12. leht 18-st
Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: E Juul 14, 2014 7:27 pm
Postitas uppund kana
räägime 10-15 aastapärast uuesti

See elektrimootor on veel mis ta on aga kujutage nüüd ette "Klapperil" turnivat TR3 -e kus on ainult vitsman

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: E Juul 14, 2014 7:57 pm
Postitas Roostekoll
Kolm sõna tarka juttu nüüd.
Kui liitium-akudes hakatakse varsti-varsti söe asemel puhast räni kasutama, tõuseb akude mahutavus kolm korda, ning see teeb elektriteema palju aktuaalsemaks.
http://news.discovery.com/tech/alternat ... 140711.htm
Elektrimootor annab oma viimasedki njuutonmeetrid välja
hetkega. Sealt edasi ei pea vist palju nuputama.
Tesla uue liikuriga sõidaks isegi kui kusagilt parema tööpakkumise saaks.
Samas noh... kuram... heitgaasid, õlihais, sidurikärsakas ja üle undava mootori kisamine asenduvad parimal juhul lihtsalt hammakate vahetamise, pedaali sõtkumise ja veekindlaks kemplemisega.... No vähemalt snorklit pole tulevikus vaja
Ebakindel on aga vaadata kapoti alla ja avastada, et seal on vaid laste riided, autokülmik ja tühi värskapudel.
MIDA sa sellisel autol remondid??? Kuhu ma oma padrunikomplekti siis jätma pean? Vahetan NASA pidurikettaid-klotse ja ootan järgmist hooldust elektriku poolt? Mõni puks läheb äki vahetusse?
Oma väikeautol ikstrailil ma vähemalt tean, et kapotialune on minu kuningriik.
Samas poleks paha kui torkad päiksepatareid katusele, tilka ei näpi, vajutad pedaali ja oled sekundiga põhjani mudas kinni. Lollikindel ju.
Ma isiklikult olen täiesti kahevahel. Mulle meeldib elektrikate idee aga nad on veel liiga kallid, arusaamatud ja mõtetud. Sisepõlemismootorist saan ma veel aru.
Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: P Sept 07, 2014 10:39 pm
Postitas tarmo
Lõpuks on ka teema pealkirjaga natuke kokkuminev positus

Mitte, et need teised postitused siia ei sobiks, aga iseenesest tore ju.
Kahju, et seal videos sõidudemo nii lühidalt kajastati, ehitusest oli küll üsna põhjalik ülevaade.
Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: T Sept 09, 2014 8:45 pm
Postitas Landy
African Electric Defender Released To The Wild
http://www.lro.com/news-reviews/2014/9/ ... -the-wild/
.........
Freedom3’s range on the sandy tracks of Botswana is about 75 miles (120km), but on the open road she’ll manage 93 miles (150km) if driven carefully. Not bad considering Land Rover’s own electric Defender 110 development vehicles fizzled out after 50 miles (although to be fair, that’s with a train on the back).
Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: L Okt 04, 2014 9:44 pm
Postitas Landy
Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: P Dets 28, 2014 8:52 pm
Postitas Landy
Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: L Mär 21, 2015 4:30 pm
Postitas Landy
Vist esineme nelikveoline (tehases toodetud) elektriauto Eestis. Tõsi, mitte veel maastur:
http://www.motors24.ee/artiklid/Automaa ... tisse.aspx
Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: L Aug 22, 2015 11:31 pm
Postitas puhvel
Pilt salongist nagu multikast, kujutage ette kui "mugav" on sellise plastik tabureti peal aparaati juhtida

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: K Sept 09, 2015 8:52 pm
Postitas MeelisV
pole nagu päris auto aga ...
http://www.swincar.fr/
Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: T Jaan 05, 2016 8:28 pm
Postitas Movistar
Pea 8 aasta jooksul kui see teema on aktiivne olnud ei ole mingit suurt revolutsiooni toimunud.
Seega ei usu,et ka järgmise 8 jooksul TR1-d metsas elektri jõul liikuma hakkavad

Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: T Jaan 05, 2016 10:13 pm
Postitas v6sa
Movistar kirjutas:
Pea 8 aasta jooksul kui see teema on aktiivne olnud ei ole mingit suurt revolutsiooni toimunud.
Seega ei usu,et ka järgmise 8 jooksul TR1-d metsas elektri jõul liikuma hakkavad

Kuniks akud endiselt nii mannetu kilo/kilovati suhtega on, siis jah. Elektrimootori sirinat kuuleb vaid vintsides.
Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: N Jaan 21, 2016 12:46 am
Postitas anttix
Ja taaskord jäin kaheks aastaks tukkuma (mis teha, elektriauto areneb niiii aeglaselt .....), aga roheroosa unistus elektriautost on jäänud ...
Nov 25, 2008 anttix kirjutas:
Ok, aga veame kasti õlle peale kihla, et aasta pärast ei ole turul mitte ühtegi 100% elektriautot, mille parameetrid oleks võrreldavad (erinevus alla 15%) minu aastast 1996 pärit tehaseseadetes 4x4 Huidai Galloperi nimelise rondiga. Parameetrid siis: kiirendus, tippkiirus, maastikusuutlikkus, läbitav distants ühe "paagitäiega".
Jan 12, 2010 anttix kirjutas:
Vahepeal on minu "pärs" auto vanemaks jäänud st. nüüd on mul 1986. a pärit LC70.
Jan 17, 2011 anttix kirjutas:
Võrdluse aluseks võtame nagu ka eelmine kord tehaseseadetes LC70-e.
Jan 2, 2012 anttix kirjutas:
Võrdluse aluseks võtame nagu ka eelmine kord tehaseseadetes LC70-e.
Feb 11, 2014 anttix kirjutas:Seekord on lausa kaks aastakest mööda veerenud (jäin tukkuma vahepeal, sügavad vabandused). Võrdluse aluseks võtame seekord Jeep Liberty 2008, järjepidevuse huvides võib võrrelda ka tehaseseadetes LC70-ga.
Noh elektriautode propageerijad, kas võtate kihlveo vastu aastaks 2016?
Võrdluse aluseks võtame taaskord Jeep Liberty 2008, järjepidevuse huvides võib võrrelda ka tehaseseadetes LC70-ga ning seekord olen eriti armuline, kannatab ka aastast 1996 pärit tehaseseadetes 4x4 Huidai Galloper (rahu tema põrmule). Kas kuulsite? Kolm ühe hinnaga! Kõrgelt arenenud tehnoloogia abil ei tohiks olla raske seljatada üks 30a vana primitiivne diisel või 20a tagune riisirakett ....
Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: P Jaan 08, 2017 7:18 am
Postitas anttix
Ning jälle on aasta märkamatult mööda veerenud, aga roheroosa unistus elektriautost on jäänud ...
Nov 25, 2008 anttix kirjutas:
Ok, aga veame kasti õlle peale kihla, et aasta pärast ei ole turul mitte ühtegi 100% elektriautot, mille parameetrid oleks võrreldavad (erinevus alla 15%) minu aastast 1996 pärit tehaseseadetes 4x4 Huidai Galloperi nimelise rondiga. Parameetrid siis: kiirendus, tippkiirus, maastikusuutlikkus, läbitav distants ühe "paagitäiega".
Jan 12, 2010 anttix kirjutas:
Vahepeal on minu "pärs" auto vanemaks jäänud st. nüüd on mul 1986. a pärit LC70.
Jan 17, 2011 anttix kirjutas:
Võrdluse aluseks võtame nagu ka eelmine kord tehaseseadetes LC70-e.
Jan 2, 2012 anttix kirjutas:
Võrdluse aluseks võtame nagu ka eelmine kord tehaseseadetes LC70-e.
Feb 11, 2014 anttix kirjutas:Seekord on lausa kaks aastakest mööda veerenud (jäin tukkuma vahepeal, sügavad vabandused). Võrdluse aluseks võtame seekord Jeep Liberty 2008, järjepidevuse huvides võib võrrelda ka tehaseseadetes LC70-ga.
Jaan 21, 2016 anttix kirjutas:Ja taaskord jäin kaheks aastaks tukkuma (mis teha, elektriauto areneb niiii aeglaselt .....).
Võrdluse aluseks võtame taaskord Jeep Liberty 2008, järjepidevuse huvides võib võrrelda ka tehaseseadetes LC70-ga ning seekord olen eriti armuline, kannatab ka aastast 1996 pärit tehaseseadetes 4x4 Huidai Galloper (rahu tema põrmule). Kas kuulsite? Kolm ühe hinnaga! Kõrgelt arenenud tehnoloogia abil ei tohiks olla raske seljatada üks 30a vana primitiivne diisel või 20a tagune riisirakett ....
Noh elektriautode propageerijad, kas võtate kihlveo vastu aastaks 2017? Võrdluse aluseks võtame kolm-ühe-hinnaga Jeep Liberty 2008, LC70 ja Galloperi trio.
Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: P Jaan 08, 2017 11:26 pm
Postitas v6sa
Sul on lähteülesandes sees üks võimatu klausel: läbisõit paagitäiega. Kuniks vedelkütusega võrdse energiatihedusega salvestusvõimalust ei ole leiutatud, jääb austet Anttix uhkes võistlejat ootama, et sõita paarisaja kilomeetri kaugusele metsa kuuse järele...
Elektriautod võidaks võistluse, milles veomootori heitmed juhitaks salongi;)
Re: JEEP WRANGLER, elektrimootoriga metsa!
Postitatud: E Jaan 09, 2017 1:32 am
Postitas anttix
v6sa kirjutas:Sul on lähteülesandes sees üks võimatu klausel: läbisõit paagitäiega. Kuniks vedelkütusega võrdse energiatihedusega salvestusvõimalust ei ole leiutatud ....
Vinge tulevikutehnika abil vedelkütusega võrreldava energiatiheduse saavutamine ei peaks ju olema võimatu ülesanne? Või on? Kui nii, siis äkki peaks selle elektrijama üldse ära lõpetama
Samas minu kihlveo võitmiseks ei ole sugugi tarvis saavutada vedelkütusega võrdset energiatihedust (13 kWh/kg). Piisab suurusjärgu kaugusele jõudmisest. Elektrimootor on 3x efektiivsem ja mitu korda kergem kui ottomootor, seega ajami kõrge kasutegur ja väiksem kaal võimaldavad elektrisalvestussüsteemi nö "järele aidata". Targad onud on välja arvutanud, et läbisõidu parameetrilt jõuaks elektriauto bensiinile järele kui aku energiatihedus on ca 0.8 kWh/kg. Lisaks oli siin nimetatud Galloper 3.0L V6 väga ebaefektiivne mootor ja neelas kütust nagu loom, seda kõike selleks, et oleks madalal pöördel natukenegi väänet. Elektrimootor ei vaja väände saavutamiseks üledimensioneerimist, mis suurendab elektri eeliseid veelgi.
Kuidagi madalal on see elektriauto latt kui ei kannata isegi 20-30a vanade ebaökonoomsete kütuseõgarditega läbisõidu parameetris konkureerima asuda ......
EDIT: Keerasin ühikud kWh/kg-ks mis on elektri kontekstis mõistetavam suurus kui MJ/kg