15. leht 20-st

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: K Sept 05, 2012 11:00 pm
Postitas kala
Õigust räägid,rong ongi läinud,portaalidega vedur oli ees veel.
Tehke siis kõikides autodest mis on vaba väärilised,nendest kes on loobunud ja nedest kes plaanivad tulla,üks tabel kokku,et kes mis põhjusel ei sõida ja milliste reeglitega ta sõidaks või milles asi,et ei sõida,siis vaadake kas 2 autot seibideks tõmmata või üks kuni mitu autot stardis.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 6:23 am
Postitas Heinza
srock kirjutas:Teema Portaalsillad VABAS.Te ei saa neid KAHTE Suzukit portaalidega nii lihtsalt ajaloo prügikasti saata, kuna TE vabamehed ärkasite liiga hilja(Pean silmas seda ,et üldjuhul enamusele oli teada, et tulevad siukesed pillid rajale ja Mudakober sõitis juba ennem vene portaalidega). Ja nüüd nutt ja hala lahti ,kuna nemad võidutsevad(vaadake ka oma tihendid rooli taga üle)asi ei ole ainult kinni portaalides.Lihtne on öelda(kala ja mõni veel), et küll nad kolivad TR-3 üle.Eriti rõve oli kuskil see lause,et las saevad need pillid pooleks ja ülejäänud sõidavad vaba edasi,NII EI SAA(Pean silmas seda lauset- no kui need kaks Suzukit kaotame vabas,pole hullu midagi.No arvate ,et siis tuleb sitaks vabasse autosi juurde?)KRT Mehed nii ei saa rallit sõita,lihtsam on tõesti marke koguda.Sry et närvi ajasite oma Vaba juraga :D Saage aru ,rong on juba läinud koos PORTAALIDEGA :hail
:D
No näed aga mind kes ma proovisin sama asja rääkida nimetati kohe kõrvalseisvate kodanike poolt kellel üldse peale paari Läti sõbra pole vaba klassiga pistmist, diletandiks, kitsarinnaliseks,väärastunud maailmavaatega meheks. :D :D :D :D :D
Aga las koerad hauguvad karavan läheb ikka edasi.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 8:22 am
Postitas RAMBO
Heinza kirjutas:
srock kirjutas:Teema Portaalsillad VABAS.Te ei saa neid KAHTE Suzukit portaalidega nii lihtsalt ajaloo prügikasti saata, kuna TE vabamehed ärkasite liiga hilja(Pean silmas seda ,et üldjuhul enamusele oli teada, et tulevad siukesed pillid rajale ja Mudakober sõitis juba ennem vene portaalidega). Ja nüüd nutt ja hala lahti ,kuna nemad võidutsevad(vaadake ka oma tihendid rooli taga üle)asi ei ole ainult kinni portaalides.Lihtne on öelda(kala ja mõni veel), et küll nad kolivad TR-3 üle.Eriti rõve oli kuskil see lause,et las saevad need pillid pooleks ja ülejäänud sõidavad vaba edasi,NII EI SAA(Pean silmas seda lauset- no kui need kaks Suzukit kaotame vabas,pole hullu midagi.No arvate ,et siis tuleb sitaks vabasse autosi juurde?)KRT Mehed nii ei saa rallit sõita,lihtsam on tõesti marke koguda.Sry et närvi ajasite oma Vaba juraga :D Saage aru ,rong on juba läinud koos PORTAALIDEGA :hail
:D
No näed aga mind kes ma proovisin sama asja rääkida nimetati kohe kõrvalseisvate kodanike poolt kellel üldse peale paari Läti sõbra pole vaba klassiga pistmist, diletandiks, kitsarinnaliseks,väärastunud maailmavaatega meheks. :D :D :D :D :D
Aga las koerad hauguvad karavan läheb ikka edasi.
Panen ka oma mõtted siia. Ärge kõvasti lööge.

Kahe auto pärast ei ole ka mõistlik tervet klassi ,ehk siis kõiki ülejäänuid autosi ringi teha. Mina isiklikult oleks ka rajal tagasi aga portaalidele pole mul midagi vastu panna. Ennem võistlust on ju enamusele teada,kes selles klassis võidab,kui just midagi katki ei lähe. Pole nagu mõtet niisama kalli raha eest oma autot ka lõhkumas käia. Arvan ,et kindlasti oleks vabas rohkem sõitjaid, kui seal poleks portaal sildu.
Teisalt ei jõua ka korraldajad igale autole eraldi rada teha.
PS: See tihendi jutt kõlas jube ülbelt, nagu oskaks sõita ainult need,kes kasutavad portaalsildu.


Terv.
RAMBO

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 9:43 am
Postitas tarmo
Tuleks tagasi juurte juurde.

Meenutage VABA klassi algusaegasid (täpsemalt oli vist 2005a), et millest selline klass üldse tekkis?
Mina mäletan seda, et olid autod, mis olid piisavalt modifitseeritud, et ei kõlvanud enam TR1 alla (nt vedrustust tõstetud). Samas ratta suurus ei olnud veel ka TR2 vääriline.
Tekkis klass VABA, mille nimigi ütleb, et kõik modifikatsioonid on VABAd (sh nt silla valik)! Piirati ära ainult rehvi mõõt ja kogu lugu (sest suurem rehv oleks juba TR2/TR3).
Kas see esialgne määratlus siis enam ei sobi?

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 9:54 am
Postitas Jünger
Rene, 5+ :thumb:
Ah et tihendi jutt on BS?! Kulla mehed,miks sõitis ja võitis Porikärbes ka siis, kui neil olid all tavalised uaz'i sillad? Toona ei saanud isegi portaalidega Vallo neile vastu. Kui Porikärbse näide ei sobi, mõelge siis Shreki peale.
Jutt, et kõik on portaalidest kinni on loll, väga.
Me sõitsime ka kolm aastat vabat, ei ütleks et nad NII püüdmatud olid.
Tihendi ja TIIMI koostöö on kõige olulisem, ehe näide on TR1's US-Parts: Rahvamajast cherokeega pistetakse Toyotate ja muude kergkaaluliste ja pisikeste autodega rinda, EDUKALT.



Kaspar
Snegurochka(vaba), Artist(Vaba), Artist(TR1), US-Parts(TR1) ja nii mõnedki veel.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 10:02 am
Postitas totu
Mõni tund veel aega mõtete kogumiseks, õhtul tahaks vähemalt portaalide küsimuse lukku lüüa. Kuna sõidab 2 autot ja vastaseid on oluliselt rohkem, peame mingi "aadri laskmise" tegema. Läbi igasuguste kõhkluste tundub parim kunstlik kliirensi piiramine, kas sillatala kopeeriva ristkonstruktsiooniga või sildade alt läbijooksva põhjaplaadiga (nt. vähemalt 600mm laiune plaat või -sõrestik). Järgmine küsimus on, kummas klassis saaksid/peaksid need autod sõitma? Kuna TR-2 sõitjatel on mingi nägemus uutest reeglitest, sõltub see palju neist. Ja TR-2 reeglite muutmisel peab esimene sõnaõigus olema just nendel, "Vaba13" on siiski TR-2te üleminejad. Loodan, et leiame ka selles mingisuguse üksmeele.
Võimalik et mingid asjad tuleb jätta üleminekuperioodile. ST. Reeglid kehtivad alates 2013 (Siiralt loodan, et saame asja niikaugele) aga teatud piirangud hakkavad kehtima alates 2014 või 2015).
Enamus Vaba meeskondi lubas esindatud olla, seega peaks spontaansest kokkusaamisest saama üsna sõnaõiguslik koosolek.
Arvet
PS. Jutt tihenditest, meeskonnatööst, strateegiast, heast õnnest jms. on õige aga nende asjade võrdsuse korral määrab auto. E. nõrgema auto korral peab kõiki, eelnevaid, asju rohkem olema.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 10:05 am
Postitas e.p.
Klass Open:

Rehv kuni 33 tolli, kui traktor või lõigatud, siis sportauto registris.
Kliirents max 300 mm.
Vints vaba.
Puur omal valikul, kui on paigaldatud (FIA nõuete kohaselt), siis sportauto registris.

Klass TR2:

Rehv kuni 37 tolli.
Kliirents max 330 mm.
Vints vaba.
Puur kohustuslik.

Kui tahate jätkata tänase seisuga (portaalsild lubatud), siis milleks kogu see kisa ja kokkusaamised jne. ?
Arto väitel on näiteks Soomes kõige populaarsem kuni 37 sirge sillaga klass ... võiks ju loota, et ka meil ühel päeval nii. Nende võlusõna on "lukud" ehk kuna kallid, siis ei paigaldata ja sillad püsivad koos :)

Arvet:
"Vaba13" on siiski TR-2te üleminejad
See pole õige lähenemine, kuna TR2 autosid on reaalselt ainult 1, pigem on Vaba13 klassile uue nime andmisega ja läbi reeglite mõne tr2 auto liitmisega selle klassiga.
Sisuliselt on ikkagi autod ehitatud Vaba13 järgi.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 10:20 am
Postitas urmas
tarmo kirjutas:Tuleks tagasi juurte juurde.

Meenutage VABA klassi algusaegasid (täpsemalt oli vist 2005a), et millest selline klass üldse tekkis?
Mina mäletan seda, et olid autod, mis olid piisavalt modifitseeritud, et ei kõlvanud enam TR1 alla (nt vedrustust tõstetud). Samas ratta suurus ei olnud veel ka TR2 vääriline.
Tekkis klass VABA, mille nimigi ütleb, et kõik modifikatsioonid on VABAd (sh nt silla valik)! Piirati ära ainult rehvi mõõt ja kogu lugu (sest suurem rehv oleks juba TR2/TR3).
Kas see esialgne määratlus siis enam ei sobi?
Siis TR-1-s ei tõstetud ega lõigatud. 33" alla saamiseks tuleb enamus maastureid lõigata ja tõsta. Nii nad vabasse läksidki. Mina vähemalt läksin cheroga sel põhjusel.
Endise vabamehe arvamus:
Kindlasti on täna kuurialustes "rikutud" autosid küllaga, millel populaarne 33" all ja suuremat ratast ei tahetagi panna, sest see ongi kallis...Võistleksid nad küll. Ennem masu oli ju stardirivi pikk. Karikasarja ei sõidetud, aga elukohajärgsetel ikka käidi mõõtu võtmas.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 10:23 am
Postitas totu
Kahjuks puudub ülevaade TR-2 dest aga õhtul näeme, palju kohale tuleb ja kes tulevad, on huvitatud võistlemise jätkamisest. Peaks olema 6-7 autot äraootaval positsioonil.
Kui portaali kliirens on viidud reeglitele vastavaks ei saa ju piirata vastupidavust? Muid eeliseid portaal ei anna.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 11:06 am
Postitas e.p.
Arvet, sellisel juhul peaks olema jah terve sillatala ulatuses ühtlane "madaldus", mis peab olema kinnitatud nii, et terve võistluse jooksul püsib seal. Seda TR2.-s, Open peaks jääma ilma portaalsillata.
Kuigi ei mõista, miks ei võiks portaal 37 rattaga juba TR3-s sõita :)

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 11:09 am
Postitas RaidoKol
e.p. kirjutas:Arvet, sellisel juhul peaks olema jah terve sillatala ulatuses ühtlane "madaldus", mis peab olema kinnitatud nii, et terve võistluse jooksul püsib seal. Seda TR2.-s, Open peaks jääma ilma portaalsillata.
Kuigi ei mõista, miks ei võiks portaal 37 rattaga juba TR3-s sõita :)


Pigem vastupidi openisse portaal ja tr2 sirge.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 11:24 am
Postitas e.p.
Pigem vastupidi openisse portaal ja tr2 sirge.
EI

TR2 jääks "rahvuslikuks" klassiks.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 11:32 am
Postitas totu
RaidoKol kirjutas:
e.p. kirjutas:Arvet, sellisel juhul peaks olema jah terve sillatala ulatuses ühtlane "madaldus", mis peab olema kinnitatud nii, et terve võistluse jooksul püsib seal. Seda TR2.-s, Open peaks jääma ilma portaalsillata.
Kuigi ei mõista, miks ei võiks portaal 37 rattaga juba TR3-s sõita :)


Pigem vastupidi openisse portaal ja tr2 sirge.
Saan aru küll, et keegi ei taha portaale endaga võistlema, ehk üritaks nad TR-1 suruda? :) Kui portaal nii kuri on, et kõik kardavad, peaks ta ikkagi võimalikult kurjas klassis sõitma.
Sellist terve sillatala ulatuses madaldust silmas pidasingi. Või plaati/sõrestikku, mis kinnitub raamile ja sild töötab vedrustusega plaadi kohal (kokkuvõttes jääks midagi sarnast meie sõltumatuga).
PS. Selliste lahenduste korral peaks kliirensi mõõtmine toimuma ikkagi reaalses sõisuasendis, koos sõitjatega, mitte lahtitõstetuna? Loomulikult , võistluse jooksul, tõstmise keeluga. Talasilla kliirens mõõdetakse ju ka ratastel (rehvi läbivajumine vähendab reaalset kliirensit).

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 11:36 am
Postitas RaidoKol
totu kirjutas:
RaidoKol kirjutas:
e.p. kirjutas:Arvet, sellisel juhul peaks olema jah terve sillatala ulatuses ühtlane "madaldus", mis peab olema kinnitatud nii, et terve võistluse jooksul püsib seal. Seda TR2.-s, Open peaks jääma ilma portaalsillata.
Kuigi ei mõista, miks ei võiks portaal 37 rattaga juba TR3-s sõita :)


Pigem vastupidi openisse portaal ja tr2 sirge.
Saan aru küll, et keegi ei taha portaale endaga võistlema, ehk üritaks nad TR-1 suruda? :) Kui portaal nii kuri on, et kõik kardavad, peaks ta ikkagi võimalikult kurjas klassis sõitma.
Sellist terve sillatala ulatuses madaldust silmas pidasingi. Või plaati/sõrestikku, mis kinnitub raamile ja sild töötab vedrustusega plaadi kohal (kokkuvõttes jääks midagi sarnast meie sõltumatuga).
PS. Selliste lahenduste korral peaks kliirensi mõõtmine toimuma ikkagi reaalses sõisuasendis, koos sõitjatega, mitte lahtitõstetuna? Loomulikult , võistluse jooksul, tõstmise keeluga. Talasilla kliirens mõõdetakse ju ka ratastel (rehvi läbivajumine vähendab reaalset kliirensit).

Sellist kunstliku madaldamist usun ei hakka küll keegi tegema. Aga krt seda teab.

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......

Postitatud: N Sept 06, 2012 11:38 am
Postitas e.p.
Arvet, kogu see kliirentsi ja muu teema peab olema võimalikult loogiline ja lihtne, muidu pole mõtet kehtestada, kui mõõtmine ja muu sellega seonduv ebareaalne.
Kõige mõistlikum on siiski keelata ja lasta meestel TR3-s mürada ... kuigi Rene juba hakkas vist Vallot kartma ja ilmselt mõeldakse siis TR3 midagi uut, näiteks suki keeld :)