Mu avataril olev auto peaks igati hästi sobima selleks otstarbeks, kütusekulu on kah kõvasti alla Sinu seatud piiri ja liigub seal, kus paljud standardseades maastikumasinad hätta jäävad (tänu difrilukk+LSD, neid saadaval ka 2x lukkudega), ainult et sellise auto ehitamise hind kipub jääma kõrgemaks kui Sul plaanis
Aga tõsisemalt rääkides, oled kindel, et ikka VAJAD maasturit, vbl lihtsalt TAHAD? Miks mitte Forester, Legacy (Outback), Audi Q Allroad nagu eelpool mainiti? Need on tänu oma kergusele läbivuselt rasketest maasturitest isegi paremad, aga ainult niikaua, kuni ei ole vaja aeglustit ja väga suurt kliirensit. Samuti tuleb nende sõiduautopõhiste tõsiste neliveolistega kere tõstmise piir palju varem vastu kui päris maasturitel, aga kannatab ka neil kasutada korralikke maastikurehve. Aga kui offroadi võistlustele ei kibele, siis milleks maastur? Maanteesõiduomadused on neil sõidukatel ikka teisest klassist, linnast rääkimata, jupid maksavad sama vähe kui igal teisel sõiduautol (mida ei saa alati maasturite kohta öelda, erandid kinnitavad reeglit). Lisaks kõigele on Subaru näol tegemist kõigi aegade ühe vastupidavaima autoga, mis ka suht vanana igasuguste kestvustestide listi esiotsas istub.
Vanakooli diiselmootorite koha pealt julgen öelda vaid seda, et kui tahad väikest maanteekulu, tasuks kõigepealt mootorist korralikult üle käia ja seejärel segu suht lahjaks keerata, mis teeb ühtlasi ka auto enda päris uimaseks. Turbota diislite puhul annab see eriti valusalt tunda, turbokatega on isegi suht lahja seguga võimalik maanteel möödasõite ikkagi teha. Aga samas sõidad maanteel tõesti 7-8L/100km ka päris suurte kolakatega, kui sellist uimase mootoriga liiklemist sõitmiseks võib nimetada. See on rohkem (öko)tuuninguteema, mida võib teha igasuguste autodega, sh Su praeguse Passatiga (kulu peaks veel kenasti alla tulema).
PS: hetkel kasutan Legacy 2.2L ja 80 Quattro 2.0L, otsin siiski maasturit, kuna mulle on aeglusti hädavajalik (kasutan autosid ka "traktorina"), Subarutel oli aeglusti lisavarustusena saadaval juba suht ammu, ka nendel, mida praegu alla 10K hinnaklassis müüakse