12. leht 20-st
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: N Aug 23, 2012 12:05 pm
Postitas totu
Sõltumatul varieerub. Hetkel 33", 0,6bar ja 330mm (õõts toetub vastu piiraja puksi). Silla geomeetria võimaldab kuni 370 aga siis on kõik nurgad "piirajas". Minimaalne on velje tasand, e, rehvi profiili kõrgus, võiks olla mingi 150.
Arvet
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: N Aug 23, 2012 1:42 pm
Postitas Madis
tarmo kirjutas:uputaja kirjutas:Näita palun sellist Toyota silda, mis 37" rehviga vastu peab! Lõppevad need kõvad järelturu jupid samamoodi kõvemini paugutades.. Lõpetage see ulmejutt ära, et ilgelt murevaba elu ja kestab hästi. Sõitke kõik esikohale ja vaadake palju lõpuks vedavaid rattaid järgi on. Vat seepärast võidabki reduktor, et neil ka päeva lõpuks kõik rattad veavad.
Andres
LC80 või LC75 sillad.
Ärge unustage kuidas Stihli masin püsikaid hommikuks ja õhtuks sööb.
Nagu siin mitu korda öeldud, ei ole asi ju ainult tehnikas. Lõhkuda annab igasugu asju.
No ma siin kah siis kobiseks - sõidetud LC70 sildade ja 37" rehvidega TR2-e ja viimane ma just ka ei olnud, eks. Mina neid sildasid purustada ei suutnud, et oleks kiunu käima tõmmanud. Üks püsikas kogu aja jooksul vist ei ole palju, arvestades et samad sillad koos sisuga olid ju TR1 aegadel, kus ma kah viimane ei olnud. Muidugi annab kõike lõhkuda ja idiootselt sõita st. ka aeglaselt ja valesti...
Ahjah - minu sildades ei olnud järelturu vidinaid. Olid ilmselt tehases paigaldatud.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: N Aug 23, 2012 10:09 pm
Postitas porikärbes
Kuna minu vaba aeg tegelda Alamkomitee asjadega on piiratud siis arvan ,et kõigi Vaba klassi võistlejate suhtes on aus kui astun tagasi ja minu asemele tuleb inimene kellel on piisavalt aega Teie eest võidelda. Olen kokku leppinud Suzukese teami pealiku Heino Üürike-sega ja ta on valmis jätkama Teie esindamisega Alamkomitees.
Samas loodan ,et järgmine aasta oleme Porikärbsega uuesti rajal aga mis klassis on selge siis kui selgub kuhu klassi me sõitma võime minna
Lugupidamisega
Jaanus Arumäe
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: E Aug 27, 2012 3:02 pm
Postitas e.p.
Aruteludes tekkis selline versioon:
Klass "OPEN", kus rehv kuni 33, kliirents max 330mm (mahub sisse UAZ portaal ja ka sõltumatu), vints jne vaba, puur ei ole kohustuslik.
Võimalik sõita nii tänavalegaalse kui ka masinaga, mis ei mahu tehnoülevaatuse normidesse, registreerides see "sportautona".
Klass "TR2" (mugav nimi klassile välisriikides kastuavatest), kus rehv kuni 37, kliirents ...?, portaalsild keelatud, puur kohustuslik, muu vaba13 järgi.
Selline lahendus jätaks küll kaks klassi alles aga võimaldaks kasutada võimalikult palju erinevat tehnikat ja jätaks võimaluse meil võistlemiseks ka välisvõistlejatel ilma oluliste tehniliste erinevusteta.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: E Aug 27, 2012 3:24 pm
Postitas TR Pjätt
Ma loen seda teemat, naeran ja imestan ja päris täpselt aru ei saa.
Sõitjad ise jõuavad järelduseni, et teeme ühe klassi ja piirame max sillakõrguse 330 mm. Sinna sisse mahuvad kõik TR2 autod ja uued vabad. Sammuti sõltumatu vedrustusega masinad juhul kui all 33" rehv. Minu meelest oli teil lahendus juba paar lehte tagasi olemas?
Ja siis siin lõpus käib ikka surumine 2 erinevasse klassi?
Ma saan aru, et arutluse teema võiks ja peaks olema ainult see, et saaks siis need vähesed TR2 ja Vabad koos sõitma ühte klassi.
Ainult parimat,
Priit
QKulgur
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: E Aug 27, 2012 3:41 pm
Postitas e.p.
Kahjuks ei ole veel lahendust Priit

Paku hea lahendus, mis sobiks kõigile (arvestades Lätit, Venet, soomet jne)
Seda suunda, kuhu liigub ülejäänud Euroopa, ei julge välja pakkudagi, siis põletataks kohe tuleriidal ära

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: E Aug 27, 2012 4:07 pm
Postitas Praks1
Venemaaga lihtne,kuni 37" rehv lubatud,reduktor ja kõik muu samuti,aga ladoga enamus katsed võitis 30 või oli 31" rehviga niva
Samuti toimib seal ka tr2 klass.
Soomes vist 33"
Pole siiani näinud seal ühtegi eesti vaba ja vaevalt lähevadki,seega milleks nende reegleid jälgida.
Üritage kuidagi paika saada reeglid nendega,kellega te ühist sarja sõidate,mitte ärge üritage veel suuremat ampsu võtta ja rohkem segadust tekitada,kui keegi tahabki ladogale minna,mahub see auto naguinii sinna klassi.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: E Aug 27, 2012 4:07 pm
Postitas TR Pjätt
Aga ma saan aru, et 37" rehviga mahutakse 330 mm nõudesse. Võttes arvesse palju meil seltsimehi lätis ja leedust vabdest ja TR2 masinatest käib, siis need vähesed saavad ju nende reeglite järgi sõita nii piiri taga kui ka meil.
Probleem on ju selles, et need seisvad TR2 ka kuskil sõita saaksid ja selleks on ju uus klass, mille piiranguks ainult silla kõrgus kõigile vastuvõetav. Sõida siis portaal-, tava- või sõltumatu vedrustusega. Olgu sul ta sportautona arvel või mitte jne.
Ma ei mäleta, et Oliver oleks kunagi virisenud, et peab 37" rehviga sõitma 39,5 boggeri vastu ja veel need raisad on ju kõik portaal sillaga. Seega igaüks ehitab ju oma autot vastavalt oma sõidustiilile ja mõttele kuidas ta sellega liikuma hakkab. Sealt ka küsimused, kas minu sõidustiil peab 37" rattaga või ei. Kas ehitan 35" peale ja olen suht 90% alati tervelt finishis või 37" peale ja protsent langeb. Või oskan nii sõita, et minu sõidustiiliga peab sild ilusti vastu 37" rattaga.
Lõpuks on küsimus ka korraldajates, kes rajad teevad. See paneb ju asjad lõplikult paika. Loomulikult ei ole Luigel mõtet sõita raiesmikul teiste vastu aga tema eelis on hoopis soos või väga tehnilisetel lõikudel, kus kohmaka masinaga raskem.
Lõpuks ei ole ainult süüdi sõitjad vaid ka korraldajad, kes on läinud kergema vastupanu teed või ei ole piisavalt materjali jne.
Selle pärast on meil ka täna selliseid probleeme rohkem. Rada on liiga üksluine.
Priit
QKulgur
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: E Aug 27, 2012 4:33 pm
Postitas e.p.
Aga milles probleem?
See võimalus on ju olemas kuni 37 klassis.
Probleem kerkis pigem sellest, et siis ei tule endised vaba masinaad kindlasti enam tagasi rajale.
Vaadates suuremat pilti, siis Vaiko ja Imre plaanid on ilusad ja suured ja soov välisvõistlejaid kaasata on väga tõsine. Klapperile jäävad klassid kuni 33 ja kuni TR3.
Igal klapperil on Vene ja Läti võistlejatega probleemid kuna nende TR1 on vabam, kui meie oma.
Suunates nad klassi kuni 33 rehv on kõik ok ja õiglane. Kindlasti aetaks käima ka mõni masin aianurgast, mis ei mahu TR1 ja kuni 37 klassis vajaks juba turvapuuri ja tõsisemat aretamist.
Lihtsam on alati naerda ja öelda, et keegi teeb valesti ... olge mehed ja aidake õigesti lahendada

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: E Aug 27, 2012 4:59 pm
Postitas Movistar
e.p. kirjutas:Aruteludes tekkis selline versioon:
Klass "OPEN", kus rehv kuni 33, kliirents max 330mm (mahub sisse UAZ portaal ja ka sõltumatu), vints jne vaba, puur ei ole kohustuslik.
Võimalik sõita nii tänavalegaalse kui ka masinaga, mis ei mahu tehnoülevaatuse normidesse, registreerides see "sportautona".
Klass "TR2" (mugav nimi klassile välisriikides kastuavatest), kus rehv kuni 37, kliirents ...?, portaalsild keelatud, puur kohustuslik, muu vaba13 järgi.
Selline lahendus jätaks küll kaks klassi alles aga võimaldaks kasutada võimalikult palju erinevat tehnikat ja jätaks võimaluse meil võistlemiseks ka välisvõistlejatel ilma oluliste tehniliste erinevusteta.
Mina arvan,et see idee mis on sinu postituses on viimase aja parim.Arvan,et see koorus välja Klapperil mingi arutelu käigus ja tundub,et kaine mõistus hakkab võitma.
Kuna enam pole mõtet targutada,et " seda oleks pidanud tegema aasta tagasi ja TR2 sõitjad oleks alles" siis pange asi ruttu lukku.
Hundid söönud ja lambad terved.Nagunii ei ole superhead ja kõigile sobivat lahendust olemas.Nii vähemalt saavad kõik kes praegu olemas ka sõitma jääda.
Ehk siis kokkuvõttes toimuks Openi reeglite piiramine ja TR2 reeglite lihtsustamine.
Samas tuleks Openis ja TR2-s kindlalt keelata ka portaalsild.
Kellele see ei meeldi,saab alati TR3 kolida .
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: E Aug 27, 2012 5:02 pm
Postitas Praks1
No näiteks kui palju on neid tr2 masinaid,kes tuleks sõitma,kui tekkib vaba 13 klass?
Minu andmetel läks või läheb 2 pilli seibideks ,1 ei sõida midagi peale ladoga,ühel on naguinii 33" rehv all,mõned pillid on erakasutuses ja ei võistle naguinii.
Järgi jääb mõni üksik auto mis on võistlus võimeline,aga kas nad ikka tahavad ja tulevad väikeste autodega võidu sõitma tervet hooaega?
Kui jah,siis tehke oma klass,aga kui ei ,siis ju mõtetu teha 37" rehviga klass ainult eesti.
Kui nad tahavad vahel harva sõita saab teha näiteks nagu Priit tegi kunagi suvesõidul oma klassi,kui tr3 arvestust ei peetud.
Ja omalõbuks saab sõita näiteks sultsi alati ka arvestuse väliselt või tr3-e,kus auto suurusel pole väga suurt rolli.
Lihtsalt mõned mõtted.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: E Aug 27, 2012 5:37 pm
Postitas e.p.
Just Hardo, see on väga paljude soovide ja mõtete tulemus
Praks, küll ühel hetkel ka kahe mehed aru saavad, et mõtetu on radikas maa all keevat autot vintsida pidevalt ja viivad radika taha ning lõikavad ka üleliigse raua ära

Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: E Aug 27, 2012 5:44 pm
Postitas RaidoKol
Movistar kirjutas:e.p. kirjutas:Aruteludes tekkis selline versioon:
Klass "OPEN", kus rehv kuni 33, kliirents max 330mm (mahub sisse UAZ portaal ja ka sõltumatu), vints jne vaba, puur ei ole kohustuslik.
Võimalik sõita nii tänavalegaalse kui ka masinaga, mis ei mahu tehnoülevaatuse normidesse, registreerides see "sportautona".
Klass "TR2" (mugav nimi klassile välisriikides kastuavatest), kus rehv kuni 37, kliirents ...?, portaalsild keelatud, puur kohustuslik, muu vaba13 järgi.
Selline lahendus jätaks küll kaks klassi alles aga võimaldaks kasutada võimalikult palju erinevat tehnikat ja jätaks võimaluse meil võistlemiseks ka välisvõistlejatel ilma oluliste tehniliste erinevusteta.
Mina arvan,et see idee mis on sinu postituses on viimase aja parim.Arvan,et see koorus välja Klapperil mingi arutelu käigus ja tundub,et kaine mõistus hakkab võitma.
Kuna enam pole mõtet targutada,et " seda oleks pidanud tegema aasta tagasi ja TR2 sõitjad oleks alles" siis pange asi ruttu lukku.
Hundid söönud ja lambad terved.Nagunii ei ole superhead ja kõigile sobivat lahendust olemas.Nii vähemalt saavad kõik kes praegu olemas ka sõitma jääda.
Ehk siis kokkuvõttes toimuks Openi reeglite piiramine ja TR2 reeglite lihtsustamine.
Samas tuleks Openis ja TR2-s kindlalt keelata ka portaalsild.
Kellele see ei meeldi,saab alati TR3 kolida .
Selline lahendus tundub mõistlik. Saavad sõita need kes kardavad ära lõhkuda "üli hapraid" (nagu mõned arvavad) toyota sildu ja need, kes enam väikse rehviga sõita ei soovi. Kuid Vallo peab ainult TR3 kolima.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: E Aug 27, 2012 8:52 pm
Postitas vallo3
vallo ei koli tr3,sest see suki ei ole tr3-eks sobilik.kui kavatsete uute reeglitega teha nii et meie enam võistelda ei saa,siis meie loobume eesti kv sarjast ja osaleme ainult safaritel.Kui arvate et uute reeglitega tuleb kuhjaga uusi võistlejaid nii eestist kui naabermaadest siis see jääb naiivseks unistuseks,ühel võistlusel osalemine koos kõkide kuludega on miinimum 400 EUR-i.+auto ehitamine.
Re: VABA tehnilised reeglid 2013......
Postitatud: E Aug 27, 2012 8:56 pm
Postitas totu
Ehk "Open" kujuneks kiireks, kergeks ja madalaks klassiks, kuni 33" rehviga. Kiire vints ja sportlasest vintsman võimaldaks lätlastele konkurentsi pakkuda nii meil kui mujal. Küsimus vaid traktorirehvi lubamises/keelamises, tegelikult võiks lubada (kusjuures võiks ju rehvimustri lõikamise keelatuks jätta), Lätti saab ju alati Boggerid alla kruvida ja annaks meile (eesti sõitjatele) koduvõistlustel ehk väikese eelise. Teatud originaalsuse nõue (tuuleklaas raamiga, uksed) jätaks klassi loogiliseks jätkuks TR-1 le (lisaks saaks, sarnaselt meile, mõistlike kuludega "loomkatseid" teha ja nende katsete hinna piiramiseks võiks mõtelda ka kergsulamite ja kompsiitmaterjalide kasutamise piiramisele? Miinimumkaal nt.).
Tr-2 kujuneks suhteliselt maastikusuutlikumaks aga veidi kohmakamaks. Üldised tehnilised piirangud sarnased. See oleks ka hea ülemineku aste enne portaalsildade allakruvimist ja TR-3e kolimist. Kui raskemad rajad siiski ei meeldi, saab "Openisse" naasta.
"Open" võiks sõita TR-1 ga sama rada ja lisaks mõned "maasikad", mis omakorda võiksid kattuda TR-2 erinevustega TR-3st. Ei tohiks ka rajameistritele ületamatu mure olla?
Kas oleks sõitjaid kõigis klassides? Kergemad "Openi" rajad viiksid ka kulusid alla, ehk.
Midagi sellist tundub, pakutud tingimustest, kooruvat?
PS. Kuidas oleks TR-2s portaalsilla lubamisega, väikese rattaga (Vallo, Rommi)?