Milleks ja kellele TURIST e. unistus "TR0"-st

Koht, kus saab arutada 4x4 teemadel, leppida kokku aegu, sõitude kohti ja muidu informatiivne koht / Information about different 4x4 events, safaries and adventures in Estonia and abroad.

Moderaator: Moderators

Vasta
Kasutaja avatar
rommi
afroäi
Postitusi: 1931
Liitunud: P Veebr 15, 2004 12:59 am
Asukoht: California

Postitus Postitas rommi »

Mul oli kunagi jalgratas nimega "Turist"... jumala hea ratas oli, taga kolm käiku ja ees kaks :)

Tegelt aga mõnus lugemine ja kokkuvõttes jääb ikkagi kumama, et inimesed tahavad sõita... mitte võistelda :P

samuti ASMV 2008 turist
Rommi / near Rubicon with Cherokee XJ '00 Long Arm
Vahur
misasi see pidur on?
Postitusi: 217
Liitunud: R Sept 15, 2006 10:08 am

Postitus Postitas Vahur »

Vaadates praeguseks ASMV-le reganuid,tuleb tunnistada et asjad hakkavad tegelikult omale kohale loksuma ja on tekkinud nn püramiidi effekt.
Tr3-3tiimi
Tr2-7tiimi
Tr1-8tiimi
Vaba-11tiimi
Turism-28tiimi
Tegelikkuses ju ongi nii ,et mida suurem on mingi spordiala populaarsus massides(offroadis siis turistide osas) seda rohkem on ka tippu(sportklassidesse) jõudjaid ja püsima jääjaid(maailmast ja ka Eestist võib leida erandeid kus ühe sportlase(tiimi) tohutu andekus ja töökus on viinud tippu kuigi omal maal on ta sellel alal ainuke esindaja).
Eesti probleem seisneb lihtsalt selles, et meid on nii vähe ja igale poole inimressursi(ja ka pappi) lihtsalt ei jätku.
Mina näiteks usun seda et mingi osa praegustest turistidest kindlasti tuleb järgmiseks aastaks sportklassidesse edasi(tagasi).Abiks oleks muidugi see kui rajad enam karmimaks ei lähe(eriti mis puutub TR1-te) või üritavad võistluste korraldajad ikkagi teha vähemalt 2-3 erineva raskusastmega rada(venelastel on nt Ladoga heaks eeskujuks ja selle võistluse populaarsus on kasvanud juba aastaid).Vaevalt et kellegile pakuks pinget vaadata nt F1-te kus samal ringrajal sõidavad KORRAGA nt kardid,GT-autod ja erinevad vormelid.
Mis puutub veel radade raskusesse siis mäletan et veel paar aastat tagasi sai ise enamustel võistlustel käidud võistlusautoga nn "omal jalal"(kaasa arvatud Läti,Soome ja Venemaa omad).Täna kulub võistlusauto puhastamisele ja salongi kuivatamisele vähemalt nädal+veel remondiks minev aeg ja raha.Kummalisel kombel jäävad tehases paigaldatud osad ja insener-tehnilised lahendused oma töökindluses oluliselt alla nt VABA ja TR-3 autode kodugaraazis tehtutele.Samamoodi jätkates on oht et TR-1 ja TR-2, millel on ranged teh.reeglid, surevad välja ja jäävad alles Turism,VABA(kuni 35") ja nt PROTO(35" kuni 40").
Võib-olla ongi see hoopis ala normaalne areng?Igal juhul on minul heameel et ala populaarsus turistide osas nii tublisti kasvanud on(tänu ilmselt eriti tänavuste mitmete etappide korraldajatele kes viitsivad vaeva näha ja neile paraja raskusastmega radu teha).Tore oleks muidugi kui see populaarsus ei tuleks ainult teiste klasside arvelt vaid tuleks ka värsket verd juurde.
Vist sai jube pikk ja segane jutt -loodan et sobib siia teemasse.
Viimati muutis Vahur, N Nov 06, 2008 8:57 pm, muudetud 1 kord kokku.
Vahur Romet,Carservice tiim,piloot
Kasutaja avatar
Una
emps
Postitusi: 121
Liitunud: K Veebr 16, 2005 10:46 am
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Una »

Jah, Vahur, see on ainult positiivne kui toimub liikumine alt üles ja tuleb uusi tegijaid, mitte vastupidi.

Laadogal on ju selgesti näha, kuidas kasvab aasta aastalt võistlejatega kaasaliikuva "santlaagri" suurus. Ja loodetavasti saab nii mõnigi neist pisiku külge.
2011 TR3 - SMS I / Kukepea III / ASMV 4.
2010 TR3 - Mudakoon 4. / Klaperjaht 11. / Kukepea 6.
2009 GT - Ladoga III / TR2 - ASMV 5.
2008 TR2 - Mudakoon 4.
2007 TR2 - Mudakoon I / ASMV I
2006 TR2 - Baltic Sea Cup I
2005 TR2 - Eesti Karikasari I
1998 Uunoga ümber Eesti IV
Neuser
teo ragisev vahekord taldrikuga
Postitusi: 302
Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas Neuser »

See jutt, et võistlusauto ehitamine on kallis ja võistlemine ei ole taskukohane sõltub sellest, millest ollakse nõus selle nimel loobuma. Ma arvan, et nii mõnigi turisti auto maksab vähemalt kaks korda niipalju kui mõnigi tr1, vaba võistlusauto, lihtsalt kuna nad on paljudel ka igapäevaliikurid, siis tuleb tõesti polster kuivaks jätta ja puudest suurema kaarega mööda sõita.
Tundub natuke mõistusevastane, et sinu rüsatud võistlusauto maksab tunduvalt rohkem kui see auto, millega last lasteaiast- koolist koju tood, klassi kokkutulekule lähed jne, et kahe võistluse eelarvega saab ühe korraliku reisi lubada. Kõik sõltub sellest kuidas suudetakse endas väikekodanlikkust ja Pearu-Andrese sündroomi maha suruda.
Minu mõte on selles, et 50 tonniga on võimalik osta auto, millega Eesti vabariigis suht probleemivabalt ringi liigelda ja 150 ga saab sellise tr1, vaba auto, millega kaotada on juba küllalt keeruline. Tunduvalt keerulisem on seda oma naisele selgeks teha, aga vaevalt keegi siin oma pere toidulaua arvelt offroadiga suuremal või vähemal määral tegeleb.
See on muidugi puhtalt minu subjektiivne arvamus, võistlen alles esimest hooaega ja ei tea mida arvan sellest oma jutust paari aasta pärast.

Aga miks tr1 vabasse ümber kolib, siis äkki on vabas kergem? :) Kui võrrelda tr1 ja vaba tulemusi võistlustel kus neil on olnud sama rada (Mudakoon, Kukepea) siis tundub nagu ruuliks tr1, nii, et ei ole siin autodel küll ERILIST võimekuse vahet, ühtmoodi upuvad mõlemad,pigem ikka sõiduoskus ja tiimitöö. Muide päris huvitav oleks mingi meeskondlik tr1 ja vaba vaheline jõukatsumine näiteks teatevõistluse formaadis.
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
aadu
Fitting 44"
Postitusi: 482
Liitunud: T Mär 18, 2003 9:43 pm
Asukoht: Tallinn, Õismäe; Helsingi, Lassila
Kontakt:

Postitus Postitas aadu »

Kõvatamine on sõna, millel on natuke niruvõitu :x maik juures ja turiste maha tehes ei saa kohe kindlasti võistlusklassidesse osavõtjaid juurde.
Seda isegi hoolimata sellest, et kõvatamine loob võimalusi sigimiseks, milleks on meil kõigil looduse poolne tung. :lol:
Pigem aitaks võistlejaid juurde tuua igale klassile erineva raskusega rada. (Sorry korraldajad, see pole mitte mingil juhul etteheide aga minu arvates on lahendus selline).
Mis meil praegu on?
Üks rada ja neli võistlusklassi: TR1- põrgu kuubis, TR2 ja vaba- põrgu ruudus, Tr3- lihtsalt põrgu.
Millisesse klassi peaks see turist, kes tahaks võitlema hakata, astuma???
TR1-te?
Investeerima masina tugevdamisse mitukümmend tuhat ja arvestama, et kui võistluselt kopsupõletikku või reumat ei saa, siis auto kõlbab peale põhjalikku remonti ainult treila peal järgmisele võistlusele vedamiseks?
Una kirjutas:Jah, Vahur, see on ainult positiivne kui toimub liikumine alt üles ja tuleb uusi tegijaid, mitte vastupidi.
Veel positiivsem oleks, kui uued saaks liikuda samm-sammult, mitte "kõvatajast" hüppega silmini mudasse.

Turist peaks jääma aga siiski turistiks- suvalise tänavalegaalse maasturiga lustimiseks.
Ei takista vallid, ei takista kraav...
Kaarel Puk; Turist; võistkond Lendorav; :driving ; Sõitis Uunoga Ümber Eesti 1999
Vahur
misasi see pidur on?
Postitusi: 217
Liitunud: R Sept 15, 2006 10:08 am

Postitus Postitas Vahur »

ja 150 ga saab sellise tr1, vaba auto, millega kaotada on juba küllalt keeruline.
Usu mind- ka kaks korda kallima autoga on võimalik-kui vaja võin kursused korraldada :twisted: .Ja see pole üldse keeruline.
Sorry -nüüd läks OT

Turismi võlu seisneb selles et juba stardist alates võib enamus tiimist(va piloot)rihma lõdvaks lasta ja tsillima hakata ja kui enam tahtmist-jaksu pole geopeitust mängida või hakkab auto liialt lagunema, siis tuled lihtsalt metsast ära.
Võistlusklassides jääb lõbu tavaliselt ikka võistluste lõppu ja ega keegi ei julge/taha rajalt enne maha tulla kui alles on veel vähemalt üks vedav ratas(hirm saada kaasvõistlejate poolt "lintsitud")
Samas olen näinud piisavalt ka "ruutus silmadega"turiste ja neile siis üleskutse-tulge üle-saate kõhud täis ja jõuluks koju.
Vahur Romet,Carservice tiim,piloot
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Teen ka noka lahti.

4x4 masina(te) omanik viimased 12 aastat ja võistlustel niisma pealtvaataja ning abilisena palju aaastaid osaletud. Võistlemist sai alustatud 2003. aastal originaalis ja seda vaid latttungraua ja "karvasema" rehviga. Oli veidi keeruline aga funn. Ümbritsev seltskond innustas ja toetas. Sai hea vintsi vaba sõidukooli ja põhja edasiseks.
Hiljem sai juba oma meeskonnaga TR1 kassis osaletud. Sai võetud kasutusse igapäeva maastur, kuid see jäi lahjaks ja lagunes liialt. Hakksime uut ja proffimat TR1 masinat otsima.
Kuigi 2006. a. sai spestiaallset TR1 klassi võistlemiseks auto hangitud on nüüd mõõt täis.
Põhjus selles, et 2005. aastaga võrreldes (kui oma PÄRIS võistlusmaasturi idee sai valmis haudutud) on olukord võistlusradel kardinaalselt muutunud.
Tollel hetkel kõva masinaga on pregu keeruline kesmike hulgasgi püsida.

Põhjuseid mitu:
*Rajad liiga raskeks ja tehnika hävitavaks muutunud. (Kõigile klassidele üks rada)
*Orjenteerumisest/otsimiset ja strateegia välja mõtlemisest on saanud kambakesi koos lõputu vintsimine. No fun anymore.
*Ilma oma iskliku graazi ja /või mehhaaniku ja toetav tiimita pole nagu midagi teha. Peamiseks on saanud remont võistlusest võistluseni.
*Rahakott ei pea sellele pidevale auto lappimisle enam vastu.
*Võistlusuto igapäevaksutusest ei tasu enam unistadagi (hmm.. TR1 oli vist "kergelt " modifitseeritdu salongiautodele esmaselt mõeldud)

Karta on, et tänavune Saarekoll (oma mõnuste kerget retro stiilis radadega) jääb pikaks ajaks viimaseks võistluseks TR? klassis. :cry:

Tuleval aastal paalnis lisaks kohtunikuks olemisele ka mõnel võistlusel Turisti leiba maitsta. :-)

Loodetvasti kohtume taas metsaradadel.
Offroad on surnud- elagu offroad!
Viimati muutis Landy, R Nov 07, 2008 9:19 am, muudetud 1 kord kokku.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vahur
misasi see pidur on?
Postitusi: 217
Liitunud: R Sept 15, 2006 10:08 am

Postitus Postitas Vahur »

Karta on, et tänavune Saarekoll (oma mõnuste kerget retro stiilis radadega) jääb pikaks ajaks viimaseks võistluseks TR? klassis.
Kristjan sa vist paned vähe puuse sest minu mäletamist mööda olid retrostiilis vaid orienteerumisrajad -lisakatsetel said tulemuse kirja vaid 4-5 autot igast klassist.Isegi esimene joonorienteerumise etapp muutus TR2-dele juba vintsimisvõistluseks,rääkimata turbaväljast,Lombi kodukatsest ja karjäärist mis üldse tühistati(siseinfo kohaselt on järgmine aasta oodata suuremaid :thumb: muudatusi paremuse suunas)
Samuti usun seda et kui Oliver&Co lubab et ASMV-l jääb iste kuivaks(isegi TR-1-l) siis ilmselt see nii ka on.Ka eelmine aasta ei olnud Sirgalas vinti üle keeratud-minu meelest said enamus meeldiva üllatuse osaliseks kui jõudsid arvatust palju varem finisisse.
Vahur Romet,Carservice tiim,piloot
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Vahur kirjutas:
Karta on, et tänavune Saarekoll (oma mõnuste kerget retro stiilis radadega) jääb pikaks ajaks viimaseks võistluseks TR? klassis.
Kristjan sa vist paned vähe puuse sest minu mäletamist mööda olid retrostiilis vaid orienteerumisrajad -lisakatsetel said tulemuse kirja vaid 4-5 autot igast klassist.Isegi esimene joonorienteerumise etapp muutus TR2-dele juba vintsimisvõistluseks,rääkimata turbaväljast,Lombi kodukatsest ja karjäärist mis üldse tühistati
O.T.
Orjenteerumisradedest seal metsade vahel räägingi. Kohe selline mõnus 3-4 aasta taguse originaali rajad tulid meelde. (Omast lollusest ja üle keevast optimismist või ülbusest sai 2 korda kinni ka jäädud.) Selliseid radu sõidaks kohe mõnuga ka TR1 klassis.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Kasutaja avatar
tai
unistus TR nullist
Postitusi: 1282
Liitunud: P Veebr 26, 2006 7:56 pm
Asukoht: Pärnu/talin lennujaama juures

Postitus Postitas tai »

Njah

TR1 jätkusuutlikus on kysitav, seetõttu, et kui muuta rajad lihtsamaks muutub see korralikuks rahvaralliks. Tänapäeva tehnika poolest ei jää maastikuautod (isegi diisel defekad tänu oma ülekannetele) suurt alla rahvaralli autodele. Vahe on lihtsalt selles, et TR1 ei ole turvapuur lubatud ja ralli autodel (olenemata klassist) on see kohustuslik. Võime rääkida küll LE'st ja kiirusepiirangust aga ka 90km/h on kitsal metsateel SUUR kiirus. Kuna aga meie masinatel on neilivedu siis on see kiirus kiirem tulema. Ei oska öelda, kas kunagi TR1 maastur on võistelnud ralliradadel aga isiklikult julgen arvata, (suuresti mootori kubatuuri piirangu puudumise tõttu) et alla ta ei jää. Siis on vaid ajaküsimus kui keegi meist kasti või sandiks saab. Samas ei imesta, kui audi v8 saab "heaks" TR1 autoks. Seega on kooraldajatel lihtsam odavam ja mugavam ajada nad katuseni mutta, kus nad võidu seisavad. Kiunuvad küll aga mehed terved ja masinal pisirikked, mis on arstitavad.

Lihtsalt selline mõte.
Asjadele tuleb lennukalt läheneda
58021221
margus61
Zootramm
Postitusi: 721
Liitunud: N Okt 19, 2006 12:02 pm
Asukoht: Tallinn-Nõmme & Noarootsi

Postitus Postitas margus61 »

No küll sellele TR1-le ka mõnusat formaati leiab, kuhu Turistist üle minna.

Head mälestused on ASMV, vist 2005, kui Alexi juhtimisel oli Sirgalasse tehtud valikorienteerumine. Põnevaid ja vähem põnevaid punkte nigu raba (osa olid pätsu ka pandud), punktidel erinevad raskusastmed. Vaata aga ise, kuhu ronid ja mis selle hind võiks olla (igas mõttes). Puhas taktikamäng ja fun.

Täpsemalt ei mäleta (vist sama ASMV 2005), aga korra oli ka nii, et kui TR1 rajast villand sai, võis legendi ära anda ja TR2 oma sõitma hakata ning punga tuli topelt. Jälle hea lahendus, kes hard core tahab. Finišisse tule millal tahad, aga enne kui 24h päris täis kukub.

Vahepeal kella vastu tunnike traielit tiirutada, kus hajutatud stardiaegadega max 5 autot rajal oli ka hea. (Too oli vist 2006, 2005 läksid kõik korraga.)

Kiiruse (vist oli 50 km/h) piiramiseks toimiv kontroll juhuslikes kohtades. Esimesel korral kuni +10 km/h võiks olla hoiatus. Teisel kuni +10 või esimesel üle +10 disklahv. Ja täitsa taltsalt liiguti laiadel teedel, kitsamatel niigi eriti ei kima. Formaadi miinuseks - eeldab suletud ja suht üleni kasutatavat ala või alasid ja tööstusmaastikku.

Puht minu jaoks on valikorienteerumine see võtmesõna, mis TR1 atraktiivseks teeks. Kulude kontroll, auto taastamiseks kuluv aeg, edasine areng - kõike on olulisel määral võimalik ise juhtida. Seepärast hoian veel 32" rattaid müümata ning autot TR1 spec kvalifitseeruvana, kuigi tavaliselt 35" all ja Turist, safari, Alansi jne.
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Mina Tai kartusi 100% ei jaga. Kiirused tuleb pigem ülesõitudel, mitte kiiruskatsetel kontrolli alal saada.
Kui punktid nutikalt ja piisavalt keeruliselt "ära peita" (ma ei mõtle füüsilise tähistuse peitmist) siis ei kihutata, sest võidakse mõnest lihtslt mööda panna. Ka seotud punktid toovad kiirused alla.
Ennekõike tuleb panna realistlikud ja piisva varuga etapi/kiiruskatse kontrollajad. Mis rõõmu on osalejatel sellest, kui kõigist startinud meeskondadest max 30% kontrollaega mahuvad? (nagu mitmel viimatisle võistlusel juhtunud on). Sellisel juhul viskaks kivi korraldjate kapsaaeda.
Aega mittemahtumise põhjus ei seisne sellistel juhtudel saamatutes juhtides või oskuste puudumises, vaid pigem konkreetse kalssi jaoks liiga raskes rajas.

Kui etapil/kiiruskatsel ei saa 2/3 ekipaaze aega kirja, siis minu meelest annab see tugevalt mõtlemisainet.

Turist klassi populaarsust saab ka selgitada sellega, et saad pea alati (kuijust väga ahneks ei lähe)"tulemuse" kirja. TR-klassi võid naba paigast ja vere ninast väja pingutada, aga lõpuks oled tabelis ikkagi ilma igasuguse tulemuseta "luuserite" ridades.

P.S. Kui vanasti peitus "maasikas" selles, et kaardil tundus punkt kergesti leitav ja ligipääsetav, aga tegelikult oli mõni kaardilt nähtamatu katkitus ees ja tuli teiselt poolt kavalusega uuesti rünnata , siis nüüd on "maasukas" katuseni maas ees või akendeni vees stiilis.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Neuser
teo ragisev vahekord taldrikuga
Postitusi: 302
Liitunud: N Okt 04, 2007 6:38 pm
Asukoht: harjumaa

Postitus Postitas Neuser »

tai kirjutas: Vahe on lihtsalt selles, et TR1 ei ole turvapuur lubatud ja ralli autodel (olenemata klassist) on see kohustuslik. .

Sorry OT, aga mina leian TR1 reeglitest küll sellise punkti:

6.13 Turvakaared

Turvakaarte paigaldamine on lubatud. Kõik turvakaarte parameetrid peavad vastama FIA nõuetele.
Mait Paldra, TR1, tiim "Artist" piloot
2010 Esti 4x4 KV - II /Low Gear race 4 Toughbook 2010 - I
535 77 955
Viido
Got ARB and Nitrous?
Postitusi: 170
Liitunud: N Sept 21, 2006 4:46 pm
Asukoht: Tallinn

Postitus Postitas Viido »

TR- 1 reeglitel pole häda midagi, jätke see klass rahule. Proovige kuidagi kahed ja kolmed ellu äratada. Tegelikult käib üldse teema turistide piht. See ei tähenda küll, et TR-1 reegleid peaks modima hakkama. Seni pole lihtsalt keegi ütelnud , et rada oli tõsine s.... Pigem vastupidi - Suur tänu hea raja eest - me ei jõudnud küll esinesest poriaugust eriti kaugemale aga oli tõsiselt FUN jne...jne..Ehk aitab raja modimisega seltskonda suurendada. Seni kuni ühed ja kolmed ühel rajal pusivad - sinna turisti mõtlemisega küll asja ei ole. Ja et samal rajal TR-1 ei pea turvakaar olema ja TR-3 peab- siis see näitab mida ?
Muusika ei aita hambavalu vastu... nii et:
http://www.offroadpartner.ee

Viido Laane
Kasutaja avatar
Landy
Typo Master 2.1
Postitusi: 17416
Liitunud: L Veebr 22, 2003 4:07 pm
Asukoht: Tallinn, 5 minuti kaugusel offroadist.
Kontakt:

Postitus Postitas Landy »

Hoidkem TR1 tehniline arutelu siit teemast eemal. Jäägem siiki pealkirjale truuks ja lahakem TURISTe.
-----------------------------------------------------------------
Lets talk about LAND ROVER's
Kristjan Vaarmann (+372)5010599 kristjan.vaarmann@landroverclub.ee
Land Rover'iga nakatatud aastast 1996, off-road spordis aastast 2003!
MTÜ Eesti Land Roveri Klubi
Vasta

Mine “4x4 üritused / 4x4 events”