Esisilla toimimist ülevaatusel ei kontrollita ja pole ka kellelgi kontrollitud,see pole nende asi.uppund kana kirjutas:Aga kogu selle jutu juures tahaks ikkagi teda kas kellelgi on kunagi ülevaatusel esisilla toimimist ka praktikas kontrollitud. Pean siin silmas kangist lülitatavat varianti. Keskdifrita või lukustuva keskdifriga maasturitel oleks võimalik tegelt kontrollida. Tagarattad rullidele ja siis esivedu sisse kui sõidab minema on ok.
Tagurdustuli ülevaatusel?
Moderaatorid: jr, Maasturid, margus4x4ee, boob, Stupiduser, Veiko, hulkur, kala, ennukas, Daniel, erik, Moderators
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Offtopic, kuid mind ei lastud Sauel mõned aastad tagasi ülevaatuselt läbi, kuna puudus tagumine kojamees. Nuudiosa oli, kuid vart mitte. Bahaan ajas ennast ilgelt õhku täis ja teatas: Kui tootja on ette näinud, siis peab olema-kõik. Oleks kasvõi üks pisiviga või midagi muud veel olnud aga sain korduva. Minge kõik Sauele 
Heh, mul see tagumine kojamees ei töötand ja ülevaataja ütles, et kõik, mis küljes, peab töötama. Mina siis vastu, et kas pean varre ära võtma ja ütleski, et võta ära jah. Võtsingi. Järgmine aasta siis punktis teine vend, vaatab seda nuudiosa ja ütleb, et pane ikka kojamees tagasi, näeb korrektsem välja. Võta siis nüüd kinni
. Ülevaatused ise muidugi selliste asjade taha ei jää, kuna suht mitmete liiklusvahenditega aastaid püsiklient olnud
, st. ei norita
.
Miks on auto tootja paigaldanud taga klaasile "kojamehe", et auto oleks kallim vääääää?

Samas võiks küsida, miks pole samasugusel, viis aastat vanemal autol tagaklaasil kojameest? Või küsida, miks minu autol peavad esimesed kojamehed elektriliselt töötama kui vanal GAZ-il käisid need käsitsi kui õhku ei olnud?
Kokkuvõte: kui valmistajatehas on midagi paigaldanud siis on sellel mingi põhjus ja see peab toimima. Iseasi on see kui pädevad on ülevaatajad. On see üldse reaalne, et ülevaataja peab teadma kõikide auto tootjate, mudelite, variantide ja versioonide detailset ehitust. Seejuures peaks teadma ka margi, mudeli, variandi ja versiooni erinevusi mootori ja aastakäikude lõikes. Ise oman mazda 626 97aastast millel on turvapadjad, ABS jne. Sama 92 aastakäigu autol aga puudub roolis turvapadi. Kas 1997 aastal välja lastud autol peaks olema turvapadi või ei peaks? Kas ülevaataja peks turvapadja puudumise kohta ütlema, ahhh käib küll või laskma korda teha sest elu on edasi läinud ja auto omanik ei adu, et see võib päästa ta elu. Üks võimalus miljonist, et seda võib öelda ka tagumise klaasipuhastaja kohta. Kurb, et ülevaataja peab olema see kes ütleb: sina oled väljavalitu kui korda ei tee.
NB! Uue liiklusseadusega peab auto omanik teadma oma auto tehnilist seisukorda, seega vastutama ka tagajärgede eest, loomulikult koos ülevaatajaga sest ka tema peab teadma ja andma hinnangu auto tehnilisele seisukorrale ja otsustama kas too omanik on väljavalitu või ei.
Olge mõistlikud ja lõpetage see jahumine, Eestis on pea 1000 ülevaatajat kõigil on oma arusaamine. Tõsi, iga päevaga vähendatakse seda, vanasti otsustas ülevaataja mis ohtlik mis mitte, nüüd annab arvuti variandid. Mida rohkem inimesi seda rohkem arvamusi.
Lugedes postitusi, tundub, et teie olete need kes otsustavad millega te sõidate. Korras auto on auto mis vastab TSM määrusele nr 50, ülejäänu jääb TEIE ja ülevaataja südametunnistusele.
Lihtne ju.
Kui 50 määrus ei meeldi, tehke muudatusettepanekud enda poolt valitutele. Seda nimetati vist demokraatiaks.
Eero
Samas võiks küsida, miks pole samasugusel, viis aastat vanemal autol tagaklaasil kojameest? Või küsida, miks minu autol peavad esimesed kojamehed elektriliselt töötama kui vanal GAZ-il käisid need käsitsi kui õhku ei olnud?
Kokkuvõte: kui valmistajatehas on midagi paigaldanud siis on sellel mingi põhjus ja see peab toimima. Iseasi on see kui pädevad on ülevaatajad. On see üldse reaalne, et ülevaataja peab teadma kõikide auto tootjate, mudelite, variantide ja versioonide detailset ehitust. Seejuures peaks teadma ka margi, mudeli, variandi ja versiooni erinevusi mootori ja aastakäikude lõikes. Ise oman mazda 626 97aastast millel on turvapadjad, ABS jne. Sama 92 aastakäigu autol aga puudub roolis turvapadi. Kas 1997 aastal välja lastud autol peaks olema turvapadi või ei peaks? Kas ülevaataja peks turvapadja puudumise kohta ütlema, ahhh käib küll või laskma korda teha sest elu on edasi läinud ja auto omanik ei adu, et see võib päästa ta elu. Üks võimalus miljonist, et seda võib öelda ka tagumise klaasipuhastaja kohta. Kurb, et ülevaataja peab olema see kes ütleb: sina oled väljavalitu kui korda ei tee.
NB! Uue liiklusseadusega peab auto omanik teadma oma auto tehnilist seisukorda, seega vastutama ka tagajärgede eest, loomulikult koos ülevaatajaga sest ka tema peab teadma ja andma hinnangu auto tehnilisele seisukorrale ja otsustama kas too omanik on väljavalitu või ei.
Olge mõistlikud ja lõpetage see jahumine, Eestis on pea 1000 ülevaatajat kõigil on oma arusaamine. Tõsi, iga päevaga vähendatakse seda, vanasti otsustas ülevaataja mis ohtlik mis mitte, nüüd annab arvuti variandid. Mida rohkem inimesi seda rohkem arvamusi.
Lugedes postitusi, tundub, et teie olete need kes otsustavad millega te sõidate. Korras auto on auto mis vastab TSM määrusele nr 50, ülejäänu jääb TEIE ja ülevaataja südametunnistusele.
Lihtne ju.
Kui 50 määrus ei meeldi, tehke muudatusettepanekud enda poolt valitutele. Seda nimetati vist demokraatiaks.
Eero
Antud teema arendamiseks ilmselt natuke õigem koht oleks siin http://www.auto24.ee/foorum/foorum.php?fgid=198
Vähemalt saaks kindlasti vastuse kas teatud punktis sellises konditsioonis masinaga saab läbi või mitte!
Vähemalt saaks kindlasti vastuse kas teatud punktis sellises konditsioonis masinaga saab läbi või mitte!
Inimesel, kes teab kuidas, on alati töö. Inimene, kes teab miks, on alati tema ülemus.
Kirjutan selle kojamehe saaga lahti, siis saab igaüks ise otsuseid teha.
Lähem mina rõõmsal meelel autole ülevaatust Sauele tegema.Kell oli vist niipalju, et ca 45 min pärast oleks see punkt kinni pandud. Lähen kontorisse ja räägin oma soovi ära. Tulid pilgud, mis mõõtsid ülevalt alla. See selleks. Üks spetsialist tuli autot sisse ajama ja sain küsimuse, et miks auto pesemata on. Tegu ei olnud maasturiga, mis oleks metsast tulnud, vaid tänavaautoga, mis oli kergelt tolmune. Näpuga vedades oliks värvivahe olnud nähtav, kuid mingit tulesi ja numbrit katvat sittakihti kindlasti mitte. Tõlgendamise küsimus.
Aetakse auto sisse ja ülevaatus algab. Peale piduristendi liitub ka KÕIGE TARGEM MEES, kes alguseks teeb kaks tiiru ümber auto. Norib kojamehe kallal, õigemini selle puudumises ja teatab resoluutselt, et see auto ei saa ülevaatuselt läbi, kuna esistmete taga puudub metallist võrk!! Ma nagu ei saa hästi aru ja palun selgitada. ( Tegu on "piruka" tüüpi autoga, millel on taga istmed). KÕIGE TARGEM MEES seletab uuesti ja on näha, et ta peab ka ukselinki targemaks kui mind- jälle tõlgendamise küsimus. Sain aru, et milles probleemi olemus seisneb, mida ta üritab mulle seletada ja ausalt öeldes hakkas juba mul irooniliseks kiskuma. Küsin, et kas Arkist tuleb võtta siis ümberehituseks luba ja kuidas üldse Ark vaatab kui auto salong ülevaataja nõudmisel võrguga poolitada. Kui vaid pilgud suudaksit tappa... Edasi loksutati auto läbi ja ma pisut eemaldusin, et neile mitte jalgu jääda. Vaatan, et KÕIGE TARGEM MEES urgitseb ja asjatab iluvõre juures. Läheb natuke aega ja tuleb küsimus, et kuidas kapott lahti käib. Hoova, millest tõmmata, nad leidsid ja isegi tõmbasid, kuid edasi enam ei saanud. Tulin ja tõstsin kapoti lahti (nagu Ladal) ja KÕIGE TARGEM MEES lisas repliigi, et " Kuradi prantslased, isegi kapotti ei suudeta õigetpidi käima panna". Tekitasin taas pisikese distantsi enda ja spetsialistide vahele. Nüüd olid juba nad kahekesi kapoti all ja KÕIGE TARGEM MEES vehkis taskulambiga. Millegipärast kiskusid tulemüürilt matte maha. Võtsin ennast kokku ja küsisin, et kas nad nägid mõnda viga sinna jooksuga peitumas. Ei näinud, vin-koodi otsiti taga. Juhatasin nad kõrvalistuja istme alla ja üritasin ise neid ärakistud matte tagasi panna. Vin-kood kontrolliti üle. Oleks vinil komakohad ka olnud, siis oleks need ka üle kontrollitud. Seejärel sain KÕIGE TARGEMALT MEHELT armulise loa auto välja ajada. Kui kontorisse tagasi tulin, siis kobiseti minuga selle-tolle pärast, kuigi nad ei suutnud leida ühtegi viga peale puuduva tagumise kojamehe. KÕIGE TARGEM MEES ulatas mulle teh.passi kus ilutses tempel "Korduv". Lisasin kojamehe ja alles seejärel sain läbi.
Arvan, et autode tehnilise ülevaatuse tegijad on samuti inimesed, kuigi vähemalt Sauel nad arvasid, et kuuluvad kohe kindlasti kõige kõrgemasse kasti. Minul kliendina oli mitu korda tunne, et tahaks paluda ülevaatuse katkestamist ja mitte neid tülitada enam. Ei ole võrdne-võrdsega suhtlemist, vaid KÕIGE TARGEM MEES rõhutas iga sekundiga oma üleolekut. Auto kontrollimine tundus neile niiiiiiiiii raske olevat. Tundus küll, et vähemalt nende arust oleks ma pidanud tänulikusest nõretama ja neid taevani kiitma, kuigi minuarust olin mina kliendi rollis ja tegu tasulise teenusega.
Lähem mina rõõmsal meelel autole ülevaatust Sauele tegema.Kell oli vist niipalju, et ca 45 min pärast oleks see punkt kinni pandud. Lähen kontorisse ja räägin oma soovi ära. Tulid pilgud, mis mõõtsid ülevalt alla. See selleks. Üks spetsialist tuli autot sisse ajama ja sain küsimuse, et miks auto pesemata on. Tegu ei olnud maasturiga, mis oleks metsast tulnud, vaid tänavaautoga, mis oli kergelt tolmune. Näpuga vedades oliks värvivahe olnud nähtav, kuid mingit tulesi ja numbrit katvat sittakihti kindlasti mitte. Tõlgendamise küsimus.
Aetakse auto sisse ja ülevaatus algab. Peale piduristendi liitub ka KÕIGE TARGEM MEES, kes alguseks teeb kaks tiiru ümber auto. Norib kojamehe kallal, õigemini selle puudumises ja teatab resoluutselt, et see auto ei saa ülevaatuselt läbi, kuna esistmete taga puudub metallist võrk!! Ma nagu ei saa hästi aru ja palun selgitada. ( Tegu on "piruka" tüüpi autoga, millel on taga istmed). KÕIGE TARGEM MEES seletab uuesti ja on näha, et ta peab ka ukselinki targemaks kui mind- jälle tõlgendamise küsimus. Sain aru, et milles probleemi olemus seisneb, mida ta üritab mulle seletada ja ausalt öeldes hakkas juba mul irooniliseks kiskuma. Küsin, et kas Arkist tuleb võtta siis ümberehituseks luba ja kuidas üldse Ark vaatab kui auto salong ülevaataja nõudmisel võrguga poolitada. Kui vaid pilgud suudaksit tappa... Edasi loksutati auto läbi ja ma pisut eemaldusin, et neile mitte jalgu jääda. Vaatan, et KÕIGE TARGEM MEES urgitseb ja asjatab iluvõre juures. Läheb natuke aega ja tuleb küsimus, et kuidas kapott lahti käib. Hoova, millest tõmmata, nad leidsid ja isegi tõmbasid, kuid edasi enam ei saanud. Tulin ja tõstsin kapoti lahti (nagu Ladal) ja KÕIGE TARGEM MEES lisas repliigi, et " Kuradi prantslased, isegi kapotti ei suudeta õigetpidi käima panna". Tekitasin taas pisikese distantsi enda ja spetsialistide vahele. Nüüd olid juba nad kahekesi kapoti all ja KÕIGE TARGEM MEES vehkis taskulambiga. Millegipärast kiskusid tulemüürilt matte maha. Võtsin ennast kokku ja küsisin, et kas nad nägid mõnda viga sinna jooksuga peitumas. Ei näinud, vin-koodi otsiti taga. Juhatasin nad kõrvalistuja istme alla ja üritasin ise neid ärakistud matte tagasi panna. Vin-kood kontrolliti üle. Oleks vinil komakohad ka olnud, siis oleks need ka üle kontrollitud. Seejärel sain KÕIGE TARGEMALT MEHELT armulise loa auto välja ajada. Kui kontorisse tagasi tulin, siis kobiseti minuga selle-tolle pärast, kuigi nad ei suutnud leida ühtegi viga peale puuduva tagumise kojamehe. KÕIGE TARGEM MEES ulatas mulle teh.passi kus ilutses tempel "Korduv". Lisasin kojamehe ja alles seejärel sain läbi.
Arvan, et autode tehnilise ülevaatuse tegijad on samuti inimesed, kuigi vähemalt Sauel nad arvasid, et kuuluvad kohe kindlasti kõige kõrgemasse kasti. Minul kliendina oli mitu korda tunne, et tahaks paluda ülevaatuse katkestamist ja mitte neid tülitada enam. Ei ole võrdne-võrdsega suhtlemist, vaid KÕIGE TARGEM MEES rõhutas iga sekundiga oma üleolekut. Auto kontrollimine tundus neile niiiiiiiiii raske olevat. Tundus küll, et vähemalt nende arust oleks ma pidanud tänulikusest nõretama ja neid taevani kiitma, kuigi minuarust olin mina kliendi rollis ja tegu tasulise teenusega.
Käisin kah oma Cheroga ülevaatusel. Esimene asi oli, et oh issand jummal jälle see jänki. Vahekast 247 (249).
1,5 tundi kulus piduri stendile. Rullid lendasid mööda garaazi nagu ufod. Hea, et endal näppe puru ei lasnud. Ei uurinud keegi kardaanide korrasolekud või neliveo toimimist.
Piduristend oli omaette vahva. Kaalus auto ära ja rullid käima - rattad plokkis aga rullid põrutavad edasi. Õnneks esisild andis 51% välja.
Tagasild - no täiesti pekkis!!! Rattad jällegi plokkis rullid uhavad edasi - 47%. Ei saa läbi. Võtsime siis kätte, nii kui rullid käima hakkasid hüppasime kahekesi pagassi ja saime 51 % kätte.
Võta siis kinni mis õige ja kellel õigus. Kas see, et ülevaatuspunktis on sitad rullid???
1,5 tundi kulus piduri stendile. Rullid lendasid mööda garaazi nagu ufod. Hea, et endal näppe puru ei lasnud. Ei uurinud keegi kardaanide korrasolekud või neliveo toimimist.
Piduristend oli omaette vahva. Kaalus auto ära ja rullid käima - rattad plokkis aga rullid põrutavad edasi. Õnneks esisild andis 51% välja.
Tagasild - no täiesti pekkis!!! Rattad jällegi plokkis rullid uhavad edasi - 47%. Ei saa läbi. Võtsime siis kätte, nii kui rullid käima hakkasid hüppasime kahekesi pagassi ja saime 51 % kätte.
Võta siis kinni mis õige ja kellel õigus. Kas see, et ülevaatuspunktis on sitad rullid???
Takkajärgi tarkus on täppisteadus.
Huvitav ,kuskohal sa käisid? Mina olen korduvalt käinud ja pole kunagi probleemi olnud.Viimati käisin mõni päev tagasi ja pidurdustegur oli 89 %.Lisa rulle pole vaja alla panna ,lihtsalt on vaja kummalgi pool eraldi piduri test teha st.et kokku on vaja 6 x teha mõõtmist koos käsipiduriga.Ma arvan et sa käisid võhikute juures.No tavaliselt on ikka igal ülevaatuspunktil oma klientuur välja kujunenud.Ax kirjutas:Käisin kah oma Cheroga ülevaatusel. Esimene asi oli, et oh issand jummal jälle see jänki. Vahekast 247 (249).
1,5 tundi kulus piduri stendile. Rullid lendasid mööda garaazi nagu ufod. Hea, et endal näppe puru ei lasnud. Ei uurinud keegi kardaanide korrasolekud või neliveo toimimist.
Piduristend oli omaette vahva. Kaalus auto ära ja rullid käima - rattad plokkis aga rullid põrutavad edasi. Õnneks esisild andis 51% välja.
Tagasild - no täiesti pekkis!!! Rattad jällegi plokkis rullid uhavad edasi - 47%. Ei saa läbi. Võtsime siis kätte, nii kui rullid käima hakkasid hüppasime kahekesi pagassi ja saime 51 % kätte.
Võta siis kinni mis õige ja kellel õigus. Kas see, et ülevaatuspunktis on sitad rullid???
Me oleme kõik võhikud,ainult erinevates valdkondades.
Muljetaks ka siis oma tagumise kojamehe saagat. Nimelt Rakveres Rägavere tee ÜVpunktis enamvähem samasugune suhtumine nagu eelkõnelejal Sauel (ei tea ka sama inimene, või on neil olnud spets. koolitus klientidega suhtlemiseks) loomulikult oli mullegi kordusülevaatus ülisuur üllatus. Kuid vaielda pole mõtet, autoks oli Yaris. Kodus mõtlesin mida kurat ma nüüd teen, juhuslikult jäi pilk vanarauahunnikus olevatele UAZi vartele, mis istusid peale nokitsemist nagu valatult, UAZi hari ka veel küljes. Kruttisin külge ja ÜV läbitud nagu niuhti, mis siis et kojamees pühib keskele 2cm riba
.