3. leht 6-st

Postitatud: E Dets 01, 2008 3:12 pm
Postitas margus61
Loen ja imestan :shock:. Kui Turisti rada on selline tehtud, et vints ja suured rehvid miskit edu annavad, siis on põhimõtetest ikka väga valesti aru saadud. Kui keegi ennast pisikeste ratastega kinni sõidab ja samasugused appi tulevad, on tekitatud jälg märksa suurem, kui see, mille jätab suurema rattaga auto rahulikult sõites. Viimane ASMV näitas ka seda, et paar vintsiga kolli Turisti rajal on üsna abiks, kui vaja üritusest viimase võtjaid veidi kõvemale maale sikutada...

Seega ühinen nende arvamusega, kes soovitavad hr. Saarekolli Peakorraldajal suunata oma Turisti tehnika reglementeerimise katsetele mineva energiakoguse hoopis sellele, et miski osa puzzlest sahtlisse ei ununeks, koordinaadid paigas oleks, ürituse formaat oleks selline, et parema tulemuse saavutamine ei eeldaks kihutamist jne. Lõppkokkuvõttes peaks märksa parema efekti andma :roll:.

Postitatud: E Dets 01, 2008 3:57 pm
Postitas 3FjaN
Loen ja imestan :shock: .
Läheb ikka täitsa käest ära.Üks arvab,et Turismi tehakse ainult selleks,et megapappi tasku ajada,teine juba teab,milline Turismi rada täpselt välja näeb.Ja mis tingimused hobiga tegelemisel eelise annavad.
Ja kuna oma MT-R MS rehve ei õnnestugi Saaremaal vilistada,tuleb neid kodus suitsetada.No palun,meie praegu VÄGA pehmed kruusateed ei kannatagi siis sellise vilistamise käes.
Ja mispärast üldse peaks Saarekolli Turism olema väga sarnane ASMV ,või mõne teise võistluse hobisõidule.
Pealegi teeb iga korraldaja vastavalt oma piirkonnale korrektuurid.Kellele ei meeldi,võib osaleda korralduses kohtunikuna,või siis (Seekord ilmslet jälgin võistlust mandrilt),või siis(Igatahes vilistan oma MTR M+S kumme ( ei jookse poodi uusi papusid ostma ja boikotin tehniliselt reglementeeritud TURISTi).

Urmas

Postitatud: E Dets 01, 2008 4:39 pm
Postitas hulkur
Panen selle mokalaada võistluste alajaotuses nüüd kinni ja tõstan ürituste alla ümber, sest:

1. Saarekolli osas pole korraldaja poolt veel mingit reglementi ega reegleid
2. puistatud on palju mõttetut möla, vabandatagu mind väljenduse pärast
3. turismis ei ole ega tule mingeid AK reegleid, kuna tegemist EI OLE võistlusega, vaid hobisafariga

Samuti tõstan võistluste alt ürituste alla senised ja ka edaspidi tekkivad turismi arutelud. Veelkord - turistid EI OLE võistlejad.
andres
moderaator ja EAL 4x4 AK liige

Postitatud: E Dets 01, 2008 4:49 pm
Postitas Tom 73
Ühes eelnevas teemas juba mainisin seda süsteemi mida kordan ka siin.
Rada PEAKS OLEMA lõbus kõigile, nt panna üles 90 punkti, ning raskus astmeid 3.

Mnjah. Ei ole küll turist ,aga vaata ja imesta. Kuidas küll härrased kujutavad ette turismi kiiresti viljeledes- keegi ei tule ju mõttele minna näiteks Pariisi vaatamisväärsusi külastama, nendest a´ 150 km/h. mööda kihutades :lol: Mis kuramuse punkti- ja koefitsendi jutud. Vägisi tekib mulje ,et mõned härrased üritavad võistlusklassi varustusega mujal kui võistlusklassis midagi enesele tõestada. Ja jumal hoidku kui keegi nende eelise kallale läheb. Kuid- arvan ,et tuleks jätta ära igasugune arvestuse pidamine turistis, nautimine olgu nautimine ja piisab huvitavast korraldaja poolt koostatud maršruudist millega lihtsam seda saavutada. Ilmselt jääksid hoobilt ära ka arulagedad ,ennast silmad ruutus võõra inimese maadel avastamised - eks need inimlikud eksimused ikka hasardist tekki. Ehk- kus on vähegi võrdlusmoment ,seal ka hasart. Ja kui adrekas puudub , siis suht suva ju , kas autol on vints või suured rehvid ,lõhkuma ei hakka ju keegi lihtsalt niisama. :roll:

Edu Urmasele

Postitatud: E Dets 01, 2008 9:28 pm
Postitas Rein
Aga milleks siis üldse turistide masinaid reglementeerida, las siis sõidavad,kas või korviveolise Uraaliga, peaasi, et sõidavad. Kui nad ei mahu samasse päeva ja programmi võistlejatega, siis ei pea ju seda sinna ilmtingimata juurde pookima. Las lisavad turiste siis need korraldajad, kellel selleks võimalus on.

Postitatud: E Dets 01, 2008 10:48 pm
Postitas kiiking
Just oli jutt kulude kokkuhoiust, et uued TR reeglid ei lisaks kulusid(rehvid jne).
Nüüd siis TR-de kohalt kokkuhoitud summad suuname turistidele või?
Ma arvan, et pealtvaatajad tekitavad palju suuremat kahju, kui reglemendiga piiratud turistid. Vabalt ringikulgevad ja suurt rehvi omavad vaatlejad lõhuvad kindlasti rohkem, sest tahavad autoga igale poole võimalikult ligi pääseda.
Äkki välistaks võimaliku kihutamise see, et legendis on kirjas, mis ajavahemikul sa seda punkti võtta tohid. Ühesõnaga mitte varem kui....
Kaamerad ja kellad nagunii meie aja järgi sätitud. Mingi minut ei mängi vist rolli.
TR-i kohta võiks rakendada sama asja. Määratakse ära rehvi peale kirjutatud tekst(tehas ju toodab), mitte vastavalt tujule :D "kalibreeritud" mõõteseadme näit.
NB: Herr nimekaim Urmas!
Ära piira turistide autode tingimusi, vaid las turistid jälgivad olukorda vaatlejate hulgas. Kui turisti rada kulgeb võistluse lähedal, siis on vaatlejad ka paremini jälgitavad. Siis saab rakendada ka vanasõna "kus viga näed laita, siis mine ja laida". Kasu ehk kõigipoolne.

Postitatud: T Dets 02, 2008 8:12 am
Postitas rommi
Minumeelest läheb kohale see, kellele tingimused sobivad ja kogu lugu. Selles suhtes on Urmasel õigus - miks peaks Saarekolli turist olema sama, mis ASMV? Korraldaja oma asi, mis tingimused ta seab... iseasi kui palju ta sellega osavõttu piirab või hoopiski juurde tekitab. Ma nägin ka ASMV tavaseades masinaid turistiklassis teeääres seismas, kuna rada läks veidi "karmiks".
Isiklikult mina ei viitsi küll turismi pärast uusi rehve soetama hakata ja jätan pigem ruumi linnarehviga masinatele - needki tahavad ju sõita :) Või mine tea, äkki leian tõesti indu originaalmõõdus talvekad alla kruvida.

Postitatud: T Dets 02, 2008 10:22 am
Postitas e.p.
Tore on lugeda ja meenutada isennast ja tegemisi 5 aastat tagasi,kus ka üritasime "muuta" ja "suunata" asjade kulgu :)
Peale seda,kui sai mõned võistlused koos Joeliga ette valmistatud ja korraldatud muutus nägemus ja arusaam,mis selle asja taga tegelikult on ... kuude viisi metsas turnimist ... kõikvõimalike ametnike ees ennast madalamaks kui muru tegemine ja kõigelõpuks rehaga kellegi kodutee riisumine ja moraalsete haavade lappimine olgu siis 500.- rahatähtedega või konni või õllega.
Kuna võistluse korraldaja võtab kogu vastutuse enda peale ja sisuliselt paneb iseennast panti terve selle segase seltskonna eest,siis korraldaja ka kehtestab reeglid ja tingimused ehk võistluste juhendi koostöös eal-i alakomiteega.Osalejatel jääb lihtsalt valik kas nõustuda või mitte kehtestatud mängureeglitega ja nautida seda,et on veel inimesi,kes jaksavad-viitsivad ja tahavad selliseid üritusi korraldada ... minu lugupidamine :)

Peaksime pigem tänulikud olema,et on hakatud tõsisemalt pakkuma tegevust "turistklassi" näol seltskonnale,kes muidu käib sihitult võistluspiirkonnas kaasa elamas ja aega mõnusalt veetmas.
Nautige hetke ja võimalust ,mis teile pakutakse mitte ärge üritage muuta seda,millest te tegelikult päristäpselt aru ei saa :)
see,kui paarikümneliikmelises seltskonnas on mõni,kes pole rahul on täiesti normaalne ja tavaliselt on ka nemad lõpuks rahul ;)

Postitatud: T Dets 02, 2008 10:26 am
Postitas MahviaDeTyrk
Tia kas tehasemõõdust väiksem rehv on väga suur patt ?
Aga tehase meeterõõdustiku rehvi asemel samas suuruses tollmõõdustiku rehv ?

Postitatud: T Dets 02, 2008 6:01 pm
Postitas Olle
Mõtlesin veelkord ka oma arvamust avaldada.
Kõigepealt loomulikult olen kursis milline bürokraatiaahel tuleb Urmasel läbida saamaks peale eelmise aasta jamasi taas resolutsioone sõidu korraldamiseks jne.. tõesti müts maha, et ta viitsib sellega pusida.

Aga ikkagi tagasitulles rehvi mõõdu juurde, ok, mõistan, et MT on karvane ja keerutab rohkem p*ska üles. Aga rehvilaius ja kõrgus annab ju vastupidi eelise pehmel kruusateel tee säästmiseks ?

Kui päris aus olla, siis olen ma täiesti nõus sellega, et korraldaja teeb reeglid ja osalejad täidavad neid. Olgu selleks siis kas eelpool mainitud lilleline kruus , mesimummi kostüüm.... you name it..
Pigem üritan antud teemas olla konstruktiivne ja jagada oponeerivaid argumente, et saavutada kõigile parim tulemus. Ehk tasuks hoopis kaaluda oluliselt rängemaid reglemente. Iga trassile mineja annab allkirja selle eest, et ta võtav vastutuse raja säilimise eest ning maksab loodusdeposiidi, mida ei väljastata enne kui 10 päeva pärast võistlust ning omakorda ei väljastata seda ühelegi võistlejale enne kui on selge, kes on saanud selle jamaga hakkama. See paneb mind vastutama ka lisaks Hr Lombile kaasvõistlejate ees ... ?
Kui ma ehitan omale korraliku Safary auto millel on väike tõste, ees ja taga rauad, 255/75-15 rehvi asemel 35 tolli ratas , sisse ehitatud turvapuur, taga kuudis töökoda jne jne. (minul pole sellist autot, lihtsalt näide) Ühesõnaga ühe tõelise offroad turisti auto, siis miks peaks ma sõitmaks offroadvõistlustel turistina omama Honda CRV'd või viima oma just nimelt Safary turismi auto taas tehaseseadesse? Me ei sõida ju võidu, ma ei taha auhinda, me ei taha et kõik peaksid olema meiesugused kollid, me ei taha ainult munadeni porist koosnevat rada... ainus mida me tahame on sõpradega lõbusalt sõita väiksest safarit ja tibake pusida mis iganes ülessannete kallal ning saada osakest sellest melust...

Või tasuks äkki sel juhul kaaluda GT ja T klassi sisse viimist Saarekollil?

Postitatud: T Dets 02, 2008 6:50 pm
Postitas yanekk
Olle kirjutas:
Ehk tasuks hoopis kaaluda oluliselt rängemaid reglemente. Iga trassile mineja annab allkirja selle eest, et ta võtav vastutuse raja säilimise eest ning maksab loodusdeposiidi, mida ei väljastata enne kui 10 päeva pärast võistlust ning omakorda ei väljastata seda ühelegi võistlejale enne kui on selge, kes on saanud selle jamaga hakkama. See paneb mind vastutama ka lisaks Hr Lombile kaasvõistlejate ees ... ?.... Me ei sõida ju võidu, ma ei taha auhinda, me ei taha et kõik peaksid olema meiesugused kollid, me ei taha ainult munadeni porist koosnevat rada... ainus mida me tahame on sõpradega lõbusalt sõita väiksest safarit ja tibake pusida mis iganes ülessannete kallal ning saada osakest sellest melust...
Nõus 200% selle jutuga :thumb:

Postitatud: T Dets 02, 2008 9:37 pm
Postitas yanekk
Enda vaatenurgast vaadates.
Kui sõidan turisti,siis oht et satun kuhugi mitte sobivasse kohta on väike.
Lihtsalt saavutus sportlasi vaadates ja paremaid vaatamis kohti otsides,on risk sattuda kellegi kapsamaale palju suurem.Lumi(kui on)katab ju kõik kinni,mina kui mittekohlik ei tea mis seal lume all parasjagu on,eriti kui kellegi jäljed on juba ees.

Postitatud: T Dets 02, 2008 10:32 pm
Postitas Olle
CÄÄRFIILD kirjutas:....Turist kruiisib avalikel teedel ja konkreetset rikkumist fikseerimatta ei saa väita ,et mingi räige rikkumise teostas just Turisti liikur ,mitte aga suvaline piirkonnas tiirutav maasturiga huviline.....
Kui aus olla, siis on üsna ebatõenäoline, et kedagi publikust huvitab millise välikäimla või infotahvli taga ripub turisti puzzle tükike. Pigem on tõenäosus et publik künnab ülesse päris võistlejatele ettenähtud radade ümber asuvad metsateed ja sihid .. Olgem ausad, eelmisel aastal üles küntud rajakesed turisti trassil olid ikkegi turistide enda tehtud.
lisaks on ju võimalus mängida meil endal niiöelda kohaliku konstablit. Kui kasutada teatud, kui mitte kõikide välikäimlate fotografeerimiskohustust, siis on ju võimalik fikseerida meil rajale jäävad mõistusevastaselt segipudratud paigad fotoga, ning vajadusel saab kellaaegade põhjal ka üsna lähedale sel hetkel antud lõigu läbijale. St kui kellaajaliselt kolmandana punkti läbind inimene ei täheldanud maastikukahju ja ajaliselt viies nägi, siis on vaja kindlaks teha kas tegu oli 4 või 5 masinaga...ja mida rohkem MT rehv seda lihtsam mustri järgi tuvastada...ok, tegelikult läheb see nagu rohkem luurekaks ja eradetektiivi tööks. äkki saaks ikkagi legendi kirjutada võimalikult selged juhised. seda enam, et pole ju võistlust. On vaid avastamisrõõm.

On olemas veel üks variant.... Turistile antakse kardid, kuhu on trass peale joonistatud. peale igat punkti on sul viis võimalust edasi minekuks. kõik on erinevalt maha märgitud. punktis saad sa mõistatust lahendades vastuseks numbri ühest viieni ning õiges suunas edasi liikumiseks tuleb sul valida ntx viies kaart. ülejäänud neli viivad sind punkti kus pole välikäimlat. aga nad viivad sind punkti ja kellegi õunaaeda sattumine välistatakse just nimelt nende kaartide põhjal... Jumal küll.. tegelikult on võimalusi maa ja ilm .... Pigem on küsimus ikkagi tahtmises :wink:

Loomulikult on igasugu jamade vältimiseks lihtsaim viis kutsuda kohale turistid näiteks Cherokee'dega

Postitatud: T Dets 02, 2008 11:07 pm
Postitas 3FjaN
Kui teist keegi läheb hobikorras pundiga kalareisile,kas siis on ka nii,et korraldaja määrab koha ja tingimused,ning kes sellega nõus on liituvad reisiga?Või käib ka paar kuud ette igavene kauplemine?
Või kui lähete üldjahile ja kui jahijuhataja määrab ajajad ja kütid,ning teadustab jahitavad ulukid,siis hakkab üks kemplemine?Küll ei näe ohutusvestis hea välja,või ei ole õiget relva kaasas,või ei ole õigeid jalatseid,jms.
Ka siin foorumis on postitamisel omad reeglid,milliseid nii mõnigi siinne teadjamees teiste postitajate puhul kiivalt jälgib.Eksimisel antakse sellest kohe teada postituse kustutamise teel.Ja ennäe,tuleb uus postitus,milline juba vastab reeglitele.Kroonilise eksimuse korral suletakse kasutajakonto.

Millist tegevust nendest siis jäigaks kõvatamiseks nimetada?

MahviaDeTyrk Postitatud: Teis Dets 02, 2008 10:26 am
Tia kas tehasemõõdust väiksem rehv on väga suur patt ?
Aga tehase meeterõõdustiku rehvi asemel samas suuruses tollmõõdustiku rehv ?
Kulla Tyrk,ma olen ka ise 12 aastat Tartus elanud,mõned hooajad Tartu Vaimuga kõrvuti võistlusautos istunud.
Seda enam on mul kurb,et intelligentsivaakum on ka Vaimupealinna jõudnud.Katsume koos sellest üle saada.

LGP.kaim Urmas
Ma ootasin sinu avaldust juba natuke varem,kuid parem hilja...
Kui ostad normaalse talverehvi asemel 32-tollised MT-R rehvid ja paigaldad vintsi,ei saa ökonoomiast kuidagi juttu olla.Võib olla on mul lihtsalt vähe haridust ja ma ei saa sellest aru.
Ja korraldaja vastutab osalejate,mitte pealtvaatajate eest.
Kihutamine on valus teema läbi aastate.Seda on ka reglementeeritud,kuid reglemendi jälgimine on võistleja peas kinni.

Olle
Pehmel kruusateel,metsateel,eriti nende kurvides lõhub MT-R korduval läbisõidul pinnakatet oluliselt rohkem kui MS.Järele proovitud.Ja ma tõesti ei tahaks,et kuskil kirikuhoovis,mälestuskivi juures,või kus iganes,tekiksid liialt kiiresti,liialt sügav sõidujälg.

Turistile tuleb juhend ja omad piirangud,niipalju kui hobiklassile vaja.Ilma ka enam ei saa.

Urmas

Postitatud: N Dets 04, 2008 11:53 pm
Postitas Daniil
Urmas , parem kui saa teeksid turistide rajast täispika video ja paneksid selle võistluste kodulehele üles. Hea oleks kui sinna oleks keerulistele kohtadele infot peale loetud , et kuidas läbid ja millise hooga. Aga ennekõike peaksid sa garanteerima, et M+S rehviga saab igalt poolt läbi. ( ma ei hakka asjata kummareid ostma ). Muidu ma ei tule üldse sinuga jamama sinna Saaremaale - mängin parem kodus kassiga !