13. leht 28-st

Postitatud: P Juul 06, 2008 9:41 pm
Postitas v6rrimees
reimo kirjutas:
Landy kirjutas: Kome aastaga läks kolm mootorit.
Võrrimees sai siin poole aastaga kolmest mootorist jagu, Lada mootor kestab siis ju tunduvalt paremini kui Jeebu oma :twisted:
MItte et ma nüüd oma Jeepi tahaks Niva vastu vahetada...

Vata Reimo, mina vastupidiselt Landyle sõitsin selle poole aasta jooksul aktiivselt mööda metsasid ringi...Mitte ei oodanud millal mu auto remonti võetakse.... :f

Milleks ja kellele TURIST

Postitatud: K Nov 05, 2008 9:33 pm
Postitas Una
Miks Turism on populaarne?

Sest Turism klassis saab kõvatada. Miks ma nii arvan?

Mis iganes võistlusklassis (viimasel ajal ju vahet pole -TR1/2/3 sõidavad ju enamasti sama rada) pole enamusel uustulnukatel suurt midagi teha. Tulemus on enamasti alla keskpärase ning neile, kes aastaid sõitnud, vastu hakata ei suudeta.

Turismis ju niiöelda ametlikku võistlemist ei toimu (vähemasti nii sain ma kunagi selle klassi ideest aru). See peaks olema niiöelda huvitav väljasõit kiibitsejatele - pigem tutvumine huvitvate kohtadega ja põnevate ülesannete lahendamine kui vintsimine, uputamine, kaevamine ja remontimine.

Ja kõvatamise koht tekibki siin, et paljud meeskonnad ja autod, kes tegelikult võiks sõita mõnes võistluklassis saavad panna autole numbrid peale, öelda sõpradele ja naisele, et nüüd on võistlema minek ning siis paugutada koos parketimaasturitega Turismis. Lihtne - nagu lapselt kommi ära võtmine.

Ja rajameister teeb turistidele TR-1 raja. Ja parketimaasturiga tegelased sikutavad kummikud kubemeni ja mõtlevad vintsi peale ja kiruvad kände ja kive, mis nende maasturilt plastmassi eemaldab. Ja kõigil teistel on nalja nabani.

Ja siis istuvad "rääkivad pead" laua taha ja hakkavad reguleerima ja reglementeerima ja katsuvad miskitmoodi leiutada uued võistlusklassid TR 0.25 ja TR 0.5. Ning siis on ikka mingi kogus tegelasi, kes ütlevad, et nemad tahaks Vabaklassi ja Turismi ja siis see mingiks ajaks neile jälle tehakse ja siis hakkab kõik otsast peale. Sest massil on alati alateadlik soov liikuda kaose või vähema regulatsiooni suunas, mitte sinna kus valitseb kord ja kindlad reeglid.

Ja ma loodan, et see jutt ei vasta tõele. Lihtsalt mõttemõlgutus.

ASMV 2008 Turist

Postitatud: K Nov 05, 2008 9:45 pm
Postitas kiiking
Ma ei väljendaks seda asja kõvatamisena.
Plastikust autode seakünana vintsime on lihtsalt liiga kulukas tegevus. TR1-s on ju viimasel ajal sõitmisega suht vähe pistmist.

Postitatud: K Nov 05, 2008 10:26 pm
Postitas hulkur
Oi Priit, sa võtsid sõnad suust... :hail

Postitatud: K Nov 05, 2008 10:42 pm
Postitas kiiking
Ning siis on ikka mingi kogus tegelasi, kes ütlevad, et nemad tahaks Vabaklassi ja Turismi ja siis see mingiks ajaks neile jälle tehakse ja siis hakkab kõik otsast peale. Sest massil on alati alateadlik soov liikuda kaose või vähema regulatsiooni suunas, mitte sinna kus valitseb kord ja kindlad reeglid.
Turumajandus! Tehakse selliseid asju, mille järgi on nõudlus. :D Kord ja kindlad reeglid jäid järelikult kusagile teise aega. Aga eks kunagi tulevad ka seaküna vintsimise võistlused- lihtsalt nõudlus selle järgi peab kasvama. Vaadates registreerunute arvu TR1-s, siis pigem kahaneb.

Postitatud: N Nov 06, 2008 12:19 am
Postitas pets9555
TURIST on kindlasti ka sellepärast nii popp, et siin ei ole ju vaja selliseid finantseeringuid nagu võistlusklassides. Kõigil pole nii palju vajalikke finantseeringuid kuskilt võtta, et ronida TR´i. Mina oleks kindlasti reglementeeritud võistlusklassi poolt, aga asi jääb rahalise võimaluse taha, et ehitada vastav auto millega olla ka kasvõi eelviimase koha konkurentsis :twisted:

Postitatud: N Nov 06, 2008 9:20 am
Postitas Kjen
Mina sain UNA postitusest nii aru, et kui näiteks mina (võistlejana üsna algaja) peaks oma tehnilistelt parameetritelt vabaklassi autoga, millesse on koos soetamishinnaga kulunud hulka raha, kuid mis vajab ainuüksi selleks, et 1 VABA klassi võistlus lõpuni sõita, veel vähemalt 30 kilo raha (mida meeskond hetkel välja käia ei saa), end ASMV turisti klassi kirja panema, siis ma käitun ebaesteetiliselt?
Mul ei oleks üldse piinlik jääda vabaklassi viimaseks, oleks rõõmus ka tulemuse kirja saamise üle, kuid ma olen veendunud, et ma lihtsalt ei sõia neid radu lõpuni ja asi lõppeb järjekordse katkestamisega.
Samas kulud minule hoopis erinevad - osavõtutasu erinevus on küll köömes, aga ühel juhul ma saan suure tõenäosusega autoga omal jalal koju tagasi, teisel juhul pean treileri hankima ja autot ka veel taastama.
Teiseks meie noor ja vähekogenud võistkond ise veel eelistaks seda, et turisti sõites saaks kaardilugeja pigem rohkem kaardilugemise, kui kogu meeskond vabaklassi rajal liikumisvõimetuks muutunud auto metsast välja orgunnimise praktikat.
Saaksime ka lahjema autoga välja tulla, aga minul on selline kompleks, et ma tõesti ei tahaks oma edevaid, kuid samas juba eakaid autosid turisti lubatud "maasikate" võtmisel kasutada.

Postitatud: N Nov 06, 2008 9:24 am
Postitas tai
Njaa taas on päevakorras helesinine unistus tr0'st.

Postitatud: N Nov 06, 2008 9:30 am
Postitas margus61
tai kirjutas:Njaa taas on päevakorras helesinine unistus tr0'st.
Ja teemaga seostuv ajalugu (kellel vaba õhtu lugemisele pühendada :D ):
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=9925
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=8541

Postitatud: N Nov 06, 2008 9:34 am
Postitas e.p.
ehhee,hakkab pihta ...
omal ajal sai kannu kõrtsus klubiõhtutel kuulatud "vanade" juttu tänase tr1 mõtetuse kohta ja eks pean tunnistama,et osaliselt minu süü ka,et see raskemaks läks ja võib öelda,et käest ära on läinud :)
kui 2000 (vist oli) saaremaal alustasime,olid kõik originaalid tänases mõistes turistid ja väga lahe oli.
ise usun ja olen ka pikalt üritanud turistklassi vajadust selgitada kuna neid ilumaastureid on palju ja palju tilbendab ka võistluste ajal nagunii võistluspiirkonnas . miks siis mitte anda inimestele tegevus ja siht :)
aga eks kasvav huvi ja osaluse arvukus muudavad kindlasti ka "vanakooli" suhtumist ;)
ja just reegleid peaks selles klassis plemagi niipalju,et sõiduk klassifitseeruks nn maasturiks ja vastaks ohutusnõuetele. parimate ja miks ka mitte lõbusamte,positiivsemate,ebaõnnemagnetite premeerimine innustab kogu seltskonda
ja ärme unustame,et see turistklass on toonud rajale tagasi ka mõne endise tr3 võistleja ;)
nii,et kõik uus on unustatud vana ja ei ole alati paha ;) (mida ka lapsevanematena eriti ei taheta teadvustada )

Postitatud: N Nov 06, 2008 10:00 am
Postitas porilane
Võtaks ka üle pika aja sõna. Tegin ka võistlemises väikese vahe sisse peale eelmise aasta Ladoga sõitu, siiamaani ei ole veel oma autot sõidukorda seadnud. Ühelt poolt põhjuseks kindlasti ajapuudus, põhiline põhjus aga hoopis selles et sai siiber sellest auto klaasideni vette uputamisest. Nagu Pets kirjutas, oli omal ajal alustades (2002 Saaremaal) lõbus sõita tänavamaasturiga, praeguste radade puhul sarnaste autodega aga rajal midagi teha ei ole. Ei taha viriseda, aga kui hoida autod TR-1 reeglitele vastavad siis läheb peale igat võistlust põrandapolstrite kuivatamiseks ikka paar nädalat. Seetõttu tundubki, et Turisti näol on olemas jällegi klass, kuhu võib kasvõi olemasoleva TR-1 autoga jällegi lõbutsema tulla. Kuna lõpptulemus pole mulle kunagi tähtis olnud, siis oma fun`i saab raudselt kätte ja elu on jälle lõbus.
Arvatavasti rajal kohtume!
Anto

Postitatud: N Nov 06, 2008 3:04 pm
Postitas Una
Mina ei tahtnud mingit arutelu algatada. Isiklikult mind üldiselt ei huvita, mida teised arvavad.

Lihtsalt "ASMV Turistid" topicus oli küsimus, et miks Turism populaarne on ja ma vastasin sellele. Ja minu vastusest tegid moded uue teema. Ja veel, - minu kirjatükk ei olnud mingil juhul hinnang, vaid pigem minu isiklik arvamus (mõttemõlgutus).

Kõvatamine ei ole minu arust paha. Kogu planeedil oleva eluslooduse jätkusuutlikus (kui Darwinil pikas perspektiivis peaks õigus olema), põhineb kõvatamisel. Kõvemad kõvatajad saava sugu jätkata. Vähem kõvemad tolgendavad omaette ja loodavad juhusele. Mõned üritavad ka omavahel sigida - tulemuseta üldjuhul.

Lühidalt siis veelkord, et miks Turism nii populaarne on:

Vastus: saab kõvatada, sest sportklassides sõitmiseks ei ole piisavalt:

a) raha
b) aega
c) motivatsiooni
d) kogemust
e) autot
f) tiimi
g) kõiki loetletuid summana või väiksemate gruppidena

Ja nii ongi Turism kõigile sobiv, sest:

a) on odavam
b) ei nõua suurt ettevalmistus
c) on lihtsam
d) ei eelda kogemust
e) vahet pole millise autoga seal sõita
f) tiimiks võid suvalised sõbrad kaasa võtta

Ja no kui kissis silmadega vaadata siis on ju nagu päris võistlus, mis siis, et tegelikult ei ole ka. Emotsioon on sama.

Postitatud: N Nov 06, 2008 4:10 pm
Postitas Viido
Priit - hästi paned , olen su teksti nüüd korda kolm lugenud - usun, et jõuan töölt kojugi veel naerulsui.

Postitatud: N Nov 06, 2008 5:03 pm
Postitas aadu
Una kirjutas:Kõvatamine ei ole minu arust paha. Kogu planeedil oleva eluslooduse jätkusuutlikus (kui Darwinil pikas perspektiivis peaks õigus olema), põhineb kõvatamisel. Kõvemad kõvatajad saava sugu jätkata. Vähem kõvemad tolgendavad omaette ja loodavad juhusele. Mõned üritavad ka omavahel sigida - tulemuseta üldjuhul.

Lühidalt siis veelkord, et miks Turism nii populaarne on:
Vastus: saab kõvatada, sest sportklassides sõitmiseks ei ole piisavalt:

a) raha
b) aega
c) motivatsiooni
d) kogemust
e) autot
f) tiimi
g) kõiki loetletuid summana või väiksemate gruppidena

Ja nii ongi Turism kõigile sobiv, sest:

a) on odavam
b) ei nõua suurt ettevalmistus
c) on lihtsam
d) ei eelda kogemust
e) vahet pole millise autoga seal sõita
f) tiimiks võid suvalised sõbrad kaasa võtta
Tõesti ülekohtune, et odavamalt, ilma ettevalmistuseta ja kogemusteta, lihtsamalt ning suva autoga on võimalik kõvatada ja järelikult ka sigida.

Darwin keerab ennast selle väite peale hauas ringi :lefrog

"Sel ajal kui võistlejad vintsisid punktist A punkti B oli jälle paar turisti juurde siginenud" :rofl:

Postitatud: N Nov 06, 2008 5:41 pm
Postitas Una
Ei ole ülekohtune. Aga sellest ei sünni ka midagi - täpselt nagu ka samasooliste sigimiskatsetest Ehk siis minu mõtlemist mööda surevad Turismi populaarsuse kasvuga välja sportklassid, sest minu esimese mõttevälgatuse juurde tagasi tulles (mass liigub sinna, kus on lihtsam ja vähem reegleid) ongi alanud massi liikumine, kel pole piisavalt a-d, b-d, jne... (vaata minu eelmist posti ja lisa mure niiskete põrandapolstrite pärast).

Sest taaskord asja "kissis silmadega" vaadates on see ju nagu päris (kuigi tegelikult ei ole, mida on keeruline endale tunnistada ). Ja no ega loomariigis ka paar esimest aastat suurt sigida ei saa (kannatust peab olema, aga üldjuhul noored vähemalt üritavad). Ja kui kannatust ei ole (või a-d, b-d, c-d jne) ning "päris asja" ei saa, käib kõvatamine omavahel kah. Sest see on .... vaata eelmist postitust.

Ja siis juhtub see "rääkivate peade" asi, sest neil tekib tunne, et massi on vaja ohjata, sest mass hakkab kurtma, et alguses oli hea (kõik said kõvatada), aga siis tulid kõvad mehed jälle nende liivaksti kõvatama jne. jne.


Kuradi keeruline lugu. Ma pean vähe mõtlema selle peale, aga enamvähem ma juba tean, kuidas see lõppeb.