14. leht 18-st
Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: R Apr 01, 2016 6:06 pm
Postitas erik
Tegelikult on meil ju Eesti võistlustel kiiruspiirang 70kmh, krossidel ei saa nii paljugi sisse, minu tüütud hääled algavad u. 40 - 50 km h. Probleem on Horvaatia võistlusel, kus piiranguid pole ja kiirused kasvavad loodetavasti üle 100 kmh.
Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: L Apr 02, 2016 11:23 am
Postitas v6sa
valtsek kirjutas:Aja pakkude või tõstukipeale, rattad õhku ja vunk üles, siis äkki näeb midagi või saad vähemalt aru kust lõrin tuleb.
Või siis äkki käimakast ise?
Ma pakun, et õhus ei lõrisegi...

Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: L Apr 02, 2016 12:55 pm
Postitas valtsek
v6sa kirjutas:valtsek kirjutas:Aja pakkude või tõstukipeale, rattad õhku ja vunk üles, siis äkki näeb midagi või saad vähemalt aru kust lõrin tuleb.
Või siis äkki käimakast ise?
Ma pakun, et õhus ei lõrisegi...

Ei pruugi jah, aga võib. Paljudel vahekastidel see jama, et kahvlid ja 4 veo lülitussüsteem( vahekastidel sees) kulunud. Ei hoia hammakaid oma kohal ja siis hakkab sisemisi hambaid järama, just siis kui mootoriga pidurdad.
Teine asi see, et volvo kastil pidi esikardaani flentsi laager nõrk koht olema, hakkab vibrama ja häälitsema suuremate kiiruste juures..rootsi foorumis nii räägivad.
Lihtsalt imelik kust see metalli puru tuleb??
Aga võib igasugu lollakaid vigu olla, lihtsalt paar ideed

Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: P Apr 03, 2016 6:07 pm
Postitas erik
Seiniks, kui topelristiga kardaan ette alla ei mahu, siis vaatame vedrustuse arenduse teemat:
Kui ennem oli probleem, et vedrustus ei jõudnud põhjani ja piiras flexi, siis nüüd on see teema igati ok. Natuke saab veel vedrude vahelise piiraja liigutamisega asja pehmemaks ja bumpstopi rõhku tõstes võimaliku läbilööki paremini püüda, aga see on kosmeetika.
Sama hüpe, samas kohast, kus eelmine video, hästi on näha, et rataste kontakt on teega hoopis teine asi. Maandumine lõppeb ka väga pehmelt.
https://www.youtube.com/watch?v=V_alhawMfx4
Ja Kotka mölapidamatusega kaunistatud roomlemise video
https://www.youtube.com/watch?v=fMJjOBgKd_c
Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: E Apr 04, 2016 1:33 pm
Postitas erik
Nii palju "tarku" on siin foorumis koos, aga süveneda ei viitsi eriti keegi! Tegelikult on enamustel kollidel asi põhja all valesti, sest õigesti on väga raske seda ehitada.
Aga mitu pead, on mitu pead. Hardo leidis Sellise õpetliku video, koos selgitustega miks ja kuidas:
https://www.youtube.com/watch?v=gmV4qwLfOMY
Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: E Apr 04, 2016 1:54 pm
Postitas LauriJ
Uputaja seda varemgi foorumis maininud, kuskil sildade allapaneku teemas.
Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: E Apr 04, 2016 3:14 pm
Postitas v6sa
totu kirjutas:
...
Olulisem on ristide omavaheline asend ja flantside asend. Mõlemad võiksid olla rööpsed.
...
Ütles ju. Kuidas hõbekoletise kõhu all paralleelsusega lood on?
Ma nagu eeldasin, et see on korduvalt üle mõõdetuna paigas...

Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: E Apr 04, 2016 8:22 pm
Postitas erik
v6sa kirjutas:totu kirjutas:
...
Olulisem on ristide omavaheline asend ja flantside asend. Mõlemad võiksid olla rööpsed.
...
Ütles ju. Kuidas hõbekoletise kõhu all paralleelsusega lood on?
Ma nagu eeldasin, et see on korduvalt üle mõõdetuna paigas...

Heh, kolli ehitades peab pidevalt tegema kompromisse, sest miski ei mahu, on liiga suur ja lihtsalt ei sobi. Vahekasti nurga määrab mootori nurk. Esisilla nurga määrab kasutatava kardaani käigunurk. Aitaks kliirentsi vähendamine ja mootori nurga vähendamine silla käigu arvelt. Alati on veel variant teha väikse sillakäiguga kõrge putkaga aparaat aga see ka mulle ei sobi.
Varem polnud probleem nii hull ka, kuna suure rattaga on see probleem oluliselt väiksem. Horvaatia sõidu ratas on väike, tänu sellele sõit suurtel kiirustel mugavam aga kardaani pöörlemiskiirus suurem.
Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: E Apr 04, 2016 8:55 pm
Postitas uputaja
Q kulguril olid kunagi wireless kardaanid. Täitsa vaiksed olid

Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: E Apr 04, 2016 9:35 pm
Postitas erik
Tundub, et isegi ei päästa, kuna sobivat liigendit, mis vajaliku jõu vastu võtaks polegi. Pealegi oleks sellise liigendi läbimõõt lubamatult suur.
http://www.thompsoncouplings.com/index. ... 29&lang=en
Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: E Apr 04, 2016 9:56 pm
Postitas Movistar
See kuulutus tundub üldse kahtlane.
Mismoodi saab sellist asja dimensiooneerida kui kirjas on 155 kw
Selle numbriga pole midagi teha ju.
Lisaks on see 10 kraadi mingi naljanurk mitte offroadi tarvik.
Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: E Apr 04, 2016 10:20 pm
Postitas erik
No see junn kõlbaks näiteks kasti ja vahekasti vahele. Seal oleks 10 kraadi täiesti piisav.
Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: T Apr 05, 2016 7:06 am
Postitas Ax
Aga kas pole mõelnud nn püsikate peale? Või jäävad nõrgaks?
Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: T Apr 05, 2016 7:18 am
Postitas erik
Püsikas ei sobi üldse. Nurga all, suurtel pööretel töötamine tekitab palju hõõrdumist, mis põhjustab temperatuuri tõusu kuni detaili hõõgumiseni.
Re: Silverbeast 2.5
Postitatud: T Apr 05, 2016 8:12 am
Postitas raulex
Kuidas oleks kolme tavalise ristiga kardaan? Minikoopia Gaz 53 kardaanist.
Vahekasti poolt siis rist, kohe kandelaager, siis kohe rist ja siis pikem toru esireduktorini.
Vahelaager paigaldada nii,et vahekastipoolsel kahel ristil oleks sama nurk ja reduktori juures null kraadi.
Oma uuel kollil plaanin sellist lahendust, materdage idee maha, kui ei toimi.