3. leht 5-st
Postitatud: L Veebr 21, 2009 5:19 pm
Postitas 6likunn
yanekk kirjutas:Kustuti paanika on ka suurde ajakirjandusse jõudnud.
[url]
http://wPäästekeskuse Järvamaa päästeosakonna juhataja Janar Kärner ütles, et esmast teavet kustuti kasutuse kohta annab kasutusõpetus. «Tuleb splint ära tõmmata, suunata juga tulekoldesse ja vajutada päästikule,» õpetas ta.
ww.postimees.ee/?id=84203[/url]
Minu teada pole võimalik enne juga juhtida - kui ei ole päästikule vajutatud!!!

Postitatud: P Veebr 22, 2009 1:32 am
Postitas OnuMel
6likunn kirjutas:
Minu teada pole võimalik enne juga juhtida - kui ei ole päästikule vajutatud!!!

Ilmselt on siin mõeldud, et "ära vaata vooliku otsast sisse, kui päästikut vajutad". Maailm on ju täis poolemõistuselisi ja neid peab iseenda eest seaduse ja eeskirjadega kaitsma.

Postitatud: P Veebr 22, 2009 2:10 am
Postitas klaPP
Postitatud: T Mär 24, 2009 12:20 am
Postitas al
Jälle kiilub mul kinni.
Võtsin ette 2005 aasta ADR koolituse konspekti:
autos asuv tulekustuti, kuulub kontrollile ja taatlemisele iga kahe aasta järel. ADR puhul igal aastal. Oli see varem nii ja võiks ka nüüd olla, aga:
http://tamrex.struktuur.ee/530
Kusjuures mul veel 2007 taadeldud kustutid bussis ja neil kaheks aastaks kleepsud peal.
Postitatud: K Mär 25, 2009 10:44 pm
Postitas marguso
kui kustutile mõjub vibratsioon, niiskus jne on kontroll vastavalt sm-i määrusele iga aasta. lihtsalt seadust luges-tõlgendas su adr-i koolitaja valesti.
ja autos ju mõjuvad need tegurid. paadis, laeval, õues jne.
et su autos on kontrollklebis 2 a peale pandud

tuleneb tõenäoliselt sellest, et kontrollija ei teadnud kuhu sa selle kustuti paned. oli näiteks tegemist 6 kg-ga.
Postitatud: K Mär 25, 2009 11:16 pm
Postitas Kondimurdja
...aga kui mul on mitmel 2kilosel ja ka ühel 6kilosel kustutil surve välja läinud/ära kadunud/null siis, kas tasub lasta neid täita või parem osta uus

Postitatud: N Mär 26, 2009 9:14 pm
Postitas al
marguso kirjutas:kui kustutile mõjub vibratsioon, niiskus jne on kontroll vastavalt sm-i määrusele iga aasta. lihtsalt seadust luges-tõlgendas su adr-i koolitaja valesti.
ja autos ju mõjuvad need tegurid. paadis, laeval, õues jne.
et su autos on kontrollklebis 2 a peale pandud

tuleneb tõenäoliselt sellest, et kontrollija ei teadnud kuhu sa selle kustuti paned. oli näiteks tegemist 6 kg-ga.
Oskab äkki keegi selle määruseni juhatada, sest leidsin ka vanad autokooli eksami piletid (ca. 1999-2001), milles märgitud 2a nõue.
Postitatud: N Mär 26, 2009 11:38 pm
Postitas 410
Kondimurdja kirjutas:...aga kui mul on mitmel 2kilosel ja ka ühel 6kilosel kustutil surve välja läinud/ära kadunud/null siis, kas tasub lasta neid täita või parem osta uus

ei ole küll ametlik, kuid mina lasin oma kustutil kompressorist surve sisse et miilitsa onule näidata (autosi kustutanud tööalaselt 10 aastat)
Kustutist
Postitatud: R Mär 27, 2009 10:04 am
Postitas Kalamees
Kustutitel ka mingi ekspluateerimise iga ka 10 aastat või see sõltus margist. Käisin enda oma kontrollimas ja öeldi et viimane aasta siis võid rukkisse visata.
Postitatud: R Mär 27, 2009 10:23 am
Postitas PSV
al kirjutas:Oskab äkki keegi selle määruseni juhatada, sest leidsin ka vanad autokooli eksami piletid (ca. 1999-2001), milles märgitud 2a nõue.
https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=616710
NÕUDED ESMASTELE TULEKUSTUTUSVAHENDITELE JA NENDE VAJADUS
25. Kui vaatlusel tulekustuti rikkeid ei ilmne ja tootjapoolne juhend ei näe ette lühemat perioodi, korraldab tulekustuti (sealhulgas ka müügiloleva) valdaja hiljemalt kaks aastat pärast tulekustutil märgitud valmistamise kuupäeva tulekustuti esimese kontrollimise. Kui tulekustutile mõjub niiskus, vibratsioon või muu kahjustav mõju, kontrollitakse seda ühe aasta pärast. Järgnev kontroll viiakse läbi sama sagedusega.
Postitatud: R Mär 27, 2009 8:16 pm
Postitas Kondimurdja
410 kirjutas:Kondimurdja kirjutas:...aga kui mul on mitmel 2kilosel ja ka ühel 6kilosel kustutil surve välja läinud/ära kadunud/null siis, kas tasub lasta neid täita või parem osta uus

ei ole küll ametlik, kuid mina lasin oma kustutil kompressorist surve sisse et miilitsa onule näidata (autosi kustutanud tööalaselt 10 aastat)
Aga mina ei taha neid täita sellepärast, et miilitsale näidata vaid sellepärast, et kindlustada oma auto töötava tulekustutiga.
...nii et, kuidas siis on, kas uued osta või lasta ära täita?
Re: Kustutist
Postitatud: L Mär 28, 2009 10:10 pm
Postitas marguso
Kalamees kirjutas:Kustutitel ka mingi ekspluateerimise iga ka 10 aastat või see sõltus margist. Käisin enda oma kontrollimas ja öeldi et viimane aasta siis võid rukkisse visata.
rukkisse ei pea viskama. 1 kg-se küll, sest järgnev ei tasu ära
pulberkustuti survetest 10
vahtkustuti 3 a
Co2 iga 5 a tagant
ja maksab see orienteeruvalt 250 kr
Postitatud: P Nov 15, 2009 12:52 am
Postitas keelutsoon
täna päästis mul mitme suurema kodus oleva kustuti olemasolu olukorra, kuni päästjate saabumiseni õnnestus nendega olukord kontrolli all hoida ja suuremat kahju vältida. nii autosse kui koju ikka nii suured kui võimalik, see investeering võib end vägagi ära tasuda.
igatahes sügav kummardus päästeametile, kes jõudis kohale kiirelt ja tegutses minu hinnangul väga asjalikult. minutite küsimus, mil oma jõust poleks enam piisanud.
kui sellega võrrelda politseid, kes samalaadselt minu kui maksumaksja najal elab ja vegeteerib/parasiteerib... ptüi!
(mul ntx kogemus, et sama distantsi pealt kulus politseil kunagi kohalejõudmiseks kordades rohkem aega.)
Leek Kapoti all!
Postitatud: T Apr 06, 2010 11:33 am
Postitas pets9555
Tere,
Juhtus siis selline lugu, et Mercury Sable kapoti all hakkasid sõidu ajal põlema küünlajuhtmed. Mootor kuum ei olnud, töötas igati normaalselt, kuni selle hetkeni kui jõud kadus ja asi põlema läks. Põlema läksid ka ainult salongi poolsed kolm küünlajuhet (mootor on tal risti ees). Äkki keegi oskab pakkuda mis oli selle põhjuseks?
Tulekustuti peab olema autos!!! Mina olen ka olnud alati nii kõva mees, et mul seda ikka vaja ei lähe ja mis selle kilosega ikka ära teha. Õnneks läks nii, et esimene auto, kes pidama sai tõi kohe oma kustuti, enne kui enda oma sai leitud. See kord lihtsalt vedas, et auto maha ei põlenud, oli vaid väike leek, aga kellel veel pole kustutit, see ikka pangu käe-jala juurde. Väike kustuti võib päästa nii mõnegi auto ja elu!
Pets@nüüd usun tulekustuti vajadusse 110%
Terv.
Postitatud: T Apr 06, 2010 5:47 pm
Postitas Külahull
Lisaks,et see kilone on ilmselgelt liiga vähe. Kui 6kilone jookseb 14-18 sekiga tühjaks ja esimesed ca 3 sekki läheb juba sihtimise peale,siis mida rääkida kilosest!! Lisaks kui on põhjendatud kahtlus tulekahju olemasolust, siis kapotti MITTE avada, vaid lasta kustuti sisu iluvõre ( mitte otse läbi radika ) või muu ventilisatsiooniava kaudu mootriruumi! Kapoti avamine on surmaotsus autole!
Igal endast lugupidaval inimesel võiks olla siiski veoautodel kasutatav 2 kilone kustuti, sest nagu kõik eksperdidki tunnistavad, ei suudeta seda 1 kilost koldesse suunatagi kui see juba tühi.