3. leht 7-st

Postitatud: K Aug 24, 2005 4:27 pm
Postitas Ain
Auto valmis, ülevaatuse läbinud ning Hiiumaale ära viidud. Vanem tirts kasutab õppesöiduautoks.
Sai veel red. sillale iselukustuv differ sisse suratud. Mudas uppumas ei ole käinud, aga põhjani mudas suplemas käis ära.
Kuna tervis praegu endal nõrk, siis sellel sügisel midagi ette ei võta

Postitatud: N Aug 25, 2005 10:46 am
Postitas Ain
Auto lõpetamisega läks natuke kiireks. Suve lõpp tulemas, aeg otsas ja auto ei liikunud, sai seepärast kiiremad otsused tehtud.
Probleeme tekitas red.silla pidurite aretus, kõik torustik ja silindrid, plaadid, ükski kolh.silla jupp peale klotside ja tagumiste silindrite ei sobinud. Õnneks sai kõik uued pandud.
Plekki sai vahetatud: uus esiots, ainult kapott jäi vana, uued uksed vasakule, tagumistesse koobastesse lapid keevitatud.
Ilus roheline "Haki", Tikkurila, esimene auto endal plätserdada aga päris ilus tuli.
Tehniliselt:
- mootor 95 bensule, Kaant freesiti 3,5 mm
- red.sillad, tagasilla amordikinnitused keevitas kõrgemale
- uued vedrud, tagumine üks sai 9-leheline, teine tavaline 7-ne.
- esimesed amordid uued, vene õlikad
- 31x10,5x15 mangelsitele, kenad
- rummulukud ees
- iseplokkeeruv tagareduktor
- roolivõim, originaal, palju tuleb juurde teha pumba kinnitusele
- uued mootoririhmad, kõik õlid (Gomma), küünlad (Champion)
- ülemised kojamehed, korralikult määritud, pikemad luuad, pühivad hästi

Diffri all kõrgust 31 cm. Kuna vedrud on uued, siis on auto praegu kõrge.
Plaanis tagavedru tugevdada, vedru alla mahub ette 2 cm ja taha 4 cm klots vahele. Veljed -24 mm, seega rööbet pea 5 cm lisaks. Tagaratas käis suuremas augus vastu tiiva serva, tuleb piiraja vahele teha. Muidugi siis oli ka 8 inimest sees. Eks see vints jääb ka järgmisesse aastasse.

Postitatud: N Aug 25, 2005 11:07 am
Postitas Jokker
Äkki saaks pilte ka näha?

Postitatud: N Aug 25, 2005 1:09 pm
Postitas Ain
Üritan leida võimalust kuigi senine kogemus puudub.

Postitatud: N Aug 25, 2005 2:40 pm
Postitas Ain
http://pilt.ee/laid

Loodan, et töötab.

Postitatud: R Sept 02, 2005 10:37 am
Postitas G-69
Ilus masin Sul - näha, et korralik töö.

Ah jaa! Arvasid algul, et leiad vanast sõjaväesillast mingi plokkdifri! Räägi palun, mis sealt siis tegelikult välja tuli?
Ja kas sain õieti aru, kui arvan, iseblokeeruva tagareduktori all mõtled ikkagi difrit oma üleeelviimases postituses?

Postitatud: R Sept 02, 2005 3:21 pm
Postitas Ain
Sai teine liigagi lakutud, tüdrukud lubasid vastu puud käänata, aga seni pole seda teinud.
Esisillast leidsin peotäis metallipuru. Pikem telg oli kuival olnud, liigendist munad ära kukkumas. Lühem telg ja differ olid ilusad. Õnneks oli korralik lahtivõetud esisild ligi, sealt sai uue pikema poole koos reduktoriga. Sai esisild kokku ja alla pandud, siis leidsin Karterist iseplokkeeruva red. silla diffri ja see läks tagasilda. Poris oli tunda, et midagi toimub, aga puksima ega kiskuma ei hakanud, juu siis plokkeerus.
Papudeks 31x10,5x15 ProComp XTerrain.
Järgmiseks liikuriks niisiis komplekteerimata esisild olemas. Kratsin kukalt ja pean plaani üks diisliga vedruvanker UAZ-i baasil uuel aastal käsile võtta. Äkki jõuan sel kuul Piiteris UAZ poest läbi, et ketaspidurite ja vedrustuse hoobade kohta rohkem selgust saada.
Diisli kohta oli siin kuskil juba juttu, ehk leiab üles, mis UAZ-i kasti otsa sobib.
Praegu nokitsen GAZ-i kallal. Tahaks roolivõimu nohust lahti saada ja siis siduri korda teha, et hiljemalt oktoobris plats puhtaks saaks.

Postitatud: R Sept 02, 2005 4:01 pm
Postitas G-69
Ain kirjutas:Sai teine liigagi lakutud...
Mul omal 2 diislit juba ära peetud ja kolmas vahel. Diisli pealepanekuga olen ise küll rahul.
Aga pidurid lähevad mul Volga isereguleerivad klotsid - asjad juba olemas, ära tüütas see pidev pealekeeramine. Nojah - ketas on maastikul igaljuhul veel palju etem.

Postitatud: R Sept 02, 2005 4:39 pm
Postitas Ain
Mis valemiga need diislid vahele on pandud?
Mootor-sidur-kast-vahekast. Millelt võetud? Kuidas vastu on pidanud?
Ketaspidurite variantidest on vene saitidel viimasel ajal palju juttu olnud, aga ei ühtegi joonist, kõik on nõus oma kogemust ainult müüma.
Tagakettad Nivalt ! Eesmised Soobol või UAZ 3160. Suportid ette Volgalt (Mosse 2140), või 2108, tagumised Oka-lt. Endal kavas romulast Omega suporte kiibitseda.

Postitatud: R Sept 02, 2005 5:21 pm
Postitas G-69
Ain kirjutas:Mis valemiga need diislid vahele on pandud?
Vabanda - pean ära minema (helista vajadusel 52 99 439).
Kiirelt mõne sõnaga:
Tegin a' 10 aastat tagasi ametliku ümberehituse. Ka siis oli juba raske - tuli sebida.
Valisin Beugeot'i esiisa: 1,9 liitrise (edasi arenes see mootoriplokk 2,0; 2,1; 2,2; 2,3 ja lagi on 2,5 liitrine tavaline ja durbotiisel vanematel Beugeot'idel, pakun mälu järgi Peugeot 505/504 vms ja ka Ford Sierral 2,3D ning Skorpio'l 2,5D). Mootori mark oli neil kuni 2,3'ni XD2, 2,5 puhul vist XD3 (2,5 puhul on kolvikäik vähe pikemaks tehtud ja mootor käib sutsukene lobedamalt).
Mootoriplokk on neil kõigil põhimõtteliselt sama, kinnitus sidurikojale 3'e poldiga. Kõigile neile variantidele leiab hulgaliselt igasuguseid erinevaid juppe ja paigaldusvõimalusi erinevaile autodele (tänu sellele erinevate juppide suur sobitusvõimalus aga ka eksimisvõimalus).
XD2 (ja loomulikult ka XD3) on oma andmetelt UAZ-le paremini sobivam, kui Räpinas pandavad IVEKO'd (vaata ise netist tehn.andmeid: max pöörded, max pöördemoment, võimsus ja võrdle neid teiste sarnaste diiselmootoritega ja UAZ Volgamootoriga - siis saad aru).
Tegelikult on olemas selline sidurikoda, mis ühendab selle ploki (3 poldiga) külge ja läheb otse Volga kastile (kasti valemid omakorda ühtivad Volgal, UAZ'l, Gaz 69'l, Gaz 53 jms). Mina kasutasin vana Toyota Grown'i koda ja vaheplaati. Sidurivõll tuli teha pisut lühemaks ja laagriots peenemaks - vastupidavus OK.

Ja piduriketastest oli siin kuskil juttu ja pilte ka olen näinud (vaata alustuseks Gaz'i foorumist manuaale, vast on sealgi tehn. jooniseid).

Nüüd pean tõesti minema!

tere Ain

Postitatud: T Okt 18, 2005 2:24 pm
Postitas usajansa
kuna ka minust on värskelt uazi meeskona uus liige saanud ja minu nägemus auto välimuse kohapealt yhtib sinu valmis tehtuga siis kysiks infot ,mis sul viimasena foorumis yleval.nimelt.kas oled saanud infot ketaspidurite kohapealt ja ,mis oleks soetamise maksumuseks ,kui neid lasta kellelgi venest tuua.ma sealt karterist uurisin ning sealt hinnapakkumine mingi 10 kilo kanti esimesele otsale.
ja veel
mis selle mangelsi velje mark on ,nimelt mis autole ta tegelikult mõeldud on?
sest uazil kole suur keskosa veljel ju,mida teistel naljalt vastu pole panna.nival vaid ja volgal.
Jaanus
Ain kirjutas:Sai teine liigagi lakutud, tüdrukud lubasid vastu puud käänata, aga seni pole seda teinud.
Esisillast leidsin peotäis metallipuru. Pikem telg oli kuival olnud, liigendist munad ära kukkumas. Lühem telg ja differ olid ilusad. Õnneks oli korralik lahtivõetud esisild ligi, sealt sai uue pikema poole koos reduktoriga. Sai esisild kokku ja alla pandud, siis leidsin Karterist iseplokkeeruva red. silla diffri ja see läks tagasilda. Poris oli tunda, et midagi toimub, aga puksima ega kiskuma ei hakanud, juu siis plokkeerus.
Papudeks 31x10,5x15 ProComp XTerrain.
Järgmiseks liikuriks niisiis komplekteerimata esisild olemas. Kratsin kukalt ja pean plaani üks diisliga vedruvanker UAZ-i baasil uuel aastal käsile võtta. Äkki jõuan sel kuul Piiteris UAZ poest läbi, et ketaspidurite ja vedrustuse hoobade kohta rohkem selgust saada.
Diisli kohta oli siin kuskil juba juttu, ehk leiab üles, mis UAZ-i kasti otsa sobib.
Praegu nokitsen GAZ-i kallal. Tahaks roolivõimu nohust lahti saada ja siis siduri korda teha, et hiljemalt oktoobris plats puhtaks saaks.

Re: tere Ain

Postitatud: T Okt 18, 2005 4:11 pm
Postitas Landy
usajansa kirjutas: mis selle mangelsi velje mark on ,nimelt mis autole ta tegelikult mõeldud on?
sest uazil kole suur keskosa veljel ju,mida teistel naljalt vastu pole panna.nival vaid ja volgal.

UAZ velgedel on minu mäletamist mööda auguvahe 5 x 139.7 ja Keskava 108.0. Lisaks originaalvelgedele sobivad ka SUZUKI Samurai, Sidekick, SJ410, SJ413, Vitara, X-90 ja Jimny ; DAIHATSU Feroza, Rocky, Wildcat, Rocky Turbo; KIA Sportage, GAZ 20, 21, 24, 67, 72, 69.

Re: tere Ain

Postitatud: T Okt 18, 2005 7:33 pm
Postitas Thea
Ain, minu lugupidamine...väga stiilne masin... kadestan lausa
Mul siiralt kahju, et minu taastamise-restaureerimise-renoveerimise oskused on milles iganes, ainult mitte tehnikas... :cry:

Postitatud: T Okt 18, 2005 9:13 pm
Postitas GC
Põhimõtteliselt peaks saama aretada ka niva ketaspidurit, sest auguvahe on sama. Ketas ja rumm on treitud. Supporti kinnitus on veel vaja välja mõelda!
Tõsi metalliga seal eriti laristada ei ole. Probleemiks on spilka liiga jäme "juurikas". Aga sellise raha eest ( 10 kilo) võib juba uued rummud ka lasta teha ja spilkad poltidega asendada.

Postitatud: K Okt 19, 2005 12:20 pm
Postitas Ain
Ketaspidurite ehitusest:
Kõige suurem erinevus tekib sildadest: kas reduktor- või kolhoosisild.
Kolhoosisillale tuleb osta ja vahetada käändtelje korpused, pidurikettad, suportid, kettakatted, voolikud, käändtelje korpuse laagrid. Need kõik mudelilt UAZ 3160 ja ainult esisllale. Täpset hinda ei tea ka Venes, sest seal töusevad need iga kuuga. Bazauaz.ru annab Peterburi hinnad, seal need osad ka olemas. Tagasilla kettaks kasutatakse Niva ketast ja siis isetehtud kinnitust mingile tagasilla suportile, vali millise vaid kätte saad. läänemaise.
Reduktorsillaga on keerulisem. Venes müüakse esisillale¨paigalduskomplekte, koosneb suporti kinnitusplaadist ja distantspuksidest, ise tuleb juurde osta Volga suportid, 3160 kettad, kolhoosisilla rummud ja voolikud. Tagasild tuleb jälle Niva ketastest aretada.

Landy andis õiged velje mõõdud, nende järgi Mangelsid saadaval, ise ostsin Peterburi teelt, Kummimehelt, 1100.- EEK/tk. Rummukate läks tihkelt peale tagumisele, ette jäi rummuluku pärast panematta.

Ma pole just kiire vastama, aga küsimustele vastan kindlasti.