15. leht 28-st
Postitatud: R Nov 07, 2008 1:06 pm
Postitas rommi
tai kirjutas: Võime rääkida küll LE'st ja kiirusepiirangust aga ka 90km/h on kitsal metsateel SUUR kiirus. Kuna aga meie masinatel on neilivedu siis on see kiirus kiirem tulema. Ei oska öelda, kas kunagi TR1 maastur on võistelnud ralliradadel aga isiklikult julgen arvata, (suuresti mootori kubatuuri piirangu puudumise tõttu) et alla ta ei jää. Siis on vaid ajaküsimus kui keegi meist kasti või sandiks saab. Samas ei imesta, kui audi v8 saab "heaks" TR1 autoks. Seega on kooraldajatel lihtsam odavam ja mugavam ajada nad katuseni mutta, kus nad võidu seisavad. Kiunuvad küll aga mehed terved ja masinal pisirikked, mis on arstitavad. Lihtsalt selline mõte.
4vedu-4vedu... minumeelest on praegu õnneküsimus olnud, et suurematest jamadest hoiduda on suudetud. Mülkast väljuv katkise amordiga, 1rattaveoga ja pärast pikaleveninud vintsimootori vahetust ühe tulega laagri poole kihutav TR1 pole sugugi ohutu "võidu seisja". Pimedatel võistlustel pealtvaatajana ma lausa pelgan võistluspiirkonnas ringi sõitmist. Pisteline kiirusekontroll ja kasvõi spidomeetri korrasoleku kontroll stardis... loogiline, et see teeks võistluse turvalisemaks. Aga jah, "Rääkivad pead" jällegi
Aga isiklikult lähen turisti just seepärast, et niisama autoga veidi lõbutseda. Raske töö jätame mõneks teiseks korraks...
Postitatud: R Nov 07, 2008 1:44 pm
Postitas Landy
Veel üks argument Turisti kasuks. Sael saab hakkama tavasääriku või kõrge saapaga. TR1 tänapäeval eeldab lõua alla ulatubat kalmehekostüümi või kalipsot.
Rommi välja toodud ohutuse küsimus on ka oluline. Kui ennevanasti oli purunenud tuled ja klaasid pigem erand, siis praeguseks on saanud erandiks töökorras tuledekomplektiga finisheeriv sõiduk. Puruneud aknaklaasid ei tekita ka enam eriliste elvaust ja on asendanudd kaastundliku õlalapatsutusega autoomanikule.
Postitatud: R Nov 07, 2008 2:25 pm
Postitas MM
Siin arutelus nagu selgub, et osa ,,saavutussportlasi" tahaks omale kergemat klassi kus võimalik esimeseks tulla!? Ja kui ei tule siis rada raske, auto ehitamine kallis jne.
TURISMI poolt olen kahe käega aga see jäägugi matka-, meelelahutus-, ajaviiteklassiks. Mõni liivakarjääri kiiruskatse, mõni väike trial kogu ürituse sees on OK. Sellest hetkest kui TURISMi üritust hakatakse nimetama võistluseks on asi kohe hukas.
Ja Landy ja teised katki,puru, rikkis jne kurtjad - sõitsin ise ilma vintsita autoga Kukepead ja kõik tuled ja viled töötavad siiamaani. Hädaldamine, et tulemust kirja ei saa on ju ka teie oma mõistuses kinni -lähete tulemust tegema, mitte sõitmist nautima - järelikult saavutussportlased.
Aga teema algatajale

Postitatud: R Nov 07, 2008 3:04 pm
Postitas Landy
MM kirjutas:Siin arutelus nagu selgub, et osa ,,saavutussportlasi" tahaks omale kergemat klassi kus võimalik esimeseks tulla!? Ja kui ei tule siis rada raske, auto ehitamine kallis jne.
Ei taha(kohe) esimeseks. Punktikohale tahaks aga küll (vahel) jõuda. Olin vägagi (endaga) rahul kui mõned aastad tagasi ca 30 auto konkurentsis 13. koha Mudakoonult rabasin. Praeguste radade juures aga see üsna utoopiline lootus.
Ja Landy ja teised katki,puru, rikkis jne kurtjad - sõitsin ise ilma vintsita autoga Kukepead ja kõik tuled ja viled töötavad siiamaani. Hädaldamine, et tulemust kirja ei saa on ju ka teie oma mõistuses kinni -lähete tulemust tegema, mitte sõitmist nautima - järelikult saavutussportlased.
Ma ei mäleta kas olid see sina või keegi teine "kõrgest komiteest" kes ütles, et - ärge virisege sport peabki raske olema ja kui ei meeldi siis mõnulege turistis või vaadake kõrvalt.
Ei virise niisma, rajad on viimase 5 aasta jooksul lihtst liialt karmiks läinud. Andkem "originaalseads" TR1-le ka väike võistlusvõimalus tagasi!
Postitatud: R Nov 07, 2008 7:24 pm
Postitas MM
Nüüd ikka juba väga OT aga vastan siinkohal
Landy kirjutas: Ei taha(kohe) esimeseks. Punktikohale tahsk ag aküll (vahel) jõuda. Olin vägagi (endaga) rahul kui mõned aastad tagasi ca 30 auto konkurentsis 13. koha Mudakoonult rabasin. Praeguste radade juures aga see üsna utoopiline lootus.
Punktitabelit saab ju vajadusel pikemaks venitada.
Mosseliiga näide: 40-35-31-28-26-25-24-23-22-21-20-19-18-17...5-4-3-2-1-1-1-1-1-jne.
Landy kirjutas: Ma ei mäleta kas olid see sina või keegi teine "kõrgest komiteest" kes ütles, et - ärge virisege sport peabki raske olema ja kui ei meeldi siis mõnulege turistis või vaadake kõrvalt.!
Ausalt, ei saa aru mida sa siis tahad sõita või võita.
Spordi mõte peaks siiski ju selles olema, et paremad võidavad. Tehnikaspordis peab aga võitmiseks olema parim võistkond ja hea auto.
Landy kirjutas:Ei virise niisma, rajad on viimase 5 aasta jooksul lihtst liialt karmiks läinud. Andkem "originaalseads" TR1-le ka väike võistlusvõimalus tagasi!
Lause esimese poolega nõus.
Ja selleks, et X-maasturiga võita ei saa ju Toyotasid ja Land Rovereid ja Suzukisid ometi ära keelata.
Tänase päeva seisuga on pigem probleem selles, et suhteliselt väikese osa võistkondade tase on äärmiselt kõrge (superhästi kokkutöötav võistkond, korralikult ettevalmistatud tehnika) ja end nednega võrreldes tuleb paljudel masendus peale. Sellest on muidugi kahju. Ja kui siit edasi filosofeerida, siis paljud offroadi sõitjad on hingelt vallutajad, kes tahaks pidevalt midagi uut kogeda ning ühe ja sama raja sõitmine aastaid järjest neid ei paelu. Osad on aga fanaatilised autoehitajad kes siis mõnel võistlusel meeleldi oma uhket kätetööd näitamas käivad ja ,,kaaskannatajate" kiituse sellega välja teenivad. Osad aga tahavad ikka päriselt võidu teha ja valmistavad ennast ja tehnika tõesti ette selleks, et teistest omasugustest parim olla. Kuna meie armas Eestimaa on lihtsalt väike siis paraku kuulubki nendesse gruppidesse püsivalt suhteliselt vähe inimesi. Siis tulevad mängu kodanikud kelles kõik kolm soovi esindatud ja pendeldavad nende gruppide vahel ning nii ongi mingil ajal palju TURISTE siis palju ehitajaid ja mingil ajal jälle palju sportijaid. Kunagi oli kaalumisel võimalus, et näiteks TR1 kolm aasta arvestuse võitjat peavad järgmisel hooajal klassi vahetama või hooaja vahele jätma, miks sellest asja ei saanud jätan teie mõelda.
Postitatud: R Nov 07, 2008 10:20 pm
Postitas Vahur
Ei saa jälle mitte vaiki olla.
Kõigepealt teemasse kah juttu,et milleks ja kellele turism
Ikka selleks et oleks laiem ja tugevam vundament kogu Eesti offroadil.
Nendele kes on meediakanalitest või tuttavate käest kuulnud organiseeritud maasturite jõukatsumistest ja tahaks ka tulla korra proovima kui vastuvõtlikud nad offroadpisikule üldse on ja kas see kõik sobib kokku nende maailmavaatega.Oleks ju suht mõtetu maasturi omanikul vaid üheks (proovi)võistluseks teha selliseid investeeringuid(vints,mudarehvid,kaitsed-torud,hunnik IT nodi,korralik riietus jne).Turismis on ju võimalik igapäevase(4x4) sõiduvahendiga saada kätte emotsioonid ja vähemasti sellel aastal on ka selgitatud välja paremusjärjestus ning jagatud"präänikuid".Kusjuures see viimane ei ole kindlasti mitte-väheoluline.See jutt et minge ainult sõitmist nautima mitte tulemust püüdma on lihtsalt BS-sorry Mait- ning kõlab nagu unistus kommunismist(kõik on võrdsed ja õnnelikud).Kogu inimese evolutsiooni alustalaks ja edasiviivaks jõuks ongi olla kaaslastest edukam,tugevam,nutikam jne.Mina isiklikult lähen igale võistlusele "ärapanemise"mõtetega(olen saavutussportlane)-vahel see õnnestub ja vahel hoopis "pannakse ära". Kui ma tahaksin ainult nautida loodust/rada ja auto võimekust siis sõidan laupäeval nt perega/sõpradega metsa seenele,kalale,grillima.
Lisaks on Turism suurepärene võimalus hoida kätt "soojana" nendele tiimidele kellel TR auto on valmimisel/renoveerimisel/remondis.
OT jutt aga see et "käärid" Turismi ja nt TR1-e vahel on pisut suureks läinud ning see hirmutab paljud potensiaalsed tulijad ära.Ka see jutt ,et Kukepeal sõitsin ilma vintsita ja kõik on korras ning tore,oleks ju tore kui sa Mait oleks ära võtnud min ettenähtud(30%)KPdest mitte 5-15%.Aastaid Venemaal käinuna usun et sama oleks suutnud ka enamik sealsete külade Ladade ja Mossede omanikest.
Ma ei mäleta et oleks kellegile kunagi kurtnud et ühegi võistluse rada oleks minu jaoks liiga raske või auto rem.liiga kallis olnud.Probleem seisneb selles et korraldajatel on tunduvalt lihtsam ja ka majanduslikult otstarbekam teha üks rada kõikidele TR-idele.Saan aru,et keegi ei taha peale maksta ja iga aastaga läheb piirkondade leidmine ning kooskõlastuste hankimine järjest keerulisemaks aga,kui võistlusele tuleks nt 25 Turisti(1000 per nase),25 TR1(2500),25 Vaba(2500)+ veel kokku 15 TR2-3(2500)+veel moto/ATV siis oleks eelarve ca 200000 eeki ja selle raha eest juba võiks mõelda erinevate radade peale.Peaks nagu hundid söönud ja lambad terved olema.
Samuti on kadunud orienteerumisradadelt juba eelpool kirjeldatud "maasikad" milledele lähenemine eeldab loomingulist tööd mitte ainult vintsimist.Ehe näide meeles Lapland Trophyst kus võistluste kõige suurema väärtusega punkt asus tõsise aherainest kivimäe küljel ja need vähesed(sh Visa Hing Lomp)kes suutsid vintsisid end kividest alt ülesse,ringi ja tagasi.Meie(olgu lisatud et selleks ajaks oli neliveost purunenud vahekasti tõttu jäänud vaid mälestus) aga tegime väikse ringi(ca 1km) ja leidsime tee mäe otsa ja tulime sealt alla vaid korra vintsides.
Kuskilt mälusopist tuli veel meelde et kunagi oli nõue et TR1 rada peab olema läbitav snorklita autoga(viimane võistlus kus sain ilma hakkama oli 2007 Ladoga-oli küll kaks jõeületust aga sealt sai seisva mootori ja el.vintsi abil hakkama)
Praeguste radadega "vanu tegijaid" ei hirmuta küll aga võtab nii mõneltki uuelt tulijalt isu pikaks ajaks ära.Kummaline on ka see et ühisel raja ei suuda isegi TR-2/3 enam kõiki punkte ära võtta.Loogiline ju oleks kui nemad teevad seda väikese ajavaruga ja paremad TR1-d napilt või siis jääb kuni 10%võtmata.Samas ega olukord ei ole sugugi nii trööstitu kui praegustest postitustest välja võib lugeda- tänavune Mudakoon oli ju võrreldes varasematega kergem ja ka Suvesõit järgis paljuski vanu traditsioone.Pealegi on ASMV veel ees ja ega korraldajad ei saa olla selgetnägijad ja näha ette ilmataadi vingerpusse.
ASMV napp sportklasside esindatus on ilmselt tingitud ka sellest,et paljud kes aastaarvestuses kõrget kohta enam ei jahi,valmistuvad juba uueks hooajaks.
Andke nüüd tuld

Tegelikult on jube kahju et enam ei toimu selliseid koosistumisi nagu meil oli veel kaks aastat tagasi Kannukõrtsis -kuradi kaua võtab see trükkimine aega ja palju häid ideid ei jõua/viitsi kirja panna.
Saavutussportlane Vahur
Postitatud: R Nov 07, 2008 11:59 pm
Postitas kiiking
Ja selleks, et X-maasturiga võita ei saa ju Toyotasid ja Land Rovereid ja Suzukisid ometi ära keelata.
Sa pidasid silmas eelmisel sajandil toodetud Toyotaid, Land Rovereid ja Suzukisid? Nende saadavus ja jätkusuutlikus on juba praegu suht keeruline.
Sellel sajandil toodetud maasturid on kahjuks ehitatud nii, et neid peab mudima isegi turisti sõidu jaoks.
Samas võib see tähendada üleminekuaega. Metallist autod elavad oma aja ära ja uued tulevad peale. Reeglid tehakse plastikautodele vastavaks ja kõik kordub. See võtab lihtsalt nats aega.
Postitatud: L Nov 08, 2008 1:14 am
Postitas Landy
Vahur kirjutas:
OT jutt aga see et "käärid" Turismi ja nt TR1-e vahel on pisut suureks läinud ning see hirmutab paljud potensiaalsed tulijad ära....
... Praeguste radadega "vanu tegijaid" ei hirmuta küll aga võtab nii mõneltki uuelt tulijalt isu pikaks ajaks ära.Kummaline on ka see et ühisel raja ei suuda isegi TR-2/3 enam kõiki punkte ära võtta.Loogiline ju oleks kui nemad teevad seda väikese ajavaruga ja paremad TR1-d napilt või siis jääb kuni 10%võtmata.
Võtsid sõnad suust. Hüpe on tõesti tohutu. Seda nii tehnilises, kui rahalises mõõtmes.
Pean tunnistama, et viimaste aastate võistluseelarve on suurenenud tempos, millele minu ja meekonna rahakott ilma sponsoriteta enam jõrgi ei jõu. Kõigist pingutustet hoolimta ei õnnestunud minul 2009. hooaja jaoks minimaalset algkapitali kokku saada (ja seda "lihtsas" TR1 klassi võistlemiseks). Ilmslet olen lihtslat vaene ja saamatu.
Uustulnukal on seda raskem seda teha, sest "maandumne" sportklassis tulen üsna valus ja järsk.
Vahur kirjutas:
Samuti on kadunud orienteerumisradadelt juba eelpool kirjeldatud "maasikad" milledele lähenemine eeldab loomingulist tööd mitte ainult vintsimist.
Väga õige vahemärkus. Just turistide käest olen kuulnud, et just nende radadele on need "maasikad" taas tekkinud. Aegade tagant meenutan sooja tundega heteke, kui võistluse käigus üks hetk rajameistri loogika ära tabasin või mõne "pähkli" olin läbi hammustanud. Selline mõnus "YESS!" tunne oli alati ja väsimus oli nagu käega pühitud. Eriti mõnus tunne olis siis, kui sellesse punkti esimesena tee leidsid.
Kõik eelnev frustratisoon ning pool või rohkem tundi kestnud auto ja jalgsi taskulambiga punkti otsimise nördimus oli unustatud. Ka oli jube mõnus finishis uurida kassvõistlejatelt, kas ja kuidas nad punkti üles leidsid.
Turistsis pidavat seda tunnet ehk taas kogeda saama. Loodean, et ei pea pettuma.
Landy
viiseb, aga hingelt offroader.
Postitatud: L Nov 08, 2008 1:16 pm
Postitas Viido
Jääb täisti arusaamatuks mõne anonüümse kirjutaja püüd ( Turistide foorumis) meeleheitlikult TR-1 reeglistikku muuta: Mida siis sellega soovitakse saavutada: 1. nõrgendada konkurentsi esikohtadele selles klassis ? 2. tugevdada konkurentsi mõnes teises klassis ( loe – nõrgrndada konkurentsi esikohtadele mõnes teises klassis) ? Kas te tõesti loodate kui meeskonnad Maasturid ja Kullamäe läheksid TR-2 , et siis nad jäeksid seal esikolmikust välja ? Sügavalt kahtlen...
Ei usu ka väidet, et uutel üritajatel on TR-1 mõtetu tulla kuna ei suuda autasusid saada.
Ma ei tea küll kaua on Kostivere 4x4 team võistelnud ja millise taustaga nad on aga tulemused räägivad minumeelest selgelt positiivset keelt ( eeldusel et tehnika ei peta ) Või tahab keegi lambist tulla ja hakata esikohtasid noppima ? Ka see on võimalik aga selle jaoks peab olema väga andekas ja mitmel alal. Samas pole ka loogiline ,et keegi näiteks Maasturite pikaajalist kogemust suudaks koheselt eirata - ka super-auto ostuga mitte. Seega – kes ei karda raskusi ja kohe võita ei soovi – TR-1 klass on väga paras alustamiseks sportklassina . Tõsiselt !
Aga ka väikese lisatööga – turvakaar, tõste on täna võimalik olla autasudele veel märksa lähemal( kellel ainult see eesmärk ) kui TR-1´s ( lihtsalt osavõtlaid on vähem ja minumeelest pole esikolmik nii satbiilne kui ühes ) Valik on teie !
Aga tuleb arvestada , et TR-1 ja TR-2 reeglites pole kirjutatud ,et peab kerge olema ! Võimalik ,et selles on ka rajameistrid lähtunud.
Ehk siis veelkord : ene kui midagi muuta, peaks olema eelnevalt selge pilt - kuhu tahetakse jõuda.
Ka kumab läbi, et Turism pole ikka see õige – ei tea mitmendaks ma jäin. Tundub ,et soov oma taset teada käib selle alaga kaasas. Ma tõeti ei mälata ajalugu aga kuidas Vaba klass sündis – kas ta sündis võistlusklassina ? kui mälu ei peta siis mitte ?
Millal siis Turism on võistlusklass ? ...ja kõik hakkab jälle peale – keegi on liiga hea ja keegi ei saa hakkama.
Ärme siis tee valget tiigrit – ehk on ilus vaadata aga hakkama ei saa ja pole nagu päris ka.
Kui me nüüd kambakesi suudame Priidu ilusale algusele selles alalõigus koleda lõpu teha siis on meil ikka viga küljes küll.
Postitatud: L Nov 08, 2008 6:23 pm
Postitas kiiking
Milleks ja kellele TURIST
Mõned oletatavad vastused sellele küsimusele.
1. Kasvõi võistlejate saatemeeskondadele, kes nagunii seal viibivad(suuremalt jaolt maasturitega). Ise olen ka kohal kuna poiss võistleb TR1-s ja milleks siis külmetada kuskil raja ääres? Kuna tegemist pole võistlusega, siis saab võistleja abistamiseks alati rajalt maha tulla aga samas on omal ka nats põnevust.
2. Kui võistlusauto pole löögivalmis aga hing ei luba võistlustest eemale jääda. Võistlusmelu kohe kutsub ju kohale.
3. Saab plastikautot ka vähe metsavahele viia.
Ma ei usu, et pärisvõistlejad nüüd jäävadki turisti sõitma. Puhkavad vähe ja on järgmine aasta jälle võistlemas tagasi.
Samas paneb see kirjutis mõtlema, kas "kogemused" tulevad sellistest käitumistest? Noortele tehakse kohe ata-ata aga vanade olijate puhul pigistatakse mõlemad silmad kissi.
rato
Niisama kõvatamas, tehnitskaks ja mehhaanikuks olen käinud varem ja uudistanud võistlusi kõrvaltvaataja pilguga enamasti. Nüüd käisin lõpuks ka võistlemas ära. Väga tore, korraldus eeskujulik,proffessionaalne ja võistleja (+pealtvaataja) sõbralik.. ma ütleks. Rada huvitav, formaat ka. Nõme on ainult see et osad suured-tähtsad offroaderid naeratava näo ja noogutava pea taga kusevad piltlikult korraldajatele varbale.. pohuilt sõidetakse lindid puru, vintsitakse ennast lähimast kohast läbi puude punkti, murtakse suvelisest kohast läbi metsa.. olgugi et räägitakse enne, et kus kuidas ja mis.. Rolling Eyes sportlikku ausust võiks rohkem olla.. üpris tänamatu..on olla korraldaja..igatahes jõudu ka edaspidiseks.
Postitatud: L Nov 08, 2008 7:22 pm
Postitas pilgrems
Ilus vaadata kui minu küsimusest selline teema tekitatud.
TURIST on minu arvates koht kus saadakse esimesed kogemused võistlemisest . Kuigi paljud ei taha tunnistada et minnakse võistlema kuigi nii see on. Kui on ees legend ja oled stardis siis tekib paratamatult hasart.
Ning see et turist tahab ka muda katsuda siis peaks olema rada piisavalt mitmekesine et kõik jääks rahule.
Võiks ju olla punktid mida PEAB võttma jala nt mälestis märgid ja rändrahnud mis asuvad seal kuhu pole viisakas autoga sõita.
Siis sellised kuhu pääseb iga 4x4 ligi ning lõppu lisaks need maasikad mida noppides on võimalik tunda end PÄRIS võistlejana.Mis tähendab seda et võib minna vaja vintsi.
Ma tean et hakkan saama vastu pead selle jutu eest aga kui TURISTIDEST loodetakse järelkasvu sportklassidesse siis peab olema koht kus õppida.
Postitatud: E Nov 10, 2008 11:29 am
Postitas tuff
Panen kirja ka oma valdavalt OT arvamuse.
Kas tänaseid TR1 radu on võimalik TR1 autoga sõita ja võita - Jah
Kas pikemas perspektiivis on sellised radu sõita TR1 autoga vahva ja fun - Ei
Kas valikorienteerumist on tänapäeval TR1s minu arvates liiga vähe - Jah
Kas ka mina eelistaks TR1s ca 2005 aasta stiilis radu - Jah
Kui täna alustaks n.ö nullist kas valiksin alustamiseks TR1 - Vaevalt
Kas TR1 tehnonõudeid peaks (oluliselt) muutma - Ei
Kas ma tahaks ise Turisti proovida lootes sealt leida orienteerumis-maasikaid jms - Jah
Küsimuses "milleks ja kelle Turist" ühinen täielikult Vahuri arvamusega "Reede Nov 07, 2008 11:20 pm" kolmandal lehel siin teemas.
Postitatud: E Nov 10, 2008 4:52 pm
Postitas PriitV
Et kellele-millele on Turist vajalik? Vahuri jutt on asja üks pool tõest. Teine pool oleks aga tõsine saavutussport, mida tehakse just sarnaste autodega, mis võiks Turismi sõita: maratonrallid ehk cross-country rally.. Eestis null-kandepinnaga ala. Lätis OSCar'i ja Riia tiimi näol väga tegus ala.
Tänane TR on võrreldes FIA kestvusoffrõudiga kaks erinevat ala. Muda pole, on kiirus ja perfektne legendilugemine koos orienteerumisega maksimaalsel kiirusel avatud teedel. Viimane ei kõla just kenasti aga kõrberallid just seda on. Eestis ei tasu väga sellele loota aga Venemaa lähivõistlustel võib riskida. Seal "karu pees" tõesti ei ole miilitsat.
Seega võiks kiirema maastikusõidu huvilised kõigepealt saada "laksu" kätte tänasest Turist-klassist. Järgmine saam oleks töökoda, kus LC 120 saab puuri, korvtoolid, kiirusvedrustuse, pikamaavarustuse ja tiim läheb juba näiteks Portugali etapile. Vajalik FIA homologeerimine gruppi T, vastavalt siis T1, T2 või T4(veoautod). Saab osaleda ka autorallidel, lätlased on kodus nii trenni teinud. Kuna aluseks on maastur, siis on ju off-road ehk maastikusõit
Jään püsivalt mõtte juurde, et selleaastane Ladoga grand-turism juba hakkas looma. Kui selline vorming panna veel aja peale ja ajavõtu KP'dega, ongi tõsine cross-country olemas. Siiski on suur vahe, kas sõita max. lubatud olematu kiirusega silmini mudas mõni(kümmend) kilomeeter või udjada päevas maha 400-600 km kergemal, raskemal ja kihutamiseks võimatul maastikul jutti. Kaks erinevat ala. Mõlemad toredad aga kandepind (ja raha) on siiski üleilmselt vaid maratonil.
Postitatud: E Nov 10, 2008 5:54 pm
Postitas xz
Osasid sõnavõtte lugedes jääb mulje, et nende autorite sooviks on Turist klassile "vee peale tõmbamine" sest nimetatud klass on omandanud märkimisväärse populaarsuse ja ületab hetkel sportklasside populaarsust.
Minu tagasihoidlik arvamus oleks, et ühe hästi toimiva asja keelustamine selleks, et mitte nii hästi toimivaid asju elus hoida on lähenemine täiesti valest otsast. Ehk toimiv asi tuleks rahule jätta ja tegeleda mittetoimiva asja arendamisega. Õnneks enamikest sõnavõttudest võib ka sellist soovi välja lugeda.
Mina isiklikult hetkel ühegi endale kuuluva autoga ühtegi sportklassi sõitma nõus ei ole (pole ka kunagi varem sõitnud, seega ülejooksikuks nimetada mind ei saa), küll aga on plaanis tulla ja Turistina natuke lõbutseda.
Postitatud: E Nov 10, 2008 8:29 pm
Postitas rommi
Jube teravaks kisub siin. Siiski ei usu, et Turistiklassist eestis asja saab võistlusklassina. Mina pole saavutussportlane... ainus fun minu jaoks on etteantud punktide läbimine. Rahulikult, nii et auto jääks töökorda ja jääks aega ka mõnda kamraadi järgi oodata

Samas, tunnistan ka et 1500 krooni +sõidukulud on "õige pisut" soolane hind lihtsalt safari eest... aga noh, mitte ka teab mis traagika. Seekord õnneks saan kulud sõbraga pooleks. Üksi ei tuleks selle raha eest.
Kui tegemist oleks võistlusklassiga, kus trügitakse sinust igal võimalikul ja võimatul juhul mööda nii et klaase lendab... siis ma ei osaleks seal.
Ja kui seekord AMV-l mõni Turist oma tõsise saavutussportlase hinge avastab, siis tõenäoliselt ongi järgmine loogiline samm tema jaoks TR. Hundid söönud - lambad rahul
