3. leht 3-st
Postitatud: E Apr 20, 2009 12:01 pm
Postitas vanaisa
ma ei saa aru teist mehed - kepikummi ei lapita.
Kui tootja ise annab töövälbaks 80 000km, siis võiks uskuda, et see ongi vahemik, milles ta veel korralikult töötab - muidu antaks ju suurem kilometraaz?
Kas see 500 krooni on tõesti väärt kuliibinlusega tegelemist?
Fakt on, et vana lambda läheb aeglaseks ja ta ei pruugi sel juhul isegi veakoodi alati näidata, mootori töö on aga ikka paigast ära.
Postitatud: E Apr 20, 2009 12:12 pm
Postitas säinas
siiski ärkas mus huvi seda bensutesti kontrollida.
edit: nobelman, mitmes osas sa selle 30-60 km sõidad? kui pikk on enimsõidetud teepikkus? kui need otsad on suhteliselt lühikesed, ei imesta , kui linnas 20 võtab. mu tuttav käis talvel 2,3(?) scorpioga tööl. 2 km tööle, 2 tagasi. keskmine kulu tuli 26 sajale.
Postitatud: E Apr 20, 2009 1:36 pm
Postitas jr
Ax kirjutas:Testriga võid mõõta ainult anduri küttekeha takistust. Anduri enda korrasolekut sa tavaolukorras ei saa kontrollida. Kui sul on ta auto küljes ja paned auto käima siis normaal oludes kõigub ta ikka 1V kandis. Tean omast käest, endal olemas VAG diagnost ja ka kogemusi.
Kui mootor soe ja lamda soe, siis ju saad, kuna soojale lamdale lastakse ajust pinge peale ning kui nüüd vahelt pinget mõõdad näed ilusti ära kui palju lamda läbi laseb. 1V ringis kõiguvad asjad ilusti. üldjuhul 0.2-0-8V, täna just mõõtsin ühel 4.0L Jeepul lamda näitu

Postitatud: E Apr 20, 2009 1:47 pm
Postitas Ax
Seda ma mõtlesingi kui asi ikka auto küljes ja mootor töötab. Aga sain aru, et härrad tahad toas laua peal testriga mõõta.
Postitatud: E Apr 20, 2009 2:01 pm
Postitas Nukleon
Lambdaanduri pinge bensukaltsu peale küll ei muutu, ikka heitgaasides sisalduva hapnikusisalduse muutuse peale.
Postitatud: E Apr 20, 2009 2:35 pm
Postitas säinas
Nukleon kirjutas:Lambdaanduri pinge bensukaltsu peale küll ei muutu, ikka heitgaasides sisalduva hapnikusisalduse muutuse peale.
kuidas käituks bensukaltsu peale lambdata mootor? ma millegipärast arvan, et hapnikusisaldus heitgaasides väheneb (edit: krt, enne kirjutasin suureneb), kui ikka korralikult ligget kaltu õhuvõtu juures hoida. vähemalt co sisaldus peaks suurenema, seda küll lambda ei mõõda, aga co tekib, kui hapniku jääb täielikuks põlemiseks puudu.
lambdaga mootoril, kui lamda korras on, ei tohiks muutuda midagi. kui just kapaga bensini sisse ei kalla. sest kui lambda ei suudaks anda ajule käsku kütuse etteannet vähendada, poleks ta eksistentsil vähimatki mõtet.
Postitatud: E Apr 20, 2009 2:56 pm
Postitas tont
MaEiSaaAruEnam.
Keera see lambda maha ja anna teada mis olekus teine on. veel parema osta uus.
"Kes siis Karu per*est torgib, kohe kõhtu vaadata ikka

."
Diagnostiga maksab 300-400 krooni. tuleb kokkuvõttes 10x odavam kui omast lollusest mahapõletatud aju, elekter jne.
Postitatud: E Apr 20, 2009 3:05 pm
Postitas säinas
tegelikult ma pooldaks ise ka diagnostikat.
Postitatud: E Apr 20, 2009 4:29 pm
Postitas jr
säinas kirjutas:tegelikult ma pooldaks ise ka diagnostikat.
Selleks pole rohkem vaja kui tavalist testrit ja auto alla ronida.
Kusagil 75 kraadi juures peab hakkama lamda näite näitama ja need peavad olema tühikäigul kuni 0.8V. Paarutades võib korraks märgata ka 1.0-1.1V pinget. Ja muutused peavad käima kohe, mitte et "lükkasin gaasi põhja ja lamda reageeris 10sec pärast".
Postitatud: E Apr 20, 2009 9:06 pm
Postitas tanel
jr kirjutas:Selleks pole rohkem vaja kui tavalist testrit ja auto alla ronida.
Kusagil 75 kraadi juures peab hakkama lamda näite näitama ja need peavad olema tühikäigul kuni 0.8V. Paarutades võib korraks märgata ka 1.0-1.1V pinget. Ja muutused peavad käima kohe, mitte et "lükkasin gaasi põhja ja lamda reageeris 10sec pärast".
Igaks juhuks näpunäiteks, et tester võiks siis võimalusel analoog olla. Digitestrid on toredad, aga uimased sellise asja jaoks... Vähemalt sellised odavamad (<= 5k), mis minul käest läbi käinud.
Kellel väike portatiivne oss võtta, on ilmselt ka abiks mingi pildi saamiseks. Pinginaaber ükspäe piinas oma volvo tellist mul hoovil, töökohast laenatud oss lambdat jälgimas.

Anduri erksuse jälgimiseks pole see jälle siiski ilmselt parim lahendus...
Postitatud: E Apr 20, 2009 10:09 pm
Postitas säinas
enda 2,5-ne võtab linnas 16,4 sajale.
tallinnas käies sõitsin maha 446 km, kütust läks 50,71 l. see teeb ca 11,4 l sajale. enamasti sõitin rahulikult 80-100 km/h, ei teinud eriti möödasõite.
Postitatud: T Juun 09, 2009 10:16 am
Postitas zyon
Kardan et lambda on saba andnud, kütuse kulu 25l/100km, vist natuke palju... ega keegi ei tea kus Tartus saaks diagnossi teha, paljudes kohtades pole sellist pistikut mis sobiks 1990 aasta 4l cherole???
Postitatud: K Juun 10, 2009 7:05 pm
Postitas leek
lamdaanduri ostmisel tuleks müüjalt uurida,et kaua asi riiulis seisnud on,kuna millegipärast ei taha siis asi enam töötada korralikul kui ta aastaid vedelenud on!
Postitatud: K Juun 10, 2009 9:32 pm
Postitas vanaisa
ma lisaks veel, et mikimaa foorumites on alati soovitus osta originaalandur, mitte Delco, Bosh vms.