17. leht 18-st
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: P Veebr 19, 2023 7:27 pm
Postitas maksipoiss
GC kirjutas: ↑P Veebr 19, 2023 5:42 pm
Alustada võiks meelelahutusest!
Miks just sellest?
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: P Veebr 19, 2023 8:35 pm
Postitas MustVälk
maksipoiss kirjutas: ↑P Veebr 19, 2023 7:27 pm
GC kirjutas: ↑P Veebr 19, 2023 5:42 pm
Alustada võiks meelelahutusest!
Miks just sellest?
Sest see ei ole üldse vajalik maailma heaolu pärast.
Jutt õige. Maailma parandamine hakkab iseendast.
Maksimaalselt säästa ja hoida rahvastiku arvu kuidagi kontrolli all.
Kuni looduse taastuvus ja tarbimine on veel tasakaalus, seni saab normaalselt elada!
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: P Veebr 19, 2023 9:19 pm
Postitas ahto42
Mind lihtsalt paneb imestama see, et elektrimootor alates mingist kasutatavast koormuse protsendist muutub kulu megalt. Sisepõlemismootoriga on se ka, aga koormuste tase erinev. Kui ma sõidan soolo, või haagisega on kulu vahe 1,5-2L 100km rohkem, mitte ei ole kulu 2x suurem.
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: E Veebr 20, 2023 8:52 am
Postitas boob
ahto42 kirjutas: ↑P Veebr 19, 2023 9:19 pm
Mind lihtsalt paneb imestama see, et elektrimootor alates mingist kasutatavast koormuse protsendist muutub kulu megalt. Sisepõlemismootoriga on se ka, aga koormuste tase erinev. Kui ma sõidan soolo, või haagisega on kulu vahe 1,5-2L 100km rohkem, mitte ei ole kulu 2x suurem.
Lihtne füüsika. Kui sisepõlemismootor kasutab auto liigutamiseks ainult osa energiat ja ülejäänu on soojus, siis elektrimootor kasutab enamuse energiat auto liigutamiseks. Seega on ju täitsa loogiline, et elektrimootori energiakulu tõuseb rohkem.
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: E Veebr 20, 2023 12:20 pm
Postitas v6sa
ahto42 kirjutas: ↑P Veebr 19, 2023 9:19 pm
Mind lihtsalt paneb imestama see, et elektrimootor alates mingist kasutatavast koormuse protsendist muutub kulu megalt. Sisepõlemismootoriga on se ka, aga koormuste tase erinev. Kui ma sõidan soolo, või haagisega on kulu vahe 1,5-2L 100km rohkem, mitte ei ole kulu 2x suurem.
Oled kindel, et teisttonnise kõrge kastiga ainult paari liitriga kiirusel 70 miili tunnis (elik rammus 112 km/h) pääsed? OM642 igatahes 1500 kg Soliferi ees (mis on aerodünaamilisem ja lühem, kui nende videos olnu) kostitas kütusekulu pea kahekordistumisega ülesajasel kiirusel. Kui tavapäraselt on "alla kaheksa", siis kuuti kiiresti vedades alla 12 ei langenud tulp, keskmine tuli 14,midagi.
Loogiline ju, et parema efektiivsusega elektriajamit mõjutab suurem koormus rohkem.
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: E Veebr 20, 2023 4:21 pm
Postitas GC
Mõni kruiisilaev tuleks akudega merele saata, siis saaks teada, kas on veel soovijaid.
Keegi ju ei väidagi, et elektriajam paha on, aga täna on "paak" ikka jube väike!
Kui keegi veel ei tea, miks haldusreform läbi viidi, siis sellepärast,
et saaks väita: "ühe laadimisega Tallinnast Pärnusse!"
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: T Veebr 21, 2023 8:53 am
Postitas MeelisV
noh eks ka laevade maailmas sinna juba liigutakse vaikselt.
mujal kindlasti rohkem aga ka näiteks meil.
https://www.praamid.ee/ts-laevade-parvl ... reisilaev/
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: T Veebr 21, 2023 8:55 am
Postitas MeelisV
GC kirjutas: ↑P Veebr 19, 2023 5:42 pm
Elekter, elekter, elekter... aga seda on ju ka vaja toota.
Ok, toodame tuulikute ja päikeseparkidega... aga selleks on ju vaja tuulikuid ja paneele toota.
Autode puhul on vaja veel toota akusid. Selleks on vaja rajada sadu uusi kaevandusi.
Kas keegi täna järge peab kui suur see "võit" keskkonna säästmise mõttes lõpuks on!?
Tegelikult tuleb vähendada tarbimist!
Alustada võiks meelelahutusest!
miks selline arvamus et akud jäävad seliseks nagu nad täna on ?
äkki siiski arenevad ?
üks näide meie oma Eesti arendusest
https://www.skeletontech.com/
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: T Veebr 21, 2023 6:27 pm
Postitas GC
MeelisV kirjutas: ↑T Veebr 21, 2023 8:55 am
GC kirjutas: ↑P Veebr 19, 2023 5:42 pm
Elekter, elekter, elekter... aga seda on ju ka vaja toota.
Ok, toodame tuulikute ja päikeseparkidega... aga selleks on ju vaja tuulikuid ja paneele toota.
Autode puhul on vaja veel toota akusid. Selleks on vaja rajada sadu uusi kaevandusi.
Kas keegi täna järge peab kui suur see "võit" keskkonna säästmise mõttes lõpuks on!?
Tegelikult tuleb vähendada tarbimist!
Alustada võiks meelelahutusest!
miks selline arvamus et akud jäävad seliseks nagu nad täna on ?
äkki siiski arenevad ?
üks näide meie oma Eesti arendusest
https://www.skeletontech.com/
Jaa, aga täna on akud jätkuvalt mitte piisava mahutavusega, liiga kallid,... ja nende laadimise hinda tulevikus teab ainult "jumal taevas".
Lisaks akude eluiga. Mind ei ole suudetud veenda, et see kõik oleks kuidagi "emakesele maale" vähem kurnav!
Küll on aga kindel, et väga suured rahavoo liikumised suunatakse ümber, ja kõik, kes selle pöörde taga on, tahavad oma osa.
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: K Veebr 22, 2023 9:56 am
Postitas v6sa
GC kirjutas: ↑T Veebr 21, 2023 6:27 pm
..
Lisaks akude eluiga. Mind ei ole suudetud veenda, et see kõik oleks kuidagi "emakesele maale" vähem kurnav!
Küll on aga kindel, et väga suured rahavoo liikumised suunatakse ümber, ja kõik, kes selle pöörde taga on, tahavad oma osa.
Alljärgnev on osaliselt OT, aga vast kannatate ära. Kui ei sobi, andke teada ja tõmban tagasi.
Senine kogemus näitab, et keskmine aku kestab kauem, kui tootja lubatud (ja siiski oluliselt vähem, kui ostja loodetud) aja:) Ehk me tegelikult veel ei tea, kui kaua akud kestavad. Samuti ei ole praegu veel palju ettevõtteid, kes väsinud akupakkide ringlusseaitamisega tegelevad. Aga need tekivad, kui akusid hakkab piisavalt olema. Ei tohi ära unustada, et sõiduauto jaoks talumatult "lahjaks" jäänud element võib kuskil statsionaarse salvesti pargis veel aasta(-kümne)-id teenida. Seda enam, et meie külmas kliimas saab neidsamu statsionaarseid akupakke kasutada ka soojusmahutitena;)
Selle üle võime pikalt arutleda, KUI kaugele me läheme kaasuvate kulude rehkendamisel. Siinkohal julgen täheldada, et tänase vedelkütuse hinnas kaasnevaid looduskahjusid arvestatud ei ole. Kaudselt (läbi suurenenud kasumiootuse, et katta kohustuslikud otseste vaieldamatute looduskahjude koristamise kulud) on liitrihinnas ju mingi "looduskahjuhüvitis" sees, aga see ei kata kaugeltki naftapuurimise eest küüditatud rahvaste kannatusi, jõkkevalgunud sodi kahjulike tervisemõjude hüvitamist allavoolu elajatele, õhkupaisatud sodi kahjulikku mõju kõigele selle kätte jäänutele jms. Ehk kui räägime elektriga seotud businässi kahjulikust mõjust (mis on iseenesest õige) ei tohi me ära unustada vedelkütuste tootmisega kaasnevaid (seni täies mahus arvesse võtmata) kulusid.
Ning lõppeks: kui diiselkütust või bensiini (alkoholid on sooja aja hädakütus ottomootorile) ikka kodus ei keeda väga, siis elektrit
väikeses koguses jahvatab vabalt.
Samal teemal sõbralikus naaberfoorumis (alates eelmise aasta algusest, et oleks natuke ajakohasem):
https://forum.automoto.ee/showthread.ph ... 15&page=74
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: K Mär 01, 2023 11:45 pm
Postitas Landy
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: T Mär 14, 2023 9:38 pm
Postitas Landy
Maailam kiireim Defenderi kujuga maastur:
https://www.youtube.com/watch?v=hoF3kl5dXac
0-60mph 3,67sek (96km/h)
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: T Apr 11, 2023 7:08 pm
Postitas Landy
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: T Aug 01, 2023 8:31 am
Postitas Landy
Re: (JEEP WRANGLER) - Elektrimootoriga metsa!
Postitatud: N Dets 28, 2023 12:56 am
Postitas Landy
Karm off-road elektriautoag on siiski võimalik:
https://www.youtube.com/watch?v=3Rdobzza7Sk