3. leht 10-st
Postitatud: T Dets 15, 2009 4:46 pm
Postitas orejaP
PARUN kirjutas:trc kirjutas:
No aga proovi - pane õue külmalt kraanist lastud vesi ja teine kuumalt või soojalt lastud. Lets say - tavalises 15l ämbris ning vaata kumb on hommikul rohkem jääs
Edit: Võid ka proovida versiooni kaks. Külm vesi 15l ühes ja külm vesi 5l teises…
Vaata et peab veel võtma ja asja ära proovima
krt, no ma ei tea, see ei ole ju mingi hiigel kogus mis maha ei jahtuks ja seejärel ära ei külmuks, kuid mine tea, seega hoian nüüd suu kinni, ja alles siis võtan sõna kui asi ära proovitud.
Olen TRC-ga nõus, et hommikuks on nad erinevalt külmunud. Nüüd aga tõsta need ämbrid 1h tuppa ja siis uuesti välja ja vaata järgmisel hommikul. Pulli pärast võid ju mõlemale 1L külma vett juurde lasta.
Mina kahtlustan, et mõlemas ämbris on teise päeva hommikul sama seis.
Postitatud: T Dets 15, 2009 5:37 pm
Postitas trc
orejaP kirjutas:Jätan mina aga oma auto nüüd veel üheks ööks seisma, päeval sõitsin ma 100km ja eelnevalt tangin oma 9l kütet juurde. Ime on sündinud - hommikul on mul endiselt "soe" (loe: mitte -20 kraadi külm) paagitäis?!Kuidas?
Pajero, sa oled lisanud 10L plusskraadidega kütust, millega oled tõstnud taas ka kogu kütusepaagis oleva kütuse temperatuuri. Millega sa oled ka teinud kõik endast oleneva, et see temperatuur ei vajuks alla tahkumispiiri.
Ma pole kordagi väitnud, et küte õues ei jahtuks või et ise soojeneks miski ime läbi. Ma väidan, et regulaarselt sooja kütet lisades nii, et paak täis on - on sul suurem tõenäosus hommikul taas masin käivitada, kui et tuima näoga see paak tühjaks sõita. Täiesti elementaarne füüsika - suurem kogus hoiab sooja kauem, jahtub kauem. ja ka soojeneb.
Kui ta juba on kord tühjaks sõidetud - on sul endiselt võimalik kuskilt leida kanku täis kütet ja see peale valada.
PS. Meil müüdav suvine kütus peab säilitama omadused veel 16, talvine 30 külmakraadi juures (filtreerumispunkt). Talvediisli hangumispunkt on 40 kraadi.
Suvist kütust ei tohi tanklad müüa 16.11-15.04
Postitatud: T Dets 15, 2009 6:10 pm
Postitas orejaP
Ok, aga mis kasu sellest jupi kaupa lisamisest on kolmandal päeval.
Õige vastus on, et polegi. Nii et see väide, et paak täis ja hommikul pole probleemi aitab ainult esimesel hommikul. Seega pikajalist lahendust siin ei näe. Sama nagu allikast võetud vesi

, sest allika vesi ju ei külmu
Seega pole sellest pakase vastu mitte mingit abi. Ostke õige küte ja tehke auto korda.
Postitatud: T Dets 15, 2009 6:17 pm
Postitas e.p.
vot on meestel masinad siin ... kas mootorid teil kütusepaagis ja torusid-filtreid polegi, kus teistel masinatel kütus hangub esimesena?

Postitatud: T Dets 15, 2009 6:47 pm
Postitas via101
Sõitke Bensu autodega siis on nussi vähem ja jääb see igasune vaidlemine ka ära

Postitatud: T Dets 15, 2009 7:02 pm
Postitas al
daloc kirjutas:Ei tea kas see parafiini sulamise jutt ikka tõele vastab? Ise mäletan koolitunnist, et kui korra juba diiselkütuses parafiin ära hangunud on siis pole sellega enam miskit teha...

Aga eks talve vastu saab ikka korraliku laetud akuga, vahetatud uue kvaliteetse küttefiltriga, puhastatud küttesüsteemiga ja korralike vedelikega. Ütles ju vanarahvaski- rege rauta suvel, vankrit säti talvel

Peace!
Kahjuks on see tõsi, kui suvise diisliga külma kätte jääd, siis parafiin sadestub helvestena välja ja vajub paagi põhja. Kust võetakse paagist kütust? Ja on see sodi Sul juba torudes filtrites, siis oled piiksus omadega.
Lisanditest: kunagi sai tanklainimeste lollist jutust siiber, nimelt müüdi laus suvist kütet ja soovitati sellest lisanditega talvine teha. Lisandid vaid kiirendavad selle supi klaarimist, parafiin settib ikka põhja ja jääb vaid võimalus, et saad teelt ära.
Mis on aga erinevus lisanditega ja ilma, on see, et soojenedes taastub ilma lisandita kütus peaaegu täielikult, lisanditega kütusesse jääb puder sisse.
Noore ja rohelise diisliomanikuna sai see kadalipp kunagi ammu läbitud. Mõned aastad tagasi sai ka automoto.ee sse jutt kirjutatud, mida teevad lisandid -25 kraadi juures, aga sealt pildid kadunud, seega suht kasutu.
Postitatud: T Dets 15, 2009 7:09 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Ahh ärge ajage, et ei sula jne.
Eila külmas ka enda masinal hinge kinni, kuna suvine küte sees - slepis garagesse - kallasin paagi suvist kütet täis millele lisasin miskist lisandit kah - soojapuhur tunniks kapoti alla - ja voilaa - käima - sõitsin sama sogaga eile veel ja käib siiani probleemivabalt
Läbipaistvas volla vahele käivas filtris oli kenasti näha kuidas sooja käes valged tõugud ää lahustusid
Postitatud: T Dets 15, 2009 8:03 pm
Postitas hindrek555
Vanakoolimehed panid pirni paaki põlema,pidi kütuse sooja hoidma.
Postitatud: T Dets 15, 2009 9:04 pm
Postitas Mell
Türgi mahviaga ühel nõul-soojenedes diisel taas kasutatav ja ka parahvini probleemid lahenevad.(diislikogemused aastast 1992).Korra ka tõsiselt hädas olnud.Päästsid 2 kütesefiltrit-üks tegi tööd,samal ajal teine salongis soojenes.
Tänase seisuga ka Patrull külmaga leppinud ja käivitub taas ning Landygi on oma diislihala kätte saanud

.Enda kohta võiks veel lisada,et need rehavarred,millele koruvalt peale astutakse,võiks vähe pehmemast puidust olla

Postitatud: T Dets 15, 2009 10:11 pm
Postitas honkomees
septembris, kui ma kütusefiltri 12V-soojenduse teemat urgitsesin, kostis austatud foorumlane
al Ise tangin ainult ... ja 0 probleemi, viimati oli küte liiga jäme vast ca 15 aastat tagasi
Ja nüüd on jälle hala lahti - pole see kütuseolukord parem midagi kui 15 a tagasi
Ukselingid murduvad, klaasid pragunesid, kui soojendus puhuma hakkas, õlifiltri tihendi "puhus" vahelt minema (5w40), aga kütus jooksis vabalt ja masin käis. -25-ni läks niisama, üle selle panin juhtme seina, nii... igaks juhuks. Seega, korralik kütus ja pole soojendust vaja.
(
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=314 ... &start=255)
Kuna talv saabub reeglina ootamatult, siis oleks ikkagi mõistlik see va filtrisoojendaja välja otsida - krt, muu maailm toodab ja müüb, nii lääs kui ida, aga meie poerahvas teeb vaid suuri silmi, vaatavad siis netis ringi ja kostavad "jah, e-bays on sihuke asi küll müüa, meie kataloogides pole"

Mu arust meie ebamäärases kliimas peaks sihuke asi igal dislal tehasevarustuses olema igasugu tilulilude asemel
Postitatud: T Dets 15, 2009 10:55 pm
Postitas al
MahviaDeTyrk kirjutas:Ahh ärge ajage, et ei sula jne.
Eila külmas ka enda masinal hinge kinni, kuna suvine küte sees - slepis garagesse - kallasin paagi suvist kütet täis millele lisasin miskist lisandit kah - soojapuhur tunniks kapoti alla - ja voilaa - käima - sõitsin sama sogaga eile veel ja käib siiani probleemivabalt
Läbipaistvas volla vahele käivas filtris oli kenasti näha kuidas sooja käes valged tõugud ää lahustusid
Mitte kõik tehnika ei mahu määratluse "slepis garagesse" alla. Ja ei olnud selliseid "garagesidki" palju, kuhu -25 juures alla päevase teatamisega sisse oleks mahtunud. Mõni masin ei näinud aastaid sooja ruumi. Sõiduka jaoks olen talvist toas kanistriga kuumas vannis soojendanud. Kui tulikuum küte torudest läbi käis, siis sai joonde, aga kui torud vastu ei võta, siis hakkad jupikaupa sulatama, vahetama, puhuma jms.
ps. viimased 10 aastat pole jamasid olnud, asi on tanklates paranenud.
edit: vahepeal veel üks post tekkinud. Jään oma juurde, hetkel kaks oma ja töösõiduk diislid, tangin viimasel ajal suht suvaliselt ja pole "suppi" saanud. Pole see tanklate asi nii hull miskit.
Postitatud: T Dets 15, 2009 11:17 pm
Postitas honkomees
al kirjutas:...ps. viimased 10 aastat pole jamasid olnud, asi on tanklates paranenud.... pole "suppi" saanud. Pole see tanklate asi nii hull miskit.
noh, 15 aastast juba 10 saanud... aga lisaks Tyrgile tean ka veel mitut meest, kes eile slepis pidid sõitma, kuna filtrid umbe jäid. Ikka müüsid tanklad viimase momendini suvist kütet. See nende puhul ka mõistetav, ja pole mõtet väita et sügisel-talvel suvist kütet ei saa paaki.
Ise küll kallasin juba reedel igaks juhuks lisandit sisse ja sõitis nüüd 20 kraadiga kah, polnud probleemi
Postitatud: T Dets 15, 2009 11:22 pm
Postitas MahviaDeTyrk
honkomees kirjutas:aga lisaks Tyrgile tean ka veel mitut meest, kes eile slepis pidid sõitma, kuna filtrid umbe jäid. Ikka müüsid tanklad viimase momendini suvist kütet. See nende puhul ka mõistetav, ja pole mõtet väita et sügisel-talvel suvist kütet ei saa paaki.
No minu viga pigem see, et vähe kütet kulutan - ja see mis paagis oli seal juba kes teab mis ajast
PS: Ja kohalike tanklate teenuseid ma ei kasuta - ja ei soovita teistele kah
Postitatud: K Dets 16, 2009 12:41 am
Postitas isakene
Meestel on ikka aega ja raha, et slepis sõita...
...mu esivanem sõitis ka täna sinisilmselt kaubikuga ja suvediisliga heina järele... no loomulikult suss...
...10 l kanister diislit kuuma vette sooja ning kannutäis kuuma vett, kokku 10 min. Soe diisel paaki, kuuma veega aeglaselt filter ja pump üle kallata ja pisut käsipumbaga lüüa, kulus teine 10 min. Masin käis probleemideta.
Vanasti olid leeklambid. Lambi käivitamine oli vaevaline, Rakverest Tartusse -25 juures suvise kütusega kulus neli soojendamist, aga kohale sai... no talv tuli ootamatult ja tanklas õiget kütust ei müüdud...
Praegu, gaasileeklambiga on asi tunduvalt kiirem, ...kui on plastikpaak, on asi komplitseeritum...
...ja sellise olukorra vältimiseks on olemas ülilihtne soojusvaheti, ehk lihtsalt kopsik jahutusvedeliku vooliku vahele, kust spiraali keeratud sissetulev kütusetoru läbi jookseb. Kui mootor mõne minuti käia suudab, ei ole enam mingit hangumist ega ummistust, kui paagis just päris puder ei ole.
Postitatud: K Dets 16, 2009 8:56 am
Postitas fagott
Ma kunagi keemikust sõbra käest küsisin, mida need diislilisandid(külmumisvastased) sisaldavad. Vastuseks sain, et umbes 95% on petrooleum ehk "lambiõli", see lahustabki selle parafiini. Ülejäänud 5% on siis miskid muud kasulikud ained. Ja minuarust lahustab see 10% bensiini ka selle parafiini ära, nii et peaaegu surnud auto ajab tasapisi sõitma küll, kuni korraliku talvekütuse peale saab.