3. leht 3-st

Postitatud: K Veebr 03, 2010 5:15 pm
Postitas totu
karu kirjutas:
totu kirjutas: Iseasi on auto küttesüsteemi omaalgatusliku ümberehitamisega teisele kütuse liigile ja piiritus seda ju on.
Mind huvitab kuidas on lood maa ja vedelgaasiga, bensiinimootoriga autos gaasi kasutades vahetatakse ka ju kütuseliiki? :shock:
Need peaksid kajastuma reg. tunnistusel? Omal oli viimane gaasiauto nii ammu et ARK oli veel leiutamata :lol: ja selle teh. passi sisu ei mäleta enam.
PS. just söötis põldude ja aiaäärte niitmist silmas pidasingi, samuti oksarisu.

Postitatud: K Veebr 03, 2010 7:01 pm
Postitas karu
totu kirjutas: Need peaksid kajastuma reg. tunnistusel?
Kui Statoli E85 kütust (hekel Eestis ei müüda, Soomes aga küll) mis sisaldab 85% bioetanooli ja 15% bensiini ametlikult müüakse ja selle kasutusele piiranguid ei seata siis ma sellest kütuseliigi muutmisest küll aru ei saa :roll:. Aga eks see alternatiivkütuste kasutamine olegi suht uus asi euroopas ja sedaused mis seda reguleerivad jätavad palju tõlgendamisruumi.
Ma lasin ühel algaval juristil :lol: põhjalikult uurida etanooli kui kütuse tootmise seaduslikkust, tulemus selline, et seadus ei kajasta etanooli tootmist kütusena eraisiku poolt. Ehk kui sa toodad eraisikuna omatarbeks mittejoodavast algainest mittejoodavat kütust mis on alla 96 kraadi(muidu läheb piirituse alla) siis tundub, et ei ole see tegevus ühegi seadusega reguleeritud. Lisad veel 15% bensiini nagu Statoli E85 ja sõidadki poolmuidu :driving .
Kindlasti pole see nii lihtne aga teema on igaljuhul paljulubav :wink:
Lisan veel ka, et saatsin majandusministeeriumile ametliku teabenõude antud teema kohta, eks näis mis vastus tuleb

Postitatud: N Veebr 04, 2010 7:22 pm
Postitas totu
jaan mmc kirjutas:Meil on jutujärgi inovatsiooni riik mis praktilises elus näitab hambaid igasugusele ratsionaliseerimisele sh. toitesüsteemi OMAALGATUSLIKULE ÜMBERTEGEMISELE nagu siin juba keegi valvas ametnik jõudis märkida.
Igasugu inovaatilise lähenemise lämmatab eos toll, ARK, "litsens" vms. "inovatsiooniriigi" käepikendus. Kui olemas nutikust ja tahtmist küttena puitu või suhkurt kasutada, tuleb asja kõrgel tasemel lobistada et mitte kütuse aksiisist, pseudo keskkonna seadustest kõrvalehoidja tiitlit ja karistusi saada.
Kui muidu alternatiivkütuste väljatöötamise isu ära ei lähe siis, võib kindel olla et hetk hiljem, peale selle väljatoomist, tekib ka vastava pingutuse nulliv aksiis, nt. võsaaksiis vms. :lol:
Jah märkisin ja EI OLE üldse ametnik. Firma, kus töötan, põletab läbi torude ca. pooltuhat kantmeetrit (pool mlj. liitrit) erimärgistamata (!!) diislikütust ja vaid kaduvväike osa sellest kulub autodele e. kasutab üldkasutatavaid (riigi hallatud) teid. Just nimelt olen samuti suhteliselt pessimist tõeliselt progresiivsete lahenduste reaalses levimises. Puhas loogika ütleb ka et selliste tootmiste arenedes hakkavad meie poolt valitud kodanikud kiirelt nuputama meetmeid saamatajääva aktsiisi kompenseerimiseks. Sinna lisandub nii mõnegi, naftaäris huvisid omava, kodaniku motivatsioon asi lämmatada.
Kui seda produkti saab nimetada bensiiniks, ei ole tõepoolest ümberehitust vaja vormistada, st. kui ümberehitusi ei pea tegema.
Kui selline "tehas" jääks maksustamata ja liisingud võimaldaksid inimlikku finantseerimist, peaks puhtteoreetiliselt ca. pooled eraautod aasta- paari pärast maltsaga sõitma. Lihtsalt tehes investeering seadmele ja avastades aastakese pärast maksuameti kämmal oma taskus (ja see oleks vaid aja küsimus), kaob asja mõte.

Postitatud: N Veebr 04, 2010 11:17 pm
Postitas karu
Helistasin ARK -i ja uurisin pluss veel kirjutasin ning küsisin nende seisukohta bio ja puugaasi, etanooli ning E85 kasutuse suhtes. Telefonitsi seletati mulle nii, et tänasepäeva Eesti seaduste järgi näiteks gaasiseadme või etanooli lisapaagi paigaldus ei ole kütuseliigi vahetus vaid teise kütusetüübi lisamine mis registreeritult ARK -s on täiesti legaalne ehk vahet nendejaoks pole millega sõidad, peaasi, et saastenormid oleks normi piires. Täpsustati lihtsalt, et kui autol on kirjas min 95 kütus, sina sõidad aga E85 -ga siis nagu on mingi küsimus aga neid see üldiselt ei huvita.
Eks vaata mida nad kirjalikult vastavad :roll:

Postitatud: E Veebr 08, 2010 7:17 pm
Postitas karu
Kirjutasin majandusministeeriumisse teabenõude, et milline seadus reguleerib enda poolt enda tarbeks enda maal etanooli sisaldusega kütuse toomist. Samuti küsisin, et kui mul on õigus ise enda poolt enda tarbeks enda maal etanooli sisaldusega kütust toota siis kas mul on õigus seda kasutada ise enda maal oma traktori kütusena sama kooslusega nagu on müüdav E85 bioetanool ehk 85%etanooli ja 15% bensiini.

Sellepeale sain majandusministeeriumist järgmise vastuse:

Kood: Vali kõik

Analoogselt alkoholi-, tubaka-, kütuse- ja elektriaktsiisi seadusega ei reguleeri ka vedelkütuse seadus eraisiku poolt enda tarbeks kütuse tootmist. Samuti ei reguleeri nimetatud seadus ka kütuse kasutamist. Usun, et olete ise kõige pädevam otsustama, kas bioetanooli kasutamine teie traktoris on vastavuses selle tehniliste nõuetega.

Lugupidamisega

Mari Koppel

energeetikaosakonna nõunik

6256482
Ehk praegu tundub, et see ala on reguleerimata ja endale kütuse tootmine ei ole keelatud, niiet seltsimehed, kõikse mees piiritust tootma :thumb:

Postitatud: T Veebr 09, 2010 9:21 am
Postitas Tom 73
[quote="
Ehk praegu tundub, et see ala on reguleerimata ja endale kütuse tootmine ei ole keelatud, niiet seltsimehed, kõikse mees piiritust tootma :thumb:[/quote]

Siin see konks ongi, teame ju küll kui kiiresti riigikogu töötab sellises äriühingus, nagu seda on EV . Kas või km. Oleks vastus vähemalt ,, praeguste seadustega lubatud" -oleks palju lootustandvam :lol:

Postitatud: T Veebr 09, 2010 12:34 pm
Postitas karu
Tom 73 kirjutas:
Ehk praegu tundub, et see ala on reguleerimata ja endale kütuse tootmine ei ole keelatud, niiet seltsimehed, kõikse mees piiritust tootma :thumb:
Siin see konks ongi, teame ju küll kui kiiresti riigikogu töötab sellises äriühingus, nagu seda on EV . Kas või km. Oleks vastus vähemalt ,, praeguste seadustega lubatud" -oleks palju lootustandvam :lol:
Eks ta õige ole jah, suurem probleem minumeelest on aga see, et sellekohane seadus tehakse tavaliselt alles siis kui keegi on juba investeeringu teinud ja millepeale meedia kisanud, et riik jääb sellise tententsi kasvuga aastas ilma xkümnest miljonist. Ja no siis pioneerid investorid kes juba jõudsid seaduseauku nähes midagi investeerida jäävad taaskord pika ninaga, see ju meie oma banaanivabariik.
Ootan veel ka ARK vastuse ära, siis mõtlen edasi, teema iseenesest ju ahvatlev