3. leht 4-st

Postitatud: N Nov 16, 2006 12:51 pm
Postitas tanel
seff kirjutas:maksimaalne eelis siiski on pidurdamisel ,proovi pidurdada libeda peal ..no lumel näiteks
2wd piduritega pedaali sõtkudes
siis
4wd piduritega
ja viimaks 4wd käiguga näiteks 50 kmh äkkpidurduse asemel pane sisse esimene käik ja päästa sidur ... vaata kas jäb seisma nagu kännutaha... !
Eee... pange mind IC-sse kui tahate, aga selgitage seda mulle nüüd teoorias ka ära (lisaks emotsionaalsele tagumikuakselomeetrile), mismoodi neliVEDU aitab kiiremini PIDAMA saada, eeldusel et auto (loe: pidurid) tehniliselt korras?

Postitatud: N Nov 16, 2006 12:55 pm
Postitas jr
Mootorpidurdus on asja nimi. Mõnikord kiilaka peal sellist taktikat kasutades tundub küll, et nagu oleks väga tõhus. Rattad ei blokeeru vaid on selle piiri peal ... noh nii ennast väljendades.

Postitatud: N Nov 16, 2006 1:04 pm
Postitas tanel
jr kirjutas:Mootorpidurdus on asja nimi. Mõnikord kiilaka peal sellist taktikat kasutades tundub küll, et nagu oleks väga tõhus. Rattad ei blokeeru vaid on selle piiri peal ... noh nii ennast väljendades.
Jah ma tean, misasi on mootorpidurdus. :lol: Mis takistab pedaaliga mitteblokeeruvalt pidurdamast (peale tundetu jala)? :)

Ma tüürin oma jutuga sinna pigem, et haardumine tee ja rataste vahel on veoskeemist sõltumatu suurus, pidurda pedaali või mootoriga või karga hammastega rehvi kinni... Emotsionaalselt võib jah efektiivsem tunduda ja mootori mauramine sinna otsa...



P.S: ma ei väida sugugi, nagu libedal ei peaks võimalusel eelistama mootorpidurdamist... kuigi mingi taat EPL-is sellist pastat ajas, et valus hakkas: http://www.epl.ee/artikkel/361934

Postitatud: N Nov 16, 2006 1:11 pm
Postitas seff
tanel kirjutas:
seff kirjutas:maksimaalne eelis siiski on pidurdamisel ,proovi pidurdada libeda peal ..no lumel näiteks
2wd piduritega pedaali sõtkudes
siis
4wd piduritega
ja viimaks 4wd käiguga näiteks 50 kmh äkkpidurduse asemel pane sisse esimene käik ja päästa sidur ... vaata kas jäb seisma nagu kännutaha... !
Eee... pange mind IC-sse kui tahate, aga selgitage seda mulle nüüd teoorias ka ära (lisaks emotsionaalsele tagumikuakselomeetrile), mismoodi neliVEDU aitab kiiremini PIDAMA saada, eeldusel et auto (loe: pidurid) tehniliselt korras?
ma tahaks sellist pidurisüsteemi näha mis pidurdab kõikki rattaid maksimaalselt enne lohisemisepiiri ja oleks siis tõhusam..libedal hakkab nagunii lohisema mõni ratas kui pedaaliag pidurdad, olgu sul kui hüpersuper pidurisüsteem tahes, ma siiralt loodan et nüüd keegi ei hakka teadustama et on olemas ABS mis aitab seda vältidaet rattad ei lohiseks , neile kes seda väitma tahavad hakata et ABS on kõva abimees pidurdusteekonna VÄHENDAMISEL las proovivad ise enne järgi !!

Terv
Silvar@ külgees

Postitatud: N Nov 16, 2006 1:18 pm
Postitas jr
No vaata. Mäest alla tulles võid ju ka pidurdada, aga oht uperkuuti minna on kordi suurem kui mootorpidurdusega. Ise olen libedaga alati ohu korral mootorpidurdust kasutanud ja vajadusel siis piduriga kaasa aidanud. See on küll minu isiklik arvamus, aga nii on nagu tõhusam. Ju ma siis ei oska teisiti lihtsalt. Olen oma harjumuste ori.

Postitatud: N Nov 16, 2006 1:33 pm
Postitas tanel
seff kirjutas: ma tahaks sellist pidurisüsteemi näha mis pidurdab kõikki rattaid maksimaalselt enne lohisemisepiiri ja oleks siis tõhusam..libedal hakkab nagunii lohisema mõni ratas kui pedaaliag pidurdad, olgu sul kui hüpersuper pidurisüsteem tahes
Siit läks mõte edasi - aga kui sildade peaülekanded on erinevad, siis tekib samamoodi moment, kus üks sild hakkab enne teist libisema..?

Veel - mootoripidur iseenesest ei taga sugugi "maksimaalset, enne lohisemispiiri" pidurdamist. Sõida jääl a la maanteekiirusega ja raiu siis esimene sisse.. ok, loll näide ehk, aga ka mootorpiduriga saab haardumise ületada. Piirväärtuseks võib võtta kokku jooksnud mootori. :)

Ok, kisub liiga targutamiseks ära vist...


Tanel@mootorpidur eelistatud ikka :)

Postitatud: N Nov 16, 2006 1:34 pm
Postitas hulkur
tanel kirjutas:sildade peaülekanded on erinevad
:shock: :shock: :shock:

Postitatud: N Nov 16, 2006 1:37 pm
Postitas jr
Mis siin imelikku. Esisillas on tavaliselt alati kiirem ülekanne, kuidas ta muidu tagumisest ees siis püsib?

Postitatud: N Nov 16, 2006 1:39 pm
Postitas tanel
hulkur kirjutas:
tanel kirjutas:sildade peaülekanded on erinevad
:shock: :shock: :shock:
?
Väikesel wrangleril peaks näiteks nii olema. 3,07 ja 4,11...? Vähemalt nii olen netis tuulates aru saanud. Sestap ei lubatagi asfaldil nelivedu pidevalt sees hoida jne.

Võimalik jah ka variant, et ees ja taga 3,55...

Või räägime me üksteisest siin mööda? http://cetrov.com/tjspecs/1997_jeep_wrangler_specs.htm näiteks...

Postitatud: N Nov 16, 2006 1:44 pm
Postitas jr
Nüüd on vist küll natuke midagi sul tanel sassi läinud. Pigem kas 3.07 on mõlemis või 4.11.

Kuigi, näiteks Bronco oli selline huvitav auto, kus ees oli 3.54 ja taga 3.55 ülekanne. Põhjendus oli tootja poolne järgmine, et nii veab nina kõigepealt ja juhitavus nelikveoga parem.

Postitatud: N Nov 16, 2006 2:01 pm
Postitas tanel
Plah. Sain vist jah valesti aru sest tabelist, tundub, edasi kaevates...

Järele mõeldes võiks ju ise ka aru saada, et erinevus LIIGA suur... :oops:

Kisub küll offtopicuks kätte, aga kas sellisel juhul on esirataste kiirem pöörlemine juba vahekasti ülekannetega paika pandud?

EDIT: loll olen, see parttime ja keskdifri puudumine ei tähenda automaatselt, seda, et esisild sirgel teel ka kiiremini ringi käiks. Eeldasin seda ülalviidatud tabeli valesti lugemise tõttu...

Postitatud: N Nov 16, 2006 2:18 pm
Postitas seff
tanel kirjutas:
seff kirjutas:
Veel - mootoripidur iseenesest ei taga sugugi "maksimaalset, enne lohisemispiiri" pidurdamist. Sõida jääl a la maanteekiirusega ja raiu siis esimene sisse.. ok, loll näide ehk, aga ka mootorpiduriga saab haardumise ületada. Piirväärtuseks võib võtta kokku jooksnud mootori. :)

Tanel@mootorpidur eelistatud ikka :)
Mis põhjusel sul mootor peaks kokku jooksma jääl pidurdades???
, jah ei saa soovitada seda asfaldil teha tõepoolest , audiga näiteks millel natuke kiiremad ülekanded saab rahus 70-80pealt 1 se käigu panna ,patrolil siiski kuskil 50 pealt (bens mootoriga isend) loomulikult ei saa seda soovitada linnaliikluses hakata praktiseerima aga hädaolukorras aitab küll paremini kui misiganes piduripedaaliga pumpama hakata paaniliselt...

Silvar@pidurdab harva

Postitatud: N Nov 16, 2006 2:40 pm
Postitas rommi
istusin ükskord bemmis :oops: mis üritas tippkiirust võtta ja siis kui 4nda käiguga oli piirajasse jõudnud, lajatas 5nda käigu asemel kogemata 3nda. Kiirus oli veidi alla 200 ja rattad võttis korraks blokki. Kapoti alt kostus miskit reaktiivlennuki maandumishäälele sarnast. Tulemuseks mootor kokku küll ei jooksnud kuid klapid vajasid siiski vahtamist. Sõitis pärast seda omal jõul ringi ja klapikõlks oli kuulda vaid spetsialistile.

Ma ei usu küll et jääpeal sul õnnestub sellist gripi saavutada (olgugi et bumer tagaveoline - see eest kumm oli praktiliselt sulanud asfalti külge.

Postitatud: N Nov 16, 2006 3:13 pm
Postitas erik
[aga hädaolukorras aitab küll paremini kui misiganes piduripedaaliga pumpama hakata paaniliselt...

räägib Seff, kes paanikahoos ei pidurda, vaid rammib sisse esimese käigu.



:lol: :lol: arvamusi on muidugi erinevaid...

Postitatud: N Nov 16, 2006 4:00 pm
Postitas casca
üks sõber tegi paar aastat tagasi oma toyota corollaga nii et 140 peal tõmbas teise käigu sisse ja siis lasi siduri lahti :lol: järgnevalt oli esimestest rattakoobasest valget suitu tulnud ja rohkemat midagi. hiljem hakkas käigukast ka veits ragistama kui teist käiku sissa oli vaja panna. :wink: