3. leht 4-st

Postitatud: P Aug 22, 2010 8:04 pm
Postitas 4x4JIM
Minigi aeg tagasi oli auto24 lehel müügis sarnane:
http://www.docs.ee/index.php?mobid=1341 ... geNumber=1
hind oli kui ei eksi suts alla 50000.- Saan aru küll, et hind rohkem kui algul soovitud kuid ega selle algse summaga on keeruline leida normaalses seisus autot.

Postitatud: E Aug 23, 2010 8:13 pm
Postitas hillart
No sa ju ise tood välja, et pole jahimees. Seega ära tee maha masinaid mille otstarbekusest sul omal aimu pole. See, et pickup'i kasti mahub palju loomi ja mehi, ei tähenda veel et see on ainus õige jahimasin. Kindlasti on ta masin omal kohal.
Kuid kas sa oled sõitnud kitsastel metsasihtidel, nendel ümber pööranud, puude vahel manööverdanud? Kardan, et mitte.
Lühikese kerega maastikuautod sobivad väga hästi jahiautoks.
Vaat, ei taha asja selliseks ajada, nagu poisikeste "Oled loll, ise oled loll jne." aga nagu ma juba ka ütlesin elan ma ise metsade sees ja, noh, kahtlused, et kas ma ikka masinaga ka metsa sattunud olen, on ... Eesti keeles "Ei kommentaarii."
Eks ma ju seletasin kah, et ümber minu metsamaja hulgub sama palju jahimehi, kui loomigi ja eks ma nendega ninapidi iga nädal koos ning sealt mu autotarkuski siis pärit. Noh, et pick-up just selleks ettevõtmiseks üks väga hea masin olevat. Muidugi selliste jahimeeste jaoks, kes ka miskit tegelikkuses jahtida kavatsevad ja selle jahitava ka kätte saada.
Et aga, kas ma ikka ka metsa olen saanud, siis tegelikult on mul oma metsas ukerdamiste jaoks üks Bronco II olemas. Ka on amet selline, et iga kuu ikka paar korda tuleb vägagi metsikutes kohtades ukerdada, kuid seal kasutan siiski riigi masinat, mis üks kroonu VOLVO on. See samune mis meile Kaitseväkke kümmekond aastat tagasi tulnud.
Kuidas küll ma varem sellele ei tulnud, kuid - tõepoolest!
Volvo on see kõik see õigem asi. Läbivus, mahutavus, manööverdusvõime. Midagi Volvo L3315 sarnast. Noo-jah, mugavusi pole ja bensiinikulu on kah mainimisväärne, aga muidu - nagu rusikas silma auku. Aga pole mina veel kunagi nii ideaalset masinat metsateedel (ja ka mitte teedel) ronimiseks näinud, kui need suhteliselt vanad VOLVOd (aga väikse läbisõiduga, muideks).

P.S.
Tegelikult ma ikka olen olnud küll kunagi jahimeheideaalide austaja, kuid ... juba paarkümmend aastat see asi mulle enam ei istu. Jätsin selle sinnapaika. Ma käin pigem niisama metsas kondamas. Küll kahel, küll neljal rattal, ja vahepeal ka kahel jalal.

Aga vabandage, tõepoolest ei pannud tähele, et teema algataja kastikasse negatiivselt suhtus. Mõtlesin vaid, et panen kah oma arvamuse kirja. :roll:

Postitatud: E Aug 23, 2010 9:00 pm
Postitas honkomees
hillart kirjutas:
....Eks ma ju seletasin kah, et ümber minu metsamaja hulgub sama palju jahimehi, kui loomigi ja eks ma nendega ninapidi iga nädal koos ning sealt mu autotarkuski siis pärit. Noh, et pick-up just selleks ettevõtmiseks üks väga hea masin olevat. Muidugi selliste jahimeeste jaoks, kes ka miskit tegelikkuses jahtida kavatsevad ja selle jahitava ka kätte saada....

Igipõlise ja vähemalt kolmandat jahimehena olen ka igatsugu jahimasinaid pidanud ja tegelikult pean ka parimaks jahiautoks Nivat (kõigist mulle ettesattunutest), just tema jahiks sobivate mõõtude, õige kaalujaotuse ja sellest tingitud maastikuvõimekuse tõttu. Samas nn venetehnika rõõmud ehk pidev remontimine on see mis sunnib temast loobuma. Nii olengi kastikale üle läinud, aga Niva on hullemate mülgaste jaoks ikka remondis.

Aga miks jahimehed kastikat peavad, arvan et 2 põhipõhjust
1. odavam kui nn pärismaastur
2. see masina sisu puhtana/haisuvabana püsimine ja võimalus vedada nii suuremat jahisaaki kui sööta loomadele
Samas on tema puuduseks just mõõtmed e pikkus, halb kaalujaotus ja sellest tingitud kehvemad maatikuvõimed.
Mulle on Samuraid ja Jimnyd kitsad, kere ei mahu sinna eriti ära ja kui siiski, siis küünarnukkidele pole küll enam roolikeeramisruumi ...

P.S. meil on küll seda ette tulnud et kastikas peab kilomeetritepikkuse tee ette võtma et end ümber keerata samas kui Niva kohapeal ümber nikerdab

Postitatud: E Aug 23, 2010 11:25 pm
Postitas enx
[quote="honkomees"][quote="hillart"][quote]Mulle on Samuraid ja Jimnyd kitsad, kere ei mahu sinna eriti ära ja kui siiski, siis küünarnukkidele pole küll enam roolikeeramisruumi ...

Päris suur mees ikka peab olema, et Jimnysse, Samuraisse ära ei mahu :D Mul 112kg kaalu ja pole küll probleemi, et kitsas oleks ja mu üle 120kg kaaluv sõber mahtus ka kõrval istmele ära :D Et pole need Sukid nüüd nii väiksed ka.

Postitatud: E Aug 23, 2010 11:50 pm
Postitas Landy
OLEN ka ühe pikima EUROOPA maasturi/kastkaga(LR Defender 130 ) metsas käinud. Kui on oskus olemas, siis on ka puude vahel kõik manöövrid ära tehtud ja metsast välja saadud.

Postitatud: T Aug 24, 2010 6:18 am
Postitas honkomees
enx kirjutas:...Päris suur mees ikka peab olema, et Jimnysse, Samuraisse ära ei mahu :D Mul 112kg kaalu ja pole küll probleemi, et kitsas oleks ja mu üle 120kg kaaluv sõber mahtus ka kõrval istmele ära :D Et pole need Sukid nüüd nii väiksed ka.
no mehe kaal sajast ju algabki, Niva on nagu viimane piir laiuselt e kitsuselt.

Postitatud: T Aug 24, 2010 6:23 am
Postitas honkomees
Landy kirjutas:...Kui on oskus olemas, siis on ka puude vahel kõik manöövrid ära tehtud ja metsast välja saadud.
Ise olen nii Uaz kastikaga pikalt jahil käinud kui ka nüüd kastikamees - jah, puudevahel saab enamasti :!: hakkama, kuid kitsalt lahtilükatud metsasihtidel nagu eelmine talv, enam mitte.
Samas Niva oli ikka igal pool tegija, nt raiesmikelt kändude vahelt põdra väljavedu käis mu Niva taga, et siis raiesmiku ääres kastikasse tõsta ...

Postitatud: T Aug 24, 2010 7:58 am
Postitas PARUN
Mis see kastikas ikka nii pikem on kui mingi pikk pajero, landcruiser, patrol. Kõik sõidavad ju, ainult, et mine sa too nedega pool tonni vilja, vea haisvat kährikut. Üks on ikkgagi mõeldud sõidmiseks, vahet pole, kus. Teine aga ikkagi veoks ja sõitmiseks. Ekas igal autol ole omad head ja vead.
Minul igastahes pickup'il taga home made stange. Aitab palju, saab julgelt vastu võsa lasta.
Kompromiss oleks muidugi taoline samukas.
http://www.docs.ee/index.php?mobid=1341 ... geNumber=1

Postitatud: T Aug 24, 2010 10:28 am
Postitas orav
Kuna teema algataja välja pakkunud LR Discovery, siis kirjeldan üht miinust minu silmis. Sügisesel ja talvisel ajal natuke vilets salongisoojendus antud isendil. Klaasid kippusid udused olema. Seda siis 200TDi mootoriga. Ja kui seltskonda rohkem, eriti veel jahimehi peal, siis suht kindel, et udused ;) Aga kõik muu antud masina puhul jahil käimiseks sobiks. Eeldusel, et rehvid on vähe karmimad all, kuna ikkagi võrdlemisi raske masin ~ 2T.

Postitatud: K Aug 25, 2010 12:50 pm
Postitas MARX
Endal kogemus lühikese Vitaraga. Kui ise päris hullu ei pane, siis kestab auto küll ja enamgi veel ning saab ka igapäevasõidukina kasutada. Htekel üks tuttav müüb tendiga varianti, hind mõistlik, kui huvi kirjuta privasse, viin teid kokku.

Postitatud: K Aug 25, 2010 2:50 pm
Postitas honkomees
MARX kirjutas:Endal kogemus lühikese Vitaraga. ...
ise pole selle vana Vitaraga sõitnud, no see millega EV piirivalve 90-ndate algul kukerpalle tegid. Kohaliku kordoni mehed kiitsid läbivust ja laitsid juhitavust libedal, mõõdud on ka silma järgi OK, aga kuidas sees istuda, pole proovinud.
Miks ei proovinud, otsisin murevabamat (loe uut) masinat.

Postitatud: R Aug 27, 2010 11:46 am
Postitas MARX
honkomees kirjutas:
MARX kirjutas:Endal kogemus lühikese Vitaraga. ...
ise pole selle vana Vitaraga sõitnud, no see millega EV piirivalve 90-ndate algul kukerpalle tegid. Kohaliku kordoni mehed kiitsid läbivust ja laitsid juhitavust libedal, mõõdud on ka silma järgi OK, aga kuidas sees istuda, pole proovinud.
Miks ei proovinud, otsisin murevabamat (loe uut) masinat.
Endal pole veel kordagi sellist olukorda tekkinud kui kukerpallitamine ähvardaks. Ees on probleemideta ruumi 2-le, kokku autosse 4-le ning peale istme kokkuklappimist mahub taha ka 1 suur siga.
Läbivuse kohapealt-eks hea rehv peab all olega, slikiga ei liigu poris/lumes ükski auto.

Postitatud: R Aug 27, 2010 2:31 pm
Postitas 5-th wheel
lühikese soft top vitara´ga sai ca 5 aastat jahil käidud, tagaistmed viskasin seest välja ning panin suure plastkasti sinna asemele.
selle aja jooksul mina teda ära lõhkuda ei suutnud. samas kui puhtalt ainult jahiauto, siis aastane läbisõit ca 5000km kanti vast jääb.
nüüd toimetan jimnyga, samuti tagaistmed välja visatud. muderehvid all, vints ninas. viimane talv näitas, et sellised lühikesed putukad õigustavad end jahipidamisel täiesti. jimny plussiks jahiautona veel lisaks see, et põhjapolster üleni kummist, ei pea põdema autosse sattunud vere ja muda pärast. vitara karvasesse matti läks kord seaveri, talvel ei tundnud midagi, a soojade ilmadega oli päris tummine hais sees.
kui nüüd autoportaalides surfata, siis sellise raha eest mis teemaalgataja välja on käinud polegi nagu midagi osta...

Postitatud: R Aug 27, 2010 2:57 pm
Postitas amevier
honkomees kirjutas:
hillart kirjutas:
....Eks ma ju seletasin kah, et ümber minu metsamaja hulgub sama palju jahimehi, kui loomigi ja eks ma nendega ninapidi iga nädal koos ning sealt mu autotarkuski siis pärit. Noh, et pick-up just selleks ettevõtmiseks üks väga hea masin olevat. Muidugi selliste jahimeeste jaoks, kes ka miskit tegelikkuses jahtida kavatsevad ja selle jahitava ka kätte saada....

Igipõlise ja vähemalt kolmandat jahimehena olen ka igatsugu jahimasinaid pidanud ja tegelikult pean ka parimaks jahiautoks Nivat (kõigist mulle ettesattunutest), just tema jahiks sobivate mõõtude, õige kaalujaotuse ja sellest tingitud maastikuvõimekuse tõttu. Samas nn venetehnika rõõmud ehk pidev remontimine on see mis sunnib temast loobuma. Nii olengi kastikale üle läinud, aga Niva on hullemate mülgaste jaoks ikka remondis.

Aga miks jahimehed kastikat peavad, arvan et 2 põhipõhjust
1. odavam kui nn pärismaastur
2. see masina sisu puhtana/haisuvabana püsimine ja võimalus vedada nii suuremat jahisaaki kui sööta loomadele
Samas on tema puuduseks just mõõtmed e pikkus, halb kaalujaotus ja sellest tingitud kehvemad maatikuvõimed.
Mulle on Samuraid ja Jimnyd kitsad, kere ei mahu sinna eriti ära ja kui siiski, siis küünarnukkidele pole küll enam roolikeeramisruumi ...

P.S. meil on küll seda ette tulnud et kastikas peab kilomeetritepikkuse tee ette võtma et end ümber keerata samas kui Niva kohapeal ümber nikerdab
Kastikas on tavamaasturitest kergem, mis samuti maastikul väga oluline.
Kastika keerab ringi samal sihil, kus Nivagi, ega mets pole plank, mingi vahe ikka leiab. Vints lisab julgust.
Mul olemas Niva, Navara ja Volvo ja neist Niva pole metsas käinud 5 aastat juba. Pole mõtet jamada, kui saab ilma jamata.
Saagil käimiseks on kastikas minu arvates optimaalne valik.

Postitatud: L Aug 28, 2010 10:46 pm
Postitas mikkmi
Väga palju erinevat ja huvitavat vastukaja. Otsust ei ole langetanud ja hetkel jääbki langetamata. Vahepeal teenin raha juurde ja ostan miskit asjalikumat. Aga suured tänud kõigile foorumlastele, kes viitsisid vastata. Infot palju ja ideid edaspidiseks samuti.

Terv Mikk