"Konnaga" pukseerimine

Koht kus käsitletakse Transpordiameti (ARK), tehnoülevaatuse, liiklusseaduse, liikluskindlustuse ja muude õigusaktidega seotud teemasid.

Moderaator: Moderators

Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

RAMBO kirjutas:küsiks korra vahele,kuna endal konna ehitamise mõte päävakorras:
kas on ka mingeid kõrgus,laius,diisli pikkus jne... täpsemaid andmeid?(kuskil,kellegil)
küsin sellepärast,et mul vedeleb üks vana audi tagasild ja äkki sellest tegema hakata on kasulikum.kuna sellega jääks ta madalam.
kas diisli võib teha ära käiva. :roll:
Aga mul on joonisedki varsti valmis :?::
Kui enne 15.30 minu juurde Betooni jõuad, võid ühte käru uurida, mis on väga hea ja mille järele omalegi teen.
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
RAMBO
True Off Roader!
Postitusi: 1337
Liitunud: E Aug 13, 2007 8:50 am
Asukoht: Kodusadam on Rapla tel.56 740 725

Postitus Postitas RAMBO »

Aga mul on joonisedki varsti valmis
Kui enne 15.30 minu juurde Betooni jõuad, võid ühte käru uurida, mis on väga hea ja mille järele omalegi teen.


eeldan,et tallinnas betoonis aga kahjuks pole tallinna poole asja...
tegelt olen kunagi väga,väga ammu isegi sõbraga,müügiks ühe kokku klopsind.
näha tahaks sellepärast,et,äkki saab mõne parema nipi,mõtte,lahenduse.
näiteks pealesõidu plaatide ja diisli suhtes...
joonised ,endaomast teen siis,kui valmis.esialgupole plaanis arvele võtta. :!:
Veoteenus ja auto transport Raplapuksiir@gmail.com +372 567 40 725
ITst MITTE MIDAGI.
Kasutaja avatar
Heinza
Fitting 44"
Postitusi: 432
Liitunud: R Aug 10, 2007 1:50 pm
Asukoht: Pärnu ; Vigala
Kontakt:

Postitus Postitas Heinza »

v6sa kirjutas:See täismasside summa on üks tore asi, sest erinevad seadused defineerivad seda erinevalt. Üks annab BE puhul piiriks 3500, teine lubab B-katiga 3500+kerghaagis (750 kg)=4250 kg. Tõsi, viimane mööndus tuleb mängu vaid kerghaagise ja raske veduri (usaraud näiteks) puhul, mitte autotreileri veol.

BE on vaja alati, kui haagise registrimass ületab veduki tühimassi. Haagise tegelik mass ei huvita kahjuks kedagi... :cry: ...
Täismassidega pole seaduses küll miskit reguleeritud, seal ikka REGISTRIMASSID , ja registrimasside summad kirjas. Mina lihtsalt liitsin oma maasturi tühimassi treileri tühimassile ja saadud summa lasin ARK s treileri registrimassiks panna ja samas lasin oma vedukil PG. Boxeril kandevõime arvelt registrimassi vähendada ja saigi ilus 3495 kg autorong millel veduki tühimass on suurem kui treileri registrmass ja kõik on seaduslik. LIHTNE KIIRE ja MUGAV. Muidugi peale võistlust tuleb suzuke puhtaks rookida muidu läheb kaalus lõhki :D
Ja veel üks tähelepanek, ülekaalu eest on trahvid tunduvalt väiksemad kui lubadeta sõidu eest, ning kaalusid on teedel treilerit kaalumas suhteliselt vähe nähtud. 8)
me oleme raha nimel igasugu lollusteks valmis , isegi tööd tegema , vist !? aga haakekonksu ja klaasid võid ikkagi minu käest osta! tel. 566 939 70 .
SUZUKE Offroad Team 2009 4x4 vaba klassi 1. 2010 4x4 vaba klassi 2.
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2480
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Õige parandus! Täismass ei huvita meil praegu kedagi, ikka registrimass. Minu viga.:oops:

Heinza variant on selles mõttes õige, et asi on seadusega 100 % kooskõlas. Eeldusel, et kulgur on mudast ja liigsest veest tühjendatud ja veduki (vähendatud) registrimassi koormamisega lõhki ei aeta;)

Õige on ka see, et ülekaalu (eriti sellise mõnekümnekilose) korral võidakse ka lihtsalt näppu vibutada, kuid lubadeta sõidu korral pannakse saba tee äärde. Või sitemal juhul kohalekutsutud puksiirile, kuna sama saba ei tohi sa ka tühjana vedada, kuna REGISTRIMASS läheb lõhki... :x

Mind on kaalutud keskmiselt korra aastas. Äkki on lihtsalt halb õnn... :shock:

Mis puudutab konna tegemist. Kui endale konn teha, siis tasuks panna pöördkelgu tõkised ikka nii, et kelk ei laseks autokülg rattakandurite otsa keerata. Tülikas võib see ju tunduda ja rihmadki võivad puruneda, kuid odavam ikka, kui kogu külge üles taguda.

Kui nüüd mõtlema hakata, siis korraliku tõste korral mahub kogu konn vist maasturi kõhu alla keerama --> pole see aspekt väga oluline. Aga sileda küljega sõidumasina vedamisel on küll.

Need prillid, mida mina näinud olen, on küll liigendiga olnud. Tõsi küll, lukustatavad kas keti või sõrmega, kuid siiski pööravad. Kuna tagarataste abirattad (millest ka see teema hakkas) fikseeritakse mõlema poole rataste külge, siis ei usu, et nad hakkaksid kõrvale jooksma - mis neid sunnib, kui veetava auto sild ikka auto küljes kinni on? Samas, ka konna puhul fiseeritakse ( või vähgemalt sunnib enesealahoiuinstinkt seda tegema) ikka mõlemad rattad, kuid nagu Landy kogemused näitavad, ei pruugi see piisav olla. :roll:
Kasutaja avatar
Madis
True Off Roader!
Postitusi: 1115
Liitunud: N Mai 05, 2005 12:40 pm
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Madis »

v6sa kirjutas: Õige on ka see, et ülekaalu (eriti sellise mõnekümnekilose) korral võidakse ka lihtsalt näppu vibutada, kuid lubadeta sõidu korral pannakse saba tee äärde. Või sitemal juhul kohalekutsutud puksiirile, kuna sama saba ei tohi sa ka tühjana vedada, kuna REGISTRIMASS läheb lõhki... :x
Minu puhul see ei kehtinud - peale protokolli vormistamist lasti mul rõõmsalt edasi sõita. Seda siis tühja treilaga. Nagu oleks paugust see puuduolev kat ilmunud :shock:
TR3 BHC
Madis 5115033
v6sa
I live off from the mud
Postitusi: 2480
Liitunud: R Aug 19, 2005 4:31 pm
Asukoht: Harjumaa lõunapiir

Postitus Postitas v6sa »

Madis kirjutas: Minu puhul see ei kehtinud - peale protokolli vormistamist lasti mul rõõmsalt edasi sõita. Seda siis tühja treilaga. Nagu oleks paugust see puuduolev kat ilmunud :shock:
Vedas siis...

Minule peeti pikk epistel registrimassi teemal aga suutsin kodanikud korravalvurid tühjale hobutreilerile viidates surnuks rääkida. Aga kordnikud ütlesid, et kui mul oleks koorem peal olnud, siis oleks treila sinna jäänudki. Niimoodi talitatavat just autotreileritega...

Eks ma pean siin ilmselt tänama ka madallennul lähenenud bemarivenda, kes patrullile elu sisse ajas, mistõttu nad mu ka minema lasid ja fööni järele haarasid.
altraditional
Mudder
Postitusi: 95
Liitunud: P Mai 17, 2009 12:27 am

Postitus Postitas altraditional »

Küsiks lühidalt, kuidas on seaduslikult ja/või kogemuslikult, kas konnaga ehk jäiga lüliga vedades peab veetaval autol ÜV olema? Kindlustus?
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

altraditional kirjutas:Küsiks lühidalt, kuidas on seaduslikult ja/või kogemuslikult, kas konnaga ehk jäiga lüliga vedades peab veetaval autol ÜV olema? Kindlustus?
Seduse järgi on mõlemale vastus JAH.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
Olle
Fondihaldur
Postitusi: 442
Liitunud: N Sept 20, 2007 8:08 pm
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Olle »

Landy- oskad äkki näidata seadusepügalat kus oleks kirjas "jah"
Kindlustusest saan veel aru. ehk teisisõnu kui auto on "arvel" siis peab ta olema ka kindlustatud. Eri case oleks, kui ma pukseerin registris mitte olevat mistahes pukseeritavat objekti- olgu selleks ratastega Progress paat, kombaini heeder, generaator või mozkvits 401. Kui ma teen seda valgel ajal, kinnitades sappa ohukolmnurga ja veendudes , et ka ülejäänud 22.peatüki nõuded on täidetud, ei näe ma küll vajadust liikluskindlustuse ja tehno ülevaatuse järele :?:
"In MUD we lust" Ž
Ž By Valge Hiir
Uunorallitasin juba 99'dal aga vahepeal olin pikalt haige - 2 ratast ei vedanud....
Kasutaja avatar
sirr
Rock Crawler
Postitusi: 856
Liitunud: N Veebr 27, 2003 11:23 pm
Asukoht: Vääna-Jõesuu
Kontakt:

Postitus Postitas sirr »

Koormatud konna (on alles termin :) ) loetakse võrdväärseks jäiga ühenduslüliga pukseerimisega. Ülevaatust loomulikult olema ei pea, küll aga kindlustus.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Mait Miller tõlgendab sedusi nii:

Kuna minu arusaamist järgi liigub pukseeritav kas ülevaatusele, remonti, garazeerimiskohta või ARK-i siis sellel sõiduriistal ei pea olema kehtivat ülevaatust kui sõidukil ei ole eriti ohtlikke rikkeid või puudusi, mis välistaksid sõiduki kasutamise liikluses. Seda lubab ”Mootorsõiduki ja selle tehnoseisundi kontrollimise eeskiri” https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12750095 § 3. Ülevaatuse korraldamise üldnõuded lg 7
Mis puudutab kindlustuse olemasolu kohustusesse siis Liiklusseaduse § 16. Sõiduki kindlustamiskohustus https://www.riigiteataja.ee/ert/act.jsp?id=12988858
– selgitab millistel juhtudel on sõiduk vabastatud kohustuslikust liikluskindlustusest. Ülejäänud juhtudel peab sõiduk olema kindlustatud kui ta osaleb liikluses. Jäiga ühenduslüli korral on auto nagu haagis ja temal peab olema kehtiv liikluskindlustus nagu haagistelt seda nõutakse. Jäiga ühenduslüliga tohib pukseerida alles siis kui pukseeritaval autol ei ole liiklusohtlikke rikkeid. Sõidupiduri olemasolu ei ole kohustuslik kui on vedaja ja veetava kaalude vahekord paigas (LE §218 lg.3)
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
antsa911
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 118
Liitunud: R Dets 26, 2008 5:58 pm
Asukoht: Tallinn/Keila/Põltsamaa

Postitus Postitas antsa911 »

Soovitan seadust ka omasoodu tõlgendada: järelhaagis on "konn", millel on kindlustus ja "mootorsõiduk" on koorem. Kas koormat peab kindlustama? Kas koorem saab olla mootorsõiduk (puudub näiteks 1 ratas või roolimehhanism). Mõtlemisainet natuke.
Ostan laste ATV või krossika, pakkumine PS!
Kasutaja avatar
urmas
unistus kahest 4-pakist kapoti all
Postitusi: 1917
Liitunud: E Jaan 01, 2007 4:04 pm
Asukoht: Kalamaja, Kilulinn... 5o59185

Postitus Postitas urmas »

antsa911 kirjutas:Soovitan seadust ka omasoodu tõlgendada: järelhaagis on "konn", millel on kindlustus ja "mootorsõiduk" on koorem. Kas koormat peab kindlustama? Kas koorem saab olla mootorsõiduk (puudub näiteks 1 ratas või roolimehhanism). Mõtlemisainet natuke.

Mõtlesin väheke.
Kes kindlustaks konna, mis arvel ei pea olema?
Kas koorem tohib mööda veereda?
Snegurochka ex.
Authorities require that a person be gone 48 hours before they`re consodired missing (longer, if they drive a Jeep)
Uued tuuled....IF IT DOES NOT BREAK, IT'S TRIALJIMNY.
Kasutaja avatar
reimo
Rock Crawler
Postitusi: 661
Liitunud: L Okt 21, 2006 2:35 pm
Asukoht: Jõelähme tel:51909391
Kontakt:

Postitus Postitas reimo »

No tegelikult on ju olemas konnad, millel on kindlustus ja kus koorem ei veere mööda maad...
Neid nimetatakse treileriteks :D
Ja konn jääb ikkagi pukseerimise abivahendiks koos siit tulenevate piirangutega.
Oli Grand Cherokee '93 metsasõitudeks - müüdud
Nüüd Grand Cherokee '12 teedel liikumiseks ja veduriks
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17417
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Re: "Konnaga" pukseerimine

Postitus Postitas Landy »

Imelik küsimus. "Konnaga" vedades peab teatavasti sabas jõlkuval autol olema kindlustus, kuid kui sooviks sellega vedada ratsel auto raami (Üks sild peal ja teine maas ja ohukolmnurk sabas)? Kas sellisel juhul muutub konn+ratastel autoraam juriidilises mõttes tehnoloogiliseks seadmeks pukseerimiskiirusega 25km/h või ei tohi sellist kooslust üldse vedada?
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “ARK, TÜV, kindlustus ja muud juriidilised küsimused”