Otsin sobivat jahiautot.
Moderaator: Moderators
Vaat, ei taha asja selliseks ajada, nagu poisikeste "Oled loll, ise oled loll jne." aga nagu ma juba ka ütlesin elan ma ise metsade sees ja, noh, kahtlused, et kas ma ikka masinaga ka metsa sattunud olen, on ... Eesti keeles "Ei kommentaarii."No sa ju ise tood välja, et pole jahimees. Seega ära tee maha masinaid mille otstarbekusest sul omal aimu pole. See, et pickup'i kasti mahub palju loomi ja mehi, ei tähenda veel et see on ainus õige jahimasin. Kindlasti on ta masin omal kohal.
Kuid kas sa oled sõitnud kitsastel metsasihtidel, nendel ümber pööranud, puude vahel manööverdanud? Kardan, et mitte.
Lühikese kerega maastikuautod sobivad väga hästi jahiautoks.
Eks ma ju seletasin kah, et ümber minu metsamaja hulgub sama palju jahimehi, kui loomigi ja eks ma nendega ninapidi iga nädal koos ning sealt mu autotarkuski siis pärit. Noh, et pick-up just selleks ettevõtmiseks üks väga hea masin olevat. Muidugi selliste jahimeeste jaoks, kes ka miskit tegelikkuses jahtida kavatsevad ja selle jahitava ka kätte saada.
Et aga, kas ma ikka ka metsa olen saanud, siis tegelikult on mul oma metsas ukerdamiste jaoks üks Bronco II olemas. Ka on amet selline, et iga kuu ikka paar korda tuleb vägagi metsikutes kohtades ukerdada, kuid seal kasutan siiski riigi masinat, mis üks kroonu VOLVO on. See samune mis meile Kaitseväkke kümmekond aastat tagasi tulnud.
Kuidas küll ma varem sellele ei tulnud, kuid - tõepoolest!
Volvo on see kõik see õigem asi. Läbivus, mahutavus, manööverdusvõime. Midagi Volvo L3315 sarnast. Noo-jah, mugavusi pole ja bensiinikulu on kah mainimisväärne, aga muidu - nagu rusikas silma auku. Aga pole mina veel kunagi nii ideaalset masinat metsateedel (ja ka mitte teedel) ronimiseks näinud, kui need suhteliselt vanad VOLVOd (aga väikse läbisõiduga, muideks).
P.S.
Tegelikult ma ikka olen olnud küll kunagi jahimeheideaalide austaja, kuid ... juba paarkümmend aastat see asi mulle enam ei istu. Jätsin selle sinnapaika. Ma käin pigem niisama metsas kondamas. Küll kahel, küll neljal rattal, ja vahepeal ka kahel jalal.
Aga vabandage, tõepoolest ei pannud tähele, et teema algataja kastikasse negatiivselt suhtus. Mõtlesin vaid, et panen kah oma arvamuse kirja.

Viimati muutis hillart, K Aug 25, 2010 8:50 am, muudetud 1 kord kokku.
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1292
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
hillart kirjutas:....Eks ma ju seletasin kah, et ümber minu metsamaja hulgub sama palju jahimehi, kui loomigi ja eks ma nendega ninapidi iga nädal koos ning sealt mu autotarkuski siis pärit. Noh, et pick-up just selleks ettevõtmiseks üks väga hea masin olevat. Muidugi selliste jahimeeste jaoks, kes ka miskit tegelikkuses jahtida kavatsevad ja selle jahitava ka kätte saada....
Igipõlise ja vähemalt kolmandat jahimehena olen ka igatsugu jahimasinaid pidanud ja tegelikult pean ka parimaks jahiautoks Nivat (kõigist mulle ettesattunutest), just tema jahiks sobivate mõõtude, õige kaalujaotuse ja sellest tingitud maastikuvõimekuse tõttu. Samas nn venetehnika rõõmud ehk pidev remontimine on see mis sunnib temast loobuma. Nii olengi kastikale üle läinud, aga Niva on hullemate mülgaste jaoks ikka remondis.
Aga miks jahimehed kastikat peavad, arvan et 2 põhipõhjust
1. odavam kui nn pärismaastur
2. see masina sisu puhtana/haisuvabana püsimine ja võimalus vedada nii suuremat jahisaaki kui sööta loomadele
Samas on tema puuduseks just mõõtmed e pikkus, halb kaalujaotus ja sellest tingitud kehvemad maatikuvõimed.
Mulle on Samuraid ja Jimnyd kitsad, kere ei mahu sinna eriti ära ja kui siiski, siis küünarnukkidele pole küll enam roolikeeramisruumi ...
P.S. meil on küll seda ette tulnud et kastikas peab kilomeetritepikkuse tee ette võtma et end ümber keerata samas kui Niva kohapeal ümber nikerdab
[quote="honkomees"][quote="hillart"][quote]Mulle on Samuraid ja Jimnyd kitsad, kere ei mahu sinna eriti ära ja kui siiski, siis küünarnukkidele pole küll enam roolikeeramisruumi ...
Päris suur mees ikka peab olema, et Jimnysse, Samuraisse ära ei mahu
Mul 112kg kaalu ja pole küll probleemi, et kitsas oleks ja mu üle 120kg kaaluv sõber mahtus ka kõrval istmele ära
Et pole need Sukid nüüd nii väiksed ka.
Päris suur mees ikka peab olema, et Jimnysse, Samuraisse ära ei mahu


- Landy
- Typo Master 2.1
- Postitusi: 17416
- Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
- Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
- Kontakt:
OLEN ka ühe pikima EUROOPA maasturi/kastkaga(LR Defender 130 ) metsas käinud. Kui on oskus olemas, siis on ka puude vahel kõik manöövrid ära tehtud ja metsast välja saadud.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1292
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
no mehe kaal sajast ju algabki, Niva on nagu viimane piir laiuselt e kitsuselt.enx kirjutas:...Päris suur mees ikka peab olema, et Jimnysse, Samuraisse ära ei mahuMul 112kg kaalu ja pole küll probleemi, et kitsas oleks ja mu üle 120kg kaaluv sõber mahtus ka kõrval istmele ära
Et pole need Sukid nüüd nii väiksed ka.
-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1292
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
Ise olen nii Uaz kastikaga pikalt jahil käinud kui ka nüüd kastikamees - jah, puudevahel saab enamastiLandy kirjutas:...Kui on oskus olemas, siis on ka puude vahel kõik manöövrid ära tehtud ja metsast välja saadud.

Samas Niva oli ikka igal pool tegija, nt raiesmikelt kändude vahelt põdra väljavedu käis mu Niva taga, et siis raiesmiku ääres kastikasse tõsta ...
Mis see kastikas ikka nii pikem on kui mingi pikk pajero, landcruiser, patrol. Kõik sõidavad ju, ainult, et mine sa too nedega pool tonni vilja, vea haisvat kährikut. Üks on ikkgagi mõeldud sõidmiseks, vahet pole, kus. Teine aga ikkagi veoks ja sõitmiseks. Ekas igal autol ole omad head ja vead.
Minul igastahes pickup'il taga home made stange. Aitab palju, saab julgelt vastu võsa lasta.
Kompromiss oleks muidugi taoline samukas.
http://www.docs.ee/index.php?mobid=1341 ... geNumber=1
Minul igastahes pickup'il taga home made stange. Aitab palju, saab julgelt vastu võsa lasta.
Kompromiss oleks muidugi taoline samukas.
http://www.docs.ee/index.php?mobid=1341 ... geNumber=1
Kõnetraat 51922951
Kuna teema algataja välja pakkunud LR Discovery, siis kirjeldan üht miinust minu silmis. Sügisesel ja talvisel ajal natuke vilets salongisoojendus antud isendil. Klaasid kippusid udused olema. Seda siis 200TDi mootoriga. Ja kui seltskonda rohkem, eriti veel jahimehi peal, siis suht kindel, et udused
Aga kõik muu antud masina puhul jahil käimiseks sobiks. Eeldusel, et rehvid on vähe karmimad all, kuna ikkagi võrdlemisi raske masin ~ 2T.

-
- True Off Roader!
- Postitusi: 1292
- Liitunud: P Juul 05, 2009 4:57 pm
- Asukoht: Metsaelajate keskel Haanjamaa serval
ise pole selle vana Vitaraga sõitnud, no see millega EV piirivalve 90-ndate algul kukerpalle tegid. Kohaliku kordoni mehed kiitsid läbivust ja laitsid juhitavust libedal, mõõdud on ka silma järgi OK, aga kuidas sees istuda, pole proovinud.MARX kirjutas:Endal kogemus lühikese Vitaraga. ...
Miks ei proovinud, otsisin murevabamat (loe uut) masinat.
Endal pole veel kordagi sellist olukorda tekkinud kui kukerpallitamine ähvardaks. Ees on probleemideta ruumi 2-le, kokku autosse 4-le ning peale istme kokkuklappimist mahub taha ka 1 suur siga.honkomees kirjutas:ise pole selle vana Vitaraga sõitnud, no see millega EV piirivalve 90-ndate algul kukerpalle tegid. Kohaliku kordoni mehed kiitsid läbivust ja laitsid juhitavust libedal, mõõdud on ka silma järgi OK, aga kuidas sees istuda, pole proovinud.MARX kirjutas:Endal kogemus lühikese Vitaraga. ...
Miks ei proovinud, otsisin murevabamat (loe uut) masinat.
Läbivuse kohapealt-eks hea rehv peab all olega, slikiga ei liigu poris/lumes ükski auto.
-
- Mudder
- Postitusi: 60
- Liitunud: N Mär 31, 2005 9:04 am
- Asukoht: Vääna-Jõesuu
lühikese soft top vitara´ga sai ca 5 aastat jahil käidud, tagaistmed viskasin seest välja ning panin suure plastkasti sinna asemele.
selle aja jooksul mina teda ära lõhkuda ei suutnud. samas kui puhtalt ainult jahiauto, siis aastane läbisõit ca 5000km kanti vast jääb.
nüüd toimetan jimnyga, samuti tagaistmed välja visatud. muderehvid all, vints ninas. viimane talv näitas, et sellised lühikesed putukad õigustavad end jahipidamisel täiesti. jimny plussiks jahiautona veel lisaks see, et põhjapolster üleni kummist, ei pea põdema autosse sattunud vere ja muda pärast. vitara karvasesse matti läks kord seaveri, talvel ei tundnud midagi, a soojade ilmadega oli päris tummine hais sees.
kui nüüd autoportaalides surfata, siis sellise raha eest mis teemaalgataja välja on käinud polegi nagu midagi osta...
selle aja jooksul mina teda ära lõhkuda ei suutnud. samas kui puhtalt ainult jahiauto, siis aastane läbisõit ca 5000km kanti vast jääb.
nüüd toimetan jimnyga, samuti tagaistmed välja visatud. muderehvid all, vints ninas. viimane talv näitas, et sellised lühikesed putukad õigustavad end jahipidamisel täiesti. jimny plussiks jahiautona veel lisaks see, et põhjapolster üleni kummist, ei pea põdema autosse sattunud vere ja muda pärast. vitara karvasesse matti läks kord seaveri, talvel ei tundnud midagi, a soojade ilmadega oli päris tummine hais sees.
kui nüüd autoportaalides surfata, siis sellise raha eest mis teemaalgataja välja on käinud polegi nagu midagi osta...
- amevier
- I live off from the mud
- Postitusi: 1602
- Liitunud: N Jaan 25, 2007 10:58 am
- Asukoht: Narva-Jõesuu
Kastikas on tavamaasturitest kergem, mis samuti maastikul väga oluline.honkomees kirjutas:hillart kirjutas:....Eks ma ju seletasin kah, et ümber minu metsamaja hulgub sama palju jahimehi, kui loomigi ja eks ma nendega ninapidi iga nädal koos ning sealt mu autotarkuski siis pärit. Noh, et pick-up just selleks ettevõtmiseks üks väga hea masin olevat. Muidugi selliste jahimeeste jaoks, kes ka miskit tegelikkuses jahtida kavatsevad ja selle jahitava ka kätte saada....
Igipõlise ja vähemalt kolmandat jahimehena olen ka igatsugu jahimasinaid pidanud ja tegelikult pean ka parimaks jahiautoks Nivat (kõigist mulle ettesattunutest), just tema jahiks sobivate mõõtude, õige kaalujaotuse ja sellest tingitud maastikuvõimekuse tõttu. Samas nn venetehnika rõõmud ehk pidev remontimine on see mis sunnib temast loobuma. Nii olengi kastikale üle läinud, aga Niva on hullemate mülgaste jaoks ikka remondis.
Aga miks jahimehed kastikat peavad, arvan et 2 põhipõhjust
1. odavam kui nn pärismaastur
2. see masina sisu puhtana/haisuvabana püsimine ja võimalus vedada nii suuremat jahisaaki kui sööta loomadele
Samas on tema puuduseks just mõõtmed e pikkus, halb kaalujaotus ja sellest tingitud kehvemad maatikuvõimed.
Mulle on Samuraid ja Jimnyd kitsad, kere ei mahu sinna eriti ära ja kui siiski, siis küünarnukkidele pole küll enam roolikeeramisruumi ...
P.S. meil on küll seda ette tulnud et kastikas peab kilomeetritepikkuse tee ette võtma et end ümber keerata samas kui Niva kohapeal ümber nikerdab
Kastika keerab ringi samal sihil, kus Nivagi, ega mets pole plank, mingi vahe ikka leiab. Vints lisab julgust.
Mul olemas Niva, Navara ja Volvo ja neist Niva pole metsas käinud 5 aastat juba. Pole mõtet jamada, kui saab ilma jamata.
Saagil käimiseks on kastikas minu arvates optimaalne valik.
Land Cruiser KZJ73 - ledbar, turbokell ja punased sillad.