3. leht 4-st

Postitatud: E Juul 26, 2010 10:15 am
Postitas säinas
kunagi mingil ekskursioonil oli ankur bussis, manomeeter peal, läks soojaga põhja. ei mäleta, mis skaala oli paraku. keerati tila ülespoole ja üritati kraanist välja lasta liigset survet /sõidu ajal). praktiliselt külvati terve bussi esiosa vahuga üle, sest kraanikeeraja kaotas tasakaalu.

Postitatud: E Juul 26, 2010 10:37 am
Postitas srock
weix2 kirjutas:Noo nii vahetasin oma õlle-ankrul kraani ära, mõõtsin ka ära et mahutab 45 liitrit. Homme siis poodi maltoosa ja uue kella järgi, äki on võtta ka ylerõhuklapp? Katsnun panna asja mydisema. Viimase hetke nõuandeid?
Leidsin netist alljärgneva õpetuse :)

http://www.youtube.com/watch?v=LIOYEQhoZYI
Video oli lahe,seda vaadates meenus see, kui me sõpradega 20 aastat tagasi aastavahetuseks 80 liitrit koduõlle tegime :) Kõige naljakam oli see kui sõbrapoisi ema tuli töölt ja ta mitte kohe ei saanud aru miks lumehanged on augulised :D ega me siis saand öelda ,et me õlle tegime.

Postitatud: T Juul 27, 2010 5:08 pm
Postitas ibra
Olen ka selle koduõlle , selle valmistamise ja joomisega ikka kõvasti kokku puutunud aga ega ta kipub enne ikka käes praskaks minema, kui just neid joodikuid selle nõu juures hulgi ei ole.Kui on võimalus õlleankur kaevu lasta,siis tal see käärimine nii kiire ei ole ja saab natuke kauem seda õllekest maitsta aga muidu on ta üks praska ja peavalu tekitaja.

Postitatud: K Juul 28, 2010 8:43 am
Postitas weix2
Ma ei tea mis ma tegin aga vaadis oli hommikuks rõhk 1,5 :D saab juba jalgrattal rehvi pumbata :twisted:

Postitatud: K Juul 28, 2010 9:42 am
Postitas erik
weix2 kirjutas:Ma ei tea mis ma tegin aga vaadis oli hommikuks rõhk 1,5 :D saab juba jalgrattal rehvi pumbata :twisted:
No jalgratta rehvides on tavaliselt ikka 5 ja enam bar`i survet

Postitatud: K Juul 28, 2010 7:14 pm
Postitas seenior2
erik kirjutas:
weix2 kirjutas:Ma ei tea mis ma tegin aga vaadis oli hommikuks rõhk 1,5 :D saab juba jalgrattal rehvi pumbata :twisted:
No jalgratta rehvides on tavaliselt ikka 5 ja enam bar`i survet
Ära aja :lol: ,mõni võtab teadmiseks ja laseb õllese peaga lapse jalgratta rehvi lõhki :P Üle 3 tavaliselt ei panda(pean vahetevahel mittejust kergkaaluga naabrinaise rehvi täitma ) ,jalgrattarehvidele lausa peale kirjutatud,et max 4,5 PSI,st. 3,5 bar/atsi.

Postitatud: K Juul 28, 2010 7:32 pm
Postitas maatriks
Eks see oleneb jalgratta rehvist, mõnda paned tõesti 5+ bari, aga enamasti siiski vähem, jah.

Postitatud: N Juul 29, 2010 11:13 am
Postitas trc
erik kirjutas:
weix2 kirjutas:Ma ei tea mis ma tegin aga vaadis oli hommikuks rõhk 1,5 :D saab juba jalgrattal rehvi pumbata :twisted:
No jalgratta rehvides on tavaliselt ikka 5 ja enam bar`i survet
Mitte päris. Ennekõike oleneb see ikkagi rehvi spetsifikatsioonist ja pinnasest, kus sõidetakse. Samamoodi nagu misiganes veerevspordis.

Tänapäeva võistlus (maastiku) tubelessid kannatavad ka rõhku 20-30 psi (1,3-2bar) ja mis on hea, et oleks mõnus juurikate ja aukude peal liigelda.

Tavalise sisekummiga versioon ca 45-75psi (3.1-5.1bar) Millest see va 75psi'd sobib kyll veel vaid ainult siledamapoolse kruusatee peale ning pinnatud teedele.

Peenike maanteejooks on ca 100-120psi (6.8-8.2bar) - see on vaid asfaldile ning pmst konarusi ületades "kõliseb"

Postitatud: N Juul 29, 2010 1:23 pm
Postitas erik
seenior2 kirjutas:
erik kirjutas:
weix2 kirjutas:Ma ei tea mis ma tegin aga vaadis oli hommikuks rõhk 1,5 :D saab juba jalgrattal rehvi pumbata :twisted:
No jalgratta rehvides on tavaliselt ikka 5 ja enam bar`i survet
Ära aja :lol: ,mõni võtab teadmiseks ja laseb õllese peaga lapse jalgratta rehvi lõhki :P Üle 3 tavaliselt ei panda(pean vahetevahel mittejust kergkaaluga naabrinaise rehvi täitma ) ,jalgrattarehvidele lausa peale kirjutatud,et max 4,5 PSI,st. 3,5 bar/atsi.
Mulle meeldib su psi vs bar konversioon :lol:

Ei lähe see 3,5 le barile mõeldud rehv midagi 5 bar`iga lõhki.
Kunagi ma ise oma meesteka rehvi alla 4 - 5 bar`i ei pannudki, oli muidu raske vändata.

Mul vedeleb garaazis, konksu otsas täiesti tavaline naiste vokk, mille rehvidel märgitud miinimum rõhk 61 ja maksimum 75 psi`d. Seal kõrval ripub universaalrehvidel maastikuratas, millel pmst. samad rõhud rehvidel.

Maastikuratta ja trikkiratta maastikurehvid on loomulikult madalama rõhuga, aga see ju viimase aja värk. Valdavalt ikka asfaldil ratastega ju liigeldakse.

Ja krt, ma ju kirjutasin TAVALISELT, on vaja ikka tähte närida, eriti kui midagi nagu öelda ka pole.

Peace

Postitatud: N Juul 29, 2010 6:11 pm
Postitas seenior2
Mulle meeldib su psi vs bar konversioon

--------------
No lipsas koma veits valesti vahele ja ega see nüüd kõrgema mati tulemus ka pole, kuid sinnapoole :P
Peaks nüüd vist sellest õlleteemast paluma ennast ringi tõsta, sest õlu ja jalgratas seaduse silmis ei passi nagu kokku, küll aga masuga sobib see jalgratas. Vähemasti minul üks vana, kuid igati aus soome Helkama pyörä (naistekas) pea igapäevases kasutuses. Käisin lausa vaatamas, mis rehvidel kirjas, paneks siia kasvõi uhkeldamiseks (ikkagi KAUNOTAR nimeks) ratta ja rehvide pildi aga ei oska siia panna :oops: On maantee ratas, kitsad rehvid ja ees veel orig. NOKIA rollspeed, peale kirjut. inflate to450 kPa (4.5 kp/sm/2 ) , tag.rehv kulus ära, ostsin miski veits laiema, kuid siiski kitsamat tüüpi hiinaka. no paari aastaga see juba praguline ! Aga peale kirjutatud : to 45 PSI.
Aga Erikule vastuvaidlema ajas mind just selline juhus , et olles eramajade sees suruõhu "omanik", käivad ikka naabrid ja lapsed kummi pumpamas, No kuna kõigile jalgratta ventiilidele minu autorehvipüstol ei istu, siis korra kombineerisin miski tavapüstoli+ voolikuga ja pumpasin n.ö umbes. Käis pauk, viskas rehvi veljelt maha - lasteratta rehvimantel ei pidanud vastu,eks oli vana ka juba. Piinlik oli ja sain lisatööd :cry:
Kuid : PEACE 8)

Postitatud: N Juul 29, 2010 7:08 pm
Postitas ibra
Ma olen korra peale sattunud ,kuidas tanklas üks noorema poolne velomees oma rehvi lõhki lasi. Ehk ta siis arvas et see kompressor seal putkas on kantosside pumpamiseks.Kui pole manomeetriga püstolit või see pole usaldusväärne tuleb rehvil nö. kätt pulsil hoida .Käsi on väga hea manomeeter harrastusjalgratturi jaoks ja naljalt rehvi lõhki ei lase.

Postitatud: N Juul 29, 2010 8:12 pm
Postitas helar
Sõbrad........................kurat!
Weiks ootan huviga tulemusi !

Postitatud: P Aug 01, 2010 1:13 pm
Postitas mart77
Hollandlastel (ei saa ka miskit paha šotlaste kohta öelda) koduõlle valmistamisega päris kenasti edeneb: http://www.epl.ee/artikkel/581038

Eile sain teada, mis juhtub ca 5a seisnud koduõllega -
tünnis vurts sees, vahutas kenasti, karamelli värvi, ropphapu. Krt, nagu sidrunit oleks joonud. Paarist lonksust kaugemale ei saanud aga põhja ka alt ära ei löönud :)

Postitatud: P Aug 01, 2010 4:26 pm
Postitas ibra
mart77 kirjutas:Hollandlastel (ei saa ka miskit paha šotlaste kohta öelda) koduõlle valmistamisega päris kenasti edeneb: http://www.epl.ee/artikkel/581038

Eile sain teada, mis juhtub ca 5a seisnud koduõllega -
tünnis vurts sees, vahutas kenasti, karamelli värvi, ropphapu. Krt, nagu sidrunit oleks joonud. Paarist lonksust kaugemale ei saanud aga põhja ka alt ära ei löönud :)
Kas millimallikaid sees ei olnud?

Postitatud: P Aug 01, 2010 8:10 pm
Postitas mart77
Kusjuures ei olnud, täiesti normaalne koduõlu värvus ja konsistents (va. maitse). Kihises väga reipalt kah.
Või mõtled hollandlaste raketikütust? :cheers