõnaline väide ei päde, sest homseks on samal inimesel ootamatu skleroos või istub samal toolil teine inimene ...
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: K Okt 10, 2012 3:59 pm
Postitas tuningman
isakene kirjutas:Lisakaitseraudadest veel: uues seaduses on asja nimeks ilus sõnavärd "esikaitsesüsteem"
Copypaste "Sõidukite tehnonõuetest":
Kood 603. Esikaitsesüsteem
Nõuded: 1) M1 ja N1 kategooria sõidukitele on lubatud paigaldada ainult direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele vastavaid ja e-sertifitseeritud täiendavaid esikaitsesüsteeme;
2) Erandina on lubatud paigaldada direktiivi 2005/66/EÜ nõuetele mittevastavaid ja e-sertifitseerimata esikaitsesüsteeme:
a) enne 1. jaanuari 2002. a liiklusregistrisse kantud M1 ja N1 kategooria sõidukitele;
b) kuni 24. maini 2007. a liiklusregistrisse kantavatele M1 ja N1 kategooria maastikuautodele (M1Gja N1G).
c) üle 3500 kg täismassiga M1 kategooria sõidukitele.
Kaitseraudade kohta olid veel eraldi nõuded kuju, vastupidavuse ja muu kohta:
1) kere/kabiini ja nendest väljaulatuvatel osadel ei tohi olla teravaid, haakuvaid ega lõikavaid väljapoole suunatud eendeid, mis võivad põhjustada vigastusi isikutele, kes saavad löögi või puutuvad vastu sõiduki keret;
2) kere osade ümardusraadius peab olema vähemalt 2,5 mm. Kere osadel, mille omavaheline kaugus ei ületa 25 mm, võib ümardusraadius olla 0,5 mm. Kaitseraudade otsad peavad olema tagasi pööratud selliselt, et need ei haaraks läheduses asuvaid esemeid ning nende jäikade osade servade ümardusraadiused peavad olema vähemalt 50 mm;
1) esi- ja tagakaitseraud peavad olema kinnitatud ja korras;
2) esi- ja tagakaitseraud peavad taluma põrget, kui sõiduk liigub kiirusega 4 km/h vastu tõket.
Kas tohib küsida, kust kohast sa selle täpselt leidsid?
olgugi et ei puuduta raudu aga, kui juba jutuks tuli, siis huvitaks xenon tulede teema. et mis nõuded nendele on? seda selles mõttes, et millele ja mis tingimustel paigaldada võib? Otsisin mis ma otsisin aga ma ei suutnud midagi mõistlikku leida. Tahaks transitile panna, orig.tuled on kehvad. Aga xenonid juba olemas.
Aga ei julge külge kruvida, kuna tuttav sai trahvi. olid siis chrysler voyagerile paigaldatud paar aastat uuema voyageri esilaternad, milles xenon juba sees. Pollar pidas kinni, uuris tuld ja tegi kisa, et tuttav on ise tulede pesad ringi teinud ja nii vanal autol ei tohi xenoni kasutada, et tehasest pole peale pandud. Ta kirjutas tulede tähised ülesse ja läks politseisse seda vaidlustama. ei tea kuidas asi lahenes, sest pole pärast seda tuttavaga suhelnud.
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: K Okt 10, 2012 4:26 pm
Postitas CaveMan
Re: ümberehitamine ja selle legaalsus
Postitatud: K Okt 10, 2012 5:53 pm
Postitas isakene
tuningman kirjutas:
Kas tohib küsida, kust kohast sa selle täpselt leidsid?
olgugi et ei puuduta raudu aga, kui juba jutuks tuli, siis huvitaks xenon tulede teema. et mis nõuded nendele on? seda selles mõttes, et millele ja mis tingimustel paigaldada võib? Otsisin mis ma otsisin aga ma ei suutnud midagi mõistlikku leida. Tahaks transitile panna, orig.tuled on kehvad. Aga xenonid juba olemas.
Aga ei julge külge kruvida, kuna tuttav sai trahvi. olid siis chrysler voyagerile paigaldatud paar aastat uuema voyageri esilaternad, milles xenon juba sees. Pollar pidas kinni, uuris tuld ja tegi kisa, et tuttav on ise tulede pesad ringi teinud ja nii vanal autol ei tohi xenoni kasutada, et tehasest pole peale pandud. Ta kirjutas tulede tähised ülesse ja läks politseisse seda vaidlustama. ei tea kuidas asi lahenes, sest pole pärast seda tuttavaga suhelnud.
CaveMani toodud link on õige. Xenoni kohta käivad järgmised punktid:
Kood 202
...lähitulelaternale peab olema kantud üks järgnevast tähisest:
c) DC – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks;...
kood 203
... kaugtulelaternale peab olema kantud valgustugevuse kontrollarv ja üks järgnevast
tähisest:
c) DR – kui on ette nähtud gaaslahenduslambi kasutamiseks....
Kood 204. Lähi- ja kaugtulelatern, mille lambi valgusvoog ületab 2000 lm
Nõuded: 1) lamp, mille valgusvoog on üle 2000 lm (gaaslahenduslamp ja näiteks
HIR1, H9 tüüpi hõõglambid), on lubatud kasutada kaugtulelaternas ja ainult
ebasümmeetrilise valgusjaotusega lähitulelaternas;
2) alates 1. oktoobrist 2000. a esmaregistreeritud gaaslahenduslambiga M ja N
kategooria sõidukil ja alates 10. juulist 2011. a esmaregistreeritud hõõglambiga, mille
valgusvoog ületab 2000 lm, M ja N kategooria sõidukil, peab lähitulelaterna
valgusvihu kõrguse reguleerimine, sõltuvalt kere asendist, toimuma automaatselt ja
sõidukile peab olema paigaldatud laterna hajutiklaasi puhasti;
Ehk siis, enne 2000 aastat esmaregatud autole võib xenoni paigaldada ilma tulepesurite ja automaatkõrgusregulaatorita. Nipp on aga selles et lambi element peab olema xenonile ette nähtud ja vastava tähisega. Seda põhjusel, et valgusallika kuju ja asend on erinevad ning selle tagajärjel valgusvihu kuju moondub ja pimestab vastusõitjaid. Kui leiad xenoni jaoks tehtud elemendi, ei saa keegi keelata seda vanemale autole ilma ümberehituseta paigaldada.