3. leht 5-st

Postitatud: E Apr 20, 2009 11:42 pm
Postitas Tarkteab
aga ma kirjutan teie lahkel loal nüüd omad kogemused -uus vs vana-
mõned head a tagasi,tol hetkel enese jaoks üsna kehval ajal,sõitsin autoga,mille puhul pole imestada,et politsei meid /st mind ühes autoga siis/lõpuks kinni pidas ning täheldas: pole stanget /hööveldasin selle kogemata ja täitsa juhuslikult ühe tartu politseiniku õuel; võisin edasi sõita kuna olid jõulud ning tõesti-tõesti väga libe/, pole numbrimärki /läks koos stangega/, pole kindlustust /nu need mu isiklikud asjaajamised paraku küll enamasti on ajamata..räägitakse,et kingsepal pole ju kingi kah/, pole kehtivat ülevaatest /brr../ ..rääkimata pea olematutest piduritest /sry,mõistan küll,et oli täiesti vastutustundetu sedasi sõita,ent õppisin see-eest jälle palju uut,nt kuidas vajadusel ka ilma pidama saada..kui oluline on pikivahe..jne/ mida õnneks ei osatud kontrollida ning üleüldisest vana auto kapriisidest: tahtis - sõitis,ei tahtnud - ei sõitnud /e et kui ei tahtnud,siis sütitas armatuuris kõik tuled,seiskas mootori kus aga paremaks pidas ning nii ka jäi,ning täpselt niikauaks kuni otsutas et: ok,sõidame siis pealegi ja võib ju siis et veidi edasigi../ ..pika jutu lühike mõte: janti oli palju,aga põnevust jagus ikka ka :)
....
..mistõttu /nu et kuna see eelpool kirjeldatud vahelevõtmine politsei poolt lõppes u taolise märkusega et: siin pole tõesti enam miskit teha..sõitke koju,aga ärge selle autoga küll enam üritage ..vms/ olen 2x toon auto salongistki.. ja mis siin ikka pikalt jutustada - uus auto on uus auto! ja mida uuem,seda moodsam: sõidab suisa ise, vajab aeg-ajalt vaid veidi juhendamist.. ..aga uue autoga /minu puhul nt kehtib see tõesti väga/ kohe ei raatsi kõike kuidagi noh.... ja bensiin nt ei saa ka kunagi ootamatult otsa,kuna auto suhtleb enne ammu pikalt ette..ja...

..e et tglt pole,arvan,üldse oluline kes ja kui vana masinat hindab - mõlemal on omad head ja vead - üks pakub enam põnevust,teine mugavust..kokkuvõtvalt:igal asjal on omad miinused,nagu ütles ka üks mees, kui ta ämm ära suri ning talt matusekulud sisse nõuti...

palju tänu pika jutu läbilugemise eest :)

Postitatud: T Apr 21, 2009 8:41 am
Postitas säinas
need algusepoole esitatud kütusekulu arvutused tundusid üsna uskumatud, see 2l tunnis. mu kadunud diiselgolf võis sellega hakkama saada, aga suurte mootorite, eriti bensiinimootorite, võime midagi tühikäigul säästa, äratab mus kahtlust. praktikas pakuks välja numbrit vähemalt 5 l/h.

Postitatud: T Apr 21, 2009 9:56 pm
Postitas K.Kotkas
Tegelikult on nii, et kõige parem kokkuhoid saavutatakse kui:

Ei osteta lotopileteid - iga ostmata pileti pealt säästad eeki

Ei osta alkoholi - iga ostmata jäetud pudeli pealt säästad eeki

Ei osta suitsu - iga ostmata paki pealt säästad eeki ja ka tervist

Ei osta autot -

st kui sa autot ei osta, siis ei pea sa ka kütuse eest maksma. ei pea ka hoolduse eest maksma, varuosasid ei kulu, loodus on rohelisem, ning mis kõige olulisem sa hakkad liikuma JALA või jalgrattaga või siis bussiga.

ja sealt tuleb kõige suurem sääst.


Auto on tarbeese, mille soetamine ei ole kohustuslik mitte kelleskile. Kui oled auto ostnud, siis teavitad endale, et sellega kaasneb ka kulupagas, mis on vältimatu. Kui kütusekulu on LIIGA SUUR, siis palun, osta ökonoomsem auto. See on SINU valik.

aga arutleda, kas sellest tekkib säästu, kui mootor välja suretada või kui sõita tuledega, siis härrased, alustage oma kokkuhoiu programmi kuskilt mujalt. Lausa imelik on sellist teemat lugeda.

Postitatud: K Apr 22, 2009 7:50 am
Postitas fassi
Mina ei ütleks,et 2l ulme on.Mul 9L volvo veok käib kompuutrijärgi 2l/h.ja bensukatest omega käib tühikäigul 0.9-1.1l/h sõltuvalt välistempist.Kui kliima tagant ära lükata siis jääb 0.8l/h.Tundub uskumatu aga nii need kompuutrid kirjutavad.Mis puutub mootorisuretamisse siis kunagi üks spetsialist arvas,et alate 2 min.seisakust võiks juba kasu olla kuigi ka selles nati kahtles.Arvas pigem ikkagi et sääst hakkab tekkima alles kusagil 3 min.seisakul kuna ka käivitades antakse esimese hooga sorts suurem kogus kütet kui tühjalt käies.Lugedes kokku suretused ja kui teaks täpselt palju on suurem sorts kütet siis saaks ehk isegi sotti kumb ja millal siis kasulikum oleks.
Sai nati pikk jutt aga tänan tähelepanu eest.

Postitatud: K Apr 22, 2009 10:00 am
Postitas al
fassi kirjutas:Mina ei ütleks,et 2l ulme on.Mul 9L volvo veok käib kompuutrijärgi 2l/h....
Ja jah... Olen ise ka suurtega kokku puutunud ja ka minu 12l Volvo näitab hetkel samu numbreid, 2l/h, kui laadimine või kliima taha tuleb siis veab 4l/h välja. Aga kui ausalt, siis... kogu see kompuutrinäit tühikäigul on suuur BS. Seda on kinnitanud nii p***e tunne, kui esinduse teadjamad inimesed. Näituseks külmkäivitusel on need numbrid esimesed kümned minutid 12-15 ja kui vaja siis rohkemgi. Soojalt täpselt ei tea, aga arvata, et alla 5l/h kohe kuidagi ei tule. Kompuutri ja tegeliku kulu vahe on pidevalt ca 10%.
Jagan eelppolkõnelejate seiskuohta, et ökoonoomia ei alga foori taga võtit keerates. Pigem tasub kriitiliselt autovalik üle vaadata, sest nii mõnegi liikuri muud kulud (sh. soetamismaksumus) ületavad kordades kõik kulutused kütusele.
Kui tõesti vaja kokku hoida, tasub pigem mõelda eelseisvate sõitude vajalikkusele, marsruudi planeerimisele jms, mis pisukese ajutöö tulemusel, annab rohkem kokkuhoidu, kui parem jalg iial suudab.

Postitatud: K Apr 22, 2009 5:35 pm
Postitas tiitv
Väga palju sõltub üldisest sõidustiilist. Top Gearis tegi J.C. ökonoomsustesti: Toyota Prius ja BMW M3 läksid rajale. M3 pidi Priuse järel lihtsalt sõitma 10 ringi järjest. Selle 10 ringi järel oli Toyota kütusekulu suurem kui BMW oma (1,5 liitrine hübriid vs V8 ).

Enne auto välja vahetamist tasub ikkagi vaadata oma sõidustiil üle. Puudub mõte autot foori taga välja suretada, aga siis rohelise tule süttides mootor piirajas minema kiirendada. Kusagil maakohas raudteeülesõidu taga oodates võib küll mootori välja suretada, seal on enamasti 5+ min tee kinni.

Postitatud: K Apr 22, 2009 5:51 pm
Postitas LR90
Loen ja loen ...
aga kui viimasel ristil käivitades starter ainult "sirrrrr" teeb...
Mis maksavad...

Postitatud: K Apr 22, 2009 7:41 pm
Postitas orejaP
Mis maksavad ...
... see on ju tühine nende sadade ja sadade liitrite kütte kõrvalt, mille säästad poole aasta jooksul ... irw kui mõttetu.
Lajatan oma V8-ga edasi.

Postitatud: R Apr 24, 2009 6:35 pm
Postitas Tarkteab
hei!
säästu teemaga jätkates tekkis mul sihuke küsimus,et kas nt ka iga lisakilo autos võib võtta enam kütust? esmalt on tingitud see mu küsimus lihtsast inimlikust uudishimust,aga et kuigi ma foori taga autot säästmiseks ei sureta,hakkaksin e enam mõtlema küll,et mida ja kui kaua autos ühes veaksin..
tänu ette :)

Postitatud: L Apr 25, 2009 10:03 am
Postitas hans
CÄÄRFIILD kirjutas:

14. Kasuta ainult kvaliteetset kütust.
sellega tekib jällegi probleeme.sai käidud 2 aastat tagasi autoga prantsusmaal.autos oli 4 inimest ja box katusel.euroopas võttis auto keskmiselt 8-10 l 100-le.trassil olid kiirteed ja ka nn külavaheteed.eestis sõites tln.trt trassil 1inimene autos ja ilma box-ta on kuluks 9L keskmist.sõidustiil on sama mis euroopaski oli.euroopa kütusega oli tunda kuis auto sõitis"kergemini".mootor töötas ühtlasemalt ja jõudu oli ka rohkem. ja et oleks teemase,siis tuleks kasutada 95 asemel 98.98 põleb paremini ja säästab ka nati.

Postitatud: L Apr 25, 2009 11:58 am
Postitas antik
CÄÄRFIILD kirjutas: 15. Ära soojenda autot kohapeal mootoriga.

- Alusta autoga sõitu kohe, kui võimalik, ära lase mootoril kohapeal lihtsalt töötada.
Väga kahtlane nõuanne, kütusekulu vähendamiseks peab mootor saavutama normaalse temperatuuri ilma koormuseta. Vähemalt minu masina kasutusjuhendis tootja soovitab oodata sõidu alustamisega peale käivitamist vähemalt 30sekundit (mootor töötab siis 1500rpm kiirusega, et end üles soojendada) ning siis alustada aeglaselt liikumist.

Väga huvitav nõuanne käivitamisel: Kui masin on suvel seisnud peale eelmist sõitu kuni 30minutit, siis tuleb käivitamisel gaasipedaali all hoida.

CÄÄRFIILD kirjutas: - Mootor soojeneb sõiduga paremini, kui kohapeal.
Nõus, kuid samas tekib liiga järsk temperatuuri tõus mis võib mõjuda halvasti metallosadele- metalli väsimine.

Postitatud: L Apr 25, 2009 2:39 pm
Postitas zum
antik kirjutas:...
Väga huvitav nõuanne käivitamisel: Kui masin on suvel seisnud peale eelmist sõitu kuni 30minutit, siis tuleb käivitamisel gaasipedaali all hoida ...
Et nagu aju ise ei oska "täis tõmbamist" vältida?
Huvitav...

zum

Postitatud: L Apr 25, 2009 7:47 pm
Postitas säinas
kus seda kvaliteetset kütust müüakse?

15. punktiga siiski pigem nõus. mingis nõukaaegses materialis oli märgitud 2 min koha peal, et õlitussüsteem stabiliseeruks. edasi toodi võrdluseks, et külma mootori silindrid kuluvad ka tühikigul 80x kiiremini kui töösooja mootori silindrid. seetõttu on soovitatav mõõduka koormusega sõita, et saavutada kiiremini töötemperatuur.

põhimõtteliselt on täna juba 2 põhjust, miks kasutada võimalusel bloki soojendust. elekter on kütteks odavam ja eelsoendatud mootor kulub vähem.

Postitatud: P Apr 26, 2009 8:12 pm
Postitas monstera
CÄÄRFIILD kirjutas: - Kasuta mootoriga pidurdamist, see alandab keskmist kütusekulu, on liikluses sujuvam, kui piduri kasutamine ning sunnib arvestama pikivahega.

13. Kasuta auto eelsoojendamist (elektrilist)

- Auto külmkäivituseks võib pidada mootori temperatuuri alla + 60 kraadi °C.
Kas oleks võimalik need punktid nii lahti seletada, et üks naisterahvas ka aru saaks? :oops:

Kas mootoriga pidurdamiseks vahetan sõidu ajal käiku järjest allapoole?
Mis asi see külmkäivitus on? Ja kuidas seda siis nüüd vältida... või üldse aru saada, et sellega tegu :lol:

Aitäh :wink:

Postitatud: P Apr 26, 2009 9:44 pm
Postitas andrusr
See teema on nii huvitav ja mõtlesin siinkohal uue teema, mida arutada. Jutt siis järgmine, et kui auto panna garaazi, uksed lukustada ja tuled põlema jätta, kas siis läheb aku tühjaks, või peaks garaazi uksed ka kinni panema, et vool välja ei läheks. Ma selle kohapealt jumala võhik ja mingit valemit Googlest ka ei leidnud. Äkki aitate teadjad mehed.