16. leht 28-st
Postitatud: E Nov 10, 2008 10:01 pm
Postitas PriitV
Cäärfiild, kõik siin elus on tahtmise, mitte raha taga. See ongi eestlaste suurim häda, et tahtmist pole. See on meil vist nõukataak seljas, äkki tänased 20'sed on juba vähe paremad. Ja 2 milli: vaadates Äripäeva toppi ja Tallinna tänavatel autosid, siis peaks Dakaril olema korraga kümned tiimid... see võiks ju olla peenraha paljudele.
Dakar, nüüd küll veel tippspordina vaid nime poolest, siis kiiruslikku off-roadi on ka teisi sõite. Suht äsja lõppes Piiter-UlanBator sõit, puhta Cayenne'id kihutasid. Jne. Homme algab aga igati rahakotikohane sõit: 3. amatööride Paris-Dakar ehk
TransAfricaine Classic. See on juba VÄGA maraton off-road
turism, kus ei puudu seiklused, kiirused, võistlus jne, jne. Eelarve suurusjärgus 20 000 eurot.
Vahetevahel tuleb lihtsalt silmad porist puhtaks teha ja pisut selgema pilguga maailma vaadata. Miks ei võiks esmane maastikusõidukogemus tulla just TURIST või Venemaa Grand-Turism klassist, et siis vaadata, mis rohkem tõmbab. Kas lolli moodi töökojas rauda keevitada ja see viie minutiga mutta uputada, või võtta korralik masin ja sellega pikalt seigelda. Praeguseni on trend ja jutt olnud see, et off-road on AINULT koomas roomaja kiirusel snorkli tipuni mudas vintsimine.
Postitatud: E Nov 10, 2008 10:07 pm
Postitas MahviaDeTyrk
Siin teemas ikka jutt väga seinast seina
Üks hetk käib jutt sellest, et kui TR1 oleks kergemate radadega siis peaks turvapuure nõudma - järgmiseks räägitakse, et Turist klassis tuleks hakata Pre-Runneritega hullult paugutama

Postitatud: T Nov 11, 2008 11:34 am
Postitas totu
Kuum teema igatahes. Tasuks ehk Turist "legaliseerida" e. võtta karikasarja. Tehnilised reeglid paika kuni vintsi ja isepaigaldatud difrilukkude keelamiseni (olemasolu korral nt. plomm peale). Teisisõnu klass täiesti moderniseerimata masinatele. Samas annaks see võimaluse TR-1 te veidi suurematest uputamistest säästa e. TR-1 de rada sisaldaks Turistide "maasikaid" (Turist jala või autoga, TR-1 ainult autoga nt.)ja ülejäänud mudaninade kergemaid lõike. Vabas sõites on kohati inimlikult kahju TR-1 dest, eriti kelle autod vastavad teh. tingimustele. Näpuga järge ajades ja autot vastavalt reeglitele ehitades peaks 1s olema esindatud paar-kolm automarki, teised lihtsalt ei oleks suutelised rada läbima või nõuaksid peale igat sõitu väägagi suurt investeeringut asendusosadele.
Postitatud: T Nov 11, 2008 11:58 am
Postitas aadu
totu kirjutas:Kuum teema igatahes. Tasuks ehk Turist "legaliseerida" e. võtta karikasarja. Tehnilised reeglid paika kuni vintsi ja isepaigaldatud difrilukkude keelamiseni (olemasolu korral nt. plomm peale). Teisisõnu klass täiesti moderniseerimata masinatele...
Hakkab pihta...

Turist on saanud populaarseks just seetõttu, et ta on "legaliseerimata".
Las ta olla selline, muidu rikume ära.
Käed eemale turistist!
Ja kui "maasikate" eest saab nii jala kui autoga võttes ühepalju punkte, langeb ka keelamine, plommimine ja muu selline jama ära.
Inimene valib ise kas investeerib vintsi või mugavatesse säärikutesse.
Postitatud: T Nov 11, 2008 12:56 pm
Postitas margus61
Totu pole vist eriti turisti sõitnud. Muidu teaks, et kui näiteks Paide linna vahel fotodel olevaid vaatamisväärsusi otsid, on üsna ükskõik, kas vints ja lukud on või pole. Peaasi, et auto aknad on puhtad ja paistavad hästi läbi. Keskmine Turisti sõiduk peaks olema lihtsalt selline, mis veidi roopas ja porist metsateed sõita kannatab. Kui kuskile kinni ajad, küll välja kougitakse.
Eesti Turisti point ongi selles, et rada teha selline, kus autost sõltuks võimalikult vähe ja tihendi(te)st võimalikult palju. Võtad aga sõber Ponts-ontsu kõrvalistmele ja tiirutad ringi ilusa nädalavahetuse. Teed ajugümnastikat ja näed huvitavaid kohti ning objekte.
Venemaal on asjal veidi teine mekk ja nimi. Auto võiks veidi võimekam olla, siis on omal rohkem funni. Samas tiba tõstetud, karvasema rehvi ja ja vintsiga LC120 oli täiesti kvalifitseeruv. Eks katsun kunagi väikese selgitava reisikirjani jõuda sellel teemal.
Aga kõik see ei välista muidugi miskit punktiarvestust jne. ja kui juba punkte jagatakse, no siis läheb rebimiseks. Huvitav, kas seekordne turistiuputus on kuidagi seotud faktiga, et Klapperil turistidele esmakordselt kohti ja auhindu jagati?
Postitatud: T Nov 11, 2008 1:34 pm
Postitas totu
Tegelikult ei ole üldse turisti sõitnud ja sõnavõtt oli rohkem suunatud ideele turisti raja arvelt TR-1 (ei ole ka sõitnud) veidi lihtsamaks teha, muidu tulevad kõik vabasse ära.

Postitatud: T Nov 11, 2008 2:39 pm
Postitas hulkur
margus61 kirjutas:
Aga kõik see ei välista muidugi miskit punktiarvestust jne. ja kui juba punkte jagatakse, no siis läheb rebimiseks. Huvitav, kas seekordne turistiuputus on kuidagi seotud faktiga, et Klapperil turistidele esmakordselt kohti ja auhindu jagati?
Täpselt naelapea pihta - niikui hakatakse kohte-punkte ja selle alusel nänni jagama on asi perses, vabandage mind väljenduse eest, siis läheb rallisõiduks lahti ja rääkivate peadena peame varsti hakkama mingeid reegleid tegema.
Seega minu poolt üleskutse kõigile korraldajatele - laske inimestel võistelda võistlusklassides, neid on meil juba piisavalt ja neil kes tulevad lõbu pärast softroadima las sõita lõbu pärast. Kui ilge tahtmine on ikka nänni jagada, siis selle nänni võib ju alati kõigi trassi läbisõitnute vahel väljaloosida ja PALUN ärge hakake turistidele mingit koha-punkti arvestust pidama...
üks rääkiv pea on rääkinud

Postitatud: T Nov 11, 2008 3:39 pm
Postitas trc
hulkur kirjutas:margus61 kirjutas:
Aga kõik see ei välista muidugi miskit punktiarvestust jne. ja kui juba punkte jagatakse, no siis läheb rebimiseks. Huvitav, kas seekordne turistiuputus on kuidagi seotud faktiga, et Klapperil turistidele esmakordselt kohti ja auhindu jagati?
Täpselt naelapea pihta - niikui hakatakse kohte-punkte ja selle alusel nänni jagama on asi perses, vabandage mind väljenduse eest, siis läheb rallisõiduks lahti ja rääkivate peadena peame varsti hakkama mingeid reegleid tegema.
Seega minu poolt üleskutse kõigile korraldajatele - laske inimestel võistelda võistlusklassides, neid on meil juba piisavalt ja neil kes tulevad lõbu pärast softroadima las sõita lõbu pärast. Kui ilge tahtmine on ikka nänni jagada, siis selle nänni võib ju alati kõigi trassi läbisõitnute vahel väljaloosida ja PALUN ärge hakake turistidele mingit koha-punkti arvestust pidama...
üks rääkiv pea on rääkinud

Amen for that ja nimenomaan. Auhinda ilmselt tullaksegi jahtima ja see ilmselgelt peaks sel juhul olema loositav turisti puhul. Peale selle klausli sisseviimist vist võib juba ka rahulikumalt hingata kui siiski miskil hetkel paberil järjestust näidatakse.
Postitatud: T Nov 11, 2008 6:20 pm
Postitas rommi
CÄÄRFIILD kirjutas: Tegelikult võiks 4x4 alakomitee tõesti sellise ettekirjutuse võistluste korraldajatele teha. Näiteks midagi taolist:
EAL 4X4 Karikasarja võistlustel korraldatavatel TURISTi huvisõitudel on keelatud jagada osavõtjatele tulemuste alusel kohapunkte ja kohapunktide alusel väljastada auhindu. Lubatud on ainult rajaläbimise fikseerimine ja auhindade väljaloosimine kõigi raja läbinute vahel.
...ning miks mitte ka erinevaid auhindu aitamise, viisakuse ja muude taoliste tegude eest

Postitatud: T Nov 11, 2008 8:26 pm
Postitas Vahur
Ladogal selgitatakse nt parim Turist välja kahe lisa(ranna)katse aegade põhjal.Muudel etappidel loeb vaid kontrollajas(mis on piisava varuga) läbimine ja ülesannete täitmine(üldarvestuses enim etappe läbinud tiim on eespool nendest kes on mõne katkestanud kuid rannas hirmsasti "paugutanud").Analoogne süsteem võimaldab vähendada "rapsimist"metsas(auto tuleb ju LK-deks terveks jätta) ja jätab ikkagi alles võistlusmomendi(Klapperil toimis vist sama).Küll siis varsti on edasipürgijaid teistesse klassidesse ka.
Olen nõus et Turism ei tohi muutuda "ralliks"(samuti TR1/2/3/Vaba) kuid mulle jääb arusaamatuks miks te tahate Turisti klassi täiesti ära nudida ja teha neist "halli massi".Kui kodus lastele ütled et lähed võistlustele siis tagasi jõudes kindlasti küsitakse esimese asjana -mitmes olid?.
Aga ootaks rohkem arvamusi Turistide esindajatelt.
Postitatud: T Nov 11, 2008 9:25 pm
Postitas margus61
Vahur kirjutas:Ladogal selgitatakse nt parim Turist välja kahe lisa(ranna)katse aegade põhjal.
See aasta oli tegelt 3, öine orienteerumine ka. (Neile, kes ei tea: seal on eesmärk sõita võimalikult täpselt etteantud kiirusega.) Kõik muu ei omanud paremusjärjestuse selgitamisel tähtsust.
Aga paremuse selgitamine Turistis pole ju paha, nagu Vahur ütles. Mis ilma ralliks ajamata paremusjärjestuse selgitamist puudutab, siis siin on asi oluliselt võistluse formaadi looja kätes. Kiiruse piiramiseks on vahendeid küll. Nt. juba mainitud etteantud kiiruse täpsuse taotlemine, nagu kasvõi Uunikute Talverallil. Paar juhuslikku ajakontrolli, mahajäämusel trahv väike, aga ettejõudmisel trahv suur ja mäng on mängitud. Või Ermi nutikalt tehtud Klapperi rada. Sõites pead leidma fotodel olevaid objekte, mille leidmine on edasise tegutsemise jaoks üsna määrava tähtsusega. Venisime kõik üsna taltsalt ja vahtisime ringi silmad punnis nagu tollel 'Allo 'Allo konna näoga saksa ooberstil.
Postitatud: T Nov 11, 2008 10:22 pm
Postitas pilgrems
Olles see aasta osavõtnud kõigist turisti sõitudest nii kaardilugejana kui sõitjana, ütlen et las et las ta jääb nii nagu on. Tehnilisi piiranguid ei tohi tekitada vaid punktid peavad olema sellised et fun on neil kes tulid sinna linnamaasturiga orienteeruma kui ka neil kes tahavad maitsta muda.
Postitatud: T Nov 11, 2008 10:48 pm
Postitas xz
Kolme viimase jutuga väga nõus
Samas, kui ei panda kokku paremusjärjestust, osaleksin ilmselt ikkagi, kui kehtestatakse piirangud, kuhu mu auto ei mahu, siis ei osaleks. Lihtne

Postitatud: K Nov 12, 2008 1:11 am
Postitas Olle
tegelikult tuleks siiski vältida kiirust ülesõitudel ja pikkadel katsetel. seda enam, et meid on üle kolmekümne hetkel. Kui, siis tuleks paremus selgitada justnimelt lühikestel kinnistel lisakatsetel. Olgu see minupärast kas pimesik , krossirada või muddrag. mis iganes. küll aga palun jumala eest mitte lasta seda karja trassile, mille pikkus on 250 km stiilis ,kes esimene , see võitja

Sellest saab uunoralli, kus keegi suudab 170km/h radarisse lennata ja mõni uhkustab, et tal läks tegelt ka see pill suts üle kahe sotti välja. Olles ka ise uunorallil "Hullu Paadimehe" tiitli omistanud, siis tean mida räägin. Minu õnnetu LC60 aastast 82 ei suutnud näiteks asvaldil Nissani teami uhiuue GR'iga sammu pidada. lihtsalt 130 ja mitte grammigi rohkem... küll aga enamus Lõuna-Eesti kuppelmaastiku kruusakates õnnestus meil rahulikult koos läbi sõita. kaardilugeja mulle küll üritas selgeks teha, et tal on siiski naine ja lapsed ka kes teda elusana koju ootavad, kuid silm oli nii ruutus, et soovitasin tal bussipeale minna, kui ei meeldi

Igati selle poolt, et kui meil on seekord vaid pikk orjenteerumine, siis kindlasti loosi auhinnad. Ja miks mitte tublim, abivalmim, viisakaim, visa hing jne jne . Kui tahame paremusjärjestust, siis teeme selleks lisakatse. Muidugi kui raja formaat võimaldab kiiruse maha tõmbamist nii nagu seda tegid Ermi ja Teele klapperi rajal, oleks see super, justnimelt teine variant oleks etteantud aega sõitmine kus kiiremini sõidetud minut toob 3kordse karistuspunkti. kuid samas kui ma lähen punkti võtma ja sinna kinni jään, siis aega tagasi sõitmiseks tuleb mul ikkagi mingil hetkel proovida kui palju see sara sellise teepeal välja läheb. veel oleks võimalus ette anda punktidele ca 500 meetri läheduses suure teepealt punkti keeravatele teeotstele panna kiibid ning arvestada mahapöörde punki saabumise aega. Kahe punkti vahe 5 km korral on sul ntx 20 minutit, mine korja seeni või tee võileibu ahepeal, kui aga varem ära kiibid, saad karistuspunkte. Kiirustamisel kaob igasugune mõte. Tulemuse saamiseks summeritakse mahapöörde kiipimise ja punkti kiipimise vahe. (see oleks üks võimalike stsenaariumeid. pole õrna uduaimugi kui palju need kiibid maksaks ja kui rentaabel nende kasutamine nii laias ulatuses oleks. seega palun vabandust kui see majanduslikult vastuõetamatu on. Lihtsalt üks võimalik viis kiiruse maha tõmbamiseks avalikel teedel)
Aga kuna rada on juba valmis, siis ilmselt hilja praegu targutada ja neid võimalusi saame tulevikus rakendada.
Alati on ju lahe mingi koht saavutada ja ega mis seal salata, tahaks isegi esikolmikus "Kõvatada"

, aga kui ikkagi koha pärast kangutada siis ei saa me seda teha avalikel teedel ajapeale sõites. Ka see , et me lepime kokku, et üle 70 ei sõideta ei anna suurt midagi (ok, vanad olijad/tegijad peavad sellest ka äkki isegi kinni). Kitsal metsateel lobjakaga on ka 70 selgelt palju ja pole midagi teha, adre möllab kõigil meeskondadel niigi..
Et siis niipalju minu mätta otsast ja loodan et meie kõigi turvalisuse huvides

Postitatud: K Nov 12, 2008 1:58 am
Postitas PriitV
Nö näed, hakkab juba tulema

Avastatakse "ameerika", et KÕIK asjad on isegi Eestis (mujal ilmas seda enam) enamuses juba ammu tehtud, lahendused olemas ja järgi proovitud. Nõukaaegsetel rahvarallidel, orienteerumistel, vanatehnikasõitudel. Ainult maasturite puhul on kohati asi isegi lihtsam: neid saab "sundida" sõitma sinna, kuhu muude autospordialade vahendid elus minna ei saa või kus neil oleks ikka vääääääga paha. Näiteks mõnusalt püdelasse mutta või talvel nendele teedele, kuhu ma väga tahaks vanakesed saata aga ainus läbipääseja võib peale öist tuisku olla Margus61 oma suure Lapakaga. On seegi kinni istunud ja ettenähtud raja läbimise lootusetuks tunnistanud
Off-road sõidu turistide "lisakatseid" saab panna igasugustesse imekohtadesse. Isegi Eestis leiab neid piisavalt. Näiteks Ladoga öise orienteerumise saab perfektselt "ehitada" Männiku tankodroomile ja seal võib tõesti isegi 3 tundi jutti 30-40 autot seigelda ja karistusi koguda. Kiirus jääks vahepeal 30-40 km/h, mõnel sirgel saab ka 100 kätte. Ala ise tegelikult ju tohutu. Ja oh sa poiss, kus silmad lähevad ruutu, kui mägi ees ja oled ajagraafikust 7 sekki maas... Peale esimest SS'i läks Valma oma uue Wrangleriga veel järgmisel päeval kaugushüpperekordit parandama - koos naisega

Väga super ala on veel ka Pakri poolsaar koos täiesti avalike (ehk igati teed Teeseaduse mõistes ja ilma keelumärkideta) teedega aprillis. Põhi küll kõva aga lombid kuni meeter sügavad, samas ohtralt kiviklibuvalle jne. Lõputult imetabaseid militaarhooneid, kuhu AKP'sid peita.
Väga põgusad kokkupuuted ida-viru maastikega julgeb ennustada, et heas mõttes vanakoolimehed on sinna ka midagi sarnast, mõnusalt "vastikut" Avo sõidu ajaks leidnud. Tööstusmaastik on turist-klassile suurepärane paik. Ole ainult mees ja mõtle.
PS: Suverallidel oleme kasutanud orienteerujate elektoonilist ajakontrolli, kus pulgake tuleb pista AKP-terminali. Segamini ootamatutega, kes siis räigeid trahve määravad kihutajatele. Miksides moodsa elektroonika inimkohtunikega, lisades sinna kiiruslikud detailid, läbivusopstaaklid, matemaatika, fotograafia ja loogika, saab ka Eestis teha "dai pohh" ajugümnastikat ja sõitmist vajava etenduse. Sellise, kus mingile arvestatavale kohale saab sõita minimaalselt karvase talverehviga RAV4'ga, igasugused autpäkid ja oolrõudid võivad rahus koju jääda.