13. leht 14-st

Postitatud: E Dets 27, 2010 9:24 am
Postitas NivaRunner
isakene kirjutas:Vajaliku E-tähisega laternad saab vene juppidega kauplevast põllumajandustehnika poest. Rakveres oli ümara korpusega H4 traktorilatern vist 150 eeku tükk ja gabariit/suund ühes korpuses maksis alla sajalise.
Kahjuks ARK ei vaata ainult E tähist. Lisaks E- le peavad tuled olema märgistatud ka vastava sihtotstarbe märgiga. Vene tehnikal sellised märgid puuduvad.

Postitatud: E Dets 27, 2010 10:31 am
Postitas isakene
NivaRunner kirjutas: Kahjuks ARK ei vaata ainult E tähist. Lisaks E- le peavad tuled olema märgistatud ka vastava sihtotstarbe märgiga. Vene tehnikal sellised märgid puuduvad.
:shock: Mesasi see sihtotstarbe märk on? On lähituli ja kaugtuli, tähistega C ja R. Ükski ülevaatus ei lase traktorit tänavale, kui laternatel vajalikku märki pole. Ega sa neid vanu 70-ndate aastate töötulesid ei mõelnud?

Postitatud: E Dets 27, 2010 7:00 pm
Postitas NivaRunner
isakene kirjutas:
NivaRunner kirjutas: Kahjuks ARK ei vaata ainult E tähist. Lisaks E- le peavad tuled olema märgistatud ka vastava sihtotstarbe märgiga. Vene tehnikal sellised märgid puuduvad.
:shock: Mesasi see sihtotstarbe märk on? On lähituli ja kaugtuli, tähistega C ja R. Ükski ülevaatus ei lase traktorit tänavale, kui laternatel vajalikku märki pole. Ega sa neid vanu 70-ndate aastate töötulesid ei mõelnud?
Neid samu tähiseid mõtlesingi sihtotstarbe märkide all. Täis ja pooltuled on siis vastavalt H4 pirniga valgusti klaasil HC/R ja. Parktuli on (parandagu, kui eksin, ei ole hetkel endas kindel ja paberid eemal) a ja esimene suunatuli siis kas 1; 1a; 1b ja tagumine suunatuli 2; 2a; 2b. Külje tuled ja külje suunad olid vict midagil sellist A; IA; I.
Väga paljudel müügilolevatel valgustitel puuduvad need ARK ekspertiisis kontrollitavad tähised ja samuti ka valgustugevuse number.
Võibolla sattusin ise lihtsalt imelike valgustite otsa, vaatasin hindadega 300 - 800.- tükk.

Postitatud: E Dets 27, 2010 7:24 pm
Postitas isakene
Käisin täna poes uurimas - ongi olemas sellised tähiseta traktorilaternad, 158 eeku. Ainult mitte H4-ga vaid tavalise nn "žiguli pirniga". H4-ga laternad olla vajalike tähistega, aga hetkel ei olnud saadaval ja müüja hinda ka täpselt ei mäletanud. Aga olevat üsna odavast klassist. Eurobelarussi kandiline H4 latern koos korpuse ja kõige vajalike tähistega maksis 300 ja natuke peale.

Suund-gabariit maksis 79 eeku, tähiseid küll ei vaadanud. :oops:

Postitatud: E Dets 27, 2010 11:04 pm
Postitas K.Kotkas
Ländi, modereeri nüüd see sahaehitus teema kahte ossa. Ühete ossa jäta alles kuidas tehakse sahka ning teise ossa modereeri kõik see rämpspask mingite mitte asjasse puutuvate teemadega - sh igasugused ajulagedad delfi lingid.

Postitatud: E Dets 27, 2010 11:27 pm
Postitas Landy
Kotka soovile vastu tulles on näidispildid erinevatest kergsõidukitele paigaldatud lumeshkadest nähtval siin:
http://forum.4x4.ee/viewtopic.php?t=29745

Postitatud: T Dets 28, 2010 4:08 pm
Postitas NivaRunner
isakene kirjutas:Käisin täna poes uurimas - ongi olemas sellised tähiseta traktorilaternad, 158 eeku. Ainult mitte H4-ga vaid tavalise nn "žiguli pirniga". H4-ga laternad olla vajalike tähistega, aga hetkel ei olnud saadaval ja müüja hinda ka täpselt ei mäletanud. Aga olevat üsna odavast klassist. Eurobelarussi kandiline H4 latern koos korpuse ja kõige vajalike tähistega maksis 300 ja natuke peale.

Suund-gabariit maksis 79 eeku, tähiseid küll ei vaadanud. :oops:
Need tuled, kus pooleks kollane ja valge klaas (suund/kabariit) olid minu vaadatud umbes 4 eritüüpi kujundusega kõik ainult kabariidi tähistega.

Enda tuled (1 valgusti sisaldab park-, pool- ja täistuld) ostsin siis IKH-st ~ 600 tükk + 2x suunad (vw polo, uued) 280.- Tuled on väga head, valgustavad väikeste tulede kohta väga hästi, hetkel originaal tuledest küll puudust ei tunne.

Postitatud: K Dets 29, 2010 12:42 pm
Postitas eero I
Infoks tulede kohta:
1) M ja N kategooria sõidukil peab olema kaks lähitule laternat.(ilmselt võib olla ka 4-400 tk.)
2) võib kasutada ainult selle sõiduki variandi ehituses ettenähtud laternaid. Maanteeamet võib põhjendatud juhtudel lubada kasutada teistele sõidukitele ette nähtud laternaid tingimusel, et nende optilised elemendid, lambid ja laternate paigaldus vastavad nõuetele. Laternad peavad olema koostatud nende ehituses ettenähtud optilistest elementidest, lampidest ja hajutiklaasidest. Hajutiklaasid peavad olema pragudeta ning muude vigastusteta. Peegeldi (reflektor) ei tohi olla tuhmunud või korrodeerunud.

2) lähitulelaterna kõrgus peab olema vahemikus 500 – 1200 mm maapinnast. Erandina on N3G kategooria sõidukil lubatud lähitulelaternad paigaldada kuni 1500 mm kõrgusele maapinnast. Lähitulelaterna kaugus sõiduki külgservast ei tohi ületada 400 mm. M2, M3, N2 ja N3 kategooria sõiduki lähitulelaternate vahekaugus peab olema vähemalt 600 mm, mida võib vähendada kuni 400 mm-ni, kui sõiduki laius ei ületa 1300 mm.

Vajaduseta mööda üldkasutatavaid teid ei soovitaks sahkadega sõita, kui ei ole Maanteeameti märget reg. tunnistuses. See võib viia selleni, et võetakse nendega liiklemis võimalus, ka siis kui selleks on vajadus.
Kui kellegi arvates (Teede- ja Sideministeerium 2001a.) on e-sertifikaadita täiendava esikaitsesüsteemi (kood 603) paigaldamine ohtlik siis mida nad arvavad lumesahast.

Postitatud: R Dets 31, 2010 4:39 pm
Postitas totu
...aga kui:
1.sahk ulatub auto gabariidist ettepoole lubatud 500mm (või oli lubatud meeter?)
2. sahk ulatub külgedele vähem kui 400mm lähi- ja gabariidituledest ja ei ole laiem kui 2500mm
3. sahk ei varja originaaltulesid
4. väljaulatuv osa on tähistatud
5. sahk on autole kindlalt kinnitatud (peaks loomulik olema)
st. kui vastab ülegabariidilise veose (lihtsalt sellise asja veoks sobib selline koht kõige paremini) ei peaks ju nagu märget vaja olema?
PS. käisin just mõõtmas, minu sahk mahub piiridesse, kui leevendusvedrud vintsiga kokku vedada
PS. (tähenärijate eri) pooltuli on siis kui pool tuld, nt. mütsiga, kinni katta,
parktuled on paigaldatud väga üksikutele automarkidele, st. on lähi-, kaug- ja gabariidituled.

Postitatud: R Dets 31, 2010 5:54 pm
Postitas Taavi2101
totu kirjutas:...aga kui:
1.sahk ulatub auto gabariidist ettepoole lubatud 500mm (või oli lubatud meeter?)
2. sahk ulatub külgedele vähem kui 400mm lähi- ja gabariidituledest ja ei ole laiem kui 2500mm
3. sahk ei varja originaaltulesid
4. väljaulatuv osa on tähistatud
5. sahk on autole kindlalt kinnitatud (peaks loomulik olema)
st. kui vastab ülegabariidilise veose (lihtsalt sellise asja veoks sobib selline koht kõige paremini) ei peaks ju nagu märget vaja olema?
Kui ma ühe tuttava endise politseiniku käest sama küsisin, ütlest ta sellepeale:
"Keera sahale lisatuled külge ja ütled kontrollijatele, et see on tulede raam".

Postitatud: L Jaan 01, 2011 12:44 pm
Postitas martin0987
Kuhu saaks kinnitada sahka nissan pick-upile?

Postitatud: L Jaan 01, 2011 7:23 pm
Postitas rmann
martin0987 kirjutas:Kuhu saaks kinnitada sahka nissan pick-upile?
Pakuks ikka raami külge kinnitamist.

Postitatud: L Jaan 01, 2011 7:47 pm
Postitas martin0987
Täpsenalt kuhu?

Postitatud: L Jaan 01, 2011 7:57 pm
Postitas seff
martin0987 kirjutas:Kuhu saaks kinnitada sahka nissan pick-upile?
pakuks et kinnitada rihmadega kasti :hihi:

Postitatud: P Jaan 02, 2011 1:27 pm
Postitas Arxs
martin0987 kirjutas:Kuhu saaks kinnitada sahka nissan pick-upile?
Ette, taha ja küljepeale. Väga suured vallid on, siis võid ka katusele panna.