3. leht 4-st

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: P Veebr 19, 2012 11:31 pm
Postitas Hydroid
Hmm, aga huvitav miks see seib oli sealt varem ära visatud?

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: E Veebr 20, 2012 12:40 am
Postitas isakene
Hydroid kirjutas:Hmm, aga huvitav miks see seib oli sealt varem ära visatud?
Igatsugu lollusi tehakse. Minu viimase patroli Soome omanik näiteks arvas, et hub lülitub paremini, kui hubi ots haamriga sisse peksta... :re

...ja see pole mitte ainuke näide... :bang:

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: E Veebr 20, 2012 12:43 am
Postitas Hydroid
OLgu, hea et küisin, peab kiiremas korras hubi lahti võtma ja seibid panema.

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: E Veebr 20, 2012 1:01 am
Postitas isakene
Hydroid kirjutas:OLgu, hea et küisin, peab kiiremas korras hubi lahti võtma ja seibid panema.
Ära tavalist seibi küll pane. Tegu ikkagi laagriga ja laagrisaale peab ka laagriterasest olema.

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: E Veebr 20, 2012 8:59 am
Postitas Hydroid
Mul on olemas need originaal seibid, sest mul on mõned katkised hubid olemas kus see seib veel terve on. Lihtsalt kui ma puhastasin neid ma ei saanud aru, kas seib peab olema või ei pea, kuna ühel oli ja teisel mitte:D

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: T Veebr 21, 2012 1:49 pm
Postitas Hydroid
Aga need uuemad Terranod, mingi aastast 2001 juba, kandiliste tuledega ees. Nendel on ees mingisugused teistsugused rummulukkud, väiksemad vms, kas need on vastupidvamad ka? Sellel autol ju ka pole keskdifrit nagu ma aru saan?

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: T Veebr 21, 2012 5:33 pm
Postitas Hydroid
Ja selline lugu nüüd ei hakkanud täna nelivedu tööle ja asusin hubide kallale, selgus et üks oli kinni kiilunud ja asi selge et sellega ei andnud enam midagi teha. Võtsin ühe kasutatud mis tagavaraks oli panin külge ja kardaani keerates ei võtnud ikka esirattaid kinni. Siis proovisin korra ära vahetada, ehk vasak hub paremale ja parem vasakule ning siis hakkas toimima. Kokkusattumus? või võib millestki sõltuda?

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: K Veebr 22, 2012 1:00 am
Postitas isakene
Hydroid kirjutas:Ja selline lugu nüüd ei hakkanud täna nelivedu tööle ja asusin hubide kallale, selgus et üks oli kinni kiilunud ja asi selge et sellega ei andnud enam midagi teha. Võtsin ühe kasutatud mis tagavaraks oli panin külge ja kardaani keerates ei võtnud ikka esirattaid kinni. Siis proovisin korra ära vahetada, ehk vasak hub paremale ja parem vasakule ning siis hakkas toimima. Kokkusattumus? või võib millestki sõltuda?
Nii ja naa. Kasutatud autol automaathubide paika ajamine on sihuke tunde järgi töö - põhiline on paika saada friktsioonseibide õige haakumine, see aga sõltub - seibide enda kulumisest, laagrite kulumisest, hubide kulumisest ja võibolla veel mõnest asjast.
Kui nii tööle hakkas, siis las aga töötab.

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: K Veebr 22, 2012 8:21 am
Postitas Hydroid
Asi on selles, et nad vahel töötavad ja vahel nagu ei töötaks ka, igavene suur jama ikka nende automaatidega. Aga seleta paari sõnaga palun, mis on friktsioon seib, ehk kus kohas täpsemalt asub ja kuidas välja näeb, ehk saan aru kuna hubi ehitus juba selge.

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: K Veebr 22, 2012 9:12 pm
Postitas pimeroolis
Terekest. Segan natuke teie arutelu, mis põhimõttega need automaatsed rummulukud toimivad, noh mis jõud neid lülitab?

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: K Veebr 22, 2012 9:25 pm
Postitas Hydroid
Olen ka sama mõelnud ja mitu korda hubi lahti ja kokku pannud ja siiamaani ei saanud eriti aru kuidas see toimib, ainuke asi see et rattas ja poolttelg peavad erineva kiirusega pöörlema siis hub lülitub sisse:D

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: K Veebr 22, 2012 9:38 pm
Postitas ibra
Sama küsimuse võib esitada, et kuidas jalgratta tagaratta sees see vedamine toimub? :)

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: K Veebr 22, 2012 9:42 pm
Postitas Hydroid
See ka huvitav küsimus aga pole sinna veel niimodi süvenenud:D Aga hetkel ei viitsi mõelda, aga küsin niisama muuseas, kas nende tagumise ratta ja hubi tööpõhimõtte on sama?

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: N Veebr 23, 2012 6:56 pm
Postitas pimeroolis
ibra kirjutas:Sama küsimuse võib esitada, et kuidas jalgratta tagaratta sees see vedamine toimub? :)
nojah oli päris ammendav vastus. Ilmselt ise ka ei tea. Küsisin lihtsalt huvist asja vastu et võrrelda lahendust oma autu süsteemiga. Aga ega sel minu kohalt mingit tähtsust muidugi ole. Teemaalgataja ilmselt hämmingus... Oma autul jäi teise luku lülitusmehanism kinni aga sain liikuma automaatkasti õliga ja töötas ka suurepäraselt kõvade pakastega. No see manuaalne lülitus sarnaneb natuke minu auto omaga, automaatne aga... :roll: Minu autul käivitab auto versiooni vaakum.

Re: Rummulukude hoole

Postitatud: R Veebr 24, 2012 12:09 pm
Postitas isakene
Töötamise põhimõte - rattast kiiremini pöörlev poolass veab hubi haakesse, poolassist kiiremini pöörlev ratas ühendab hubi lahti. Erinevad tootjad kasutavad lülituseks erinevaid nukk- ja hõõrdsidureid. Täpsemalt seletada ilma põhjalike joonisteta ...oeh...