12. leht 51-st

Re: Chevy

Postitatud: K Juul 31, 2019 1:41 pm
Postitas KarlReimann
Mis see arvutuslik tõmbejõud teil tuleb?

Re: Chevy

Postitatud: K Juul 31, 2019 3:05 pm
Postitas Praks1
Kle need veokad Ei suuda 23:1 vintsiga ennast tihti välja tõmmata ilma blokita,siis sinu 5,5t on täis huumor.Sellise leiutisega ilmselt Klapperil ringi täis Ei vea 3 tunniga,milleks sellist asja teha?

Re: Chevy

Postitatud: K Juul 31, 2019 3:16 pm
Postitas totu
Praks1 kirjutas:Pole mōtet leiutada asju mis on juba ammu leiutatud
Sellele vaidleks küll vastu, tehnikaspordis annavad uued lahendused eelise, või siis ei anna, kui ei proovi, ei saa teada. Igal juhul "nii nagu teised teevad" autot ehitades pead ise kõvem tegija olema.
Sajand tagasi olid auto, rong ja lennuk juba leiutatud aga ikka leiutatakse neid uuesti ja teatud edasiminek on ikka tomunud küll. Ja vinsi kiirusega ka nõus- paremini tepsib rataste ja trossi sama kiirus, pooli täituvusega küll trossi kiirus muutub. Kui kilovatid otsa saavad on jama majas.

Re: Chevy

Postitatud: K Juul 31, 2019 3:37 pm
Postitas KarlReimann
Pole küll õige võrdlus aga Lätis ei suutnud Kalmari autot kaks "23:1" vintsi ka välja tõmmata. Kas lahendus on 3x 23:1 vintsi?

Re: Chevy

Postitatud: K Juul 31, 2019 4:17 pm
Postitas LauriJ
KarlReimann kirjutas:Pole küll õige võrdlus aga Lätis ei suutnud Kalmari autot kaks "23:1" vintsi ka välja tõmmata. Kas lahendus on 3x 23:1 vintsi?
Kindlasti on selles olukorras parem 3x23:1le kui 1x3:1le. :) Üks tr3 oli paar aastat tagasi 3:1le vintsi kiirusega (siin foorumis ka teema). Auto kaalus kõvasti vähem, kui 3t ja palju kergemates oludes tõmmati läbi ploki.

Aga proovi, äkki vahepeal on füüsika muutunud. ;)

Re: Chevy

Postitatud: K Juul 31, 2019 4:26 pm
Postitas KarlReimann
Hakka või uskuma aga enne kui veendun, kas on vaja füüsika muutust või piisab nendest ülekannetest mis jäävad mootori toodetud Nm ja vintsi reduktori vahele. Teate isegi, rolli mängib ka pooli suurus. Mis ilmselt räägib antud juhul minu kahjuks, kuna see on üprus suur. Suur selleks, et hoida trossi kiirust võimalikult ühtlasena ja vältida trossi kiilumist.

Re: Chevy

Postitatud: K Juul 31, 2019 4:51 pm
Postitas LauriJ
Vintsi "piisava" tõmbejõu arvutamisel pole offroadis tihtipeale mõtet. Nagu sa ise ütlesid, et vahel jääb mitmest 66e vintsist väheks - kas keegi on siis valesti arvutanud? Arvatavasti mitte.
Pigem tee piisava varuga asi, mis kindlasti peale 3h sõitu kuskil hätta pole jätnud ja siis hakka sealt alles kiirust taga ajama. Ja enne kiiruse taga ajamist tee vintsi käsitlemine ka töökindlaks - tihtipeale on näha, kuidas ei saada freespooli kinni/lahti, siis PTO-d sisse või PTO-ga koos rattaid järgi ning vastupidi.
Sõidu võit (või isegi võistluse lõpetamine) ei jää sul hetkel kindlasti vintsi kiiruse taha - alusta töökindlusest ning kui see on saavutatud, hakka kiirust taga ajama.

Re: Chevy

Postitatud: K Juul 31, 2019 10:00 pm
Postitas Praks1
See auto jäi sinna auku,kuna asjad olid mingist sitast kokku toodetud.Ma Ei viitsi siin kirjutada,pikka teksti.Klaperil võin nõu anda asja kõrval,kui keegi tunneb huvi!

Re: Chevy

Postitatud: K Juul 31, 2019 10:38 pm
Postitas KarlReimann
Et mitte leiutada, kasutada toimivaid lahendusi ja teadmisi on vaja mingit võrdlust. Et võrrelda jääb 5,1:1 väheks. Kui oleksid nõus jagama oma auto mootori Nm, ülekandeid enne vintsi ja pooli suurust, saaksin mingi ettekujutuse vajaminevatest jõududest.
Arvutada ikka on mõtet, saab mingisuguse aimduse asjast. Saan aru ka tõmbejõu vajalikusest aga mind häirib mõte et saaksin kasutada poole väiksemat jõudu kui teen seda õiges suunas ja õige kiirusega. Eeskujuks olevad autod vintsivad stange kõrguselt nii, et tagumised rattad õhus, nina surutakse maa sisse ja samal ajal ratastega kaasa ei aidata või veel hullem puuritakse ka ratastega veel sügavamale. Ma võin eksida aga ma tõesti usun sellesse ja proovin järele. Tegelikult sai juba proovitud, nendes olukordades kus seni sees oleme olnud on oma jõududega välja saadud.

Re: Chevy

Postitatud: K Juul 31, 2019 11:39 pm
Postitas heints
Ma pakkusin juba teema esimesel lehel ,et kiire vints ei toimi veokal. Igasugu järskudest 90 kraadistest pööretest pole mõtet rääkidagi. Meil esimene rull 1,5 meetri peal ja siis 2 rullikuga tagsipööre, lisaks on vintsil trossisuunaja mis ilusti trossi peale kerib. Põhikoht kust alati trossi lõhkus oli esimene trossi pilu. Nagu nurga alt tõmbasid oli tross puru stange kohalt. Mingi hetk sain aru et pigem on mõtet sõita hullemasse auku kust saab otse tõmmata kui proovida hiilida servast ja nurga all tross puruks tõmmata.
Seega pane sinna päris vints trossiga mis tõmbab otse ja läbi rullikute,pigem jõuline kui kiire ja saate oma esimesed ringid kirja.

Re: Chevy

Postitatud: N Aug 01, 2019 10:27 am
Postitas KarlReimann
Ah ära targuta "ma ju ütlesin" :). Ütlesid küll aga eksisid. Jõu taha pole ju asi jäänud. Õigus on küll, et see 90° nurk oli ebaõnnestunud lahendus, kuna see oli liiga lähedal. Uue vintsi ehitan pooli suuruse pärast.
Mis tõmbejõudu puutub siis tood võrdluseks auto mis tõmbab hoopis teisele poole kui minu auto. Pane veel vintsi pilu pool meetrit kõrgemale ja võid 30t ka tõmmata aga kasu ei ole. Vintsi jõud ei ole ainus näitaja. Kusjuures keegi ei räägi peale minu jõu ühikutest. Ainult suurem ja suurem. Kui palju suurem?
Pakuks keegi lahenduseks, aeglasema ülekandega käigukasti, mis lisaks jõudu aga jätaks rataste kiiruse samaks või muud põnevat. Variante ju on, kui keegi arvab et peab 5.5 asemel 6.5 tõmbama siis kui palju peaks mootor võimsam olema jne. Tehnika foorumist võiks rohkem tehnilist teavet jagada mitte emotsioone nagu mina seda just tegin :)

"Ma ju ütlesin"

Re: Chevy

Postitatud: N Aug 01, 2019 10:36 am
Postitas KarlReimann
Tunnen, et Matile ja mõnele veel tegin liiga kui ütlesin et keegi ei räägi numbritest ja ei too oma või kellegi teise autot võrdluseks.

Re: Chevy

Postitatud: N Aug 01, 2019 4:38 pm
Postitas heeringas
Huvitavaks läheb!
Tuld alla ikka :!:
Eks lahingus näete raisk :floff
Ja stabiilsus on kõigetähtsam
et kas siis sõitta ,või seista :wink:

Re: Chevy

Postitatud: N Aug 01, 2019 7:02 pm
Postitas LauriJ
Mis numbritega sa vintsi tõmbejõu arvutasid? Panid lihtsalt tabelisse mootori max väände 2000rpm-i juures ning korrutasid ülekannetega ning pooli suurusega läbi?
Kust võtta need jõud, mis vintsides ratta ringi käitamiseks kulub (soovid ju vintsida rattaga koos)?

Lisaks, kui sa räägid 10tonnisest katkemisjõust nööril, siis tabeli järgi kasutad 10mm nööri? Isegi ükski TR3 auto ei kasuta nii peenikest nööri, me elektrivintsiga saime 10mm nöörist ühe tõmbega jagu. Endal on hetkel 12mm nöör ja raske tõmbe puhul on ikka hirm, et tõmbad nööri puruks. Veoauto puhul ma alla 14mm eriti ei vaatakski. :roll: ja selliselgi puhul võiks nöör ikka nõrgimaks kohaks jääda, kuna seda on kõige lihtsam parandada või välja vahetada.

Re: Chevy

Postitatud: N Aug 01, 2019 8:35 pm
Postitas KarlReimann
Täpselt nii sai tehtud. Tehnilises mõttes saab vintsida ka ilma ratasteta aga seni pole ilma vintsinud.

Nööri valikuga eksisin. Sai kasutatud jah 10mm nööri, kaupmees lubas isegi veidi üle 10t. See saab asendatud esialgu trossiga. Mitte et trossi paremaks peaks aga puhtalt rahalistel kaalutlustel.

Mis arvutuse ja reaalsuse suhe on, seda ei oska ette kujutadagi. Selge on see, et kaod on sees ja mitte ülearu väikesed. Ärge seda nüüd küll pahaks pange et üritan endale asja enne teoreetiliselt selgeks mõelda kui ehitama hakkan. Lisaks olen arvestanud ka asjaoluga, et pean rasketes oludes plokki kasutama.