20. leht 28-st

Postitatud: T Sept 07, 2010 1:24 pm
Postitas Libekala
Ma küsiksin, et mis takistas CRV-de ja ka muude linnamaasturite omanikke näiteks Klaperjahi turistide seiklusel osalemast? Kas peeti osavõtutasu liiga kõrgeks või rada liiga lihtsaks? Või pole Turistklass lihtsalt piisavalt prestiižne? Mingi põhjus ju on kui kümnetest (kui mitte sadadest) metsa ihkavatest meestest ja masinatest ühtegi kohale ei tulnud. Kas olukord tõesti muutuks kui klass TR 0-ks nimetada, numbrid autoustele kleepida ja osalejatele kiivrid pähe sundida? Minu tagasihoidlikul hinnangul olid nii Saarekolli, Mudakoonu kui Klapperi turisti radadel olemas kõik elemendid mille vajadust "sportturistide" jaoks nimetatud on. Suvesõitu ei kommenteeri kuna selle rajaga pole tuttav. Praegune arutelu teemal kuidas teha turistide seiklus/võistlus sisukamaks, on toonud välja vaid ühe mõtte, millega seal juba arvestatud pole - hindame ka osavõtjate riietust!? Ühesõnaga pole minu meelest mõtet hakata looma uut klassi kui olemasolevaski on napilt osalejaid ja uues klassis midagi sisuliselt uut pole.

Postitatud: T Sept 07, 2010 1:31 pm
Postitas e.p.
Urmas:
Tundub, et see jääb viimaseks initsatiiviks selles foorumis. Vaevalt keegi enam söendab millegi uuega välja tulla. Lihtsam on rääkida hüdrofooride paigaldamisest ja teele servituudi seadmisest kui arendada mingit kostruktiivset arutelu 4x4 teemadel. See on juba 3 isiklik kommentaar kogu selles teemas ja kaks esimest pidid olema juba märgiks, et ma peaks vait jääma.
Pagan küll, oled Sa midagi konstruktiivset välja pakkunud siin ???
Loe oma postitused läbi ... üks suur ja ümmargune jutt, et oleks ja teeks ja mis kõik veel !?
Räägi jutt, mis on jutt ... ei pea vait olema aga süvene veidikene teemasse !

Enne jäi veel lisamata ka selline võistluspaik, nagu Lehtse, seal ka võistlustel just linnakatele tehtud rada "pärismaasturite" kõrval ja selgitatakse välja ka paremusjärjestik. Kusjuures väga mõnusad ja positiivsed üritused alati :)
Kui palju neid "Crv" omanikke, kes oma sarja tahavad on nendel üritustel osalenud ???

Postitatud: T Sept 07, 2010 2:13 pm
Postitas pilgrems
Lehtsele annab plus punkti juurde ka hind mida korraldajad küsivad.

Kevadine sõit Lehtses ja Mudakoon olid samal päeval kus juures Lehtses oli kohal rohkem sõitjaid kui Mudakoonul.

Hinnavahe kordades erinev.

Eelmise aasta Turisti rajad olid head, näpuotsatäis muda või karjääri oleks võinud juures olla.

Postitatud: T Sept 07, 2010 3:15 pm
Postitas Landy
Need paar üritust kus Turisti rada sõidetud on olnud ühtviisi mõnusad nii MT ja vintsiga varustatud masinale, kui linnarehviga "igapäeva" päris maasturile. Tänud rajameistritele!
Kui keegi mind kloonida oskaks aitaks isegi igati turismi kalssi arengule ja radade/üristute korraldamisele kaasa. Hoolimata Petsi kriitkast virisen ja ütelen, et ööpäevas on kõigest 24h ning lisaks nelja LR klubi ürituse organiseerimise ja 3-4 võistlusel kontunikuks olemisele rohekem korraldada ei jõua.

Samas, kui keegi hüva nõu või mõne üritus jaoks radu otsib, siis jagan seda infot hea meelega.

Postitatud: T Sept 07, 2010 3:30 pm
Postitas e.p.
Kristjan, see pole kriitika vaid sõbralik nöök ;)
EIEIEI, ärme hakkame Sind kloonima, küll välja vead :lol:

Nagu näha lisandub ürituste listi veel 4 sõitu LR klubi poolt ... (olen kunagi osalenud ja väga ok)

Tegelikult võiks olla miski "Seinaleht" - kalender, kuhu saaksid kõik korraldajad omad sõitude ja ürituste info üles panna. (foorumipõhist vist pole, on ainult alakomitee oma?)

Postitatud: T Sept 07, 2010 4:14 pm
Postitas Landy
e.p. kirjutas: Tegelikult võiks olla miski "Seinaleht" - kalender, kuhu saaksid kõik korraldajad omad sõitude ja ürituste info üles panna. (foorumipõhist vist pole, on ainult alakomitee oma?)
Mõned aastad tagasi tegin mina seda tööd vabatahtlikult ja kogusin kõigi 4x4 klubide ja seltskondade plaanid ning üritused kokku. Tegin tabeli ning ja panin selle kas siia või kandunud 4x4offroad.ee forumisse üles.

Kiiruga leidsin ühe sranase teema:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=1298

P.S. LR klubi üritustest on kahjuks vaid kaks avalikud.
Tõsi, paar korda aastas olen korraldanud ka kõigile avatud linnamaasturite safareid ja plaanin seda edaspidigi teha. Seni pole seal osalenud inimesed veel rusikaitega kallale tulnud ja väga mossis nägudega ära läinud.

Postitatud: T Sept 07, 2010 4:28 pm
Postitas totu
Itimeestele?
Kas on võimalik teha foorumi alajaotust, kus teemad järjestuvad mingi etteantud väärtuse (antud juhul kuupäev, kuu, aasta) alusel ja paigutuvd lõppu väärtuse ületamisel (kuupäev möödunud)? Kui keegi teeb teema, lisab kindlasti toimumise kuupäeva (nt. kohustuslik väli). Sel juhul oleks kõikvõimalikud üritused alati toimumise järjekorras (järgmine üritus alati esimene) vaadatavad, kommenteeritavad jne.

Postitatud: T Sept 07, 2010 4:29 pm
Postitas e.p.
See võiks olla ürituste all eraldiseisva lehena, kuhu ei saaks "müra" tekitada.
Korraldajad (võistlus, meeldiv väljasõit jne), kellel huvi oma üritus üles riputada, saadaksid vastava infi modele jne ...

Oleks lihtsalt leitav üldine kalender :roll:

Postitatud: R Sept 10, 2010 6:46 pm
Postitas Päkapikk
Lugesin läbi Tai algatuse ja valikulistelt mitu lehekülge talle lõuksi panemist. Esiteks mul on hea meel näha, et selline idee on välja käidud. Teiseks ma tõsiselt imestan, et sellest selline materdamine tuli.
Vabaklass sõidab ju TR2 ja TR3 rada ja idee oli see, et tehemist on tehnilistest nõuetest peaaegu VABA klassiga ja see paiguta ennast tr2 ja 3 vahele. Sinna ei ole ju asja ettevalmistamata autoga. TR1 klass ei ole enam ammu originaal ja on tõesti pigem originaalne. On ju tore nentida, et tehnikasport on kallis asi, kuid kui mitte auto ise, siis auto ja 1 hooaeg on 150000 kindlasti.
Ma usun, et hea turistirada on selline tr0 vääriline. Ehk rada, mille suudab läbida ilma probleemideta AT rehviga müügisaalist välja sõitnud Landcruiser, ilma et peale selle raja läbimist on vaja autole kümnete tuhandete eest remonti teha. See võiks olla võistlusklass, kus auto sõidab ise kohale ja samade rehvidega suudab raja läbida. Navigatsioon oli Ämaris kunagi selline üritus. Ühesõnaga rada, mis on ette nähtud maastikuautole läbimiseks.
Tai mina olen su mõttest vaimustuses.

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: L Nov 24, 2012 7:36 pm
Postitas Mony
lugesin terve selle threadi läbi ja panen kaks ettepanekut kirja:


1) Võistlusspordi algajate klass
teeks klassi mis lubaks ainult tehaseseades sõidukeid (NB! kehtib ka rehvimõõdu kohta, mis muideks ka LE-s nõutud).
Limiteeritud nimekiri lubatud mudelitest, mida jooksvalt täiendada vastavalt vajadusele (et vältida
olukorda kus keegi mingi eksootilise tankiga võistlemise teistel mõttetuks muudaks). N: LC, Patrol, Niva, UAZ, Jimny etc.
Sõit punktide peale (orienteerumise stiilis), mitte ajasõit (et vältida liigsuuri kiiruseid)!
Mõni punkt võiks olla konkreetselt läbivusele orienteeritud, et anda väike eelis parema läbivusega autole, kuid neid peaks olema piisavalt vähe,
et teistel võidulootust nullida ei saaks.
Teise võistleja välja aitamine võiks tuua näiteks lisapunkti ;)

Ehk et võistlemiseks piisaks mõnest tuhandest eurost ja auto24 avamisest. Olen ise säärastel üritustel käinud (jimny, uaz, ranger) ja väga äge oli,
miks mitte väike võistlusmoment lisada.

2) Viigipükste takistusrada

Polügon erinevate raskusastmetega takistustega. Iga mees vaatab ise millist üritama hakkab ja palju oma autoga riskib. Analoog libedarajaga, et
ennast ja autot proovida. Motivatsiooniks see kui CRV mees mõne takistuse ära võtab mida naabri RAV4 ei võta (JACKPOT!!!) ;) Et tekiks nagu mingi
scoreboard kes millised punktid on milliste autodega ära võtnud.

Ehk et mine ja proovi legaalses kontrollitud keskkonnas enda võimeid. jäävad ehk mõne talumehe põllud rüüstamata (!)

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: P Nov 25, 2012 8:47 pm
Postitas kulutaja
See nii pikalt-laialt jahutud teema. Esiteks on võistluste korraldamine seotud suure aja ja tööga. Usun,et keegi ei jõuaks hakata lisaks praegusele turistiklassile lisaks, tegema veel 1te erealdi rada linnamaasturitele ja IX bemmidele. Ja mis praegusel turistil viga on!? Viimased sõidud on näidanud,et rajad on just sellised,et on võimalik sõita erinevate autodega, võtta erineva raskusastmega punkte, sõita mööda asfalti,kruusa,mülkaid või isegi vee all jne... On olnud toread päevad ja ööd nendele, kes ei trügi võistlema. Lisaks on nendele, kes oksakiimustusi kardavad, ka autoorienteerumise võistlused, kus saab sõita igat tüüpi autodega. Plus võimalus võtta punkte joostes...
Teiseks. Räägid rehvimõõdust mis olevat LE´s kirjas!? Minuteada on või ei ole rehvimõõt kirjas auto tehnilises passis. Passis kirjasolev peab vastama tegelikkusele. Minu autol(ja paljudel teistel maasturitel) seda numbrit kirjas pole-see tähendab, et võin alla toppida isegi 50" kui auto selle vastu suudab võtta ja neid rattaid ringi ajada.Olen sõitnud turisti nii stock Hiluxi kui MonstrumPatroliga ja pigem võin öelda, et Hilux on parema läbivusega kui maassevajuv Patrol:D Niiet pigem on sõidu tulemus kinni juhi kupliall mitte rehvimõõdus või vintsi olemasolus.
Olgem tänulikud, et korraldajad viitsivad üldse teha lisaks võistlusradadele ka turistisõite,sõidame vastavalt enda ja auto võimetele ja oleme rahul! Vähem virinat ühesõnaga!

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 27, 2012 12:30 am
Postitas toi
Tule maa peale. Päris nii see ka ei ole et kui rehvi mõõtu kirjas ei ole et siis topi alla mis iganes. On olemas selline asi nagu auto kõrgus ja kui selle lõhki ajad ongi kuri karjas. Nii et igasugused tõsted ja rehvi mõõdud on vägagi rangelt ette kirjutatud. Selge et iga võmm seda mõõtma ei hakka aga väga hulluks ka minna ei tasu, nii kui neil kahtlus on kohe saadavad kordus ülevaatusele.

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 27, 2012 8:30 am
Postitas syncro1
To Money.
Sinu unustuste võistlus(PM Trophy)toimus mitte eriti ammu.Võitjaks osutus meeskond,kes sõitis Nivaga.Kui jumal annab toimuvad säärase suunitlusega võistlused ka edaspidi.Jälgi reklaami ja osale.

Anti.

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: T Nov 27, 2012 10:07 am
Postitas indrek79
Praegune turistiklass on lihtsalt võistlusmaiguline(loe: ajalimiiit, rajapunktid, seltskond) väljund nendele, kes nädalavahetuseti teevad oma rohkem või vähem järgi aidatud maastur-tüüpi sõidukiga väljasõidu loodusesse. Kui tänavalegaalne see sõiduk tegelikult on, eks see ole igaühe enese asi.
Meie kamp on praeguse konseptsiooniga igati rahul:)

Re: Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Postitatud: N Nov 29, 2012 11:28 pm
Postitas TarviR
Turist võiks siiski jääda selliseks suhteliselt piiranguteta klassiks. Et oleks koht, kus seltskonnast ja üritusest mõnu tunda ka nendel, kellel pole mingil põhjusel soovi või võimalust (veel) päris võistlusklassis sõitma minna aga asjalik tehnika on. On vaja kohta, kus tunde kätte saaks ja endas selgusele jõuaks, et kas püüda sportklassi poole või jääda pühapäevamüttajaks.
Ei suuda näha probleemi selles, et kellelgi on 3 toli tõstet , vints ja mudarehv ning teisel at rehviga tehaseseades parketimaastur senikaua, kui sõit ei käi võidu peale. Või on kuidagi paha, et samas metsas erineva tasemega tehnika müttab?
Endalgi soov järgmisel hooajal mõnda turistisõitu proovida, samas hiljuti soetatud auto on juba hetkel omajagu tehaseseadest edasi arendatud.
Ei tahaks snorkli, lukkude ja vintsi paigaldamise asemel hoopis tõstet eemaldama hakata.